21.6.2024 | Svátek má Alois


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Myslík 1.6.2007 14:57

Nejčtenější na webu Petra C I B U L K Y: NEJVYŠŠÍ VLÁDNÍ KRIMINALITA: Tajná Zpráva o masovém rozkradení českého národního majetku komunistickým KGB, GRU a jejich SPOLEHLIVÝMI vládními strukturami dnešní ČR!!! UVEDENO JMENOVITĚ!!! (Prosím o další INT

Nejčtenější na webu Petra C I B U L K Y:

 NEJVYŠŠÍ VLÁDNÍ KRIMINALITA: Tajná Zpráva o masovém rozkradení českého

národního majetku komunistickým KGB, GRU a jejich SPOLEHLIVÝMI vládními

strukturami dnešní ČR!!! UVEDENO JMENOVITĚ!!! (Prosím o další

INTENZIVNÍ šíření!!!!!!!)

Honza. 1.6.2007 8:24

Re: Protože prostupnost hranice s Rakouskem je stejně spolehlivá jako dodávky elektřiny z větrníků,

Tepelné elektrárny na pevné fosilní palivo i při použití nejlepšího odprášení a odsíření znečišťují životní prostředí v regionu, kde sídlí. A mimo jiné potřebují povolenky na emise. Větrné energetické zdroje nás nespasí, a jiné zdroje energie nejsou pro naši společnost dostačující. Proto je nutné v zájmu celé naší společnosti plánovat výstavbu nových jaderných bloků, které pokryjí naši stále se zvýšující spotřebu i když budeme v určitých mezích šetřit. Výroba v podnicích stoupá, je nutné některé železniční tratě převést na elektrickou trakci a pod.

Vašek 30.5.2007 7:41

Re: Re: Re: Hm, vcelku by mne pan Míl rozplakal a rakouská zabedněnost ještě více.

Milý Čumile, takové drobné blbé maléry se dějí na všech elektrárnách ve světě. Je tu ale jeden drobný rozdíl, žádná jiná elektrárna na světě o tom není povinna informovat. Antitemeliniští ekologisté udělají z každé zcela bezvýznamné prkotiny katastrofální havárii. K tomu, že denně havarují na silnicích cisterny, které opravdu způsobují ekologické katastrofy ale neříkají nic. To prostě není mediálně zajímavé.

jezevec 29.5.2007 23:02

Re: proc to spojeni?

Co ma Temelin spolecneho s vyberem myta ci obrnenymi transportery?

A co ma Temelin spolecneho s turistama a zbozim co se nedostanou pres hranice?

Medák 29.5.2007 22:40

Jaká měla být reakce české vlády na rakouské blokády?

Zkuste zablokovat německé nebo polské hranice a ony vám to už tamní vlády předvedou.

pavel 99 29.5.2007 22:07

Re: Asi tady budu za rejpala,

sam Beranek to vysvetloval procentuelnim pomerem HUMANITNICH VZDELANCU. V tomto jsou tzv. vyspele staty pred nami.

QWERT 29.5.2007 21:26

Re: Re: Re: s ohledem na započtení tzv. externalit-

Ono by to tam bez hlubiné těžby jaksi nešlo vyloužit, pokud se tedy nepletu, tak pro rozvod kyseliny se v podstatě musely vybudovat betonové štoly. Mimochodem ta kyselina byla rovněž ve vzduchu - zeptejte se techniků, jak jim to žralo ocelové haly... a Ploučnice měla zvýšenou radioaktivitu.

mondeo 29.5.2007 21:09

Re: Re: proc to spojeni?

V tom máš pravdu,naši nákupčí jsou schopni za prachy prodat i svoji babičku.Byl jsem na předváděčce a můžu říci,že rozhodnutí pro Steyer byla blbost,každou chvilku ho  tahaly Finové z bahna,prostě nedokázal projet to,co by měl projíždět běžně!Navíc Steyer není zbrojařská firma,ty jejich mašiny jsou spíše rakouskej vedlejšák a ty naši blbci tzv.zákonodárci to odklepli.Češi se dají koupit za pár euro a ještě jsou na sebe hrdý!!!!!!

