27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Diskuse k článku

POLITIKA: Co ukazuje kauza Airbnb a lex Babiš

Některá celá odvětví bez regulace způsobují víc problémů než užitku. To zřetelně v těchto dnech ukazuje situace v turisticky atraktivních městech, jako je Praha nebo Český Krumlov, kde se rozmohlo krátkodobé pronajímání bytů přes Airbnb nebo Booking.com.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Petr 25.2.2020 21:59

To, že jste aktivně pracoval v SBD může vysvětlovat rychlejší zístání bytu.

V. Petr 25.2.2020 21:51

Možnost, aby do stavby dálnic kecali zelení z úplně jiného konce republiky nám vnutil kdo?

Ano, nemýlíte se EU je správně...

V. Petr 25.2.2020 21:45

No, Poláci si v EU vymohli VYJÍMKU, menší klece na slepice, než mají předepsány ostatní. A když klece zakážeme úplně, kolik pak bude stát v obchodech české kuřecí?

V. Petr 25.2.2020 21:27

Nedělejte ze mě vola, jeden můj spolužák se kvůli bytu odstěhoval z Prahy až na Slovensko, kde dostal podnikový byt. Jeho původní podnik začal zaměstnancům nabítek DRUŽSTEVNÍ byty až někdy kolem roku 1984, vklad 78 tisíc a počet omezený. Ale nutnost složit těch 78 tisíc byla pro mnohé moc...

V. Petr 25.2.2020 21:13

Proto je třeba zavést VOLITELNOST SOUDCŮ!

V. Petr 25.2.2020 21:11

Volnbý trh s byty existoval v USA před WW2. Když se do toho začala demokratické strana srá*** skončilo to celosvětovou ekonomickou krizí!

V. Petr 25.2.2020 21:09

Czexit!

Členství v EU je čím dál škodlivější a finačně jsme v JASNÉM MINUSU! Odchod se stává postupně nutností. Je jasné, že se nám Brusel bude snažit mstít, ale GB je první vlaštovkou!

V. Petr 25.2.2020 20:54

ANO!

J. Krynický 25.2.2020 20:18

Po více než třiceti letech budování socialismu se nám v osmdesátých situace radikálně zlepšovala. Aha. To bude rozhodně tím socialismem. Nebo že by tím, že se na něj čím dál víc sr.lo?

J. Krynický 25.2.2020 20:14

Tleskat a skandovat nutné není, ovšem pokud něco postavíte (částečně) za peníze vrácené EU, pak musíte nejen nainstalovat oslavnou ceduli, ale i zajistit oslavný článek v tisku.

J. Krynický 25.2.2020 20:12

Pročpak ony nám ty domy chátrají, místo aby svým majitelům vydělávaly? Že by stát nastavil takové regulace zacházení s domy v těch oblastech, že se majitelům vyplatí z nich roky nic nemít a doufat, že už konečně spadnou?

J. Krynický 25.2.2020 20:10

Opravdu je problém v nedostatečné regulaci AirBnB? Není on problém spíš obecně v nemožnosti dovolat se pomoci v případě, že někdo dělá v domě bordel? Ale chápu, že pokud dělají bordel "marginalizovaní", tak není koho zdanit a ještě by navrhovatelé řešení riskovali, že se na ně sesypou lidskoprávníci.

K. Zelený 25.2.2020 19:11

Pan Hvížďala hlavně není žádný ubohý popletený starý pán a nejde se svým článkem na trh aby ho kdejaký obejda urážel.

J. Jung 25.2.2020 18:40

jojo, družstevní stabilizační byt 2kk, anuita 50.000 a 25.000 vklad řešený půjčkou od České Státní Spořitelny. Za práci v energetice, na směny, po 4 letech zaměstnání

J. Kratochvíl 25.2.2020 17:29

Mimo jiné volný trh s byty nelze nastavit,je to utopie, protože když nereguluje stát, regulují spekulanti, tak jak to vidíme v Praze.

