20.5.2024 | Svátek má Zbyšek


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Strašidlo D.Z. 2.8.2006 10:07

Re: Re: No, tak prosím naprosto bez komentáře...

Kdo?;-)

OMar 2.8.2006 10:06

souhlas

Připojuji se k výše uvedeným souhlasům. Ostatně nevidím důvod, proč nenechat  Paroubka, ať ukáže co vněm je. I kdyby tu vládu sestavil, podle mě nemá šanci při současné konstelaci protlačit jedinný zákon.    

... a co se týče poslanců? Sněmovna defacto ještě neexistuje, tudíž bych jim všem obstavil plat

F. Čech 2.8.2006 10:05

Soudruhu Haasovi

Předvedl jste nám svým článkem, vážený soudruhu Haasi klasický bolševický přístup k věci. "My-ODS jsme se se svým B týmem KDU-ČSL a se šesti zelenými dohodli. Nemáme sice k vládě žádný mandát, nedisponujeme žádnou většinou, ale jsme vlastníky  pravdy a avantgardou společnosti. proto máme právo vládnout podle naší chuti a vést stát podle našich receptů. Vy ostatní máte právo jedině držet hubu, uklonit se a podpořit nás." Soudruh Lenin by z vás měl opravdu radost!  V demokratických státech se ale politika takto nedělá. V demokratických státech se respektují výsledky voleb. a výsledky voleb nedávají žádné ze stran možnost "splnit to co jsme slíbili voličům" (jak říká Tupolánek). On totiž svým voličům něco slíbil také Paroubek a hlasů dostal skoro tolik jako Tupolánek. Takže možný je jedině výrazný kompromisz obou stran. Vraťte se proto milý soudruhu Haasi zpátky na zem, opusŤte své bolševické manýry a snažte se o řešení které umožňují výsledky voleb. Anebo vyvolejte předčasné volby, které vždy prohrává ten kdo je vyvolal. Soudruhu Kubicemu už totiž došly argumenty získané z debat se spřátelenými gaunery a ekonomika se rozvíjií dost dobře na to, aby voliči nevsadili na dobrodružné ekonomické experimenty ODS!

jonáš 2.8.2006 10:03

Re: No, tak prosím naprosto bez komentáře...

No prosim, já to tušil že se nedokáže válet po zemi a kopat nožičkama věčně ;-)

jonáš 2.8.2006 10:02

Re: pokračování

No máte tam logickej nonsens, ty příspěvky by se musely řešit zákonem a ten jaksi bez sněmovny nemá kdo udělat .. a ohledně té usnášeníschopnosti, myslim že takhle to narafičit nělzjá, neni mezi přítomnými lékař? Tedy, doktor? Obojího práva, a ústavního zvlášť?

Psí vrah Čumil 2.8.2006 10:01

No, tak prosím naprosto bez komentáře...

Račte věnovat svou vzácnou pozornost této aktualitce:

http://aktualne.centrum.cz/domaci/politika/clanek.phtml?id=208274&tro2_0_0

huhu 2.8.2006 9:53

Re: Mno, to je řečí, když je to tak jednoduché:

a co takhle - protože "schopný nevítěz" , prostě blokuje vše, aby se udržel dál u moci, miliard a zabránil vyšetřování svých lumpáren...

Aleš 2.8.2006 9:53

Re: držeti se svého

Česká politika je dlouhodobě založena na konfrontaci a prvním protagonistou byl V.K. a úspěšným následníkem se spálenou zemí M.Z. Tato politika je u voličstva zřejmě úspěšná.

M.T. se podařilo vymanit ODS z její izolace ve středu,  ale předvolební kampaň vykopala velké příkopy  mezi největšími stranami  a  kompromis, který je nutný, protože reformy penzijního systému, veřejných rozpočtů a zdravotnictví musí být nastartovány brzy a ne na čtyři roky , ale dlouhodobě , je asi nemožný.

Klasickým příkladem dlouhodobé neschopnosti dohody je penzijní systém. Že to jde ukazují okolní státy Slovensko, Polsko.

