1.6.2024 | Svátek má Laura


Diskuse k článku

POLITIKA: Jak dál s EU?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Emil XX 5.11.2008 22:54

Stačí se bránit dovozu třtinového cukru do EU

Cenový rozdíl není tak velký. A to nemluvím o tom, že i platy v Brayilii časem stoupnou. Potravinová bezpečnost je zásadní věc.

jurijv 5.11.2008 11:53

Pane Drápale-dík!

Nemám k Vašemu příspěvku co dodat, snad jen to, že s Vámi souhlasím. Asi nemá smysl jakákoliv polemika s příspěvky, které překrucují smysl napsaného. Křesťanství je zřejmě považováno některými přispěvateli za zločin, za něco co je hodno jedině pohrdání a odsouzení. Ale to je jen jeden z argumentů. byť dosti podstatných, které uvádíte mezi negativa politiky stávající EU. R^V

libero 5.11.2008 14:53

Re: Pane Drápale-dík!

Zločin ne, pokud si ho křesťané ponechávají pro sebe.

jk-jiny 5.11.2008 11:48

Raději bez suverenity, než v teokracii.

Dnešní demokratické hodnoty jsou vybojovány navzdory církvím a katolické najmě.

Vážný 5.11.2008 12:06

Re: Raději bez suverenity, než v teokracii.

Netvrdím, že katolická církev byla vzorem svobody, ale není to tak jednoduché: Její vlastní zákoník (kodex kanonického práva) nám přenesl přes středověk značný díl římského práva s různými volebními ustanoveními (v klášterech apod.). Zdaleka to nebylo papežské samoděržaví.

A pak ve sporech o moc mezi o státní moc často usilující církví a panovníky usilující o vládu nad církví vznikaly ony potřebné mezery svobody, kde se mohli uplatnit všemožní kazatelé svobody církevními reformátory počínaje.

Olin 5.11.2008 12:55

Re: Raději bez suverenity, než v teokracii.

Ano. To je půl pravdy. Druhá půle: dnešní demokratické hodnoty stvořila a vybojovala církev navzdory libertinům a nihilistům /tak se dříve říkalo ateistům/.

Proč je tomu tak? Protože ve skutečnosti byly dnešní demokratické hodnoty i instituce na nich postavené vybojovány UVNITŘ církve - tedy křesťanské společnosti. Jakmile se ateistická menšina pokusila převzít tyto hodnoty MIMO církev, byl z toho masakr. Poprvé, nikoli naposled, za francouzské revoluce. Tyto hodnoty a instituce totiž fungují jen v nějaké korelaci s křesťanskou společností anebo, jako v Japonsku, alespoň s její vnější podporou.

Klišé postavená na předsudcích o vlastních dějinách jsou k smíchu, ale nikdy nevyhynou!

Sýček 5.11.2008 13:01

Tak, tak

R^

jurijv 5.11.2008 13:10

Re: Raději bez suverenity, než v teokracii.

Podle čeho soudíte, že pan Drápal obhajuje teokracii? Píše snad o křesťanství. O tom, že EU je ve své valné většině protikřesťanská! Ale zřejmě je zbytečné poučovat vás o něčem, když křesťanství je pro vás něco podobného jako pro jiné je bolševismus či nacismus. EU, za vydatného přispění i našich europoslanců, odmítla dát do základního článku statutu větu o základních kořenech evropské civilizace, které jsou ovlivněny judaismem, křesťanstvím a řecko-římskou kulturou. Abychom se nedotkli (vždyť to je politicky nekorektní) citu vyznavačů islámu.  

Octomil 5.11.2008 11:20

moudrá slova

Mudry mudry, je to tak nebo je to jinak. Mudry mudry, Klaus nemá pravdu.

Milan 5.11.2008 10:32

Zákon divergentního vývoje.

Základním fyzikálním zákonem je zákon divergentního vývoje vesmíru. Od velkého třesku až po dnešek je pozorovatelné neustálé rozrůzňování fyzikální reality, a to jak mikrokosmos, tak makrokosmos, příroda živá i neřivá se rozrůzňuje stále dál a dále. Chcete-li to pane Drápale teologicky: z rozmanitosti všeho stvořeného a ze stálého růstu této rozmanitosti si můžeme troufnout dovodit, že Bůh má rád rozmanitost a přeje si rozrůznění. Z toho pohledu jakákoli snaha o zmenšení rozmanitosti, snaha o konvergenci, homogenizaci a integraci stvořeného je hříchem. Teologicky je integrace států a homogenizace národů hřích, vědecky pak je to snaha popřít přírodní zákon divergentního vývoje.

