4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Diskuse k článku

POLITIKA: Kde dnes jsme a co nás čeká

Ambiciózní název dnešního předvánočního setkání: Česko 25 let po revoluci – kde dnes jsme a co nás čeká, jsem si nevymyslel, pouze jsem ho přijal. Je to velké, asi až příliš velké téma. Proto k němu mohu nabídnout jen pár úvodních poznámek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Vyšata 26.12.2014 15:47

Možná že je pro svět neštěstí,

že se náš Velký Klaus narodil v tak malé zemi a nedostal šanci si svůj ekonomický experiment vyzkoušet na větším území. Jak krásně by se vyjímalo klausovské dílo Kellner na špičce sta nejbohatších multimiliardářů světa.

V. Vaclavik 26.12.2014 3:03

"sebevědomí Ruska a jistá autonomie jeho chování"

Problem je, kdyz se to sebevedomi projevuje odmitnutim vstupu do vojenske aliance zapadnich zemi,  vyhorozovanim raketami a nic jineho mensiho, nez velice vymluvnym, 'jistym' poukazovanim na jaderny arsenal Ruska!

Rusko sice jiz neni byvaly SSSR, ale nynejsi model novocarskeho Ruska neni o nic mene zavrzenihodny a neni to nic pro nas, prese vsechno selhavani nasi Zapadni civilizace.

V. Vaclavik 24.12.2014 19:18

Dnesni "umlcovani"

je demokraticke (!!), nikoli totalitarni, jako v komunisticke totalitni minulosti.

 "každý nesouhlasný hlas je umlčován a líčen jako zaprodanectví Rusku. To už jsme – sice v opačném směru – jednou zažili a mysleli jsme, že už nic takového není znovu možné. Bohužel je."

Dnes vas za nazory, pokud tedy nejsou nejakeho teroristickeho nasilneho razu, policie nesleduje, ani statni moc nemuze nikoho  vykazat z verejnopravnich medii, natoz tech soukromych...  rikat neco takoveho je falesne. 

Ale samozrejme, kazde medium a kazda osoba muze o nekom, s kym nesouhlasi, mlcet, a to hluboce a vyznamne. Je to cast te svobody, kterou snad jeste vzyvame. Dukaz, ze pan Klaus rika, tedy pise nesmysly, je hned zde - cteme jeho nazory na volnem mediu, nikoli nejakem utajovanem samizdatu, pokoutne sirenem, pred statni zlovolnou moci utajovanem. Nemuzu, nez znovu zopakovat, ze rikat opak, rikat, ze jsme tam, kde jsme kdysi byli (v totalitnim komunistickem rezimu), je falesne.

V. Kusý 23.12.2014 22:06

Slova jež patří do kamene tesat, jen

jedno mi tam chybělo, totiž věta:" Uznávám, že já byl celou dobu u toho".

M. Prokop 23.12.2014 22:32

Re: Slova jež patří do kamene tesat, jen

Jen on, nebo i vy?

B. Rybák 24.12.2014 0:43

Re: Slova jež patří do kamene tesat, jen

Přesně tak!

B. Rybák 24.12.2014 0:45

Re: Slova jež patří do kamene tesat, jen

Kdyby to psal pro pitomce, tak by to tam asi musel napsat.

M. Prokop 23.12.2014 21:45

Vcelku přesné, až velmi přesné,

ovšem až na závěr.

Důvody, proč jinak ta bystrý analytik nevidí imperiální aspirace Ruska, já neznám.

B. Rybák 24.12.2014 0:32

Re: Vcelku přesné, až velmi přesné,

Jde o to, že on vidí imperiální ambice i jinde a ty které nyní působí z mocného neosocialistického západu považuje za mnohem nebezpečnější! Jejich obětí jsme i my!

V. Vaclavik 24.12.2014 19:26

Re: Vcelku přesné, až velmi přesné,

Co je lepsi - neosocialismus relativne vyspelejsiho zapadniho strihu, nebo neocarismus relativne zaostaleho hluboce vychodniho strihu? Proti tomu zapadnimu se jeste muzeme ozyvat, politicky proti nemu bojovat, a pak spat klidnym spankem, kdezto v Rusku, kdyz se budete ozvyvat, dozajista klidne spat nebudete.

