17.5.2024 | Svátek má Aneta


Diskuse k článku

POLITIKA: Hrdina falšování dějin

Tak jsme se dověděli z úst pirátského primátora naší Mater urbis, že, stručně řečeno, se Praha osvobodila sama a do Prahy již Rudá armáda vjela, aniž musela bojovat, protože město bylo osvobozeno. Podle interpretace dějin MUDr. Zdeňka Hřiba (roč. 1981) tedy Pražské povstání částečně s pomocí vlasovců, osvobodilo Prahu. Tečka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Novák 12.5.2020 16:47

Jo - byl v delegaci, sice nesouhlasil - ale pryč s ním!

M. Hartmann 12.5.2020 16:44

Asi jste pane Pantere špatně studoval, vysavače byly v ČSR už před druhou světovou, prodával je např. tatínek Oty Pavla, kdybyste jaksi neráčel vědět.

J. Tulejová 12.5.2020 16:33

Máte pravdu. Něco se vám plete v hlavě.

J. Matuška 12.5.2020 16:28

Ad 15:09 V květnu 1968 přijel navštívit nově zvoleného prezidenta Ludvíka Svobodu a podle některých zdrojů část jeho delegace začala mapovat terén pro případnou invazi vojsk Varšavské smlouvy.[5] Tvrzení, že by v roce 1968 osobně zaštítil zpravodajský průzkum před vpádem vojsk, odmítlo ruské velvyslanectví i Koněvova dcera Natalja.[12][13] Podle českého historika Povolného byl Koněv od roku 1963 v důchodu (mimo službu) a jeho role při invazi byla tedy nulová - jeho zpráva o Českých politických poměrech neměla vliv na invazi, neb bylo vše již rozhodnuto před tím, než ji poslal.[14] Koněvova reakce na vpád do Československa nebyla příliš nadšená ale ani ji neodmítal.[5] WIKI

I. Hendrych 12.5.2020 15:47

Český žvanil Holásek.

P. Grigar 12.5.2020 15:37

..nic nemožného.

P. Grigar 12.5.2020 15:32

..Vlasovci měli značný význam v průběhu svého bojového nasazení na různých místech. Obzvláště Američané si s nimi náramně užili v bojích u Saint-Lô. Vzpomínají na ně stejně jako příslušníci francouzského odboje nebo Poláci v okolí Varšavy.

J. Šoffer 12.5.2020 15:31

Ano, to je historie zpracovaná komunistickými historii. Doporučuji přečíst si https://www.ustrcr.cz/data/pdf/pamet-dejiny/pad1002/004-022.pdf

případně navštívit VUA.

M. Panter 12.5.2020 15:30

Vysavač u nás v roce 45...()

M. Panter 12.5.2020 15:28

Jednoduchá odpověď - i USA nás obětovali v Jaltě v rámci kompromisu...Ale v rámci nové alternativní historie je tento holý fakt zamlčován .

P. Grigar 12.5.2020 15:26

.. akci v Zákřově měl na svědomí 574. kozácký prapor (Kosakenbataillon 574) ve spolupráci s přerovským gestapem( Ernst Geppert a Josef Hykade). ROA opravdu nebyli podřízeni, ačkoli to bylo formálně přislíbeno.

M. Panter 12.5.2020 15:22

Pravda , pryč s někým , kdo nás zachránil před vyhlazením . Na pomník přec patří ti , co nás vyhladit chtěli...

V. Heidlerová 12.5.2020 15:15

Koněv tu byl jako člen delegace, která zjišťovala, co se u nás děje, a připravovala způsob odvety. Sám Koněv prý pozdější okupací nadšený nebyl, ale to ho neomlouvá, že to byl bolševický pacholek a nemá na piedestálu co pohledávat. Pryč s ním.

V. Heidlerová 12.5.2020 15:12

Tak to je dobré, Rusáci nemuseli krást a drancovat, všechno našli v příkopech. Jen jestli poznali, k čemu která věc slouží. U nás nepoznali vysavač a házeli mu papírky a smáli se, kak mašínka chorošó kušájet.

