9.6.2024 | Svátek má Stanislava


Diskuse k článku

POLITIKA: K charakteru současného režimu

Často slýcháme, že od nástupu prezidenta Zemana se v naší zemi prosazuje poloprezidentský, případně prezidentský systém. Není v tom spatřováno nic znepokojivého, vždyť takové systémy fungují i jinde v demokratickém světě, například ve Francii nebo ve Spojených státech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rybák 18.9.2013 10:55

Zcela chybná (rozporná) analýza

Protože ústavní pravomoci prezidenta a parlamentu se opravdu nezměnily a pan prezident je nepřekročil, nebyla demokracie prezidentem ohrožena a nebyl proto ani důvod, aby ji parlament proti němu bránil. Oboustranně neetické vyjednávání pana prezidenta s panem Rychetským a s panem Ištvanem (souhlas s jeho pučem proti Nečasovi) stejně jako jeho účelová kritika NS pronesená v rámci diskuze o prosazení již V.Klausem navrhovaného kandidáta (JUDr. Sváčka)do ÚS (NS za jeho ochranu politických práv poslanců kritizovala celá naše levice) není záležitostí parlamentu (důvodem pro obvinění z velezrady).

Jediným skutečným ohrožením naší demokracie (dokonce i naší suverenity a samotné existence našeho státu) jsou Euro-hujeři. Jejich nenávist proti panu prezidentovi jasně dokazuje, že on k nim ve skutečnosti nepatří. A o tom to teď především je.

K. Luboš 16.9.2013 17:05

Největší ohrožení?

Zeman nepředstavuje a nikdy nepředstavoval ohrožení pro demokracii, ale pro koryta známých a profláknutých firem. No, řekněte, nenaštvalo by vás to? Sedíte si pěkně v parlamentu, na ministerstvu a nebo v čele nějakého státního podniku, pobíráte statisíce anebo rovnou miliony a v klidu se organizujete své kšeftíčky. A najednou vás potvora prezident vyhodí ze sedla. A tak si balíte věci, vyklízíte kanceláře a se slzou v oku odcházíte od rozdělané práce. Takže já vás i docela chápu: všichni na barikády, demokracie je v ohrožení!

L. Novák 16.9.2013 19:03

Re: Největší ohrožení?

Nesmysl. Zeman ta koryta pro známé vždycky vytvářel. A protože je koryt omezené množství, musela se některá koryta pro jeho potřeby uvolnit. :-)

Rozlišujte příčinu a následek a nezaměňujte je navzájem.

J. Vlk 16.9.2013 12:01

Charakter ? ? ?

Lze vůbec mluvit o charakteru v souvislosti s tímto "režimem" ?

J. Mrázek 16.9.2013 12:54

Re: Charakter ? ? ?

S celou touto dobou !!!

J. David 16.9.2013 10:40

Nu, což...

Bylo hůře a lidé si to chválili. Politiky máme takové či makové, sami jsme si je zvolili. Zeman jen využil litery zákona (ostatně, i naši etničtí spoluobčané to k nelibosti berních poplatníků činí). Takže, "vo co go"? Pokud se nemýlím, Zeman řekl, že s rozhodnutím NS sice nesouhlasí, ale respektuje ho. Co je na tom závadného? Když mne policajt pokutuje, také mohu nesouhlasně brsnit, ale "geldstrafe" musím vysolit (na dlaň, či expost), jinak mám "na krku fenďáka" se samolepkami. Víte, demokracie je vynikající, ale v definičním oboru "teorie chaosu". Každý, kdo má do řiti otvor a je zvolen, má potřebu žvanit do čehokoliv, chemik gutaperči do financí, anesteziolog do průmyslu, Nečas moc nežvanil, pouze penetroval... mám pokračovat? Homérův chlév krále Augiáše. Nějak toho Zemana beru, občas se pokouší ty královské chlévy vypláchnout i dvěmi řekami. Metternicha, ani oba Masaryky nepamatuji, jsem ročník 1950. Popelení v urně se mi ale blíží, bolševika jsem zažil, v Rusku jsem byl, na hroby předků jezdím do "23. Bezierku" Vídně, takže nebuďte na mne příkří v dnešní naší "demogracii". Koho ale volit? Vždyť jsou všude nalezlí levičáci, či jejich pohrobci. Ona snad ta KSČM není tolik bolševiky prolezlá, jako jiné partaje. Rád se nechám poučit třeba od mladých kolektivů (starším se meze nekladou). Jeníček.

L. Novák 16.9.2013 12:38

Re: Nu, což...

Zeman že se něco pokuší "vypláchnout"? Leda svůj mozek alkoholem a nikotinem, ale to už nejspíš nastalo dávno.

J. David 16.9.2013 13:13

Re: Nu, což...

