3.5.2024 | Svátek má Alexej


Diskuse k článku

POLITIKA: Česká válka o Izrael

O Izraeli a tamní politice se u nás debatuje, skoro jako kdyby se jednalo o sousední zemi. A při pohledu na poslední kolo sporu o naši blízkovýchodní politiku se zdá, že je to snad i pravda.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Kováč 28.5.2020 23:15

To je důkaz že Izrael je právní stát.

H. Lukešová 27.5.2020 22:34

Krista, či jsme-li katolíci, mimo Katolickou církev není spásy. Jedná se o denominační pýchu, já jsem ten a ten, kdo je víc, mimo mě, nikdo jiný není atd.

H. Lukešová 27.5.2020 22:32

Jistěže si Židé dokázali svůj stát založit, zvelebit a ubránit. Ale historický nárok nelze opomenout, zatímco o arabském historickém nároku se mluvit nedá a jak souvisí vraždy ze cti v Jordánsku s Izraelem. Asi tak, že tzv. Palestinci jsou velmi podobní Jordáncům, jsou Arabové a to, co se děje v okolních muslimských státech by se dělo i v Palestinském státě.

Tato zvěrstva se v Izraeli nedějí. Reqonqista, pogromy, čarodějnické procesy, jo, jo strašné, ale to jsou zločiny katolické církve, Židé se jich nedopouštěli, to spíše Židé končili na hranici, upalováni inkvizitory-dominikány. Židé nechtěli opustit víru svých praotců a pro své postoje zahořeli. Konala se autodafé, veřejná upalování maranů ("sviní"), tak tehdejší Církev označovala židovské konvertity ke katolictví, aby je odlišila od ostatních rodilých katolíků, později španělská inkvizice vydala zákony Limpieza, "Zákon na ochranu čistoty krve v Kastílii", namířené proti "novým katolíkům" -"maranům-sviním"-Židům.

V Izraeli by se takové ohavnosti dít nemohly. Židé neobracejí Nežidy na judaismus, mají naopak 7 Noachidských nařízení, podle Noeho, pokud lidé nežidovského původu dodrží tyto zákony (zákaz uctívání falešných bohů, zákaz rouhání, zákazy vraždy, krádeže, sexuálních ohavností /pedofílie, incest, zoofílie/, pojídání masa ze živých zvířat a povinnost zřídit si spravedlivé soudy, tak tento člověk nežidovského původu má podle Tóry zajištěné místo v nebi. Skutečné všelidské hodnoty pro celé lidstvo. Tento postoj noachidismus je mi nejbližší. Není povinností pro Nežidy zachovávat všech 613 micvot, nařízení Tóry, stačí těch 7 zákonů. Žádné obracení na pravou víru, žádné hrozby mečem, upalováním, stahováním kůže zaživa. Nic takového. Žádné obracení ohněm a mečem. Žid nechce Nežida obracet na judaismus a přesto mu zaručuje místo v nebi.

Zatímco muslimové nyní obracejí na víru násilně, tak jak křesťané, muslimové říkají, že pouze Alláh a Mohamed jsou hodni následováni, křesťané i nyní říkají, že mimo Ježíše

P. Staronový 27.5.2020 21:54

Může být, proč ne.

I zde by bylo několik kandidátů, včetně premiéra.

P. Han 27.5.2020 20:03

Němce sem pozval Karel IV. Takže tu byli jako hosti...

I. Štípek 27.5.2020 19:41

Ten hodný nevinný, laskavý nepřítel násilí Bibi půjde bručet, pane Fingerlande.

P. Čech 27.5.2020 19:38

Půjdeme-li několik tisíc let zpět, najdeme na území dnešního Libanonu, Sýrie, iráku, Íránu, Jordánska, Izraele, ale i Egypta, Libye, Tuniska, Maroka, Alžírska všemožné národy, jen ne nějaké Araby. Ti zmíněná území získali násilím a původní obyvatele zotročili. Židovská obec nikdy nezanikla, pouze několikrát byl zničen židovský stát. Egyptem, Babylonem, Římany a pod. V současné době se Arabové snaží získat evropská území a pomalu se jim to daří. Nutno říci, že za pomoci přitroublých evropských "ochránců lidských práv".

J. Jurax 27.5.2020 19:24

No jo, no ... poněkud se argumentačně míjíme.

Ale když už - budiž, podpora Izraele je podpora civilizace proti barbarství. To ovšem s osidlením Judei před 2000 lety zase nemá nic společného.