Š. Apolen 25.12.2014 18:15

Re: Vcelku přesné, až velmi přesné,

Pokud ovšem nebudete spát navěky.

G. Kovář 23.12.2014 21:12

Ale ano

Myslím, že i Vaše stanovisko VK by v principu chápal, ale jde o způsob, jak se k tomu přistupuje.

EU a USA nemohli svými přístupy a akcemi více pomoci Putinovi v jeho ideologické kampani.

J. Kyselková 23.12.2014 20:10

Já asi takhle -

problém je v tom, že Václav Klaus je člověk vyjímečně osvícený, ale není pánbůh. Já jako vždy s rozbory a analýzami VK s obdivem souhlasím. Mediokracie, soudcokracie...

Zdejší pánové vědí, jak se složitá mašinerie státu měla kočírovat.  Každý z nich to ovšem tuší jinak a už vůbec by nechtěl poslouchat oponenta. Nikdo z těch rádců a kritiků nešel s kůží na trh do politiky.

Už Jan Neruda frajírky odhalil - "Nevěř, že je lev ten spící, on je jen tak dřímající. Najednou se náhle hne a - pohodlněj ulehne".

Rozdíl je v tom, že Václav Klaus se znovu a znovu vrhá do marného boje a pro další údery. Třeba s celým světem.

F. Žůrek 23.12.2014 18:28

Poznámka k V.Klausovi

Ano, nikam jsme velice nedospěli. Mnoho zprivatizovali a rozkradli a značně se zadlužili.

Václav Klaus se na tom všem u nás - zdůrazňuji, "u nás v Česku" významně podílel až do svého ukončení prezidentování, což předvedl  závěrem "originálně".

Založil  ODS po rozbití OF. Byla to jeho strana, on si zde mnoho věcí osobně řídil. A nakonec ODS odkopl, vykašlal se na nějakou ODS jako pro něj již nepotřebnou věc! On poničil politiku více než V. Havel, ale to si on nikdy nepřizná.

Dnes je miliardář díky kupónové privatizaci a může nám udělovat hraběcí rady, což umí, jak je vidět.

M. Vondráček 23.12.2014 19:38

Re: Poznámka k V.Klausovi

Připomenete mi , co že to VK zprivatizoval ??

M. Prokop 23.12.2014 21:46

Re: Poznámka k V.Klausovi

Těžko ...... :-P

Š. Hašek 23.12.2014 17:13

1

S přáním hezkých vánočních svátků .......

H. Balzám 23.12.2014 16:27

Chlubení cizím peřím

Chvilku mi trvalo, než jsem prokoukl způsob komunikace exprezidenta Václava Klause. Vybere si zajímavé a kontroverzní téma, naštuduje si o tom pár obecně známých věcí a pak to formou komentáře vydává za div ne evangelium. Když tohle pochopíte, nemůžete se nesmát. Vlastně za celou dobu své slávy nepřišel s jedinou opravdu objevnou a přitom vlastní myšlenkou. Ano, EU nám upírá více a více svobod a práv, které jsme si vybojovali a před námi naši předci. Ano, Global Warming je jeden velký marketingový projekt. A co dál? Co s tím? Václav Klaus byl jeden z mála lidí, kterým se poštěstilo soustředit v rukou tolik politické moci, že mohl vpodstatě uvádět v život všechny své vize a teorie. A teď, když se ukázalo, že někdy šel slepou uličkou, nadává, že "se neudělalo" tohle a tamto.

E. Erat 23.12.2014 16:48

Re: Chlubení cizím peřím

Zřejmě žijete v jiném státě než já.V.K. nikdy v podstatě neměl žádnou opravdovou politickou moc.Byl premiérem koaličních vlád,kdy musel akceptovat i názory jiných stran,třeba KDU a pana Luxe,neblahé paměti.Jako president taktéž neměl příliš možností (stejně jako V.H a M.Z.) ovlivnit reálně vládní politiku.Varoval národ před vstupem do EU,víc udělat nemohl.Národ-většina ho neposlechla,já ano a volil jsem NE vstupu a dodnes jsem tomu rád.Bránil se do posledních chvíle podepsat protektorátní Lisabonskou smlouvu.Podlehl,až po nátlaku za strany Kalouska a Karla Sch.,kteří ho chtěli žalovat za vlastizradu.Jistě čistší by bylo abdikovat,ale to by zase nechal prostor těmto pidižvíkům k dalším rejdům.

