5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Diskuse k článku

POLITIKA: Kdo si chce ještě kopnout do premiéra?

Co udělají policisté, když dojde ke zločinu, veřejnost volá po potrestání viníků a oni stále nemají pachatele? Všechny policie na světě jsou v tom v zásadě stejné. Když tlak veřejnosti a nadřízených začne být neúnosný, najdou si nějakého chudáka, který se nedokáže bránit, a který je dostatečně nesympatický.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Novák 17.6.2013 0:46

Re: V antickém Řecku měli zvláštní bohy, kteří měli v resortu smlouvy

Na rozvodu samotném nic tajného není. Lidi se rozváději a žení i několikrát za život, když je to baví. :-P

M. Marek 16.6.2013 22:01

Re: Tahle aféra je víc fraška, než šílený prů... švih..

Je krásné, jak si Karla Čapka  vykládáte každý jinak. O tom psal také moc hezky.

V. Vlach 16.6.2013 20:06

Re: Pár poslanců přestalo dělat vládě potíže...

a všechno vrátit do poslední korunky!, jste zapomněl.

P. Pavlovský 16.6.2013 17:36

Re: "S propagandou to nemá nic společného"...NE? Je jedno, jde-li o polemiku, propagandu, účelové zkreslování skutečnosti - jedná se o manipulaci slovem

ad 6 dělali Zerman a jeho podporovatelé běžně, líčili K. Schw. jako odrodilce, zrazujícího český národ.

Dělal to před ním i V. Klaus!

P. Pavlovský 16.6.2013 17:33

Na tu cisternu Kalous ze zákona puvoir měl!

V. Mlich 16.6.2013 17:13

Soudružka si zamane?

Když může ministr financi řídit pohyb cisteren po letišti, proč by sekretářka na vládě nemohla dát podnět kontrarozvědce podívat se na paní premiérovou? Možná jí Nečas jen tak mezi řečí řekl, že mu doma koukala přes rameno do nějakých vládních materiálů, tak proč by se hoši nemohli mrknout, komu to chce podat dál? Kdo ví, proč se ve skutečnosti rozváději?

P. Pavlovský 16.6.2013 13:24

Souhlas!

Jsem sice tzv. P+L, ale tohle jsem V. Havlovi vyčítal v komentářích v Českém deníku už na podzim 1991!

Bohužel to trvá a pacifikace ÚSTR to potvrzuje!

J. Veselý 16.6.2013 12:41

Hm

Lidi už se vzpamatujte! Jak můžete psát tyhle nesmysly? Vždyť jedna věc je podezření a druhá formulovat obvinění a prokázat je. Proboha vám pane autore nevadí když nějaká soudružka si zamane a vojenská kontrarozvědka slepě poslouchá? když si někdo umane v údajně demokratické zemi někoho sledovat prý pro jeho vlastní dobro a ono to jde? Vždyť nám vládne mafie horší než Putin. Obhajovat to dokáže jen ten, kdo o tom všem ví a má pocit že mu nic nehrozí, ale normální lidi se musí klepat hrůzou

V. Heidlerová 16.6.2013 12:38

Re: Na rpzdíl od té předlistopadové, ta polistopadová mi zatím nic zlého neudělala.

Jen neodsoudila a nepotrestala komunismus a KSČ jako zločineckou organizaci, vždyť stále plno soudruhů ovládá justici i policii. Teď sklízíme hořké plody nedůslednosti převratu z r. 1989.

P. Pavlovský 16.6.2013 12:32

Re: V antickém Řecku měli zvláštní bohy, kteří měli v resortu smlouvy

Nečas rozvod zveřejnil!

J. Honců 16.6.2013 12:10

Ale jistě,

některým lidem se prostě uvalení vazby na představitele naší tzv. pravice nehodí do krámu. Jó, to když zavřeli darebáka Ratha ...

L. Novák 16.6.2013 12:04

Re: V antickém Řecku měli zvláštní bohy, kteří měli v resortu smlouvy

Já to nevím. A nechci spekulovat. Je to jejich věc. Soukromá.

P. Pavlovský 16.6.2013 12:01

Re: V antickém Řecku měli zvláštní bohy, kteří měli v resortu smlouvy

Myslíte, že iniciátorem rozvodu byla matka 4 dětí, která má na starosti dvě nezletilé dcery?