Evropská integrace jde proti dějinnému vývoji, proti smyslu dějin lidstva. Proto je odsouzena k zániku a jde jen o to, kdy ten zánik přijde,  nakolik bude krvavý a jak strašné budou následky krachu snah o integraci.

Z hlediska teologického můžeme evropskou integraci považovat za satanské dílo (toto všechno ti dám, když padneš a budeš se mi klanět), aktivní protikřesťanskost EU je toho jen logickým a nutným projevem, byť dosud velmi usilovně skrývaným.

Kolik států bylo v Evropě před 2000 tisíci roků? 1 A před 1700 lety? 2  A před 1500 lety? 5 A tak dále... Počet států stále roste. Před 20 lety bylo v Evropě podstatně méně států než dnes. I před 10 lety bylo v Evropě méně států než dnes. A zanedlouho bude v Evropě ještě více států než dnes, protože divergence stále pokračuje. (Kdo bude další? Baskové? Katalánci? Vlámové? Abcházci? Rusíni?...)

Divergence lidstva je úplně stejná divergence jako je divergence živočišných druhů a nerostů a atomů a elementárních částic... VESMÍR SE PROSTĚ STÁLE DÁL A DÁL ROZRŮZŇUJE a ani Špidla s Barosem či Sarkozy s Merkelovou tomu nezabrání. Divergence je základní zákon.

Forstmeister 5.11.2008 10:58

Re: Zákon divergentního vývoje.

Milane, lapidárně řečeno, bude závislé asi na tzv. reliktních kvarcích a jejich množství, zdali se vesmír od velkého třesku bude rozpínat či smršťovat (divergence či konvergence)? Nejsem ale fyzik, ohmův zákon chápu jako reakci svého  těla "co by odpor" v elektrolytu (ve vaně s vysoušečem vlasů), teorii strun (v kantové fyzice) již přestávám chápat. Lýkožroura smrkového na Šumavě ješte pochopím. Co Vy na to? Můj názor.   

Dušan Streit 5.11.2008 11:56

Re: Zákon divergentního vývoje.

Ano, celkově máte pravdu:

http://streit.blog.idnes.cz/c/33634/Dobrodruzstvi-Vsehomira-2-Vsudypritomne-fraktaly.html

šakal 5.11.2008 10:24

...Pro pana Drápala alias Agenta Smithe...

Moto:

"It's inevitable, Mr. Anderson..."

"I made decision!"

Ten článek je snůška oportunismu, zbabělosti a nedostatečného sebevědomí - krátce doklad úplné mdloby ducha. Neexistují žádné "nevyhnutelnosti" - prostě se rozhodnete!

šakal Morpheus, podpesán vlastní prackou >-

sunar 5.11.2008 12:40

Re: ...Pro pana Drápala alias Agenta Smithe...

.. a pro co jste se rozhodl šakale?

doktor 5.11.2008 9:45

Jak víte, Dane Drápale,

"křesťanské hodnoty" jsou jen malá a krátká episoda v dějinách lidského rodu. 2.000 let proti 200.000. Naši dávní předkové žili převážně "nekřesťansky" a tím, že přežili, dokázali, že ctili především LIDSKÉ HODNOTY. Právě ty se snaží vytýčit a hájit EU. Říkáme jim také LIDSKÁ PRÁVA. K jejich vymezení žádné náboženství, ani nejrůznější, vzájemně se potírající křesťanské denominace, ba ani nejrůznější výklady pozdně zapsaných židovských a arabských kmenových legend, známých jako Kniha (Bible obojí Smlouvy) nebo AlKurán, nepotřebujeme.

Olin 5.11.2008 9:50

Re: Jak víte, Dane Drápale,

:-)))))

Ctili především lidské hodnoty......kanibalismem.   ...zvláště prsíčka si pochvalovali!

Nemo 5.11.2008 10:24

Re: Jak víte, Dane Drápale,

Teprve s monoteistickým náboženstvím se lidské hodnoty pozvedly a k těm kořenům bychom se měli vrátit.

(Dt 25,11) Když se muži budou spolu rvát jeden s druhým a přistoupí žena jednoho, aby vyrvala svého muže z rukou toho, který ho bije, a vztáhne ruku a uchopí ho za ohanbí, bez slitování jí utneš ruku.

