20.5.2024 | Svátek má Zbyšek


Diskuse k článku

POLITIKA: Když zelený šílenec dostane moc

Údajně největší peklo je, když si milenka ženatého muže přidá jeho manželku mezi přátele na Facebooku. Hloupost!

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Prokop 17.8.2015 10:43

Re: Ježdění na kole v Praze

Turisti jezdí drze po chodníku. Dokonce organizovaně.

M. Prokop 17.8.2015 10:42

Re: Na dálnici D1 rozmístěné radarové systémy.

Existuje i právní pojištění.

M. Prokop 17.8.2015 10:41

Re: jak je to v Berouně

Co jste si tam zvolili, to tam máte.

Vy osobně asi ne, ale to vám nepomůže. Volte lepší strany, hnutí či lidi.

J. Bruner 17.8.2015 10:26

Re: jak je to v Berouně

jak jsem psal níže, obec není oprávněna vydat nařízení obce, pokud to udělá, je to v rozporu se zákonem, nyní se tím hloubkově zabývá Strana práv občanů, podpořte ji

navíc, i kdyby byla obec oprávněna, pak rada obce pouze  nařízení vydává, ale samosebou ho musí obsahově schválit zastupitelstvo

Z. Lapil 17.8.2015 10:23

Re: jak je to v Berouně

Ono to nejspíš někomu i vadí. To, na co si stěžujete, je, že s tím nikdo nic nedělá. Obávám se, že je to na občanech Berouna.

Za sebe můžu k placenému parkování říct, že mi připadá v pořádku, když se ten kousek města krátkodobě pronajímá. Kdyby tam nebylo parkovací místo, mohl by tam být aspoň trávník místo asfaltu. Nebo třeba jabloň k veřejnému použití.

P. Schuster 17.8.2015 10:21

Re: Na dálnici D1 rozmístěné radarové systémy.

A kolik Vás stál ten právník? Určitě více, než pokuta.

P. Rada 17.8.2015 10:12

Re: Ježdění na kole v Praze

Svého času jsem ještě měl vitalitu na to, jezdit deně na kole přes Prahu cca 15km do zaměstnání a 15 zpátky. Časově to přitom zabralo zhruba stejně jak hromadnou dopravou.

Trvalo to cca 3 roky a i když to asi bylo namáhavější jak hromadnou dopravou ustál jsem to. Zvedla se mi ale postupně houževnatost a výkonnost až tak, že jsem mohl začít na kole soupeřit s daleko mladšími sportovci.

Jednou sme si všichni s hecu dali poloviční triatlon. Rád dnes - kdy už jako důchodce nikam jezdit nemusím - vzpomínám, že 90% těch zhruba o dvě desetiletí mladších takysportovců jsem tehdy nechal za sebou.

Od té doby u nás přibylo cyklostesek... ale když jsem viděl západo-evropská města bylo vidět že jsou v tomto ohledu pořád napřed. Cyklistika se tam doposud rozvíjí a to i ta, kdy motoristé přijíždějící k velokoměstu nechávají auta na satelitních parkovištích a dál se pohybují hromadnou dopravou + na kolech, koloběžkách...

P. Rada 17.8.2015 9:48

Re: Když zelený šílenec dostane moc?

Směr kterým V.N. plive je jednoznačný a souzní s pohledem autorkoy.

 Jinou parketou je uvadlá ekonomika státu, pokleslá možnost investic do už přetížené infrastruktůry a kolabující soukromá doprava hlavně v celé městské aglomeraci. Zde se "pliváním" sotva co narovná, postaví vyřeší. Osobní Afekt ale takto lze odreagovat.

 Příklad za všechny - tunel Blanka = evropský unikát co do nákladovosti i doby výstavby. Pokud jde ale o barevnost tak jej měli pod patronátem mnozí - jen né "zelení". Tam co vím byl akcent na hromadnou dopravu - tedy efektivitu.