A úroveň civilizace - nefanděme si moc, ta naše má na triku třeba dvě světové války, čarodějnické procesy, války náboženské, pogromy a takové podobné další. Ta muslimská je holt zaostalá, tedy dnes ve srovnání s naší, ale nebylo tomu tak vždy. Třeba ta maurská ve Španělích byla v některých ohledech rozvinutější než ta vítězů po reconquistě.

A konečně - fakt ukamenování dívenky v Jordánsku a vraždy ze cti v muslimském světě stěží zakládají právo Izraele na vlastní stát, kolem čehož se tu točí diskuze. Po mém soudu poněkud uhýbáte. Podle mne to právo plyne - když pomineme rezoluci OSN z roku 1947 - zejména z toho, že si Židé dokázalí svůj stát nejen založit, ale hlavně si svou zemi dokázali zvelebit a svůj stát ubránit.

P. Čech 27.5.2020 19:08

Palestinci jsou jen jedním z arabských kmenů, podobně jako Beduíni. Jde jen o to, že zatímco Beduíni jsou z arabských kmenů nejlepší, Palestinci jsou nejhorší.

P. Čech 27.5.2020 19:05

Pan Koutný neslovíčkaří. Pouze chce zde věci nazývat jejich pravými jmény. Palestinci jsou jedním z arabských kmenů. Nic více a nic méně. Na území, které považují za své kočovali od nepaměti, nicméně žádný státní celek nikdy nevytvořili. V době, kdy se tvořil stát Izrael (1948) na části území, které do té doby spravovala Velká Británie, bylo t.zv. Palestincům nebízeno území, aby si vlastní stát mohli vytvořit. Oni to však odmítli. Mají smůlu. Teď nemají nic, jako neměli nikdy dosud. Žádná palestinská území neexistují stejně, jako neexistuje žádná Palestina.

V. Církva 27.5.2020 18:40

Ano, vícero cestovatelů popisuje území dnešního Izraele před 200 lety jako velmi zaostalé a vylidněné. Že Arabové nasákli někam co jiní vybudovali je navíc pro Evropany dostatečně průkazné, hlavně na Západě. Taky je jasné že Židé s Araby asi vycházeli, ale jako podřízení a proto ta zaostalost. Židé jednoznačně tu zemi vždy zvelebovali a pod Muslimy už dál žít nemohli. Přesto je samozřejmě složité někomu postoupit zemi kde žijete a patří Vám co ji kdysi arabští předkové dobyli.

Proto bych se na věc díval spíš pragmaticky. Izrael je prostě fakt. Pro Židy je významný. Má pro palestinské araby smysl žít v nenávisti, nebo je lepší určit jakékoliv hranice, s kterými se už nebude hýbat a nechat to tak. Arabové jsou ve velké části světa, mají kam jít i kdyby nelezli na Západ.

V. Církva 27.5.2020 18:29

Trochu to slovíčkaření je, jenomže když si uvědomíme, že se jedná o arabské muslimy kteří mají obrovská území na Arabském poloostrově a v severní Africe, trochu to mění situaci. Izraelci taky na tom území žili a navíc se z jiných zemí stáhnuli.

I tak to jistě Arabům mohlo být nepříjemné, ale už se dávno mohli se situací nějak smířit. A třeba se odstěhovat ke svým odkud odešli Židé (Evropu nemyslím, nejsme Arabi). Nakonec i sudetští Němci se přizpůsobili. Byli k nám pozváni, ale nechovali se k nám dobře, ani Arabové se k Židům dobře nechovají, což je možná vzájemné. Ale kdyby to Valašsko dostali Valaši, házel by jste na ně rakety nebo odešel do Brna? Já bych možná 5 let házel rakety, ale pak odešel do Brna.

V. Církva 27.5.2020 18:14

Tak to je pravda, ale můžem se ptát i takto, když nedostal přes prsty od šéfů starosta Řeporyjí, proč by nemohl ministr zahraničí? Nicméně Petříček je po havárii když jel od Pocheho, mohlo mu tam něco přeskočit. Musíme mít trochu soucit.

H. Lukešová 27.5.2020 17:47

A jednak mě udivuje, že podporujete islámské Araby, kteří páchají vraždy ze cti, otcové, bratři, strýcové zabíjejí své dcery, sestry a neteře kvůli porušení jakési kmenové tradice. V Jordánsku ukamenovali 7letou dívku z důvodu, že byla znásilněna, ne aby potrestali tu pedofilní zrůdu, ale nevinnou oběť. No a tohle vy podporujete. Podpora Izraele je věcí principu, podpora civilizace proti barbarství.

