2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Diskuse k článku

POLITIKA: Čínští léčitelé ostudou českého zdravotnictví?

Parlament otevřel cestu, aby se tradiční čínská medicína hradila z českého zdravotního pojištění. Učinil tak hlasy především poslanců a senátorů za hnutí ANO, za sociální i občanskou demokracii, TOP 09 a komunistickou stranu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Schwarz 15.6.2017 18:48

Vzhledem k faktu,

že v ČR je dost lidí co věří čínské medicíně a třeba homeopatii přičemž povinně platí zdravotní "pojištění" nevidím důvod, proč by i jejich preferovaná léčebná metoda neměla být hrazena z tohoto pojištění. Nebo alternativně zrušmě povinnost být zdravotně pojištěn, ať se každý pojistí soukromě.

V. Pavelka 15.6.2017 15:19

Re: Nemáte pravdu

Viagra, nesmí páchnout do Číny , poničila by výnosný obchod s falešnými rohy nosorožců .

V. Pavelka 15.6.2017 15:10

No

Bůh a placebo ,je dobrý sluha ale zlý Pán !!

O. Kratky 15.6.2017 14:58

Text sporných paragrafů?

1. léčitelství v českém zdravotnictví - pokusil jsem se najít s pomocí strýčka Googlovic text novely zákona a tím i zmiňovaný přílepek. Jste-li někdo šikovnější napište odkaz, jinak se bavíme nad něčím "jedna babka povídala".

2. Metody léčení, terapie nezaložené na "vědeckých důkazech"

a) je známo, že některé farma firmy si výsledky a důkazy objednávaly (skandály lze dohledat). b) Znáte důvody, proč by měly farma firmy pouštět do výnosného obchodu se zdravím jiného hráče (stačí pro ně konkurence generik)? c) Mám osobní zkušenost, že jsou metody, způsoby, jak člověku pomoci se zlepšením jeho zdraví, které se nedají při SOUČASNÉ ÚROVNI POZNÁNÍ vysvětlit. Proč je tedy zavrhovat a čekat možná 300 let, možná na věky a nepomáhat?

Mimochodem, kde je v Hippokratově přísaze zmínka, že lekař musí používat pouze tzv.západní medicínu???

V. Pavelka 15.6.2017 14:56

Re: Hlava XXII.

Boha jeho ! Starej, Teofrastus Bombastus Fon Hohnhaem se obrací v Hrobě , co dělají s pracně vybudovanou stletím ověřovánou vědou ,tihle věřící idioti!

V. Pavelka 15.6.2017 14:45

Re: Ostudou českého zdravotnictví, jsou

Prezident se usmívá , už nemá takové ty vzteklé úlety kterými nás , podobně jako Kalousek , častoval od řečnického pultíku , čím to asi je ?

V. Pavelka 15.6.2017 14:29

Re: Ostudou českého zdravotnictví, jsou

Není vám ta Čínská infiltrace, do všech oblastí podezřelá ?! Čínani nejsou žádní sociální humanisté , ale nacionální komunisté a diktatura , aby jsme jako užiteční idioté za pár let nečumněli !Uředníci se pakují s pomocí nenávistného prezidenta ..

R. Woloszczuk 15.6.2017 14:28

Hlava XXII.

Klasická Hlava XXII.

Představitelé západní medicíny (ČLK) uznají jen důkazy, ověřené postupy západní medicíny. Současně však lékaři, který se zabývá jinou než mainstreemovou medicínou hrozí vyloučení z ČLK.

Podobně pacient si může svobodně zvolit, že se nechá léčit alternativně, ale kdokoli by jej takto léčil může skončit naprosto nesvobodně za mřížemi...

P. Juránek 15.6.2017 14:11

Když už, tak za svý!

Když někdo fanaticky věří v TČM, jezdí do Lurd a cpe se homeopatikami, tak mi to vůbec nevadí, pokud to dělá za vlastní peníze. Je však pravdou, že se i v TČM točí velké peníze (s odbočkami do kapes našich politiků), jinak by to ti Číňani (ani politici) nedělali, že ano.

V. Pavelka 15.6.2017 14:04

No

A Čínská věrchuška dává přednost evropské medicíně.

Č. Berka 15.6.2017 14:01

alespoň nosit bílý plášť

Jehly vytahujeme v opačném pořadí, než ve kterém jsme je vpichovali.

Na závěr je nutné vzít v úvahu, že tento postup s sebou přináší určitá rizika,neboť existuje možnost, že odcházející parazitická energie může vstoupit do nás nebo do někoho jiného. Proto je velmi důležité, aby naše vlastní ochranná

čchi byla dostatečně silná, abychom byli v dobré fyzické i duševní pohodě. Na tento typ terapie je nutné si vyhradit dostatečný časový prostor a nevěnovat se současně více klientům. Je vhodné se chránit pálením vonných tyčinek,

vizualizacemi, zaříkáváním, modlitbou či talismany a u méně spirituálně zaměřených terapeutů se doporučuje alespoň nosit bílý plášť. Viz: Vnitřní a vnější draci Napsala: RNDr. Lenka Romanová, časopis komory tradiční čínské medicíny 2015/2

P. Juránek 15.6.2017 14:00

Re: Otázkou, a to zásadní, je

Pane Ráži,

obávám se, že píšete a nevíte co. Přesný opak je pravdou.