Vedle té efektivity hospodářské jde ale i o mimopracovní život obyvatel města. Autorka a i pan E.N. váží jeho kvalitu hlavně na osobní dopravu autem - jiní třeba na dýchání čistého vzduchu...:

http://praha1.zeleni.cz/zeleni-oteviraji-debatu-o-zklidneni-dopravy-v-centru-mesta/

I. Pujman 17.8.2015 9:45

jak je to v Berouně

V Berouně Rada města vytvořila Nařízením obce č.5/2011 "modré zóny" pro parkování. Šest lidí a starostka škrtem pera označilo téměř všechny vnitřní komunikace v Berouně jako placená parkoviště. Ano,"obec" má právo parkování v obci regulovat a zpoplatnit, v tomto případě Městská rada. V Berouně ale následně pronajali tyto parkoviště a modré zóny Technickým službám Beroun, s.r.o., soukromé společnosti, (město vlastní jen 50%). Tato společnost sama provozuje parkoviště a vybírá poplatky i z modrých zón od obyvatel Berouna. A co víc, sama určuje, jak vysoké poplatky v modrých zónách budou.

Je to hnusná finta, jak zpoplatnit občany okresního města a k tomu přihrát obecní peníze soukromoprávnímu subjektu. Technické služby v Berouně ročně vyberou cca 8 mil.Kč za parkovné a poplatky jako svůj vlastní podnikatelský příjem. Že by přinejmenším poplatky z modrých zón podle platných zákonů měly být výhradní příjem obce, to zdá se nikomu nevadí. Nejméně starostce a právničce města, které dokonce veřejně potvrdily na zasedání městského zastupitelstva, že Beroun všechny parkovací plochy a modré zóny pronajal Technickým službám i s právem určovat na nich CENU, takže se město o to už nestará.

To je totiž další porušení zákona ze strany berounských radních, zákona o zadávání veřejných zakázek. Je snadno prokazatelné, že Město Beroun žádné výběrové řízení na provozovatele parkovišť a modrých zón v Berouně od r.2011 nevyhlásilo, i kyž to bylo povinné učinit. A zase, nikomu to nevadí.

Jak je možné, že v Berouně soukromoprávní subjekt může vybírat nařízené obecní poplatky jako soukromý příjem a občanům nařizovat, jak velké poplatky musí platit? Lidé žijící v modrých zónách nemají možnost se těmto praktikám bránit, když nezaplatí, Městská policie jim nasadí botičku a tučnou pokutu. Což je další důkaz o tom, že "modré zóny" v Berouně jsou obecní regulací, protože na normálním parkovišti si pořádek s neplatiči dělá provozovatel, a nikoli obecní policie, která tam koneckonců nemá co dělat....

K. Janyška 17.8.2015 9:41

Zelení, rudí, černí nebo páskovaní šílenci, to je jedno.

Bez znalosti teorie spontánního řádu lidské interakce, kterým lidský svět ve skutečnosti je,  jsou jimi všichni, úplně všichni... Dzp.

S. Rehulka 17.8.2015 9:37

Už jsem dlouho.....

....v rodné zemi nebyl, tak jsem se naivně domníval, že všechny ty kritiky vlády, vládních i nevládních institucí jsou křivděním, anebo názorem náhodného jednotlivce. Ovšem po přečtení tohoto popisu situace vidím, že ač jsem si myslel, že buzerující pitomci jsou pouze městští politici v australské Sydney, jejichž konání by se dalo přesně srovnat s tímto výše popsaným ! Cyklostezky v Sydney mají smysl v zelené části krajových čtvrtí, nikoliv v City (středu města), výstavba tramvajového systemu (byl v Sydney zrušený 1965), stavby činžáků (mrakodrapů) bez podzemních garáží i postih majitelů aut, kteří tam nebydlí, ale parkují. Prostě stejné důvody v Praze, jako i v Sydney - místními politiky !

J. Plzák 17.8.2015 9:22

Na dálnici D1 rozmístěné radarové systémy.

Nevím, zda ještě dnes, ale platilo v Německu: překročil jsem rychlost, byl jsem vyfotografován. Věc jsem předal právníkovi.

Ten si nechal předložit fotku a hned se dotázal, kdy byl radar naposled kontrolován.

Buď byla fotka nejasná a nebo se poslední kontrola radaru nekonala. A zachránci našich životů a ovzduší měli po ptákách.

R. Dubravský 17.8.2015 9:17

Pocit

Jsem občasný rekreační cyklista a jízdě po silnici se vyhýbám jak jen to jde. Včera to nešlo, musel jsem kus po frekventované ulici a učinil jsem zajímavý objev.