H. Lukešová 27.5.2020 17:44

Ok...Já argumentuji jednak časem, jednak úrovní civilizace. Co dělají muslimové? Často páchají teroristické atentáty a ročně spáchají tisíce vražd ze cti, mužští příbuzní, bratři, strýcové, otcové vraždí své dcery, sestry, neteře atd. I v Jordánsku ukamenovali malou 7letou dívku z důvodu, že byla znásilněna. Ne aby potrestali tu pedofilní zrůdu, ale nevinnou oběť, ta údajně pošpinila čest rodiny. A berou mě na nože, když tyhle kruté a nelidské tradice pan Panter ospravedlňuje. Podpora Izraele je podpora civilizace proti barbarství.

V. Petr 27.5.2020 17:29

Světové stěhování národů existuje a vstup do Evropy si nárokují i ti, jejichž předkové tu NIKDY nežili. A díky zrádcům v Bruseli se jim daří...

V. Petr 27.5.2020 17:23

Přesně tak. ALE to časové omezení platí v případě Izraele ze dvou stran!!!!

Arabové dobyli území dnešního Izraele roku 638 a ač tu třeba 100 let vládli křižáci a 400 let Turci, tvrdí že to je "jejich" území. Izrael dobyl "západní břeh" roku 1967 ale jejich vlastnictví neuznávají...

Mimochodem, oni si stejně, i když zatím jen potichu, nárokují i Andaluzii, odkud byli "vyhnáni" Španěly...

H. Lukešová 27.5.2020 17:14

Ne, Stát Izrael vznikl přirozenou cestou, Židé se vrátili do své země a Arabové? Ti mají místa dost. 22 států, navíc ti tzv. Palestinci stát mají, jmenuje se Jordánsko.

Jinak nechápu vaše zanícení pro palestinskou-arabskou věc. Vy jste proarabský rasista a nacionalista, vše dát Arabům...

K. Nový 27.5.2020 16:56

Když v ČR dělá zmatenou zahraniční politiku primátor Prahy, starosta Prahy 6 a starosta Řeporyjí, tak proč by ji nemohl dělat ministr zahraničí a další....

M. Panter 27.5.2020 16:43

No vidíte , sám jste si odpověděl . Stát Izrael nevznikl přirozenou cestou a spoléhá jen na svou válečnou sílu... Umíte najít lepší důvod pro nestabilitu v oblasti ?

V. Petr 27.5.2020 16:31

Kdyby se Izrael choval jinak, tak by především NEEXISTOVAL.

Jakýkoliv ústupek Izraele Arabům je jimi chápán jako krok na cestě k nastolení úplně arabské hegemonie!

Ve vztahu k Arabům totiž platí, že Izrael existuje jen díky své vojenské síle. Pokud ji má, je úpně jedno, jak se chová, Arabové ho budou nenávidět tak jako tak. Pokud by ji neměl, zničí ho Arabové ať byl předtím sebehodnější.

"Mírové úsilí" je pouze idiotismus Západu!

V. Petr 27.5.2020 16:10

My jsme z části Kelti (prokázáno geneticky).

V. Petr 27.5.2020 16:08

Pozor, Mandátní území Palestina zahrnovalo i celé dnešní Jordánsko (Transjordánii). Cisjordánii měli dostat Židé!

V. Petr 27.5.2020 16:06

Neslovíčkaří! "Palestici" byli vynalezeni až roku 1964. Předtím to byli Arabové...

Představte si ale jiný případ, sudetské Němce. Představte si, že by existovali dědiční sudetští Němci (de fakto existují!) a ti si nárokovali "okupovaná úzení," včetně Prahy...

P. Staronový 27.5.2020 16:01

Možná i sprostoto.

P. Staronový 27.5.2020 15:59

Arabové, označující se za Palestince.

J. Jurax 27.5.2020 15:49

To netvrdím.

Nicméně to "jejich zemi" opírat o 2000 let starý nárok je napadnutelné.

Nemylte se, jsem příznivcem Izraele, leč nikoliv proto, že Židé měli kdysi dávno na daném území svůj stát.

Totiž uplatňování tohoto pravidla obecně vede k absurdnostem. USA kdysi patřily Indiánům, Čechy Velkomoravské říši (jsem Moravan) a předtím Keltům, Rujána Slovanům, Španělsko kdysi Maurům a před nimi taky Keltům, Kartagincům, Římanům, germánským Vizigotům a Svébům, kdo byl v Maďarsku před vpádem Uhrů ani netuším a Anglie byla před vpádem Sasů keltská. A tak dál a podobně.

J. Fridrich 27.5.2020 15:24

Pan Křivan v 10:01 hod za JEDNIČKU.. Závěr trochu tvrdej, ale pravdivej..

P. Brich 27.5.2020 15:16

To je kauza pro Růžového pantera:

J. Fridrich 27.5.2020 15:08

Ano...