1.5.2024 | Svátek práce


Diskuse k článku

POLITIKA: Chyba občanských demokratů

Nabyl jsem přesvědčení, že předseda ODS usiluje o projekt, který definitivně pohřbí českou pravici. Impulsem byla i reakce TOP 09 na Vánoční projev prezidenta MIloše Zemana.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Snifer 30.12.2020 8:09

Ředitel IVK a dělá "okaté blbosti"? Pane Vy se mýlíte!!Jakékoliv "blbosti" ze strany VK st. jsou sprosté výmysly těch co ho nemají rádi protože je génius.

J. Jurax 29.12.2020 23:55

Chybně dedukujete, čeho jsem zastáncem ... ;-D

Jinak - jest patrno, že Vaším favoritem je Babiš; co ten činí, nemůže činit než dobře ... ;-) ... mým favoritem holt není ...

V. Čermák 29.12.2020 22:12

Babišova vláda si právě "finanční polštář" v podobě zdravé finanční situace a výborného ratingu vytvořila, takže si může velmi levně půjčovat a udržovat ekonomiku v chodu, nekrachující firrmy a zaměstnance mimo pracák. Krachují vesměs služby, které nejsou centrem ekonomoky. Premiér se pochválil po právu. Klaus-Kalouskovismus jehož jste zastáncem je mrtev...;-D

L. Novák 29.12.2020 20:47

Lidovci nemají ke komunistům daleko. A TOP 09 jsou z velké části lidovci, kterým to vadilo. :-P

P. Čech 29.12.2020 20:31

"pokud by nebyl zvolen v nových volbách"? Pane Kříži, Babiš nemůže být zvolen v nových volbách, protože u nás volební zákon nedovoluje volit osoby, ale jen politické strany a hnutí. A že pobírá velké dotace? Není hloupý. Když mu stát dotace vnucuje, byl by hloupý, kdyby je nepobíral, když na ně má právní nárok. Vy byste snad dotace odmítal, kdyby Vám je socani vnucovali? Já tedy ne.

V. Navrátil 29.12.2020 19:49

Souhlas

J. Jurax 29.12.2020 19:26

Fiala se jeví být hrobařem české pravice obecně a nyní tím, že se paktuje s eurohujerskou topkou, i ODS.

F. Žůrek 29.12.2020 19:26

Ano, chyba ODS a lidovců zachraňovat M. Kalouska. Tečka.

J. Jurax 29.12.2020 19:22

Souhlas.

J. Jurax 29.12.2020 19:20

Ne. Příští vláda bude muset být rozpočtově ne-li odpovědná, pak aspoň odpovědnější než ta současná, jež rozhazuje jako ožralý kočí, aniž by se zamýšlela nad úsporami, jimiž by neplánované výdaje pokryla, když ani v dobách konjunktury si nevytvořila finanční polštář. Příští vládě nebude co závidět.

Navíc nás tahle vláda ještě zadlužila skrze "covidovou" půjčku celé EU, jejíž podstatná část jde na záchranu hospodářství "jižních" států deptaných politickým projektem eura. A za to se premiér nestyděl se veřejně sám pochválit ...

V. Čermák 29.12.2020 18:41

Jeden z mála pragmatiků, podobně jako Blažek, včetně kmotrovských sklonů, které ovšem považuji za lepší, než současné impotentní politikaření...;-D

V. Čermák 29.12.2020 18:38

Tak pokud mu to pořád myslí, tak proč dělá ty okaté blbosti?;-D

V. Čermák 29.12.2020 18:35

Tak program kromě antiBabiše sice nemá, stejně jako ostatní opozice, ale nyní po vzoru Bartoše mlčí, čímž se aspoň neztrapňuje...;-D

V. Čermák 29.12.2020 18:32

Příští Babišova vláda žádné škrty dělat nebude, bude nadále posilovat ekonomiku za tichého klení Kalouska...;-D

J. Červený 29.12.2020 17:34

R^R^

J. Kašpárek 29.12.2020 17:25

ODS mne zklamala a reakce p. Kalouska na schválení daňového balíčku (zrovna v této době) je správná. Proč? ODS nepodmínila zrušení SHM žádnou úsporou v nákladech státu, které se rok od roku nepřiměřeně zvyšují. Pokládám to za naprosto hloupý a nezodpovědný krok, hodný tak max. ČSSD, nikoliv konzervativní strany. ODS to zavařila celé opozici a hlavně příští nebabišovské vládě. Ta bude muset dělat nepopulární a bolestivé škrty, takže pravděpodobně nepřežije další volební období. A přijde další " babiš". ODS skočila babišovi na lep, anebo ..Vzhledem k historické "pragmatičnosti" ODS..... no, radši nechám konspirace stranou....