Exodus(32,25): Mojžíš viděl, jak si lid bezuzdně počíná; to Áron jej nechal počínat si bezuzdně ke škodolibosti jejich protivníků. 26Tu se Mojžíš postavil do brány tábora a zvolal: "Kdo je Hospodinův, ke mně!" Seběhli se k němu všichni Léviovci. 27Řekl jim: "Toto praví Hospodin, Bůh Izraele: Všichni si připněte k boku meč, projděte táborem tam i zpět od brány k bráně a zabijte každý svého bratra, každý svého přítele, každý svého nejbližšího." 28Léviovci udělali, co jim Mojžíš rozkázal; toho dne padlo z lidu na tři tisíce mužů. 29Potom Mojžíš řekl: "Ujměte se dnes svého úřadu pro Hospodina každý, kdo povstal proti svému synovi či bratru, aby vám dnes dal požehnání."

doktor 5.11.2008 10:26

Re: Jak víte, Dane Drápale,

Jen na okraj: kanibalismus byl v lidské historii převážně rituální, čili podložený nábožensky. Než něco napíšete, trochu se vzdělávejte.

Olin 5.11.2008 10:38

Re: Jak víte, Dane Drápale,

No pochopitelně. To se domníváme, nevíme. Proto se tedy navraťme prastarým pohanským a barbarským kořenům! Začni tím - doktore (ty jsi tak doktor!) - že se přestaneš mýt. Správný barbar smrdí.

Nemo 5.11.2008 11:43

Re: Jak víte, Dane Drápale,

Tak třeba sv. František z Assisi byl barbar? Taky se podle legend nemyl.

www racek 5.11.2008 13:19

Re: Jak víte, Dane Drápale,

hmm, zajímavá představa ... potkat ho třeba v tramvaji, moc by mě neoslovil ...

Sýček 5.11.2008 17:53

Re: Jak víte, Dane Drápale,

Pravidelné mytí těla praktikují evropané tak 150 -170 let. Čistota ano, ale dnešní požadavek sterilního prostředí, vede k imunitním chorobám.

bm2 5.11.2008 10:21

Re: Jak víte, Dane Drápale,

Pan doktor, nerad Vam do toho kecam, ale ubezpecujem Vas, ze napriklad pan Robert Mugabe sa doziva pozehnaneho veku jednak vdaka genetickym predpokladom a jednak preto ze je svina zijuca na ukor milionov. Na Vase LUDSKE PRAVA sa vykaslal, uz ked sa prvy krat dostal k moci a vobec ich nepostradal. Na rozdiel od SVOJICH PRAV, ktore dosledne zneuziva.

Ak si myslite, ze koncept ludskych prav nie je v euroatlantickom priestore zalozeny aj na krestanskych zakladoch, tak ste blazon.

Nemo 5.11.2008 10:40

Re: Jak víte, Dane Drápale,

Lidská práva jsou ve svém základu v absolutním protikladu s křesťanstvím. Nikdo se totiž nemůže narodit vinen. Něco takového je proti všemu právu a vší morálce. Pokud je takový předpoklad základem křesťanské věrouky, pak je křesťanská věrouka rovněž v rozporu s právem i morálkou.

Olin 5.11.2008 11:03

Re: Jak víte, Dane Drápale,

Povidaj militantní ateisti. Lidský práva testovali hlavně v gulagu.

Vážný 5.11.2008 11:03

Re: Jak víte, Dane Drápale,

Nikdo se dle křesťanství nerodí vinnen. Prvotní hřích (mimobiblická teologická konstrukce) není vina (a už vůbec to nemá nic společného se sexem). Znamená to, že člověk se rodí se sklonem hřešit. (Jsou malé děti nadány spíše se dělit, nebo si spíše všechno sobecky nechat, spíše poslouchat rodiče, nebo se spíše bouřit?)

Ale to automaticky neznamená vinu, jako nemá vinu dítě narkomana, dokud samo nezačne brát drogy. Objektivní vina je důsledek konkrétního zlého jednání  - konkrétního činu nebo nečinnosti (lži, krádeže, ...). Z toho se bude každý zodpovídat před soudem živého Boha.

A v tomto není nic rozporného s právem ani morálkou. Poukaz na prvotní hřích je pouze poukazem, odkud startujeme, že to není z 0.