Tzv Tradiční čínská medicína TCM prý (ani já to nevím) není vůbec tradiční, nýbrž zcela moderní nouzová náhražka za situace absolutní nedostupnosti odborné lékařské péče. Co vím jistě, tak účinnost TCM nikdy nikdo nedokázal - protože se o to nikdo nepokoušel. I podvodníci jsou totiž inteligentní, takže vědí že nemají žádnou šanci dokázat účinnost TCM, kterou nepoužívají ani číňané, pokud mají možnost se léčit jinak. Západní medicína je totiž založena na důkazech účinnosti léků a procedur. Tyto důkazy jsou zcela standardní, reprodukovatelné o ověřitelné postupy. Takže jen fanatik věří nedokázanému, lezdí do Lurd, užívá homeopatika a holduje TCM. Důvod pro to je jasný: "I ty největší problémy mají ve skutečnosti zcela jasné, selským rozumem zcela pochopitelné nesprávné řešení. Tomu dají primitivové vždy přednost před nějakým přemýšlením!"

Č. Berka 15.6.2017 13:56

zkušenosti z Číny

Diagnostický rozhovor, jak ho známe a děláme my,jsem v praxi neviděla. Pouze doptávání se na problém a hlavní atributy,jako je plnost a prázdnota. Vzhledem k diagnózám to je celkem pochopitelné. Nejčastějším případem je jednoznačně paréza lícního nervu, potom bolesti zad, spondylitida,bolesti kolene. Občas si lékař sáhne na pulz nebo se podívá na jazyk. Pacienti chodí každý den a dostávají akupunkturu. Po akupunktuře následuje baňka nebo moxa a téměř vždy také masáž tuina. Na tuinu tu jsou samozřejmě asistenti anebo studenti, kterých je kolem ordinujícího lékaře hned několik.

Ráz každé ordinace určuje ordinující lékař, takže každá

místnost je jiná. První den jsme byli v nejpochmurnější

místnosti u lékařky preferující moxování. Stěny bylyzahnědlé všudypřítomným pelyňkovým dýmem a vzduch téměř nedýchatelný. Druhý den jsme obdivovali lékařku specializující se na děti a dětskou tuinu. Třetí lékař dělal především elektroakupunkturu.Čtvrtý byl pro všechny největší podivín. Pacienti u nějstrávili půl dne, protože jehel napichoval jen málo, zatovšak na dlouhou dobu, a potom ještě hodinu baňkoval.Místo baněk tahal z velkého lavoru zavařovačky od

okurek.

Č. Berka 15.6.2017 12:52

Re: Nemáte pravdu

http://www.homeopatie.cz/studie-homeopatickeho-leku-x-ray/

Č. Berka 15.6.2017 12:48

Re: Otázkou, a to zásadní, je

Můžete prosím uvést příklad neléčitelné nemoci, kterou vyléčil ten Dr. Hvížďala? To jste si přečetl na ona.dnes.cz nebo na Vitalii?

J. Ráž 15.6.2017 12:06

Re: Nemáte pravdu

Antibiotikum také ne. Hodně blbý argument!

P.S. Divil byste s jakými pozitivními účinky se používá placebo efekt např. v psychiatrii.

J. Ráž 15.6.2017 12:02

Otázkou, a to zásadní, je

Zda se za vědecký důkaz prospěšnosti dá považovat metoda, která má staletími ověřený pozitivní dopad na lidské zdraví, i když ji alopatická medicína primárně založená na úzkém propojení s farmakologickými koncerny považuje za vědecky neprokázanou.

Každému soudnému je jasné, že věda by jenom plýtvala kapacitami a finančními prostředky, aby dokazovala něco, co je praktickými dopady na lidské zdraví prokázáno a žádná firma by výzkum neplatila, když by na jeho konci nebyl chemický léčivý přípravek. No a proto mnoho účinných metod je zařazeno mezi vědecky neprokázané.

Jak dlouho trvalo, než oficiální věda vzala na milost, byť jen zatím omezeně, že THC má pozitivní vliv na průběh mnoha nemocí, některé může dostat do stavu dlouhodobé remise,kdy pacient její příznaky vůbec nepociťuje, a můžeme sledovat jak se oficiální farmakologie a lékařská lobby snaží zabránit, aby si nemocní mohli pěstovat léčebné konopí sami. Znám porodníka, který po odchodu do důchodu se přiznal, že pomocí metod čínské medicíny (jehličky) snížil počet porodů císařským řezem a jaký měl strach, že na to přijdou inkvizitoři z Lékařské komory a z komory ho vyloučí. O problémech lékařů zabývajících se zcela nevědeckou "celostní medicínou", která má taky původ ve východní filozofii přístupu k nemocím, by mohl vyprávět MUDr Hvížďala, o jehož úspěších v léčení mnoha nemocí prohlášených jeho alopatickými kolegy za neléčitelné, může pochybovat jen fanatik typu MUDr Koubka.

