26.6.2024 | Svátek má Adriana


Diskuse k článku

POLITIKA: Čiré zlo. Dotace zrušit

Tento týden prošustila médii trochu opožděná zpráva o koncertu jedné české socialistické hvězdy. Opožděná ne proto, že hvězda byla hvězdou v osmdesátých letech, nýbrž proto, že koncert se odehrál už v březnu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Čech 23.7.2018 12:43

Re: Slovo dotace pochází

Pokud je tomu tak, potom by mne zajímalo čí nevěstou jsou cikáni, čí nevěstou je většina neziskových organizací, čí nevěstou jsou firmy, které dotace pobírají. Asi jsou nevěstou socanů, když všechny tyto dotace, dávky, přídavky a pobídky od nich pocházejí.

Z. Lapil 23.7.2018 12:31

Re: O tom přece nemůže být nejmenších pochyb.

Má pravdu, pan Valenta. Ještě dodám, že obce jsou povinny leccos zařizovat - od úklidu silnice až třeba po budování čističek. Na něco z toho jdu peníze "z daní", na něco z grantů/dotací. Výsledkem samozřejmě je, že letos jsou dotace na autobusové zastávky, tak se všude budují autobusové zastávky. Jindy jsou dotace na takové ty meziostrůvky na přechodech, tak se budují meziostrůvky.

Což je pořád ještě legrace, ale když jsou dotace na rekonstrukci dálnic, tak se za těžké miliardy napůl uzavře nejfrekventovanější dálnice v republice, místo aby se nejdřív postavila objízdná trasa (na bázi R35), čímž by rekonstrukce D1 tolik nebolela.

Nebo - jsou to tuším dva roky - přestaly jezdit vlaky na lokálkách, protože byly dotace na rekonstrukci lokálek.

Abychom se vrátili k obcím: vydat se před pár lety autem "na venkov" bylo těžké dobrodružství, protože člověk nikdy dopředu nevěděl, která vesnice bude neprůjezdná, protože dostala dotaci na kanalizaci.

Čímž chci říct, že dotace dělají ve věcech b_rdel, ne že jsou úžasná věc. A to ještě předpokládám, že jsou použity slušně, bez vyslovených lumpáren. Aneb proč, probůh, Olomoucký kraj dotuje pražský koncert?

P. Dvořák 23.7.2018 12:26

Re: pane Dvořáku

Poněkud neotřelý názor, ale v pricipu přesný.

:-)

V. Halašta 23.7.2018 12:23

Re: Dotace jsou nutné.

Pravda je, že p. Šichtářová nerozlišila mezi příjemci soukromými a veřejnými. Jedná se o veřejné peníze takže veřejní příjemci není problém. V tom jsou ty dálnice, železnice, obce. Ovšem pak se ony příjmy nemusí jmenovat dotace ale jakkoliv jinak. Problém ovšem jsou soukromí příjemci. Tam naprosto nerozumím, proč jakýkoliv podnikatel má být podporován.

Není reálné hned skončit se všemi dotacemi ale jejich utlumování je jistě žádoucí. Vydělávat na nepěstování vojtěšky se ale asi bude ještě dlouho.

M. Valenta 23.7.2018 11:24

Re: O tom přece nemůže být nejmenších pochyb.

Tedy obce bez podnikatelů, s několika desítkami duší ( a že jich je), většinou v důchodovém věku, zrušit.

A. Alda 23.7.2018 11:05

Jasně, bez dotací by ani ta Římská říše nezanikla.

Už tehdy to tak fungovalo: císař vyhlašoval dotazce v zájmu pomoci chudým občanům, ale dosáhli na ně jen bohatí, kteří je hojně čerpali a státní rozpočet úspěšně vysávali. Až se z nich stala knížata a baroni a z těch původních adresátů dotací jejich feudální poddaní.

A. Alda 23.7.2018 11:03

Slovo dotace pochází

z latinského dos, tedy věno pro nevěstu.