Věc názoru. Víte, pivo piji, kouřím a mariáš mastím. Svobodná volba. Až se budu chtít řeholit, uchýlím se do nějakého přísného mnišského řádu observance "ora et labora". Zemana beru takového, jaký je, občas ho ale také "nemusím". Kdo jsi ale bez viny, hoď kamenem. Pane Nováku, všici jsme nádoby hříšné. Věřte agnostikovi.

J. Anděl 16.9.2013 15:55

Re: Nu, což...

Jsme všichni nádoby hříšné. Ale co tím chce agnostik říct - že máme zcela promíjet resp. pomíjet a ignorovat jakýkoliv čin, který je podle nás špatný?

Nevím, když přemýšlím o Zemanovi, jako poslední si vzpomenu na ty billboardy s tzv. známkou a nikoliv podobiznou Zemana. To je přece moc, ne? Nebo není? Prý se od toho SPOZ distancovala, že to není jejich plakát. Jsem někde zaslechl. To je fakt ještě demokracie? Opravdu může kdokoliv použít podobiznu prezidenta se zubatým okrajem a tvrdit, že to není Zeman, ale jenom známka? Nebo to je Zemanem posvěcené? Nevím, ať to bylo SPOZu nebo někoho jiného, připadá mi to jako svinstvo ve všech variantách.

L. Novák 16.9.2013 17:05

Re: Nu, což...

Třeba někdo podá po volbách stížnost a výsledek bude anulován. :-)

J. Boleslav 16.9.2013 10:05

Velmi pěkný a inspirativní článek

Proti destrukci parlamentního politického systému, prováděné ve spolupráci Hradu, OČTR a dalších škůdců je třeba co nejdříve a nejúčinněji vystoupit.

P. Čech 16.9.2013 9:01

Autor má naprostou pravdu

Ikdyž nepojmenovává přímo a naze příčiny tohoto stavu. Hlavní příčinou totiž je čl.5 ústavy, který musí být zcela bez jakékoliv náhrady zrušen, pokud někdo vůbec chce prosperitu a fungování tohoto státu.  Cesta k tomu existuje a zcela jasně ji popisuje program politického hnutí Úsvit přímé demokracie. Mám dozajista mnoho výhrad k jeho lídrům, k programu však nikoliv. Tento program totiž vyčerpávajícím způsobem ukazuje cestu, jak z tohoto smrdutého politického rybníku, jímž je ČR, ven. Musíme jen doufat (nic jiného nám nezbývá) že toto hnutí neskončí jako VV. Nemuselo by, je totiž politickým hnutím a nikoliv politickou stranou, v tom je jistý rozdíl. K tomu, aby program hnutí Úsvit přímé demokracie mohl začít být naplňován je nutno jediné. Volit onen Úsvit.

K. Frauknecht 16.9.2013 9:35

bla

L. Novák 16.9.2013 12:36

Re: bla

Ten chlap nepřestane agitovat.... :-)

R. Langer 16.9.2013 14:11

Re: Autor má naprostou pravdu

Pane Čechu, Úsvit je dobrá kniha, ale jestli si myslíte, že Okamura nebo Babiš se jí míní jakkoliv, byť jen vzdáleně řídit, tak jste mnohem naivnější, než jsem myslel... :-(

P. Čech 16.9.2013 15:31

Re: Autor má naprostou pravdu

Politické hnutí Úsvit přímé demokracie má zásady této knihy ve svém programu. Pokud se nebude v případě, že se dostane do sněmovny, účastnit handlu při tvorbě nějaké koalice a tím rezignovat na svůj předvolební program, potom myslím stojí za to  toto uskupení volit. Je to totiž jediný z programů, za který je nutno se postavit, pokud chceme změnu systému politiky, systému vládnutí a volebního systému v této zemi. Současný systém čehokoliv je navýsost špatný, což se za posledních 20 let jasně prokázalo.

B. Rybák 18.9.2013 11:16

Re: Autor má naprostou pravdu

Pro zemi, v níž jsou osobnosti vytvářeny či ničeny převážně "cizáckými" masmédii a cca 50% občanů je už závislých na státu, by přímá demokracie byla tragedií. Neštěstím je jakákoli politická síla, která se nemůže opřít o minimálně statisícovou členskou základnu (kdo by ty masmediální podvodníky donutil, aby své sliby plnily?). Pokud svým členstvím neposílíme skomírající demokratické a vlastenecké politické strany, nic než pláč nad hrobem demokratického státu nám bohužel nezbude.

P. Čech 16.9.2013 15:38

Re: Autor má naprostou pravdu

Zda se jí bude řídit pan Babiš či pan Okamura nevím a je mi to jedno. Pro mne je důležité, jestli se jí budou řídit politická hnutí ANO či Úsvit. Ono totiž ANO nerovná se Babiš a Úsvit nerovná se Okamura. Volíme totiž ještě stále politické strany a hnutí a nikoliv osoby, byť jsou lídry těchto.