P. Grigar 12.5.2020 15:12

..trumpeto obhroublý, nevzdělavatelný, duševní vlastnictví naší babi na mě přešlo legálně, dědickou formou.

P. Grigar 12.5.2020 15:09

..tedy vy máte slovník jako ten P.Pavel. ;-)))

V. Heidlerová 12.5.2020 15:09

Něco se mi plete v hlavě, že Koněv byl v Praze na obhlídce situace s nějakou delegací, která připravovala útok na neposlušné živly v ČSR. Stál v pozadí příprav, to určitě, ale některé zdroje uvádějí, že zásahem vojsk nebyl potěšen. V každém případě je věcí Prahy 6, jak se vypořádat s nevábnou sochou, která je předmětem rozmíšek mezi občany. V muzeálním prostoru jí bude líp a nebude poškozována. Jen mne zajímá, proč asi v Plzni většina lidí uctívá památku na americké vojáky spontánně, bez nucení a bez vyjadřování odporu? Že by se části lidu českého něco ja RA nelíbilo?? Dobře, že je Koněv konečně pryč.

P. Grigar 12.5.2020 15:08

..poněkud očesané vylíčení událostí, jež jsou velmi dobře zdokumentovány. Přechod mezi sovětskou a americkou zónou byl uzavřen o půlnoci mezi 8 a 9.květnem dle spojeneckých dohod. Zbytky tří divizí SS(velitel SS-gruppenführer generál Carl Friedrich von Pückler – Burghaus, velitel Waffen-SS v Čechách a na Moravě) odmítly kapitulaci a po 9.květnu vybudovaly tři pásma opevnění s těžkou technikou, mezitím ještě stihly terorizovat obyvatelstvo v okolí. Z české strany vyslaní parlamentáři byli postříleni poblíže rybníčka za slivickou farou.

Několik desítek partyzánů a civilních obyvatel nemělo žádnou šanci na útok proti cca.6000 v boji zkušených příslušníků SS různých národností, včetně roty vojáků Slovenského štátu.

V. Heidlerová 12.5.2020 15:02

Děkuju za informace. Takže zásah vlasovců nebyl bezvýznamný, nemýlím se?

M. Panter 12.5.2020 15:02

Příteli , v 68. zde nikdo nikoho nevítal a Koněv tu vůbec nebyl... jinýma slovama - rádio Jerevan je oproti tobě hadr.

V. Heidlerová 12.5.2020 14:59

Děkuji za informaci, ale i tak byl Kutlvašr jeden z našich největších hrdinů. Děkuji, že mi nespíláte do blbých ženských, stále se něčemu učím a obohacuji si vědomosti.

P. 1 12.5.2020 14:56

Tak to umřeš hlady.

F. De Winter 12.5.2020 14:52

Je to troll. Nekrmit!

P. Staronový 12.5.2020 14:51

Popírá, celkem správně.

P. 1 12.5.2020 14:50

Jinými slovy fakta ti nejdou pod čumák, hluponi.

P. 1 12.5.2020 14:50

Takže pořád nechápeš hluponi. Zkus si přečíst celé vlákno. Třeba ti to dojde.

P. Staronový 12.5.2020 14:50

Možná jo, ale až s tím někdo začne. Zatím jde hlavně o "narovnávání" té sovětské.

M. Panter 12.5.2020 14:49

Ale kecy v kleci . V té době už byl nemocný a na penzi . Nesmíte zas tak všemu věřit...

P. Staronový 12.5.2020 14:49

Ale jo, ale ne v souvislosti s vámi.

Vy přímo evokujete tu ruskou (sovětskou).

M. Panter 12.5.2020 14:47

Jj , máš pravdu...ale k tomu Koněvovi v 68. a jeho vítání . Můžeš mi to prosím přiblížit ?