Celé bloky domů jsou neobydlené a prázdné chátrají, v těch nejkrásnějších lokalitách Starého Města a Malé Strany.

J. Kratochvíl 25.2.2020 17:24

Pane Juraxi, dovolím si tvrdit, že o tom vím trochu více než vy, protože jsem v takovém SBD aktivně pracoval. Družstvo stavělo byty dodavatelsky a také svépomocí. Byl bych rád, abyste mi vy a vám podobní diskutéři nepoučovali. Jedno je zásadní, díky regulacím socialismu se situace s byty radikálně zlepšovala během deseti let v 80 letech. Takže začátkem 90. let zde byla situace jiná a asi taková jako je dnes ve Vídni. V 90 letech zdejší tržní ideologové jako vy začali zavádět trh s byty a všechno zničili. Výsledek po 30 letech je: byty jsou nedostupné a drahé.

J. Kratochvíl 25.2.2020 17:07

Pane Brzáku, volný trh s byty jsem neviděl, ale za to jsem viděl a nejen já regulovaný trh s byty, který fungoval.

Cituji:"Pan Glaser z odboru výstavby ve Vídni shrnul současnou situaci stručně takto:"V zemích, kde je bytový trh zcela liberalizovaný, panuje trvalý nedostatek bytů a lidé bydlí velmi draze. Trh není schopen pokrýt základní potřeby. To je v Rakousku jiné, i když to někomu s neoliberálními názory může připadat jako socialismus.“ Zřejmě má pravdu.Berlín teď rovněž zavádí regulaci nájemného."

Co tady chcete, pane Brzáku, ještě hlásat, tržní svazáku. Stejnou zkušenost máme s byty i v Praze.

Trh s byty levné dostupné bydlení nezajistí.

J. Kratochvíl 25.2.2020 17:00

Pane Vydro, plně s vámi souhlasím a příklad Vídně jsem zde na NP také již uváděl několikrát. Vídeň má v sociálním bydlení a regulaci bydlení velkou tradici již od rozpadu R-U do do současnosti. Zkrátka to umějí na rozdíl od našich zdejších tržních svazáků.

M. Valenta 25.2.2020 15:40

Policii 3 x týdně byste snad nechtěl volat ani Vy.

Z. Koutecký 25.2.2020 15:39

V Berlíně, Londýně a dalších západních městech se staví. Přesto tam dostupnost bytů pro mladé je stejně mizerná jako v Praze. Naopak ve Vídni, kde jsou nájmy regulované nepředstavuje bydlení problém. Pan Glaser z odboru výstavby ve Vídni shrnul současnou situaci stručně takto:"V zemích, kde je bytový trh zcela liberalizovaný, panuje trvalý nedostatek bytů a lidé bydlí velmi draze. Trh není schopen pokrýt základní potřeby. To je v Rakousku jiné, i když to někomu s neoliberálními názory může připadat jako socialismus.“ Zřejmě má pravdu.Berlín teď rovněž zavádí regulaci nájemného.

Mimochodem, průměrné nájemné v Praze je cca 360,-Kč/m2. Průměrný příspěvek vlastníků bytů do fondu údržby a modernizace SVJ je 20-30,-Kč/m2 a bohatě postačuje na běžnou údržbu i na takové akce jako zateplení, výměna střechy, výtahů a pod.

R. Brzák 25.2.2020 15:27

pro pana Kratochvíla - říkáte volný trh s byty? A kde jste ho kdy vyděl? Ten trh je upravován, tedy regulován státem - není snadné byty stavět, protože stát to tisíci prostředky znesnadňuje. Takže, až bude trh volný - tedy, až se nebude stát plést do všech souvislostí bytů a jejich výstavby - pak se můžeme o Vašich argumentech proti trhu bavit.