Sigismund 29.5.2007 21:06

Re: Hezký článek, pane Míle, ale

Vase psychoanalysa Rakouskeho kolektivu je velmi plausibilni. Mene navrh lecebnych opatreni -  izolaci a ignoraci neoslabite vseobecne pocity menecenosti, ktere paralysuji CZ/AT vztahy.

Psí vrah Čumil 29.5.2007 19:33

Re: Re: Hm, vcelku by mne pan Míl rozplakal a rakouská zabedněnost ještě více.

Ano, je-li tomu tak, pak je ovšem vedení Temelína zcela neschopné, protože ty krpy se projevují s pravidelností tropického deště. Trvá to tuším juž sedm let. To je poměrně dlouhá doba.

JAB 29.5.2007 18:47

Re: Hm, vcelku by mne pan Míl rozplakal a rakouská zabedněnost ještě více.

Otázka jest, zda tyto "lidské" chyby nekoná někdo za rakouský, či obecně zelený peníz.

JAB 29.5.2007 18:44

Re: proc to spojeni?

Omyl. Pokud jde o naše nákupčí (viz Gripeny) pak nejvyšší úplatky a cosi, co nevyhovuje USA. Americký Bradley stojí o třetinu méně než Steyer.

Psí vrah Čumil 29.5.2007 17:24

Re: Re: Hm, vcelku by mne pan Míl rozplakal a rakouská zabedněnost ještě více.

Portwyne, a) sám jste se mohl přesvědčit, že letáky jsou ZCELA NEÚČINNÉ, b) určitě by jim to Rakušané nepovolili. Osvěta v čase reklamy se dělá naprosto jinak. Pokud to ČEZ neví, nechť si na to najme agenturu. A hlavně - nesmí se v Temelíně dít pořád tak blbé maléry, jaké se dějí.

Psí vrah Čumil 29.5.2007 16:58

Re: Re: ...co udělal sám ČEZ pro zlepšení pozice jaderné energetiky v Rakousku?

Inu, milej genie, třeba proto, že by to bylo v jeho zájmu... Nebo snad není zájmem ČEZu v klidu a míru provozovat Temelín i Dukovany a dodávat výhodně proud i na rakouský trh? Možná je ovšem výhodnější přelévat reaktor a nezatahovat kohouty na primáru, a když se sousedi nasrdí, fňukat, že se stát málo stará... Politika ČEZu je naprosto pitomá, je mi skutečně líto.

portwyn 29.5.2007 16:55

Re: Hm, vcelku by mne pan Míl rozplakal a rakouská zabedněnost ještě více.

No, v Temelíně jsem byl a jeden z letáků "TEMELÍN IST KEIN CHERNOBYL, VVER ist kein RBMK", co tam rozdávají jsem viděl. Vůbec ČEZ dělá velmi dobře osvětu u nás, dodávají řadu materiálů do škol. Předpokládám, že asi v Rakousku zkusili totéž. Otázka je, jestli by  jim to Rakušané u nich dovolili...ovšem fakta neznám.

portwyn 29.5.2007 16:51

Re: Protože prostupnost hranice s Rakouskem je stejně spolehlivá jako dodávky elektřiny z větrníků,

a víte, že to není blbej nápad? :-)

Šnek 29.5.2007 16:50

Re: proc to spojeni?

Bezpochyby se naši politici mohli nechat podplatit od firem z jiné země. Takové ústupky, jako je zde autor článku, ne této glosy, nepřímo navrhuje, ty se dělají na "korektním" Západě na každém rohu.

portwyn 29.5.2007 16:50

Asi tady budu za rejpala,

ale přijde mi, že postsocialistické státy jsou  ve vztahu k jádru o poznání racionálnější, než ty slavné "vyspělé země" ;-) 

dragon 29.5.2007 16:29

s idioty a fanatiky se toho hodně nakomunikuje ...

