Úterý 18. února 2025, svátek má Gizela
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

POLITIKA: Když zelený šílenec dostane moc

Údajně největší peklo je, když si milenka ženatého muže přidá jeho manželku mezi přátele na Facebooku. Hloupost! Mnohem větší peklo je, když má Pražan jet do centra Prahy autem.

Bydlí tu, ale nezaparkuje. Bydlí tu, ale neprojede. Nějakou chytrou hlavu totiž napadlo, že zavede parkovací zóny. Takže když jste z Vinohrad, zaparkujete (možná) na Vinohradech. Když jste ovšem z Vinohrad a potřebuje si zajet koupit novou židli o kousek dál na Albertov, máte smůlu. Na Albertově mohou parkovat lidé z Albertova. Nájemníci bytů na Albertově mají náhle vyšší práva než obyvatelé Vinohrad. Lidé z Albertova si sice nekoupili veřejný prostor, ale tváří se, jako by byl jejich a vyhání z něj vinohradské „imigranty“. Ale běda, když bydlíte na Albertově a zachce se vám zajet si na oběd na Vinohrady!

Nedosti na tom. Pražští politici místo toho, aby už konečně dostavěli asi nejdražší tunel planety, vymýšlí další kejkle. Mezi jejich poslední nápady patří, že levnější rezidentní parkování by měli mít ti řidiči, kteří mají zároveň roční kupon na městskou dopravu. Jinými slovy vyplatilo by se koupit si kupon, hodit ho do koše a dál vesele používat auto. Ve skutečnosti totiž nejde o pomoc Praze a její dopravě, ale o pomoc Dopravnímu podniku a statistice. Když už jednou Praha vybudovala Dopravní podnik, potřebuje, aby se investice vyplatila. Aspoň na papíře.

A jelikož Praha taky investovala do cyklostezek, čekám, že není daleko chvíle, kdy levnější parkování bude mít ten, kdo prokáže, že vlastní kolo. To aby se statistika cyklistů vylepšila a investice do cyklostezek se „vyplatila“. A modlím se, aby Praha neinvestovala do paroplavby, protože řidičák na parník si fakt dělat nechci.

Úplně stranou jde fakt, že ať se nám to líbí nebo ne, Praha není Amsterodam. Ježdění na kole v Praze nedává ani z poloviny takový smysl jako v Nizozemsku. Ano, jakžtakž dává smysl zajet si těch pár metrů v přecpaném centru od Karlova mostu do Poslanecké sněmovny. Ano, chápu, že se mnohým líbí, jak důchodci v Amsterdamu nebo Bazileji drandí všude na kole. Nicméně název „Nizozemsko“ jest od „nízké“, a tedy placaté země. V Praze se jaksi nacházejí kopce. Dodnes nevím, co si myslet o těch, kteří si to v dnešním horku šlapou mezi auty podél rušné barrandovské tepny ze Smíchova na Barrandov, nebo z Holešovic do Kobylis. Mám je obdivovat za jejich fyzičku, nebo si klepat na čelo za jejich prostoduchost, s níž se řítí sportem ku zdraví? Většinou volím to druhé, neb na léčení astmatu těchto zoufalců se finančně budu podílet i já. Už vidím ty davy důchodců šlapajících od řeky vzhůru do Kobylis.

Trend je ale jasný. Ekoterorismus nejspíš půjde dál. Když ho včas nezastavíme, brzo nám pražští radní zakážou do Prahy jezdit úplně. (Pochopitelně pražští politici a pánové z podsvětí budou mít výjimku a do centra budou moct po prázdných ulicích jezdit dál se speciálním povolením, protože na taxi službu se zákaz vztahovat nebude. Pražané jim budou mávat z přeplněných autobusů s odérem, který by se dal krájet.)