M. Prokop 23.12.2014 22:33

Re: Chlubení cizím peřím

Jsou zřejmě lidé, neschopní to pochopit.

B. Rybák 24.12.2014 0:39

Re: Chlubení cizím peřím

Ano! A mnozí jsou za to i placeni!

B. Rybák 24.12.2014 0:37

Re: Chlubení cizím peřím

Souhlasím s Vámi!

J. Kulheim 23.12.2014 20:22

Re: Chlubení cizím peřím

Když to pochopíte. V tom je zakopaný pes. Vy jste zatím nepochopil vůbec nic.

B. Rybák 24.12.2014 0:15

Re: Chlubení cizím peřím

To by ale pan profesor V. Klaus musel študovat své vlastní knihy, protože s těmi kontroverzními tématy přišel jako první z politiků. Právě proto ho pozval americký Kongres jako oponenta proti bývalému viceprezidentovi USA Al Gorovi, který obhajoval lidským "skleníkovým efektem CO2" způsobené (katastrofické) globální oteplení!

Jako dlouhodobý a mezi "vládnoucími" politiky jediný odpůrce oficiálního EUropeismu získal všeobecné uznání (např. leader britské strany UKIP britský poslanec Nigel Farage ho nazývá nejlepším státníkem v Evropě) a samozřejmě i zuřivou nenávist mocných a budovatelů neosocialistické postdemokratické říše (D)EU, která mu pomocí politicky zkorumpovaných EU-hujerů jeho politiku realizovat a po úplném ovládnutí masmédií ho soustavně a zuřivě ničila jako osobnost, když už nemohla vyvrátit jeho argumenty. Výsledek jejich "práce" je jejich ostudou a budoucí obžalobou!

Jeho myšlenky pravděpodobně nepochopíte, ale pokuste si aspoň přečíst seznam jeho knih, doktorátů, mezinárodních cen...!

http://www.klaus.cz/clanky/2470

Š. Apolen 25.12.2014 18:20

Re: Chlubení cizím peřím

Ani kuponová privatizace nebylo jeho dítě. to se narodilo Ježkovi a Třískovi.

J. Cervenka 23.12.2014 16:08

cestina

Klaus, Cech jak poleno pise takouvoto cestioU; blokace, expektace, fenomen, akceptovat, ataky a pod. Jako cizinec pisici a mlucvici anglicky mu rozumim. A to byval president Cech?

E. Erat 23.12.2014 16:31

Re: cestina

Zřejmě jste v ČR dlouho nebyl: blokace,akceptovat,atak,fenomen atd. jsou běžná,dnes již počeštělá slova,které se můžete dočíst ve všech novinách v ČR, a slyšet je v TV. Tak snad jenom slovo expektace není asi většinově používáno a známo.

V. Vaclavik 24.12.2014 19:32

Re: cestina

Mozna v jinem druhu clanku a z pera jineho cloveka, nikoli nekoho, kdo se modeluje na tatickovi Masarykovi a hrdeho narodovectvi, nekoho, kdo v devadesatych letech, pri letu do, nebo z USA, zatratil CSA ze nepodavani Matonky ve svych letadlech...

K. Janyška 23.12.2014 15:30

Pane prezidente Václave Klausi, všechno dobré k Vánocům

a děkuji Vám za to, co jste pro český národ udělal. Bylo a je to skvělé a velmi inspirující. Vaše články a ekonomickopolitické rozbory nemají u nás, ale ani ve světě, obdoby a konkurenci. Testuji je prizmatem Kompozitivní teorie, coby provázaným souborem informací získaných kompozitivní metodou společenských věd. Tedy něčím podstatně vyšším, než čeho je u nás kdokoliv schopen... Dzp.

F. Lesniak 23.12.2014 15:40

Re: Pane prezidente Václave Klausi, všechno dobré k Vánocům

Janyško, ty jsi ještě větší hňup, než jsem si myslel, ty kompozite! Dzp.Dzp.Dzp