J. Mach 2.8.2006 9:50

Re: Re: konečně zdejší pravičáci pochopili, že volby nevyhráli. Sice to trvalo, ale pochopili

R^

J. Mach 2.8.2006 9:50

Pane Haasi,

naprostý souhlas!!

Strašidlo D.Z. 2.8.2006 9:45

Re: Re: Ne, Halladine,

Takže Filp nemusí držet lajnu se socdem.KSČM si drží svou lajnu.

odborar 2.8.2006 9:45

pokračování

To je jasný důvod po třech měsících sněmovnu rozpustit a vyhlásit nové volby. na druhou stranu by se měly strany dohodnout, že případným nezvoleným poslancům náleží jen poměrná část odchodného pocházející z trvání jejich mandátu.Ti co budou opakovaně zvoleni, těm by odchodné nemělo náležet.Stejně tak by se mělo postupovat v případě úhrady stranám za hlasy.Platil by se jen plusový rozdíl od voleb právě prošlých. Minusový by se nevracel.Volby by měly být co nejlevnější, tedy by měl být posunut termín voleb do senátu a společně s nimi uspořádat volby předčasné, aby to daňového poplatníka stálo co nejméně.

odborar 2.8.2006 9:45

Váš tučný odstavec je fajn...

jen bohužel ztrácí návod jak to provést. To, že nejlepší by byly přečasné volby ví i malé dítě.Než se stát vládou vazalů ČSSD v těsném objetí, tak raději požádat voliče, ať rozdá znova karty. Jenže já si myslím, že karty nyní jsou v rukou prezidenta, který může po třech měsících, kdy sněmovna není usnášeníschopná a to bez nového předsedy není, bez skrupulí a dle ústavy sněmovnu rozpustit a vyhlásit nové volby. Nemůže po Topolánkovi chtít, aby ustupoval sociálnědemokratickému vydírání nebo souhlasil s tzv. úřednickou vládou, kam by chtěl prezident umístit své pohrobky z VOP či jak se ta organizace ekonomických geniů jmenuje s Dlouhým v čele. Ti už ukázali, jak dovedou vést stát -viz Kočárník a daňové úniky z topných olejů o kterých dva roky věděl, než jim zamezil vyhláškou. Já myslím, že i prezident by měl jít nyní do rizika třeba příštího nezvolení a zachovat se tak, aby volič dostal znova možnost rozdat  svoje karty a přestat hledat možnosti dohody s tím, kdo nechce respektovat vůli voličů.  Takovým lidem se totiž ve slušných demokraciích neustupuje.Prezident dle ústavy patří pod moc výkonnou, tak ať také koná, tak jak dostal mandát. Hledání dohody a kompromisů jemu do kompetencí nepatří. Od toho jsou strany vzešlé z voleb.Pokud se ty nemohou dohodnout, je úkolem prezidenta, aby krizi vyřešil dle ústavy ČR: čl.35- d) Poslanecká sněmovna nebyla po dobu delší tří měsíců způsobilá se usnášet, ačkoliv nebylo její zasedání přerušeno a ačkoliv byla v té době opakovaně svolána ke schůzi. Komentář: Sběrem hlasovacích lístků před tajným hlasování v řadách ČSSD a KSČM se sněmovna není schopna usnášet, protože poslancům je znemožněno hlasovat.

pefben 2.8.2006 9:43

Re: Jediný současný program ČSSD je zajistit pro sebe beztrestnost

Je jedno, jestli to pochopí. Přistupovat by na to neměl.

pefben 2.8.2006 9:43

Re: Re: Re: Ač nejsem příznivcem ODS

Já ano :-)

pefben 2.8.2006 9:42

Re: kompromis...

Ano, zlé pryč. To znamená Paroubek zpátky do RáJe.....