B. Rameš 15.6.2017 11:55

A tak hlavně

že pan Ludvík prosadil nekuřácký zákon. Cpát do sebe nějaký čínský sajrajt je určitě zdraví prospěšné neméně než aktivace Čchi. Zejména uvážíme-li, že průměrná délka života v Číně je 75,8 roku, zatímco v ČR před zavedením tradičních čínských metod 78,3 (údaj z roku 2014). Sponzorské dary pro rodnou stranu se taky hodí a možná přijde i panda...

J. Jelínek 15.6.2017 10:47

Re: Nemáte pravdu

On ten placebo efekt, mrcha, zlomenou nohu nevyléčí.

R. Woloszczuk 15.6.2017 10:41

Re: Nemáte pravdu

Proč odmítáte využít placebo efekt při léčbě? Nebylo by lepší placebo efekt raději zkoumat a zjistit jak a proč vlastně funguje? Člověk jeho tělo ani zdraví není majetkem státu. Podle mezinárodní úmluvy, kterou ČR také podepsalo platí "Zájmy a blaho lidské bytosti budou nadřazeny zájmům společnosti nebo vědy." a o svých "Zájmech a blahu" rozhoduji pouze já.

Problém je v tom že podle Zákon č. 372/2011 Sb je zakázáno provádět jakékoli léčebné úkony mimo schválená zdravotnická zařízení či osobami, které nejsou v zákoně uvedeny. Už jen diagnostika podle Čínské medicíny (či jiných, ČLK neschválených postupů) je v rozporu se zákonem.

Občan má sice právo léčit se či pečovat o své zdraví "alternativně", ale kdokoli by se na takové léčbě podílel (byť v konkrétním případě úspěšné) koná nezákoně je právně postižitelný.

V oblasti péče o zdraví stát a ČLK pošlapává základní lisdká práva stejně jako za komunistů.

M. Valenta 15.6.2017 10:28

Vrchní šaman a léčitel

zamindrákovaných duší (panická prostata v těle starce je toho důkazem) sídlí toho času na Hradě a tak čínská medicína v podhradí, provozovaná především k odčerpávání přebytečných finančních prostředků z kapes hlupáků, je toho jen logickým důsledkem.

F. Doušek 15.6.2017 9:43

Před několika lety manželka za pěkných pár tisícovek

nakoupila od jednoho českého MUDr. hromadu zázračných tabletek - proti vysokému tlaku, diabetu, cholesterolu ...

Všechny ty tabletky vypadaly úplně stejně a stejně taky smrděly. Zato jsem se dozvěděl, jakými drahami v těle se mi šíří různé choroby. Chvíli mně nutila to požívat než jsem se vzbouřil. Později jsem o onom MUDr. četl, že ho vyšetřuje policie. Tolik o mém vztahu k čínské meducíně.

T. Kočí 15.6.2017 9:35

Re: Ostuda?

Jasně, Zeman jezdí do Číny a už má prostatu jako mladík.Další bude následovat.

T. Kočí 15.6.2017 9:33

Re: Ostuda?

vtipná reakce

J. Lepka 15.6.2017 8:57

Re: Ostuda?

Akorát, že už po těch 3000 let začínají docházet zdroje léků, např. nosorožci.

R. Tichý 15.6.2017 8:49

Ostuda?

Ostudou jsou lékaři, kteří hloupě zavírají oči před něčím, co funguje 3000 let. Antibiotika máme 100 let a už přestávají fungovat....

Má se hledat symbióza, která jistě je možná.

M. Prokop 15.6.2017 8:49

Re:

Jak jinak by mohlo vypadat pod vedením ČSSD?

J. Vavruška 15.6.2017 8:30

Autorovy zavádějící závěry, totiž, že na zdravotnictví bude méně peněz, ukazují na jeho neschopnost vnímat realitu jako dynamický systém. Evidentně je za takové "analýzy" placen nějakým dealerem... Ve skutečnosti pacienti, kteří využijí služeb TČM nebudou konzumovat skužby tzv. "vědecké" medicíny a zejména budou konzumovat menší množství chemických léků. Celkově se "objem péče" vyjádřený počtem návštěv u lékaře samozřejmě nezmění. Pouze poklesne prodej krabiček s léky. Uvážíme-li, že dnes už téměř neexistují krabičky s cenou pod 100 Kč a mnohdy jdou i do tisíců, je jasné, že dojde ke značným úsporám na straně zdravotních pojišťoven. A to samozřejmě vyvolává paniku v řadách farmaceutických oligopolistů i jejich nájemných pisálků.

K. Loskot 15.6.2017 6:52

Ostudou ceskeho zdravotnictvi je predevsim vseobecna korupce a rozkradani prostredku.

J. Mrázek 15.6.2017 6:14

Jednostranný pohled mnohdy nesvědčí...

...o mnohostrannosti ducha, schopného vnímat neschválené a hodnotit nestranně výsledky...