L. Novák 17.9.2013 0:35

Re: Autor má naprostou pravdu

Jo. A teď tu o Červené Karkulce a hodném vlkovi. :-P

M. Stuchlik 16.9.2013 8:47

"... nenávistný boj mezi pravicí a levicí ..."

Copak Haškovi nebo Škromachovi jde o nějaké levicové ideály? Ne, jen o jejich vlastní koryta. Proto Zemana podporují, jsou to obyčejní političtí prostituti.

P. Čech 16.9.2013 9:03

Re: "... nenávistný boj mezi pravicí a levicí ..."

Politickými prostituty jsou naprosto všichni politici (snad s jedinou výjimkou - pan Kníže), poněvadž jsou zcela závislí na penězích politických stran A o tom to je.

J. Boleslav 16.9.2013 10:06

Re: "... nenávistný boj mezi pravicí a levicí ..."

Máte to už tradičně celé popletené.

P. Čech 16.9.2013 10:16

Re: "... nenávistný boj mezi pravicí a levicí ..."

Nic nemám popletené. Všichni politici žijí a tyjí ze svých politických funkcí přeneseně, ale i přímo z peněz politických stran a penězovodů, napojených na státní rozpočet, opět v režiji politických stran. A tak je tomu u nás se vším. Pouze Vy to nechcete vidět.

L. Novák 16.9.2013 12:42

Re: "... nenávistný boj mezi pravicí a levicí ..."

To je tak, když jeden umanutej trouba si přečte "Úsvit" od Pavla Kohouta a myslí si, že Okamura (s "vypůjčeným názvem knihy") s nově přišedším Bártou ze zkrachovalých VV zachrání demokracii v Česku. :-P

P. Čech 16.9.2013 15:34

Re: "... nenávistný boj mezi pravicí a levicí ..."

Žádnou demokracii v Česku nemůže nikdo zachránit, poněvadž zde žádná nikdy nebyla.  Každopádně však hnutí Úsvit má v programu základní a zásadní demokratické principy a tedy  mám za to, že chce demokracii nastolovat.

R. Langer 16.9.2013 14:09

Re: "... nenávistný boj mezi pravicí a levicí ..."

To nebyl boj mezi pravicí a levicí, ale klasická levičácká snaha všech zúčastněných udržet se u koryta na úkor kohokoliv jiného, i za cenu toho, že do propasti spadnou nakonec úplně všichni (ať ta koza sousedovi zdechne). Nic jiného, žádnou jinou logiku, v tom hledat netřeba.

J. Mrázek 16.9.2013 6:12

Beru.Lepší,než eurohujerismus!

Tam doplácíme na vnucená nařízení samo se ustavujících eurosocialistů a maoistů.  Čím víc je budeme se Zemanem  .rát, tím líp. Vlezdop..elismus tamtéž je cestou na dno a POD dno, do bahna stagtnace a úpadku. Obavy autora jsou zcela marginální s tím, kdybychom tupě poslouchali tupá nařízení "vrchnosti" ....

P. Válek 16.9.2013 6:42

Re: Beru.Lepší,než eurohujerismus!

Nějak Vám nerozumím, můžete to prosím napsat nějak více polopaticky?

J. Mrázek 16.9.2013 7:05

S určitým sarkastickým potěšením....

...jsem měl dodat na vysvětlenou. Bendit byl maoistou, Barossso je socialista, Zeman sice slavnostně vyvěsil vlajku s neodpovídajícím počtem hvězdiček (mnohá už upadá a pohasíná, mnohá odpadne a mnoho  jich bude i nuceně odpáráno), ale pokud tohle gesto berete jako bezpodmínečnou  kapitulaci, tak se strašlivě (oprávněně doufám) mýlíte. Zeman je dost svůj a tvrdohlavý. A je mu u "zadele", jak ho kdo z klubu novinářské žumpy a Káárlovo příznivců tituluje, má to "za pár" a nehodlá si dělat vrásky z jejich útoků, má svou vizi a jde za ní . Máme co ztratit ? Už jsme ztratili! Soběstačnost v potravinách, rozumný přístup v energetice je nám odpírán a vnucovány nesmysly, orgány, jež se "samoustavily" nám nařizují, co máme a nemáme, bez ohledu na potřeby země a lidí ....doplňte si sám další... Takže s trochou zlomyslnosti shlížím na vyvylené bulvy eurohujeristů, zelených, poslanců a senátorů, kteří čekali pasivního a v koutě neotravujícího dědka Zemana....

P. Válek 16.9.2013 7:13

Re: S určitým sarkastickým potěšením....

Děkuji. Když já mám, ale dojem, že my si spíš škodíme sami i bez euro příkazů. Naši politici jsou totiž prodejné děvky(ať ti vyslaní do Bruselu nebo ti co máme doma). A už ten systém koho jako europoslance vyšleme do Bruselu je prostě "vynikající"