I kdyby, nejspíš jí Nečas zavdal příčinu!

Nejspíš se nechoval jako řádný manžel - vše pro to nasvědčuje!

L. Novák 16.6.2013 11:56

Re: V antickém Řecku měli zvláštní bohy, kteří měli v resortu smlouvy

No ano. Ale kdo byl iniciátorem rozvodu a událostí, které mu předcházely? :-)

J. Kanioková 16.6.2013 11:55

Re: "S propagandou to nemá nic společného"...NE? Je jedno, jde-li o polemiku, propagandu, účelové zkreslování skutečnosti - jedná se o manipulaci slovem

11. Impossibile. Odpůrce nesmí mít pravdu nikdy a v ničem. Kdyby se mu přiznala jen špetka rozumu a správnosti, byl by zápas jaksi ztracen. Nelze-li nějakou jeho větu vyvrátit, je vždy ještě možno říci:...Pan X. se ohání pravdami tak plochými a dávno známými, jako jeho "objev", že... (Tento způsob byl - jak se mi zdá - spíše bližší Zemanovi. Ano, tohle je jeho klacek, jímž mydlí mnohé kolem sebe. Jen bych k tomu dodal, že většinou je schopen tezi protivníka vyvrátit, což mu však nezřídka nestačí ke spokojenosti, a ještě ho majzne po hlavě tímto klackem, který Čapek nazývá "Impossibile")

12. Jubilare. Toto je jedna z nejdůležitějších figur a záleží v tom, že z literního boje je vždy nutno odcházet s gestem vítěze. Expertní polemik není nikdy poražen; vždy je to ten druhý, kdo "byl usvědčen" a "je hotov"... (Lepší popis povolebního uvažování schwarzenbergovců bychom asi nenašli, viz různě modifikovaná teze: Zeman se ve volbách znemožnil. Naproti tomu Schwarzenberg obstál se ctí, všechno zvládnul, za svou porážku nemůže)

J. Kanioková 16.6.2013 11:52

Re: "S propagandou to nemá nic společného"...NE? Je jedno, jde-li o polemiku, propagandu, účelové zkreslování skutečnosti - jedná se o manipulaci slovem

7. Pugna je figura blízká figuře předešlé. Záleží v tom, že se odpůrci nebo věci, kterou zastává, dá falešný název, načež se polemizuje s těmito libovolnými obecnými slovy... Odpůrce se nařkne z nějakého nepatřičného ismu, a pak se tento ismus vítězoslavně popírá. (Zeman je spojenec komunistů, a my jsme proti komunismu bojovali, bojujeme a budeme vždy bojovat. Podobně i nacionalismus atd.; Idnes prý píše, že Zeman je komunista)

8. Ulyxes je figura osmá. Její podstata je uhnout na jiné pole a mluvit o něčem jiném, než o čem se vede spor... (Jak se mi zdá, dělali to oba kandidáti zhruba tak stejně.)

9. Testimonia. Tato figura značí, že časem lze s výhodou užít dovolávání se nějaké (kterékoli) autority... Při jisté sčetlosti lze na každé mínění nalézt nějaký citát, který je jedním rázem zdrtí. (Hlavním zaklínadlem schwarzenbergovců používaným proti Zemanovi bylo vzývání Masaryka a Havla; často se to používalo v jemnější ale stejně účinné podobě: Schwarzenberg byl prezentován jako ten, kdo je - narozdíl od Zemana - nástupcem Masaryka a Havla)

10. Quosque. Tato figura... se nedovolává žádných autorit. Řekne se prostě "to je dávno odbyto", nebo "už dávno překonané stanovisko nebo "každé dítě ví, že..." a tak dále. (To je univerzální pseudoargument, který Schwarzenberg i Zeman používají, kudy chodí)

L. Novák 16.6.2013 11:51

Re: Bublina splaskla, 6 lidí ve vazbě.

Potíž je, že "orgány činné v trestním řízení" vybraly z banky (?) hotovost v řádu 150 mil. Kč a desítky kilo (nejspíš investičního) zlata, ale zveřejnily to bez dalších souvislostí. Hloupý závistivý lid třesoucí se po vládě komunistů řičí radostí, jak toho boháče zase někdo okrad... Ale co je to za majetek, komu patří a jak byl získán, a zda vůbec byl pořízen nelegální cestou, zatím nevíme. Takže je to pěkně namíchané s Nagyovou a Nečasem do třaskavé směsi schopné ve vyvolané hysterii svrhnout vládu, a klidně se může stát, že po roce nebo i dřív policie zase bude muset peníze a zlato vrátit. A kdo mezi tím získá vládní moc? To už je asi vedlejší.

