3.6.2024 | Svátek má Tamara


Diskuse k článku

POLITIKA: Když zelený šílenec dostane moc

Údajně největší peklo je, když si milenka ženatého muže přidá jeho manželku mezi přátele na Facebooku. Hloupost!

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Švejnoch 17.8.2015 13:46

Re: Ježdění na kole v Praze

Nevím, zda si dělám nárok absolutní či relativní, nicméně po přečtení mnoha Vašich příspěvků nejen v této diskuzi si jistě mohu dovolit takový názor vyslovit.

Např. takový Váš příspěvek "Re: Ježdění na kole v Praze" z 11:15 je taková snůška bezobsažných frází, průhledných demagogií a ničím nepodložených tvrzení, že jen těžko lze soudit na nějakou výtečnou duševní kondici autora...

No, tak hlavně, že jste alespoň tělesně svěží... :-)

P. Rada 17.8.2015 15:43

Re: Ježdění na kole v Praze

Dávám Vám zapravdu, že když vidím, jak se svět v zácpách na silnicích zbláznil tak "nějakou výtečnou duševní kondici" nepocituji.

J. Lepka 17.8.2015 12:42

Re: Ježdění na kole v Praze

Evidentně jste kolo prodal a koupil si počítač. Škoda.

K. Frauknecht 17.8.2015 13:14

Re: Ježdění na kole v Praze

:-))

J. Lepka 17.8.2015 20:48

Re: Ježdění na kole v Praze

Pane Rado, o vašem tvrzení, že jste jezdil denně po Praze lze s úspěchem pochybovat. Pokud jste tak činil celých 365 dní jste buď lhář nebo blázen. Protože prohlašovat něco podobného v létě a spoléhat na chabou paměť národa po dvou teplých zimách je možná politicky žádoucí, ale nefunguje to. V Praze lze na přízeň počasí spoléhat maximálně 7 měsíců a to ještě v dešti jezdí jen ti nejodolnější / a o to víc riskují /protože na zasněžených a neposypaných dlažebních kostkách si tak po 5 metrech nádherně nabijete kušnu s vysokou pravděpodobností, že se svalíte rovnou pod kola nějakému chudákovi, co nemá nejmenší šanci vaši hloupost ubrzdit. Tak přestaňte a propagandou.

B. Rybák 18.8.2015 0:57

Re: Ježdění na kole v Praze

Svou zdravotní daň za idiotské jízdy na kole ve smogu a kouři z automobilových výfuků nejspíš teprve zaplatíte (financovanou na úkor normálních pojištěnců)!

Nátlak úřadů na to, jakým způsobem mají občané zlepšovat svou fyzickou kondici, je ničím neomluvitelná arogance moci.

Zástupy pražských občanů, kteří z nejrůznějších důvodů nemohou jezdit na kole, přece můžou sedět doma. Svět přece patří věčně mladým "zeleným idiotům" (k těm už ale svým věkem nepatříte ani Vy)!

M. Prokop 17.8.2015 10:43

Re: Ježdění na kole v Praze

Turisti jezdí drze po chodníku. Dokonce organizovaně.

P. Rada 17.8.2015 11:15

Re: Ježdění na kole v Praze

V kulturních zemích dává silnější obvykle přednost slabšímu ...  a tak tam chodník nemusí být jen pro chodce podobně jako silnice jen pro silné. Má zkušenost je ta, že agresivněji se chovají jezdci na silnicích i chodnících ve východní části evropy a naopak. Nešlo tedy o "východní" turisty?

"Drzost" pak naopak může tkvět v postoji, že hranice obého jsou tabu a nikdo nesmí nikde nic jiného dělat - natož "organizovat".

Od dob naší totality u kdy na silnice mohli silní prakticky bez omezení a naopak většina byla vykázán na chodníky.... uběhlo už dost času. Tak se divím, že si pan Prokop ještě nevšiml toho širokého spektra koloběžek, cyklistů všech, bruslařů, prkýnkářů a dalších typů veřejného hemžení.

J. Lepka 17.8.2015 20:52

Re: Ježdění na kole v Praze

"Turisti jezdí drze po chodníku. Dokonce organizovaně."

Ovšem turisti používají ta dvě kola vedle sebe, ne za sebou a podle vyhlášky jsou to chodci. Chápu frustraci cyklistů, že oni nemohou, aspoň de iure, byť de facto si s tím nijak hlavu nelámou.