Že to je plané sýčkování? Houbeles. Pomalu ale jistě k tomu vše spěje: Například rada městské části Prahy 5 se usnesla omezit průjezdnost centrálních částí Prahy 5 pro individuální automobilovou dopravu. Dojde k umělému uzavření jízdních pruhů. Údajně s cílem zklidnit dopravu a zlepšit životní prostředí. Prakticky s cílem uměle ucpat průjezd tak, aby řidiči byli odrazeni od ježdění vlastním autem po vlastním městě. Netuším, který zelený mozek si může myslet, že je-li někde zácpa a já jí uberu místo, zácpa opadne. Patrně si dotyčný uhnal na kole za zhoršené smogové situace jistou mentální indispozici. A zcela jistě rozhoduje nikoliv o vlastních, ale o veřejných penězích. Protože sháníme evropské peníze na infrastrukturu a stavíme z nich silnice, abychom z nich vzápětí dělali pěší zónu. To je plýtvání.

Všechno by mohlo jakžtakž dávat smysl, kdyby tahle šikana řidičů neřidičům pomohla. Jenže nepomůže. Protože tohle na první pohled ekologické řešení zcela neekologicky a neekonomicky propálí víc benzínu a nafty, zvětší zácpu a zvýší čoud.

Šikana řidičů ovšem pokračuje i na vyšší úrovni. Vládě nestačí, že nás bude při každé platbě špehovat skrze elektronickou evidenci tržeb; špehovat bude i skrze další a další kamery. Údajně proto, abychom nejezdili rychle. A tak budou na dálnici D1 rozmístěné inteligentní radarové systémy. Úžasné. Až na tu drobnost, že když vás kamera vyfotí, nejspíš můžete zůstat v klidu, protože nebude dost úředníků, aby vám také dali pokutu. A tak se pokuta promlčí. Už dnes se totiž města a obce, které pokuty za dopravní přestupky vypořádávají, hrozí velkého nárůstu případů.

Jak známo, přemíra kontroly, ale bez následného trestu za porušení pravidel, celkem s jistotou vede ke zvýšení riskantnosti chování, protože hříšníci si zvyknou hřešit na bezzubost systému. Takže vzhůru k novému plýtvání státním rozpočtem a ještě rychlejší jízdě po dálnicích. Mám takový divný pocit v kostech, že není daleko doba, kdy nám Velký Bratr začne kamerou kontrolovat ložnice, zda se nedopouštíme zdravotně riskantní polohy při sexu. Dobrou zprávou ale je, že stejně nebude k dispozici žádný volný úředník, který by kamerové záznamy řešil.

Převzato z Sichtarova.blog.idnes.cz se souhlasem autorky

Autorka je ředitelka společnosti Next Finance s.r.o.

Aston Ondřej Neff
18. 2. 2025

Kde je řešení? Co se stane, až utichnou na Ukrajině zbraně?

Bitva o ostrov Iwodžima začala vyloděním 19. února 1945.

Tomáš Guttmann
18. 2. 2025

Od USA se čeká, že budou Evropu financovat ale ne kritizovat.

Lucie A. Sulovská
18. 2. 2025

Ruský vyjednávací tým dostává konkrétní kontury, ten americký také.

Václav Vlk st.
15. 2. 2025

Pokud se bojíte vlastních voličů, nemůže vám Amerika pomoci.

Aston Ondřej Neff
17. 2. 2025

V těchto dnech prožíváme převrat v našich životech.

Tomáš Guttmann
18. 2. 2025

Od USA se čeká, že budou Evropu financovat ale ne kritizovat.

Aston Ondřej Neff
15. 2. 2025

Bude záležet na tom, kdo se výzvy chopí.

Aston Ondřej Neff
18. 2. 2025

Kde je řešení? Co se stane, až utichnou na Ukrajině zbraně?

Lidovky.cz, ČTK
18. 2. 2025

Fotbalisté Feyenoordu remizovali s milánským AC na jeho stadionu 1:1 a díky předchozí domácí výhře...

sub Diana Šubrtová
18. 2. 2025

Petr Bende (47) a jeho partnerka Barbora přivítali na svět svého prvního společného potomka....

Lidovky.cz, ČTK
18. 2. 2025

Nepříznivé zimní počasí provázené bouřemi a záplavami na východě Spojených států si vyžádalo...

jhr Jan Hron
18. 2. 2025

Korunní princ Saúdské Arábie Muhammad bin Salmán si přál, aby se ukrajinský prezident Volodymyr...

Lidovky.cz, ČTK
18. 2. 2025

Linda Nosková postoupila na tenisovém turnaji v Dubaji do osmifinále. V utkání druhého kola, které...

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz