18.5.2024 | Svátek má Nataša


Diskuse k článku

POLITIKA: Člověk-šváb?

Ministr financí, místopředseda vlády a předseda ANO Andrej Babiš přečkal jen za poslední půlrok dva skandály, jaké ještě nedávno dělaly z premiérů a volebních lídrů nezaměstnané.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Klepetko 14.9.2016 17:10

Re: Naivní je myslet

Pane Mertle, strašíte. Žádný "režim středoasijského postsovětského typu" nám ani v případě Babišova volebního vítězství nehrozí! Máme zde standardní instituce liberálně - demokratického státu, které to neumožní.

Když Babiš vyhraje volby, tak bude muset uzavřít koalici: buď v ideálním případě s ODS a lidovci, nebo v tom horším - s ČSSD a lidovci. V tom není nic středoasijského. Každopádně to ale bude znamenat politický konec Sobotkova křídla ČSSD, které je pro samotnou existenci našeho státu smrtelnou hrozbou! TOP 09, logický spojenec této skupiny, se možná naštěstí do Sněmovny vůbec nedostane, protože si Kslouskovy hlasy rozebere ODSka, Piráti a Svobodní.

Až TOP09 zmizí ze Sněmovny a Sobotka odejde do politického důchodu, pak teprve můžeme řešit nějaké drobnosti a mouchy systému typu Babiše. Který možná volby vyhraje - ale nestane se ani ministrem, kvůli tomu zákonu o střetu zájmů!

H. Balzám 14.9.2016 17:14

Re: Naivní je myslet

Už dnes vidíme, jak Babiš dokáže ohýbat zákony ve svůj prospěch. Obávám se, že v případě uzmutí ještě většího podílu moci by se situace mohla začít podobat například Bělorusku.

M. Prokop 14.9.2016 17:22

Re: Naivní je myslet

Nebo Itálii.

V. Klepetko 14.9.2016 17:54

Re: Naivní je myslet

To je hodně nesebevedomý pohled na naši společnost!

Berluskonizace o které píše pan Prokop - to je naproti tomu opravdu reálná hrozba. Ale právě byl schválen zákon o střetu zájmů - a ten i tuto hrozbu efektivně eliminuje.

H. Balzám 14.9.2016 18:38

Re: Naivní je myslet

Vy hlavně nechápete smysl zákona. Zákon nikdy nikde zločinu nezabrání, ten akorát definuje postih. Nebo myslíte, že definice vraždy jako zločinu vraždění eliminuje? No a samozřejmě postih může přijít jenom za určitých okolností. Například stačí, aby byly lidovky majetkem nějaké paní Babišové nebo jeho bratra, sestřenice nebo souseda. A zákon je opět stejně bezzubý jako vždy v dějinách.

V. Klepetko 14.9.2016 19:36

Re: Naivní je myslet

Zákon obecně vraždění velmi významným způsobem eliminuje. A značnou část vrahů i trestá!

A každé obcházení nějakého zákona je veřejně viditelná věc, a pokud se k ní pan Babiš uchýlí, tak mu to u voličů velmi ublíží. Například já v tomto případě v dalších volbách jeho podporu již zvažovat nebudu :-))))))

Zákon je jen nástroj v rukách státu. Pokud je stát efektivní, tak si vymahatelnost práva zajistí. Ne na 100%, ale jde to...

Věřím, ze systém se dokáže ubránit pomocí dobrých zákonů a silných institucí proti každým pokusům o uzurpaci moci.

A v neposlední řadě i pomoci veřejné diskuse! Bohužel na motivaci kterou jsme velmi podrobně popsal hned v komentáři k prvnímu dnešnímu diskusnímu příspěvku pana Brzáka nereagoval NIKDO. Jen samé osobní invektivy a nadávky... Takto se korporatnímu fašismu neubráníte, přátelé... ((((((((

H. Balzám 14.9.2016 20:03

Re: Naivní je myslet

Už je to obehraná deska, takže se rozloučím s tím, že nemáte dle mého názoru pravdu téměř v ničem. A nechte už toho pana Brzáka žít.