R. Brzák 25.2.2020 15:21

ad pan Zelený - pan Hvížďala není diskutér, takže není chráněn pozicí rovného mezi rovnými. Autor prostě jde se svým článkem "s kůží" vystavenou všemu.

Pokud chcete, můžeme spolu diskutovat, v čem všem pan autor prokazuje svou popletenou levicovost - za mně by to bylo na celý článek...

R. Brzák 25.2.2020 15:19

pane Zelený, až se bude pan Hvížďal s námi účastnit diskuze, bude pro mne chráněn (jako každý diskutér) před všemi argumentačními fauly, včetně mé snahy zobecnit svůj pohled na jeho názor.

Tak tomu ale není - a tak je Váš výpad mimo realitu.

L. Netolická 25.2.2020 15:15

Babis toho chce,ale pouze ústy.Chce také zakázat klece pro slepice,ale jeho poslanci to v zemědělském výboru shodili ze stolu.Procpak asi,ze by konflikt zajmu?

J. Jurax 25.2.2020 15:01

Tak jedna možnost je, že jste měl kliku nebo tlačenku nebo jste byl preferovaný soudruh či profese nebo jste holt dal všimné. A byl jste na tehdejší poměry celkem majetný; na vázaný vklad jste musel podle velikosti požadovaného bytu složit 2000 až 5000 Kčs a při převzetí bytu dalších 20 000 až 30 000. A byl jste zadlužen na 20 až 30 let, než jste splatil tzv. anuitu.

No a druhá možnost je, že buď lžete nebo Vám selhává paměť.

J. Jurax 25.2.2020 14:36

Jenže Baťa plánoval pro zisk a protože to uměl, prosperoval. A tedy pochopitelně plánoval jinak než komančové, neboť plánoval v prostředí tržní ekonomiky.

Jak plánovali komančové je zřejmé - za čtyřicet let pětiletek udělali z rozvinuté země rozvojovou. Porovnejte kupříkladu s Rakouskem.

J. Jurax 25.2.2020 14:23

Ano.

Socialismus není sviňárnička, to je velká sviňárna ...

J. Jurax 25.2.2020 14:20

Ehm ... vstup do SBD naprosto nezajistil, že získáte v dohledné době družstevní byt.

A družstevní i státní byty se měnily. A platilo se za to, velké sumy na ruku a načerno.

J. Jurax 25.2.2020 14:11

Přesně.

J. Jurax 25.2.2020 14:08

Ale čekal. Ovšem Praha (a taky Ostrava) byly preferovány, tam se na úkor provincií stavělo víc.

Ono při přidělování bytů se hodnotilo leccos - doba čekání na byt, počet těch, kdož v něm budou bydlet (bezdětná rodina nanejvýš 1+1), stávající bytová situace (proto bylo dobré do stávajícího bydlení formálně přihlásit co nejvíc příbuzných pokud možno nějak nemocných a papír, že stávající byt

je prolezlý plísní byl vítaným přínosem) a v neposlední řadě tzv. společenská potřeba, pod níž se skrylo leccos včetně protekce a korupce.

Proto se do SBD přihlašovala dítka školního věku, aby byla doba žádosti co nejdelší. Svobodný bezdětný neměl na získání bytu moc šance, a když tak nanejvýš garsonky. Ovšem záleželo na štěstí. V našem okresním městečku se cca 15 let státní ani družstevní dodavatelské byty nestavěly, ale najednou se začalo stavět sídliště a kdo měl kliku, dostal byt tak do dvou let od žádosti. A uspokojily se i ty dvacetileté žádosti.

Dalo se to trošku obejít stavbou svépomocí. Já na zařazení do svépomocné výstavby čekal tři roky a pak jsem přes čtyři roky budoval panelák odpoledne po práci, o víkendech a dovolené. Ale tomu, kdo si takto postavil byt větší než 1+1, byl tento přidělen pouze byl-li ženat či provdán. Takže bylo třeba uzavřít manželství.