M. Prokop 17.8.2015 21:39

Re: Ježdění na kole v Praze

Turisté cyklisté. V Praze to organizuje nějaká cestovka.

V. Němec 17.8.2015 9:08

Když zelený šílenec dostane moc

tak je bordel. Ale oni si tu moc berou sami jen s trpným naším přihlížením.

P. Rada 17.8.2015 9:48

Re: Když zelený šílenec dostane moc?

Směr kterým V.N. plive je jednoznačný a souzní s pohledem autorkoy.

 Jinou parketou je uvadlá ekonomika státu, pokleslá možnost investic do už přetížené infrastruktůry a kolabující soukromá doprava hlavně v celé městské aglomeraci. Zde se "pliváním" sotva co narovná, postaví vyřeší. Osobní Afekt ale takto lze odreagovat.

 Příklad za všechny - tunel Blanka = evropský unikát co do nákladovosti i doby výstavby. Pokud jde ale o barevnost tak jej měli pod patronátem mnozí - jen né "zelení". Tam co vím byl akcent na hromadnou dopravu - tedy efektivitu.

Vedle té efektivity hospodářské jde ale i o mimopracovní život obyvatel města. Autorka a i pan E.N. váží jeho kvalitu hlavně na osobní dopravu autem - jiní třeba na dýchání čistého vzduchu...:

http://praha1.zeleni.cz/zeleni-oteviraji-debatu-o-zklidneni-dopravy-v-centru-mesta/

K. Frauknecht 17.8.2015 10:48

Re: S Blankou se pletete

a s tím čistým vzduchem v centru Prahy rovněž :-).

Cenový primát v ČR má brněnský tunel (1 km/12 mld. Kč, tedy dvakrát tolik co 1 km Blanky :-)!). Kabrňáci jsou v Bostnu, kde 1 km tunelu Big Dig vyšel na 2,5 mld USD (+/-65 mld Kč, tedy 10x víc než Blanka :-)))!). Slavný Eurotunel vyšel v konečném důsledku na dvojnásobnou cenu oproti projektu, podobně jako Blanka. Některé věci prostě "vyprojektovat" nelze:-).

Tím, že "se dopravně zklidní" centrum města nedocílíte čistého vzduchu!! Opak bývá pravdou - zvýšená doprava na obchvatech (kde oproti centru žije mnohem více obyvatel!!), k tomu přidejte debilní snižování rychlosti (nutnost řazení nižšího rychlostního stupně = vyšší emise) ... Typickým příkladem je ulice Spořilovská.

P. Rada 17.8.2015 11:27

Re: S Blankou se pletete

S tou náhlou metodou změny rychlosti/plynulosti motorových vozidel máte pravdu. Znám jedno místo poblíž bydliště kde byl nově zbudován přechod pro pěší i když je pro ně v témže místě nad silnicí postaven betonový most.

Přibyla proto i značka "50" kdežto v okolí je "70" + radar... a tak jsem tam za "plynulou jízdu" zaplatil.

V. Peroutka 17.8.2015 8:36

Tyhle šílenosti se už dějí v menších městech dávno

v Teplicích byly vytvořeny jednosměrné ulici a tak tam řidič občas bloudí jak bludný Holanďan, v Ústí na Labem s velkou slávou ruší zastávková místa pro MHd, prý že ridič se pak musel složitě vracet zpět...doufám,že toto nenapadne někoho v Praze.

P. Kmoníček 17.8.2015 8:51

Re: Tyhle šílenosti se už dějí v menších městech dávno

V Pardubicích je to samé.Každý ví,že plánování obchvatů města jsou jen kecy,protože na Pardubice nejsou a nebudou peníze,ale mnoho ulic ve městě je zbytečně zaslepených nebo jednosměrných.Jsou zde ulice,kde je chodník skoro stejně široký jako vozovka a přitom po něm přejde dvanáct lidí za odpoledne.A vrchol je,že náměstek šéfa dopravy nevěděl o dvou mostech přes řeku Chrudimku,které jsou v bývalém vojenském prostoru.Mosty totiž za bolševika z důvodu utajení před válečnými štváči z Wall Streetu nebyly zakresleny na plánu města a jak se o nich mohl chudák náměstek tedy dozvědět?

M. Prokop 17.8.2015 9:03

Re: Tyhle šílenosti se už dějí v menších městech dávno

Jednosměrky? Koukněte do Karlína!

Ovšem tu pitomost Ústečáků se zastávkami, to ještě nenapadlo ani Stropnického a to už je co říci.