V. Klepetko 14.9.2016 20:18

Re: Naivní je myslet

Chcete snad bránit diskusi ostatních? Požádal jsem pana Brzáka o nějaký názor a respektují že nemá čas na odpověď. Já na tom budu od zítřka podobně.

I já se s Vámi Loučim, s tím, že v řadě věci pravdu máte, zejména pokud jde o tu výchovu a vzdělávání.

M. Prokop 14.9.2016 17:21

Re: Naivní je myslet

Žádná pravice zde není, takže nemůže ani být rozvrácena VK. To je jen vaše posedlost, že VK nechtěl váš zelený eunijní socialismus.

V. Čermák 14.9.2016 13:51

Ať je Babiš jaký je,

Je to správný člověk ve správný čas na správném místě. Až svůj úkol splní a rozkope ten sajrajt, který společnými silami vybudovaly stávající politické strany, pak může jít odkud přišel. Ale až potom, né teď, jak by milovníci starých pořádků chtěli. A toto je ten program s velkým P a jiný není potřeba k tomu, aby byl zvolen.

P. Rudolf 14.9.2016 15:42

Re: Ať je Babiš jaký je,

Jo, cítím to podobně. Někdo tu špínu vymést musel, jinak by se ti šmejdi od koryt nehli.

I. Mertl 14.9.2016 16:17

Re: Ať je Babiš jaký je,

Špínu špínou, třeba ano. ALe kdo pak vymete tu vymetající, pane Rudolfe?

P. Rudolf 14.9.2016 16:36

Re: Ať je Babiš jaký je,

Ti méně špinaví. Jiné v české politice nevidím.

M. Prokop 14.9.2016 17:23

Re: Ať je Babiš jaký je,

Pan Rudolf Hofmanovič se ve špíně cítí jako doma. Bojí se svobody.

M. Prokop 14.9.2016 17:23

Re: Ať je Babiš jaký je,

V tom jste se probudil a ruka v nočníku. :-P

M. Pivoda 14.9.2016 12:18

Faktory úspěchu v podnikání

1. Podnikatel může zkrachovat z mnoha důvodů. Nicméně za nejsilnější faktor úspěchu firem v americkém Křemíkovém údolí se považuje správné načasování vstupu na trh. Totéž platí i zde. Ano, ANO nemohla vstoupit na politickou scénu v lepší době.

2. Jak ale hodnotí svůj úspěch (tzn. to své dlouhodobé přežívání navzdory vlastním chybám) sám podnikatel Babiš? Slyšel jsem ho, jak se vyjářil v tom smyslu, že svým vstupem do politiky si zkazil život. Sdělil nám, že kdyby tak nebyl býval učinil, býval by mohl dnes chodit hrát mnohem zdravější golf. Takže ho spíše politujte.

M. Prokop 14.9.2016 12:46

Re: Faktory úspěchu v podnikání

Jo, možná ho polituji, až bude tam, kam patří (Ruzyň, Mírov, ...).

V. Čermák 14.9.2016 13:43

Re: Faktory úspěchu v podnikání

Politujte sebe, taháte dlouhodobě za kratší konec a to není nic záviděníhodného. Vítězíte jenom ve zdejších diskuzích a možná jen ve svojí hlavě.

B. Rameš 14.9.2016 11:35

No, to je pravda.

Ovšem on Gross či Paroubek neměli Babišovu inteligenci, zkušenosti z tvrdého byznysu na nejvyšší úrovni (včetně prasáren, které k tomu patří) a samozřejmě, chtěli si především přijít "na své", byť jejich představa o velkých penězích byla pro Babiše částkou na toaletní potřeby. To prosím není adorace Babiše, z kterého vskutku jde větší strach než z mašinfíry a úředníka RaJ.

Co se Topolánka týká, myslím, že mu především zlomil vaz Dalík a podle mně už ani nechtěl dál ve vysoké politice pokračovat.

M. Prokop 14.9.2016 12:48

Re: No, to je pravda.