F. Kusák 29.12.2020 16:51

No fakt, chce-li se něco "dokázat", tak se to také dokáže. Nejste vy advokát.

F. Kusák 29.12.2020 16:49

Nevím, kdo je Bureš, a jinak si dělejte, co uznáte za vhodné. Je to vaše věc. A lidovci jsou alespoň stranou, která má nějakou podstatu, i když k ní mám řadu výhrad. TOP09, tak to nevím, kdo je, a bez Kalouska, beztvará hmota. A to nemám Kalouska rád.

F. Kusák 29.12.2020 16:42

No, já bych to určitě bral. A místo Fialy a Stanjury třeba Martina Kubu. Je to akční člověk, to dokazuje svými úspěchy. Myslím, že by byl i dobrým premiérem.

F. Kusák 29.12.2020 16:39

No, kdyby šedesátkách. Ale myslí mu to, to je fakt.

F. Kusák 29.12.2020 16:37

No, jestli myslíte poslední rok, tak ten transfer peněz do ekonomiky i lidem je dost hrůzostrašný. Mně se také nelíbí, ale dělají to všechny státy, hlavně tedy v Evropě i v USA. Jenže věc je dost komplikovaná a nelze k tomu přistupovat jen čistě z hlediska bilančního, jako účetní uzávěrka. Asi jde spíše o nutné zlo, které pokřiví naší a nejen naší ekonomiku na dlouhá léta. Ale jinak Babiš snížil naše zadlužení o cca 10 % ve vztahu k HDP, aby bylo jasno. Bohužel, k vůli covidu se vrátíme do stavu, v jakém jsme byli za Kalouska. Jen si nedělejte iluze o jiných vládách. Obávám se, že by ta situace byla ještě mnohem horší. Pravicové a konzervativní pojetí vlády abys pohledal.

V. Kříž 29.12.2020 16:11

asi to nedělá za tím účelem, ale pokud by nebyl zvolen v nových volbách, nebo by byl nucen přejít do oposice (jau, jau, už si nic nepřihraju), nepochybně by toho využil. A kdopak asi pobírá už léta největší dotace (= největší zločin) v tomto státě?

J. Ráž 29.12.2020 16:10

Myslím si, že je nutno oddělit myšlenky VKml. a osobu VKml. jako takového. Přímo ho vyhodit z ODS a pak sabotovat to, co říká, je podle mne chyba.

Většina těch, kdo do VKml. vkládali naděje na vzkříšení české pravice, musí být jeho chováním zklamána. Je stejný solitér, jako jeho táta, ale zdaleka nemá kvality lídra a ani pohlednou tvář, jako měl VK st. v době, kdy zakládal ODS. A podle toho Trikolóra taky dopadá. A je to škoda, protože v Trikolóře je dost kvalitních lidí.

PS. Postižení obličeje může vzbuzovat lítost, ale na to se v politice nehraje. To je realita, se kterou musí politik počítat.

P. Čech 29.12.2020 16:04

Jednoznačným důvodem tohoto stavu je náš politický systém. Reálný socialismus, "obohacený" mnoha prvky klasické anarchie. Z toho vyplývající občanská neposlušnost a nezájem. Tady je zakopaný pes (nikoliv PES).

P. Čech 29.12.2020 16:01

Nejen že si to myslím, ale jsem o tom přesvědčen. Hůře by to dozajista dělala kterákoliv politická strana a hnutí ze současné poslanecké sněmovny, které a která tvoří současné opozice s výjimkou SPD.