Lidská práva v klasickém měřítku jsou důsledkem reformačního křesťanství, které na jednu stranu kladlo i nadále vysoké morální požadavky na člověka, na druhou stranu ale hájilo potřebu osobního rozhodnutí pro víru, často s potřebnám osobním zjevením a tedy i s potřebou svobody. A muselo se vypořádat i se svou růzností (luterání, kalvíni, utrakvisti, jednota bratrská, novokřtěnci, anglikáni/episkopální, metodisti, ...) a tak povětšinou pochopilo, že jsou ve víře věci podstatné, ale většina služebných - "provozních", které nelze všem vnucovat... A odtud a právě z této zdrženlivosti i liberální svobody projevu, vyznání,...

Nemo 5.11.2008 11:27

Re: Jak víte, Dane Drápale,

Prosím přečtěte si znovu a důkladně Genesis.

22 I řekl Hospodin Bůh: "Teď je člověk jako jeden z nás, zná dobré i zlé. Nepřipustím, aby vztáhl ruku po stromu života, jedl a byl živ navěky."

Jeden z nejdůležitějších veršů. Potvrzuje se zde přímo Hospodinovými ústy, že had jednal čestně, protože řekl pravdu. Že Hospodinovy důvody zákazu byly nepravdivé. Člověk nesměl jíst ne proto, že by ten den zemřel, ale hlavně proto, že by prohlédl a stal se moudřejším. A Hospodin sám potvrzuje, že člověk předtím nerozeznal dobro a zlo a že se to změnilo. A také, že člověk není a nikdy nebyl nesmrtelný, protože k tomu by potřeboval pojíst ze stromu života, což ještě neudělal. Hospodin stvořil lidi neschopné rozeznat dobro a zlo, lidi naivní. Stvořil hada s darem řeči a obdařeného vysokou inteligencí. Stvořil strom poznání s plody dobrými k jídlu, lákavými na pohled, ale člověku o něm řekl. Sice ho varoval, ale dobře věděl, že lidé nejsou schopni rozeznat zlo a dobro.

Vůbec člověka nevaroval před nejchytřejším polním zvířetem, mluvicím hadem (podle křesťanů satanem). Pohrozil lidem smrtí v den, kdy z něj pojedí (nevíme ani, zda lidi přesně věděli, co smrt je, co to znamená zemřít), ale byla to nakonec nepravdivá hrozba. Had podal ženě přesné, pravdivé informace. Hospodin Bůh jako vševědoucí musel přesně vědět, jak to dopadne.

Katechismus (§280):"...hned od počátku Bůh myslel na slávu nového stvoření v Kristu." A dále(§380): Hříchem našich prarodičů byla ztracena veškerá harmonie prvotní spravedlnosti, kterou Bůh ve svém plánu pro člověka zamýšlel. Tak jaký měl Hospodin plán: nové stvoření v Kristu nebo harmonii spravedlnosti? Obojí najednou se přece vylučuje.

Olin 5.11.2008 11:51

Re: Jak víte, Dane Drápale,

:-))))

Prosimtě Nemo, ty si přečti Genesis ještě jednou, podruhé, potřetí - zdali zmoudříš?

doktor 5.11.2008 12:04

Re: Jak víte, Dane Drápale,

Neskutečné pindy, Oline. Poučím vás (tykám jen přátelům): Moje poznámka byla adresovaná Danu Drápalovi, bývalému charizmatickému pražskému evangelickému pastorovi (dnes důchodci), který od této církve sběhl k neepiskopálnímu evangelikálnímu křesťanství. To mimo jiné věří i přírodovědným a dějepisným biblickým faktům doslova: Země, Vesmír, zvířata i lidé existují teprve zhruba 6.000 let, atd. atd. To samé vyznávají islamisté. Protože tomu tak zřejmě není, je moje otázka, jak lidstvo (Homo sapiens s.) přežilo ty statisíce let bez křesťanství, legitimní. Stejně legitimní je můj názor, že k uznávání hodnot EU žádné náboženství nepotřebujeme. Asi to píšu zbytečně: vaše raplovské reakce ukazují, že uvažování je vaše slabá stránka. Evoluce to vyřídí.

Vážný 5.11.2008 12:11

Re: Jak víte, Dane Drápale,

Ale pokud někdo nevěří, že byla evoluce ve smyslu, jak ji podávají kazatelelé evoluční hypotézy (já také ne), tak nemá smysl mu předkládat tvrzení, že tomu tak zřejmě není (ech jaký argument) a pak si mlít svou. Nejprve musíte vyvrátit to první a pak můžete pokračovat v přesvědčování tím druhým.

Co to na těch školách dnes učí ... (povzdech si v Letopisech Narnie C.S.Lewis)