P. Čech 23.7.2018 10:55

Re: Smutný

To je ovšem ten Váš zásadní omyl. Opakujete jen to, co do Vás vtloukají ideologie politických stran. Zdá se, že tyto ideologie jsou v zásadě stejné. Ohloupit lidi a všípit jim své zásady. Zdá se, že u mnohých padají na úrodnou půdu. Politické strany vytvoří a schválí systém a nakukají lidem, že za to nenesou žádnou zodpovědnost. Že ta zodpovědnost leží na těch lidech, jimž byl systém nadiktován. Potom se ovšem není co divit, že zatím téměř každý systém nakonec končil revolucí, která kýžené změny obvykle přináší .Neplatí to o sametové revoluci z roku 1989. Ta přinesla pouze vyšší míru svobody, nikoliv proklamovanou demokracii - vládu občanů. Vláda jedné politické strany byla nahražena vládou koalic politických stran, což je v podstatě totéž. Pouze barva byla změněna z červené na oranžovo modrou.

J. Hejna 23.7.2018 10:53

Re: Dotace jsou nutné.

To jste jí to teda natřel.

P. Čech 23.7.2018 10:47

Re: Smutný

Buďte ubezpečen, že si to ta většina určitě prosadí. Špatné na tom ovšem je, že ta většina si změnu systému vynutí vždy jen revolucí, ikdyž ta změna zevnitř systému je teoreticky také možná. Viz vítězství ANO 2011 a SPD ve volbách. Zcde ovšem šlo nikoliv o většinu, ale téměř většinu (100 hlasů v PS). Jako obvykle se mýlíte. Chyba je v systému, nikoliv v jeho uživatelích. Uživatelé totiž užívají takový systém, jaký jim je dán (nadiktován). Uživatelé socialismu také užívali tohoto systému po 41 let. Skončilo to také revolucí. V rámci systému nebyla žádná změna možná (viz rok 1968). Většina by tu změnu chtěla (viz volby), ale zatím na to nemá sílu.

P. Čech 23.7.2018 10:39

Re: Smutný

Proč vybíráte zrovna ty největší diktatury,diktatury menšin. Lepší, ikdyž nikoliv dokonalá by byla jen skutečná zastupitelská demokracie.

K. Novák 23.7.2018 10:34

Dotace jsou nutné.

Bez dotací to nejde. Zvláště v neoliberálním ekonomickém systému, který se vyznačuje tím, že bohatí nadále bohatnou a chudí chudnou. Problém je v tom, že se nevyužívají smysluplně. Smysluplné projekty nejsou zpracované, protože předchozí vlády se o to nestaraly. Peníze nebyly určeny třeba na stavbu dálnic nebo železničních koridorů, ale na rozkradení. Takže když chtějí úřady teď čerpat časově limitované dotace, nezbývá jim než stavět rozhledny na rovině nebo podporovat Jandu. Paní Šichtařová má na ekonomiku velmi zjednodušený pohled, ale ona vlastně žádný nepotřebuje.

P. Lenc 23.7.2018 10:14

Re: Smutný

Ano, je to pouze na nás, voličích.O to jsem psal již mnohokrát.Zatím stále ještě můžem.

M. Prokop 23.7.2018 10:13

Re: O tom přece nemůže být nejmenších pochyb.

I prakticky. Na co by potřebovaly peníze obce, nemající od koho ani od čeho daně vybírat? Jsou to vůbec obce? Proč by se měly snažit nalákat nějaké občany či firmy na dokonalé podmínky (a vyšší daně), nebo nízké daně (a nedokonalý servis)?

Ano, i rodina s dětmi. Proč? Nejdřív jí stát sebere daněmi (včetně či hlavně DPH) peníze a potom jim z nich část, dle dost pofiderních kritérií, vrátí. Mnohem jednodušší by bylo, prostě jim ty peníze nechat, ale to by stát a jeho úředníci přišli o moc. Čím dál, tím více nabývám dojmu, že o tu hlavně jde.

A málokdo si spočítá, že z koruny lidem sebrané se jim od státu či nadstátu vrátí padesátník. Navíc doprovozený všelikou buzerací, co si za něj smí a nesmí pořídit.

M. Šejna 23.7.2018 10:06

ano, pane Hample

Říkal si hurikááán ...

:-D

J. Kulheim 23.7.2018 10:04

Ten,m kdo chce, ovládat Evropu musí ovládat také dotace.

To, že jsou dotace zlo, bylo zde diskutováno mnohokrát. Říká se, že příležitost dělá zloděje. Velkou příležitostí pro zlodějinu jsou dotace. Jsou nejenom živnou půdou pro korupci, zvyšují byrokracii a jejich rozmach zastavuje hospodářský růst. Korupce vždy byla a bytostně patří k výkonu veřejné správy. Zmínky o korupci úředníků najdeme téměř u všech starověkých civilizací, dnes o ní denně čteme v médiích. Většina trestně právních deliktů začíná dotacemi.