Způsob, jakým byl celý humbuk vyvolán a s jakou chutí a nasazením se některé skupiny politiků i "novinářů" snaží přikládat polínka k hysterii politruků jako je Zaorálek, je krajně podezřelý.

J. Kanioková 16.6.2013 11:41

Re: "S propagandou to nemá nic společného"...NE? Je jedno, jde-li o polemiku, propagandu, lži - jedná se o novinářskou etiku, o manipulaci psaným slovem

4. Non habet čili figura čtvrtá: ..jste-li třeba učený myslitel.. je možno říci, že se vám nedostává lehkého vtipu, smyslové bezprostřednosti a intuitivní fantazie. Kdybyste však náhodou byl bezprostřední a intuitivní, je možno vás usadit objevem, že se vám nedostává pevných zásad, hlubokého přesvědčení a vůbec etické odpovědnosti. Jste-li tvor rozumový, nejste k ničemu, neboť se vám nedostává hloubky citu; jste-li tvor citový, jste pouhá onuce, neboť se vám nedostává vyššího rozumového principu... (Máte-li podporu na venkově, napíší odpůrci, že se od vás distancují města; když vás volí lidé bez vysoké školy, kterých je mimochodem ve společnosti většina, lze to překroutit tak, že vzdělanci vás zavrhují. Jinými slovy: kdo je inteligentní, volí Schwarzenberga, z čehož plyne, že kdo volí Zemana, není dost inteligentní a vzdělaný; - takže si vyberte, kam chcete patřit)

5. Pátá figura sluje Negere a záleží v tom, že se vám prostě upře, co jste nebo co je vaše... Tvrdil-li jste neústupně deset let, že (dejme tomu) věříte v čertovu babičku nebo v Edisona, je možné jedenáctého roku o vás polemicky prohlásit, že nikdy jste se nepovznesl k pozitivní víře v existenci čertovy babičky nebo Tomáše Alvy Edisona. Je to možno proto, že nezasvěcený čtenář o vás beztoho nic neví a zasvěcený má z toho zlomyslnou radost, že se vám upírá nos mezi očima. (Nechám na každém, aby si to aplikoval na doby, Zeman byl v politice a měl i nějaké ty úspěchy. Zeman byl sociální politik - dnes je však představen jako ten, kdo se chystá "odírat lidi" )

6. Imago je figura šestá. Záleží v tom, že se místo odpůrce, jaký skutečně je, podvrhne jakýsi světu nepodobný hastroš, načež se tento hastroš polemicky vyvrací... (Vykreslení nacionalistického, šovinistického, hulvátského, populistického, věčně opilého a zkorumpovaného šmejda, napojeného na mafii, zpřaženého s Putinem a možná i se Severní Koreou, s nímž vedou schwanzembergovci svůj čestný virtuální zápas, jsme už letos v české kotlině také viděli.)

  

J. Kanioková 16.6.2013 11:38

"S propagandou to nemá nic společného"...NE? Je jedno, jde-li o polemiku, propagandu, lži - jedná se o novinářskou etiku, o manipulaci psaným slovem

Toto vyšlo k prezidentským volbám - 1. Despicere, čili figura první. Záleží v tom, že se polemizující musí uvést jako intelektuálně a mravně nadřaděný svému odpůrci; nebo, což je totéž, je nutné dát najevo, že odpůrce je omezenec, blbeček, skribent, tlachal, nula... (Viz např. oblíbený volební slogan: Lepší je kníže nežli zeman; nebo Svěrákovo podobenství o lišákovi a lesníkovi; či urozenost je urozenost; zvolte si, co chcete vidět na Hradě: gentlemanství nebo grobiánství)

2. Figura druhá čili Termini.. záleží v tom, že se užívá jistých speciálně polemických obratů. Napíšete-li, dejme tomu, že po vašem zdání pan X. nemá v něčem pravdu, odpoví pan X. že jste se na něho "zákeřně vrhl"...podobně se říká "láteří" místo protestuje, "klevetí" místo poznamenává, "spílá" místo kritizuje.. (Podobné výroky se používaly - a povolebně používají - na Zemanovu adresu dosti často)