P. Čech 29.12.2020 15:58

Teoreticky to sice možné je, ovšem něco takového bych Babišovi nepřisuzoval. Spíše by to pasovalo na politiky politických stran, kteří šli do politiky, aby nemuseli smysluplně pracovat a kteří byli jinak v občanském a profesním životě finančně neúspěšní. Takovými lidmi jsou Kalousek, Schwarzenberg, Jurečka, Pekarová-Adamová, Fiala, Stanjura, Benda, Bartoš, Richterová, Pikal, Holomčík, Němcová, Gazdík, Farský, Rakušan, Hamáček, Filip, Kováčik a mnoho dalších, jim podobných. V přidávání zasloužených peněz důchodcům a jiným lidem v pracovním procesu nevidím rozhazovačnou politiku. Tu naopak vidím v poskytování všelijakých dávek, přídavků, příspěvků, dotací a pobídek, socanských to výmyslů, pomocí nichž socani ovládají hloupé lidi, kteří se nedovedou a nebo nechtějí dát dvě a dvě dohromady.

J. Ráž 29.12.2020 15:57

Kavárenský politik Fiala dnes a denně dokazuje, že dlouhodobě žije v sociální bublině, hodně vzdálené od české reality. A proto zvláště v posledních dvou letech dělá jednu botu za druhou. Na příklad tvrdý postup proti VKml. a hodně "zajímavý" vztah k Novotnému, mu rozhodně kladné body u pravicových voličů nepřinesl. A to nezmiňuji, že ODS nemá i díky němu jasný politický program, který by oslovil zejména voliče, kteří se od této strany odklonili. Vypadá, že si dosud nevšiml, že nepřednáší teorii politologie za katedrou a stále dokola opakovanými kecy, jakými roky oblboval studenty, lidi z praxe neosloví.

P. Čech 29.12.2020 15:42

Nevím, proti tomu co říkáte mluví hned několik věcí. Babiš šel do politiky, aby něco nedobrého změnil. Zatím se mu podařilo změnit věcí několik, tu hlavní však ne. Tou hlavní věcí je vláda a moc tradičních politických stran. Jejich vláda a moc nad občany země. To je ta naprosto zásadní věc, kterou je nutno změnit, aby náš politický systém konečně začal efektivně fungovat. Moc musí do svých rukou dostat přímo občané. Tuto si ve svých rukou ponechat a naučit se ji využívat ku svému prospěchu, třeba proti vůli politických stran. A tady má Babiš pole neorané. Musí se však vypořádat se skutečností, že ke změně tohoto potřebuje ústavní většinu v poslanecké sněmovně. Tu ovšem nezíská v žádné koalici s kteroukoliv politickou stranou. Politické strany nepůjdou a ani nemohou jít proti tomu, co je drží u moci. Nejsou to občané, protože se jedná o moc nad nimi samými. V našem politickém systému mu zbývají jen občanská hnutí (s výjimkou STAN) a nabízejí se mu hned dvě, přičemž jedno z nich je zralé k předvolební koalici. Je jím Trikolóra. Někdo zde v diskusi řekl, že mezi voliči ODS je polovina příznivců Trikolóry. Zdá se, že má pravdu. Kdyby ANO 2011 utvořilo předvolební koalici s Trikolórou, ústavní většina v poslanecké sněmovně v dalším spojení s SPD do povolební koalice by byla na světě a potom může nastat start k zásadním změnám a funkčnosti našeho politického systému.

V. Kříž 29.12.2020 15:39

inu podle mne Babiš se svojí rozhazovačnou politikou snaží o co největší zdlužení státu, pak řekne, že když má proti němu stále někdo výhrady, může se na nás vykašlat, s miliardami se stáhne do Agrofertu, který na sebe znovu převede a do konce života bude říkat: vidíte, furt se vám něco nelíbilo, moje dotace a tak, ale za mne jste dostávali přidáno a teď vás vláda, kterou jste si zvolili místo mě, bere u huby. Dobře vám tak, ještě se vám bude stýskat po mých koblihách.

L. Snifer 29.12.2020 15:38

VKml bych nikdy nevolila, je to neslanej nemastnej odvar VK sr, kterého budu volit při každé příležitosti. Ve svých šedesátkach mu to myslí lépe než Einsteinovi Quasimodo.