Úředníci, tedy i politici rozhodují o přesunování cizích peněz. Z cizího krev neteče. Běžně dochází k tomu, že stát utrácí miliardy za produkty, které daňový poplatník nepotřebuje a nechce. Bují korupce. Politici vědomě lžou, když říkají, že vymýtí korupci. Boj proti korupci je věčný a také vděčný. Bojovníci jsou všude kde se člověk podívá a krade se čím dál víc.

Pan Janda je jedním z těch, kteří využli příležitost. Co je zatím, že peníze dostal práve on, můžeme jenom spekulovat.Kolik peněz zůstalo těm, kteří o dotacích rozhodovali, nikdo zjišťovat nebude.

Myslím, že to co dostal pan Janda jsou drobné. Bylo by dobré zabývat se dotacemi, které jsou do různých dobročinných organizací, které přepravují migranty, spolků ap. Jsou jich tisíce a spotřebují miliardy korun. Kolik peněz spotřebují úředníci, kteří dotace rozdělují? Kolik se jich rozpráší, když jdou od úředníka k příjemci?

Před časem jsem napsal úvodník do NP nezávislá diskuse. Je tam i bohatá diskuse.Nejenom ti, kteří zneužívají dotace, ale i ti, kteří je vymysleli by měli být trestně stíhání. http://www.np-diskuze.cz/?p=32645#comments

M. Valenta 23.7.2018 9:41

Re: O tom přece nemůže být nejmenších pochyb.

Teoreticky máte pravdu, prakticky už méně. Představte si obec a je jich hodně, které nemají z čeho ani od koho daně vybírat.

Nakonec i rodina s dětmi pobírá dotace v nejrůznějších podobách.

K. Hampl 23.7.2018 9:33

Katastrofa

"Umělecká tvorba" pana Jandy je opravdu katastrofální. Takže příspěvek měl jít na to, aby se produkce neuskutečnila, ne naopak.

M. Šejna 23.7.2018 9:27

pane Dvořáku

já považuji vystoupení zpěváka Jandy za určitou formu živelní katastrofy, takže dotace byla poslána správně, protože zmírnila následky tohoto koncertu.

Říkal si hurikááán ....

:-D

M. Prokop 23.7.2018 8:59

Re: Smutný

Jako obvykle pláčete na špatném hrobě. Základní závada je ve všech uživatelích systému, včetně vás a mne. Pokud by většina chtěla změnu, prosadí si ji.

M. Prokop 23.7.2018 8:57

Re: Se smyslem článku souhlasím,

Může být, nemusí. Klidně s tím mohl přijít úředník a politik "odklepnout". Pravdu máte v tom, že pí Šichtařová nerozlišuje "who is who".

P. Lenc 23.7.2018 8:56

Re: Smutný

Takže komunismus nebo nacismus by byl lepší, "demokrate"?

M. Prokop 23.7.2018 8:55

Re: O tom přece nemůže být nejmenších pochyb.

Ani tam nejsou, vyjma havarijních situací obcí nezaviněných, typu povodeň, lesní požár ...

Ovšem, obec by si měla vybírat své daně a ne dostávat podivně přerozdělované DPH.

Celý náš (a tedy i EUnijní) daňový systém je neefektivní nesmysl, podporující korupci a zlodějnu.

K. Janyška 23.7.2018 8:45

O tom přece nemůže být nejmenších pochyb.

Uvnitř státu však jsou nutné. Pro slabá místa v obcích, ne pro firmy. Ty ať si obce, potřebují-li je, najmou... Dzp.

P. Čech 23.7.2018 8:32

Re: Smutný

Ale pravdivý! Smutné je totiž téměř vše, co se v tomto státě děje. Všechno je to ovšem vinou systému. Systému, založeném na volné soutěži politických stran.