3. Třetí figura sluje Caput Canis (psí hlava). Záleží v jisté dovednosti užívat jenom takových slov, jaká mohou vzbudit o popíraném odpůrci špatné mínění. Jste-li rozvážný, je možno o vás říci, že jste opatrnický... jste-li nakloněn prostým a věcným důvodům, možno říci že jste všední a triviální... (Prostě nejste šlechtic, nemáte chování, nemáte ve světě konexe, jste nula. Jste sociální, což znamená, že rozhazovačný a zadlužíte zemi. Myslíte-li na chudé a neúspěšné, znamená to, že povedete náš stát "řeckou cestou". Jste-li vlastenec, dají vám schwarzenbergovci nálepku nacionalisty. Máte-li témata, které lidi zajímají, je možno o vás říci, že jste populista. To, jak se Zeman vyjadřuje, se dá ze strany jeho sympatizantů nazývat "otevřeným vyjadřování, mluvit na rovinu, co na srdci to na jazyku", nebo se naopak dá jeho mluva např. s novináři označit středově pojmem "nebere si servítky", kdežto jeho odpůrci budou vždy stále pokřikovat o "aroganci, hulvátství atd." /Neospravedlňuji Zemanův nešťastný způsob chování k novinářům, jen dokládám, kolika - od sebe na hony vzdálenými - pojmy to lze kvalifikovat/

 

P. Pavlovský 16.6.2013 10:31

Podle vás "to je skutečně blamáž policie"

Jiní zřejmě soudí jinak, a proto Nečas v nejbližších dnech padne, na to můžete vzít jed.

P. Pavlovský 16.6.2013 10:28

Nebyl bych proti:-)

P. Pavlovský 16.6.2013 10:27

Re: Vzkříšená ODS? Čirá myslitelnost! Leda jako zombie.

Po nejbližších volbách tu určitě bude jako nejsilnější strana na pravici TOPka.

Celkově bude druihá nebo třetí, podle úspěchu komunistů.

P. Pavlovský 16.6.2013 10:25

Re: Samotná skutečnost, že nečas vyměnil už všechny ministry své vlastní strany,

V tom  vámi plně souhlasím!

P. Pavlovský 16.6.2013 10:23

Re: V antickém Řecku měli zvláštní bohy, kteří měli v resortu smlouvy

Měl jsem na mysli ten Nečasovic - svatební!

L. Novák 16.6.2013 10:19

Re: Vzkříšená ODS? Čirá myslitelnost! Leda jako zombie.

Taky si myslím, že ODS zanikne, a zůstane jenom sjednocená levice. Národní fronta čekatelů na koryta.

L. Novák 16.6.2013 10:16

Re: V antickém Řecku měli zvláštní bohy, kteří měli v resortu smlouvy

Teď je otázkou, kdo ten slib porušil jako první... :-)

L. Novák 16.6.2013 10:14

Re: Samotná skutečnost, že nečas vyměnil už všechny ministry své vlastní strany,

Počkejte a nedělejte paniku. Nastoupí do vlády ČSSD a pak teprve uvidíme, co je to personální politika vlády!  :-D

Pro Zaorálka budou muset zřídit ministerstvo propagandy; co by tenhle rudý politruk jinak mohl dělat?

L. Novák 16.6.2013 10:06

Re: Pár poslanců přestalo dělat vládě potíže...

No jo, ale to by tam musela nejmíň polovina českého parlamentu včetně neschopného Špidly, který byl ČSSD nominován pro neschopnost na komisaře EK za ČR a půlmilionový plat měsíčně.

A dalších několik set vysloužilých poslanců v důchodu... 

P. Pavlovský 16.6.2013 5:47

Zásadní rozdíl spočívá v tom, že v USA jsou volby většinové a jednomandátové, takže žádní náhradníci nejsou - musí se znovu volit!

P. Pavlovský 16.6.2013 5:44

Re: není policie jako policie

Státní zástupci jsou právníci, takže nejspíš právu rozumějí.

Na ekonomické problémy si mohou přizvat odborníky, podobně jako si soud zve soudní znalce!