I. Pujman 17.8.2015 8:36

Velký bratr

v kamerových systémech a s horou nových nařízení a zákazů je budován (a nejen v Praze)  naprosto účelově. A je úplně jedno, že pro plošné kontrolování záznamů z kamer nebude dost úředníků. Ale vždycky jich bude dost, zaměří-li se systém na konkrétního systému nepohodlného jednotlivce. Toho si v bludišti kamer vždycky najde a to by v tom byl čert, kdyby se něco "protizákonného" na vybraného sledovaného nenašlo... A pak ten dotyčný dostane naprosto konkrétní pokyn - drž hubu a krok, nebo.... A nebo ho rovnou systém "smázne"....

P. Rada 17.8.2015 8:13

Když "šílenci" dostanou jak dárek moc...

.... tak obvykle dojde k tomu, že se to zvrhne (ačkoli to netuší). Pokud mase lidiček, tradičně vzájemě nevražících ale vývojem spíše dětských duiček, dáte náhlou možnost koupit si hodně jídla, velké domy, auta, jachty ... dojde záhy tomu, že to honem honem udělají bez ohledu na dlouhodobější následky.

"Šílencům" totiž pravidelně velí chtivosti a naopak postrádají rozum a nadhled. Dětsky věří, že se podobně jak zázrakem dárky dostaly také zázrakem zas někdo postará a to nebude mít další důsledky. Když - tak to vyřeší zas nějaký dárek a hned si to lze ospravedlnit dogmatem, že pokrok nelze zastavit. Opak ale bývá pravdě blíže.

Pokud se toto odehraje v krajině tak říkajíc liduprázdné - nejprve se jen změní její ráz. K vlastní tlačenici dojde až třeba o generace později. V hustě zabydlené oblasti, kde limitem je rozloha k tomu nutně dojde záhy. Další limity se přihlásí následně a tuplovaně komplikují situaci.

http://www.theguardian.com/commentisfree/2014/sep/02/limits-to-growth-was-right-new-research-shows-were-nearing-collapse?CMP=fb_gu

Dotyční kteří v nastalé tlačenici konečně pocítili, že se celkově děje něco "šíleného", narcisticky hledají chybu v okolí a začnou psát články typu: "Když jinak barevný šílenec dostane moc".

K. Frauknecht 17.8.2015 8:38

Re: To je přesně vono!!!

Postrašit, vyvolat pocit viny ... pak se ta dopravní uzávěra prosadí snadno :-))).

Scénář je pořád tentýž, ať jde o globální oteplování nebo imigranty!

P. Rada 17.8.2015 8:51

Re: To je přesně vono!!!

Scénář kdy přírodní zákony mají platnost nadřazenou těm společenským je opravdu stále stejný.

K. Frauknecht 17.8.2015 8:54

Re: O tom málokdo pochybuje.

Tedy, až na soudruhy "poručíme větru dešti", včetně těch současných!

M. Prokop 17.8.2015 9:05

Re: To je přesně vono!!!

Oni jsou i levičáci prakticky stejní, zelení jako rudí.

P. Čulík 17.8.2015 7:56

Že úředníci často blbnou, ano, ovšem teď i paní Šichtářová

Rezidenční stání - modré zóny nejsou zadarmo a navíc je to ve světě běžně užívaný způsob, jak místním zaručit, že zaparkují v místě bydliště. Protože jinak by Albertov a Vinohrady obsadili lidi z okolí Prahy, co sem jedou do práce. Madam by mohla pochopit, že město není nafukovací a že z Albertova se nejezdí jenom na Vinohrady, ale také naopak mimo město a světe div se - potom zase zpátky! A tam se mezitím postaví paní Šichtářová.

Pokud jde o kola, Praha není taková placka jako Amsterodam, ale tak hrozné to není, navíc celé centrum, Holešovice, Karlín jsou na placce a pro lidi, co bydlí mimo Prahu podél Vltavy je to krásně dostupné.

Se zájmem čtu ekonomické články paní Šichtářové, jako laikovi mi připadají rozumné, ovšem toto je už několikátý článek, kde opustila ekonomické téma a najednou tam je dost nelogičností. Tak si říkám, jestli je to tak i s tou její ekonomií, tak to potěš.