P. Čech 23.7.2018 8:30

Re: Pozoruhodné,

Bolševismus sice je stav mysli, ale s existencí socanských dávek, přídavků, dotací a bobídek nemá téměř nic společného. Tyto instituty totiž existují jen proto, aby měly politické strany ovčanům co slibovat a následně dávat. Ony to totiž politické strany nedávají ze svého, ale ze státního. A tady je zakopaný pes. Ve volné soutěži politických stran v jejich boji o moc mezi sebou a v konečném důsledku nad občany. Ona totiž ta "volná soutěž" sebou nese nutnost všelijakých slibů, na jejichž plnění ovšem nikdo nemá peníze. Tak jsou tedy brány tam, kde jich je dostaek. Ve státním rozpočtu. Pokud ani tam ten dostatek není (vinou špatného systému) tak si politické strany jménem státu půjčí v zahraničí. Je to totiž jednodušší. Jednodušší je si půjčit, než např. zrušit zbytečná ministerstva, mnoho jejich přímo řízených, opět zbytečných organizací. Jde o to, že zrušením zbytečných ministerstev je možno okamžitě šetřit cca 200 miliard Kč. A o tom to všechno je. O socanském myšlení a socanském politickém systému.

P. Čech 23.7.2018 8:18

Pravda, pravda.

Autorka má naprostou pravdu. Na jedné straně všechny Kraje křičí, že mají málo peněz na smysluplné účely a na straně druhé peníze vyhazují na hlouposti. Na vině je sama existence dotací, pobídek, přídavků, všelijakých t.zv. sociálních dávek a pod. Socanské výdobytky, které jsou v obrovské míře zneužívány. Takovéto instituty mají oprávnění pouze v jediném případě. Když jsou směrovány k lidem nemocným či zdravotně handicapovaným. Podle mne žádný zdravý člověk nemá na žádné takové věci mít vůbec nárok. Většina mladých lidí, rodiny, chtějí mít děti. Nikoliv proto, aby na ně braly přídavky, prostě je chtějí. Na straně druhé je nemalá část lidí, kteří z "dělání dětí" žijí. Na straně jedné je většina lidí, kteří si své bydlení platí z vydělaných peněz, zatímco opět existuje nemalá část lidí, kteří nechtějí pracovat, ale pobírají všelijaké socanské příspěvky na bydlení. Na straně jedné je mnoho podnikatelů a živnostníků, kteří pracují a smysluplně fungují, zatímco stát na straně druhé zbytečně všelijak dotuje ty, kdo to nepotřebují, pouze využívají tohoto špatného socanského systému. Na straně jedné lidé vydělávají peníze na živobytí smysluplnou prací, zatímco na straně druhé existuje nemálo lidí, kteří se práce štítí (t.zv. nepřizpůsobiví, většina neziskových organizací a pod) a docela dobře si žijí ( mnohdy lépe než ti, kteří pracují) z dávek, přídavků dotací a pod. Tady je zakopaný pes. V socanském systému, na kterém se podepisují naprosto všechny politické strany, které až dosud byly v poslanecké sněěmovně. A o tom to všechno je.

J. Lepka 23.7.2018 8:15

Pozoruhodné,

zřejmě někdo na Středočeském zastoupení vyhodnotil situaci, jako by neexistence koncertu normalizační hvězdy byla živelná katastrofa. Ano, bolševismus je stav mysli!

Jako typickou ukázku úřednické hlouposti, zpupnosti a kamarádíčkování mohu uvést malý příklad z gesce Středočeského kraje: letos na jaře nechal (konečně) opravit silnici uprostřed vesnice Ořech. Ta sídlí těsně ta hranicí Prahy a je tím pádem velmi frekventovaná. Samozřejmě každý s nadšením přivítal rekonstrukci, leč "odbornost" a "fundovanost" krajského úřadu šla tak daleko, že uzavřeli jedinou přirozenou objížďku přímo ve vsi a nutili tak všechny daňové poplatníky k cca 10km objížďce.

M. Drašner 23.7.2018 7:47

Se smyslem článku souhlasím,

ovšem mrzí mne. že nejen pí Šichtařová, ale i mnozí obviňuje z dotací, ale i mnoha podobných kroků, škodící obyvatelům, "úředníky". Opravdu si myslíte, že o 200,000 rozhodne někdo subalterní? Po zkušenostech z obecní i státní správy vám musím říci, že nikoli. O tomhle na obci i kraji rozhodne rada politiků, z nichž jeden či více s takovým nápadem přišel ́přišli. Tož tak.

P. Lenc 23.7.2018 7:44

Smutný

článek.Moc smutný...