Víte jak slastný pocit je, když se za vámi musí dlouhé minuty vléct dvacítkou v odpoledním slunci rozpálený autobus plný lidí?? Schválně si to někdy zkuste. Ta rozkoš, beztrestně škodit jiným lidem!

...

Ne, já jsem to nevydržel a sjel na chodník, aby mohl autobus pokračovat. Ale už chápu, proč to ti ekoteroristé dělají.

J. Plzák 17.8.2015 9:12

Krnáčová a Stropnický -

co chcete?

J. Plzák 17.8.2015 9:10

Ježdění na kole v Praze

až na turisty, kteří jsou tu jednou za život, nedává smysl.

Jezdit po vnitří Praze mohou jen vyšinutí lidé a sebevrazi - a Sedláček.

V. Němec 17.8.2015 9:08

Když zelený šílenec dostane moc

tak je bordel. Ale oni si tu moc berou sami jen s trpným naším přihlížením.

M. Prokop 17.8.2015 9:07

Re: Vážení autoři, souhlasím, ale!

Zkuste Svobodné (než se dostanou k moci a tím se "zkurwí").

M. Prokop 17.8.2015 9:05

Re: To je přesně vono!!!

Oni jsou i levičáci prakticky stejní, zelení jako rudí.

M. Prokop 17.8.2015 9:03

Re: Tyhle šílenosti se už dějí v menších městech dávno

Jednosměrky? Koukněte do Karlína!

Ovšem tu pitomost Ústečáků se zastávkami, to ještě nenapadlo ani Stropnického a to už je co říci.

H. Gene 17.8.2015 9:03

Re: Šichtařová vrať se k číslům

Vnější pražský okruh není v gesci města, ale státu, mamlasi...

K. Frauknecht 17.8.2015 8:54

Re: O tom málokdo pochybuje.

Tedy, až na soudruhy "poručíme větru dešti", včetně těch současných!

P. Rada 17.8.2015 8:51

Re: To je přesně vono!!!

Scénář kdy přírodní zákony mají platnost nadřazenou těm společenským je opravdu stále stejný.

P. Kmoníček 17.8.2015 8:51

Re: Tyhle šílenosti se už dějí v menších městech dávno

V Pardubicích je to samé.Každý ví,že plánování obchvatů města jsou jen kecy,protože na Pardubice nejsou a nebudou peníze,ale mnoho ulic ve městě je zbytečně zaslepených nebo jednosměrných.Jsou zde ulice,kde je chodník skoro stejně široký jako vozovka a přitom po něm přejde dvanáct lidí za odpoledne.A vrchol je,že náměstek šéfa dopravy nevěděl o dvou mostech přes řeku Chrudimku,které jsou v bývalém vojenském prostoru.Mosty totiž za bolševika z důvodu utajení před válečnými štváči z Wall Streetu nebyly zakresleny na plánu města a jak se o nich mohl chudák náměstek tedy dozvědět?

P. Rada 17.8.2015 8:48

Re: Že úředníci často blbnou, ano, ovšem teď i paní Šichtářová

K té "ekonomii" podotýkám, že Svého času byl zrušen úřad hlavního architekta kterého zdánlivě jen jednostraně svazující a připouštím, že svého času poněkud zkostnatělou ale přeci jen Strategii měla pružněji nahradit údajně ekonomičtější Volně Tržní tvořivost. Populisticky to hlásali ultraliberálové a celospolečenská lavina tomuto lákadlu žel neodolala.

Výsledkem jsou rychle postavená satelitní městečka ale s výraznou odlehlostí od pracovní a občanské vybavenosti. Vyvstalé nároky na mobilitu se takto rychle střetli kapacitou dopravní infrastruktury. Nekompetentnosti při jejím budování - viz tunel Blanka... - tomu pak dodali korunu.

Pozadím vývoje je slábnoucí ekonomika kde ukazatelem je úroková sazba centrální banky která je už blízká nule. Za tohoto stavu se nutně stále více nedostává investic na dopravu a to jak hromadnou tak osobní. Takto de facto zablokovanou situaci, sotva kdo dokáže vyřešit a odpovídá tomu jak situace jinde ve světě - tak v smotné přírodě. Organismy (a zřejmě i ten městský) rostou pravidelně jen do velikostí, kdy je pro ně ještě efektivní/ekonomický jejich metabolický systém.

P. Čulík 17.8.2015 8:43

Re: Že úředníci často blbnou, ano, ovšem teď i paní Šichtářová

Já psal pouze o modrých zónách a to s vědomím, že je to alespoň částečná pomoc. A když nebudou ty modré, tak už si určitě místo nenajdete.

K. Frauknecht 17.8.2015 8:38

Re: To je přesně vono!!!

Postrašit, vyvolat pocit viny ... pak se ta dopravní uzávěra prosadí snadno :-))).

Scénář je pořád tentýž, ať jde o globální oteplování nebo imigranty!

V. Peroutka 17.8.2015 8:36

Tyhle šílenosti se už dějí v menších městech dávno

v Teplicích byly vytvořeny jednosměrné ulici a tak tam řidič občas bloudí jak bludný Holanďan, v Ústí na Labem s velkou slávou ruší zastávková místa pro MHd, prý že ridič se pak musel složitě vracet zpět...doufám,že toto nenapadne někoho v Praze.

I. Pujman 17.8.2015 8:36

Velký bratr

v kamerových systémech a s horou nových nařízení a zákazů je budován (a nejen v Praze)  naprosto účelově. A je úplně jedno, že pro plošné kontrolování záznamů z kamer nebude dost úředníků. Ale vždycky jich bude dost, zaměří-li se systém na konkrétního systému nepohodlného jednotlivce. Toho si v bludišti kamer vždycky najde a to by v tom byl čert, kdyby se něco "protizákonného" na vybraného sledovaného nenašlo... A pak ten dotyčný dostane naprosto konkrétní pokyn - drž hubu a krok, nebo.... A nebo ho rovnou systém "smázne"....

K. Podroužková 17.8.2015 8:17

Re: Že úředníci často blbnou, ano, ovšem teď i paní Šichtářová

Jestli mají rezidenti něco zaručené, není to místo na parkování ale placení poplatku, mluvím z vlastní dlouholeté zkušenosti v Praze 1. Nápad radního Dolínka zvýšit poplatek za rezidenční kartu právě o částku za celoroční "tamvajenku" je drzá svévole. Je to zdanění obyvatel-rezidentů, s cílem vylepšit ekonomiku DP.  Proč by si nemohla madam Šichtařová stoupnout, kam chce? Jde to v jiných městech, proč ne tady? Radní neslouží občanům, slouží jen sami sobě, odhadují, jaké rozhodnutí jim  v budoucnu zajistí další povolební koryto. Ze všech sil se snaží z města vytěsnit auta a normální obyvatele. Dělají všechno pro to, aby vyhověli pumpičkářské lobby, která je marginální, nepočetná ale to to hlasitější.

P. Rada 17.8.2015 8:13

Když "šílenci" dostanou jak dárek moc...

.... tak obvykle dojde k tomu, že se to zvrhne (ačkoli to netuší). Pokud mase lidiček, tradičně vzájemě nevražících ale vývojem spíše dětských duiček, dáte náhlou možnost koupit si hodně jídla, velké domy, auta, jachty ... dojde záhy tomu, že to honem honem udělají bez ohledu na dlouhodobější následky.

"Šílencům" totiž pravidelně velí chtivosti a naopak postrádají rozum a nadhled. Dětsky věří, že se podobně jak zázrakem dárky dostaly také zázrakem zas někdo postará a to nebude mít další důsledky. Když - tak to vyřeší zas nějaký dárek a hned si to lze ospravedlnit dogmatem, že pokrok nelze zastavit. Opak ale bývá pravdě blíže.

Pokud se toto odehraje v krajině tak říkajíc liduprázdné - nejprve se jen změní její ráz. K vlastní tlačenici dojde až třeba o generace později. V hustě zabydlené oblasti, kde limitem je rozloha k tomu nutně dojde záhy. Další limity se přihlásí následně a tuplovaně komplikují situaci.

http://www.theguardian.com/commentisfree/2014/sep/02/limits-to-growth-was-right-new-research-shows-were-nearing-collapse?CMP=fb_gu

Dotyční kteří v nastalé tlačenici konečně pocítili, že se celkově děje něco "šíleného", narcisticky hledají chybu v okolí a začnou psát články typu: "Když jinak barevný šílenec dostane moc".