K. Podroužková 17.8.2015 8:17

Re: Že úředníci často blbnou, ano, ovšem teď i paní Šichtářová

Jestli mají rezidenti něco zaručené, není to místo na parkování ale placení poplatku, mluvím z vlastní dlouholeté zkušenosti v Praze 1. Nápad radního Dolínka zvýšit poplatek za rezidenční kartu právě o částku za celoroční "tamvajenku" je drzá svévole. Je to zdanění obyvatel-rezidentů, s cílem vylepšit ekonomiku DP.  Proč by si nemohla madam Šichtařová stoupnout, kam chce? Jde to v jiných městech, proč ne tady? Radní neslouží občanům, slouží jen sami sobě, odhadují, jaké rozhodnutí jim  v budoucnu zajistí další povolební koryto. Ze všech sil se snaží z města vytěsnit auta a normální obyvatele. Dělají všechno pro to, aby vyhověli pumpičkářské lobby, která je marginální, nepočetná ale to to hlasitější.

P. Čulík 17.8.2015 8:43

Re: Že úředníci často blbnou, ano, ovšem teď i paní Šichtářová

Já psal pouze o modrých zónách a to s vědomím, že je to alespoň částečná pomoc. A když nebudou ty modré, tak už si určitě místo nenajdete.

P. Rada 17.8.2015 8:48

Re: Že úředníci často blbnou, ano, ovšem teď i paní Šichtářová

K té "ekonomii" podotýkám, že Svého času byl zrušen úřad hlavního architekta kterého zdánlivě jen jednostraně svazující a připouštím, že svého času poněkud zkostnatělou ale přeci jen Strategii měla pružněji nahradit údajně ekonomičtější Volně Tržní tvořivost. Populisticky to hlásali ultraliberálové a celospolečenská lavina tomuto lákadlu žel neodolala.

Výsledkem jsou rychle postavená satelitní městečka ale s výraznou odlehlostí od pracovní a občanské vybavenosti. Vyvstalé nároky na mobilitu se takto rychle střetli kapacitou dopravní infrastruktury. Nekompetentnosti při jejím budování - viz tunel Blanka... - tomu pak dodali korunu.

Pozadím vývoje je slábnoucí ekonomika kde ukazatelem je úroková sazba centrální banky která je už blízká nule. Za tohoto stavu se nutně stále více nedostává investic na dopravu a to jak hromadnou tak osobní. Takto de facto zablokovanou situaci, sotva kdo dokáže vyřešit a odpovídá tomu jak situace jinde ve světě - tak v smotné přírodě. Organismy (a zřejmě i ten městský) rostou pravidelně jen do velikostí, kdy je pro ně ještě efektivní/ekonomický jejich metabolický systém.

Z. Švrček 17.8.2015 7:33

Vážení autoři, souhlasím, ale!

Docela dobře jste popsali, jak bláznivé vedení Prahy i státu oblažuje občany stále novými perlami, které nám sviním hází. Nicméně je na místě otázka: kd si volí ty pomatence v komunálních volbách do vedení jednpotlivých Prah i velké Prahy? Kdo si volí ty strejce co si je kupují za slib a koblihu do vedení státu? Do EU je to složitější, ale taky někdo zvolil ty Kellery a další, co zvednou ruku pro imigranty, zelené cíle, a všechny ty "perly" na Evropské úrovni bez ohledu na to, co si jejich voliči myslí. Vždyť i volič nevalné inteligence musí vidět, že ty garnitury, které si volí v blahé naději, že bude líp, jsou jedno volební období od dalšího stále horší a pomatenější. A příště to zase ten volič klidně zopakuje. Strašně by mne zajímalo, koho jste volili vy dva, ačkoliv chápu, že kolik kdo vydělává, s kým chrápe a koho volí, je pro každého třetího tabu. Tak to zkuste alespoň říci maplno: "nevolte tyhle pomatence a nedávejte si naděje, že když zvolíte někoho dalšího, nového, neznámého, sympaticky se tvářícího, prostými hesly o práci oplývajícího, kterého se však nezeptáte ani na jeho vlastní jméno, dostanete zase jen další horší garnituru.

K. Podroužková 17.8.2015 8:00

Re: Vážení autoři, souhlasím, ale!

Nabídka je tak zoufalá, že nenechat hlas komunistům znamená zvolit někoho zprava, bohužel jsou to provařené postavy. Každé nové hnutí-strana je horší než předchozí. Prostě není z čeho vybírat.

M. Prokop 17.8.2015 9:07

Re: Vážení autoři, souhlasím, ale!

Zkuste Svobodné (než se dostanou k moci a tím se "zkurwí").