Psí vrah Čumil 2.8.2006 9:40

Mno, to je řečí, když je to tak jednoduché:

Vítěz voleb nezvítězil s takovou převahou, aby uskutečnil svůj program. Dost dobře nechápu, proč bych měl jít kvůli tomu znovu k volbám. Jen proto, že si to přeje neschopný "vítěz"? To jsou mi ale věci.8-o

Vlali 2.8.2006 9:39

držeti se svého

Obecně, budou-li politici věrni svému programu (s nějakým tím kompromisem v rámci tolerance) a svým slibům, bude to dobře pro průhlednost politiky jako takové. Není-li dohoda na základech možná ať rozhodnou voliči. Trochu mne (osobně) mrzí, že vedoucími představiteli dvou největších stran je ješitnej ráják a blbej valach. Já na rozdíl od místních straníků (nebo příznivců stran) si myslím, že tato země potřebuje reformy veřejných financí (snížení státního a obecních dluhů) reformu důchodovou a sociální a v neposlední řadě zdravotnictví. Šance, kdy by se shodly obě strany představující protipóly České politické scény se nemusí opakovat. Leč právě vedení stran je hlavní překážkou shody na bolestné ale nutné dohodě.

vládík 2.8.2006 9:33

Bohužel, ale chtějte to na Bémovi

R^R^R^R^

jonáš 2.8.2006 9:26

Re: Re: Ne, Halladine,

Nechtěli tomu věřit, ale nakonec se jim skoro povedlo je tam dotlačit 8-o

Ladislav N. 2.8.2006 9:19

Re: Re: Ne, Halladine,

Halladine, usnesení hradeckého a bohumínského sjezdu ČSSD zakazuje politickou spolupráci ČSSD s KSČm. Je zcela zjevné,  že ČSSD si sama pošlapala vlastní zásady, na nichž byla vystavěna po r. 1989.

neuropan 2.8.2006 9:16

Re: Není to přesná analýza

A vy považujete fakt, že se po volbách Topolánek ihned nedal do holportu s Paroubkem, za chybu ? Po Paroubkově projevu či jeho slovy, "po jeho první chybě, kterou udělal ?"

hodne neRath 2.8.2006 9:15

velmi presne.....

ostatne "kompromis" sam o sobe ma hodnotu nulovou... a jest k nicemu

Ladislav N. 2.8.2006 9:12

Re: Re: Pat v šachu ukončí hru. Pat v politice by to měl udělat taky a začít novou partii.

Pat je stav, kdy ten, kdo je "na řadě", nemá kam táhnout, aniž by porušil pravidla hry (přebarvil figurky na šachovnici)... Topolánek vyčerpal možnosti navrhnout Paroubkovi řešení  přijatelná ODS a koalici. Ten všechna odmítl.

Je načase, aby začal nabízet Paroubek. ;-)

Tomas 2.8.2006 9:08

Re: Není to přesná analýza

Je bohužel problém, že Topolánek musí především zachovat tvář před těmi, kteří ho volili (předčasné volby visí ostatně stále ve vzduchu). Nejsem si jistý, jestli už sám kompromis s Paroubkem nepovede nutně ke ztrátě tváře Topolánka a celé ODS. Spíš bych řekl že ano...

Za sebe, jako voliče ODS bych řekl: Nechci žádnou vládu Topolánka s Paroubkem, taková vláda mi k ničemu není. Nechci dohodu - jaká by byla, k čemu a proč? Kompromis prostě není sám o sobě žádnou hodnotou, v tom má pan Haas pravdu.

irenak 2.8.2006 9:07

Dobrý názor

Připojuji seR^R^.

Kajan 2.8.2006 9:04

Ano. od ODS, jako její spoluzakladatel, čekám to, že bude za každých okolností ctít důvod své existence, tedy hájení systému speciálních pravicových principů !!! Dzp.

JK 2.8.2006 9:01

Re: Re: ...přijít s takovým kompromisem, který by mu zachoval tvář a přitom uspokojil Paroubka

Velice rád bych, ale fakt nemám tolik času. Jistě uznáte, že tvořit je nejmíň 100x těžší než bořit.

Lájoš B. 2.8.2006 9:01

Re: Autor opravdu nepochopil...

pokud ovšem ODS a ČSSD voličům začnou splývat, zvedne se poptávka po někom novém, neokoukaném. Příklady z Evropy tady máme, Hajdr, lePén, ...

-OK- 2.8.2006 8:59

jednoznačný souhlas

Děkuji autorovi a děkuji všem dnešním diskutujícím. Po dlouhé době jsem si přečetla celou diskusi, neboť je věcná, argumentačně přesná. Díky a hezký den -ok-R^