V jedné věci má i Pivoda pravdu, načasování hraje velkou roli. Bureš se svými debilními slogany dokonale trefil do doby, požadující debilitu. Což doplnila křivka hospodářského cyklu, dovolující mu vydávat růst ekonomiky za výsledek jeho konání.

V. Klepetko 14.9.2016 18:17

Chvála bláznivosti

S tou dobou se šeredně pletete... Hloupost (bláznivost, debilita) byla motorem progresivního vývoje odjakživa, věděl to už ten Erasmus :-)))))

P. Čech 14.9.2016 10:45

Jak to vlastně je?

Důvěryhodnost politiků a lidí obecně bohudík neurčují pražští t.zv. intelektuálové, všlijací "aktivisté" (rozuměj členové zbytečných a zbytečně drahých neziskových organizací) a jiní pražští anarchisté. Důvěryhodnost politiků určují jejich činy, nikoliv kecy. A právě proto je pan Babiš druhým nejdůvěryhodnějším politikem. Je to zvláště pozoruhodné proto, že je bývalým členem KSČ. To je samo o sobě dosti výrazné Kainovo znamení a pokud je přesto takový člověk obecně důvěryhodným, mnohé to o něm napovídá. Je to člověk úspěšný, odborně znalý a hlavně nelže. Na rozdíl od všech politiků ostatních, zejména těch z politických stran. To jsou totiž lidé, kteří šli do politiky vydělat peníze, protože jinak byli neúspěšní, odborně neznalí téměř ničeho. Lidé, kteří jen prázdně žvaní, protože nic jiného neumí. To jsou kandidáti politických stran, jejichž jedinou výhodou je jejich loajalita k vlastní volené straně. A jen o tom to všechno je.

M. Prokop 14.9.2016 10:59

"Je to člověk úspěšný, odborně znalý a hlavně nelže. "

Úpal?

Vždyť lže kudy chodí, autor dokonce některé jeho lži popsal.

Úspěšnost ze státních dotací také nemám moc rád.

Bude trvat dlouho, než na to lidé přijdou.

A. Trick 14.9.2016 11:09

Re: "Je to člověk úspěšný, odborně znalý a hlavně nelže. "

Babiš NENÍ "politicky korektní", rozumbrado. A to je důvod proč vyhraje volby. I kdybyste se s Rysem na uši stavěli.

M. Prokop 14.9.2016 12:49

Re: "Je to člověk úspěšný, odborně znalý a hlavně nelže. "

Nechte to koňovi.

P. Čech 14.9.2016 13:42

Re: "Je to člověk úspěšný, odborně znalý a hlavně nelže. "

Netuším proč bych se měl s nějakým rysem stavět na uši. Skutečnost, že ANO vyhraje volby je zřejmá a tady se na uši může stavět zejména pan Kalousek

A. Trick 14.9.2016 13:54

Re: "Je to člověk úspěšný, odborně znalý a hlavně nelže. "

Netušil jsem, že e považujete za Prokopa.

P. Čech 14.9.2016 13:20

Re: "Je to člověk úspěšný, odborně znalý a hlavně nelže. "

Osobně jsem pro absolutní zrušení všech možných dotací a i dávek, zejmébna t.zv. sociálních. Nicméně musím uznat, že hloupý je ten, kdo dává a hloupější, kdo nebere.. To, co je vydáváno u pana Babiše za lži, jsou zcela neproázané spekulace politiků a zejména novinářů. tedy, autor nepopsal prokázané lži, ale domněnky.

A. Trick 14.9.2016 13:56

Re: "Je to člověk úspěšný, odborně znalý a hlavně nelže. "

Váš návrh vede k "dobytí Bastily i Zimního paláce".

P. Čech 14.9.2016 14:10

Re: "Je to člověk úspěšný, odborně znalý a hlavně nelže. "

S tou Bastilou máte asi pravdu. Zásady Francouzské revoluce spolu s deklaracemi George Washingtona byly základem pro vypracování vysoce efektivního politického, společenského a ekonomického systému, který již více než 200 let bez větších problémů funguje ve švýcarské zastupitelské demokracii. S tím Zimním palácem se mýlíte.