Saša 29.5.2007 16:20

Hezký článek, pane Míle, ale

od ideologie už to oprostit nepůjde. Rakušené utrpěli uzavřením vlastní postavené a nespuštěné JE takový kolektivní duševní šok, že odborná diskuse s nimi nepřichází vůbec v úvahu. Oni si přeci nemohou kolektivně přiznat, že jsou národ hlupáků, když udělali tak zoufale hloupé rozhodnutí (a je to taky nejpádnější argument proti zavedení celostátního referenda do našeho právního řádu). Jeden člověk si ještě tak dokáže chybu přiznat, někteří ji dokáží dokonce i veřejně přiznat, ale masa lidí svou chybu nepřizná nikdy.

Můj názor je, že s Rakouskem je vhodné omezit obchod i jiné kontakty. Občanům bych doporučoval raději do Rakouska moc nejezdit a když jedou přes ně, tak nezastavovat, protože buranská hysterie rakouských Němců se může lokálně manifestovat i velmi nepříjemně až nebezpečně.

D.P. 29.5.2007 16:04

Re: proc to spojeni?

Teoreticky máte pravdu, v praxi jsou tyto zakázky politicky popřípadě korupčně motivované.

Ladislav N. :-))) 29.5.2007 15:37

Re: Re: Vítězství rozumu na prostou a nefalšovanou blbostí

Když bude drahá elektřina, pak rozhodně Rakušáci na tom budou mít svůj podíl. A za blbost se platí...

Ladislav N. 29.5.2007 15:34

Re: ...co udělal sám ČEZ pro zlepšení pozice jaderné energetiky v Rakousku?

Šílený Čumile, a proč by měl ČEZ v Rakousku něco takového dělat? ;-D

Jste si jist, že vám doma neteče zbytečně splachovadlo u klozetu?

vita 29.5.2007 15:17

Re: Re: s ohledem na započtení tzv. externalit-

My MÁME zásoby převyšující veškerý dosud vytěžený uran. A to jsou jenom ty, o kterých spolehlivě víme - hlouběji můžou být další.

Za socialismu lékaři VŠUDE po republice doporučovali nedávat kojencům vodu z vodovodu - a to pro obsah dusičnanů, kterými ji zahltilo zemědělství (mimochodem - používající násobně méně umělých hnojiv než zemědělství holandské nebo belgické).

To si vážně myslíte, že někdo cpal kyselinu jen tak do země, aby mu utíkala do vody? Pochopitelně je to blbost - to by s těžbou splakal nad výdělkem. Pod Ralskem je uranová ruda mezi dvěma nepropustnými vrstvami, takže bylo možno kyselinové loužení vůbec použít. Problém mohl být při případné havárii na povrchu a taky se ukázalo, že kombinovaná těžba jednoho ložiska loužením i hlubinnou těžbou není to pravé ořechové.

Mimochodem - s rostoucí cenou uranu se uvažuje i obnovení těžby ložiska pod Ralskem. Ale to bude kapitalistická kyselina - ta škodit nebude...

Historik 29.5.2007 15:16

A ještě, je obecně známo, že dvoutubusové tunely jsou bezpečnější,

než jednotubusové, co takhle jednotubusové tunely v rámci EU zakázat. Když mohla EU donutit Bulhary odstavit starší jaderné bloky v Kozloduji, proč by nemohla zavřít nebezpečné tunely.

Historik 29.5.2007 15:12

Právě proto - Rakušané si myslí, že u nás je "bordel," že jsme póvl

a sami se považují za bůhví co. Mimochodem, od Francouzů by člověk čekal větší šlendrián, než od Němců, srovnejte ale Intercity a TGV.

Petr Vańura 29.5.2007 15:04

Tato koncepce dostala zelenou dokonce v posledních letech

komunistické vlády, což ale vůbec neznamená, že uhelná lobby tehdy složila ruce v klín. A v devadesátých letech zelení evidentně podporovali uhlí, ještě se moc nepsalo o skleníkovém efektu.

Ač je podloží v severních Čechách z hlediska stavby elektrárny horší, než v Čechách jižních, náhrada tamních uhelných elektráren jadernými, stojícími poblíž je podle mého názoru možná. Zvýšené stavední náklady by mohlo kompenzovat využití existující infrastruktury (vedení VVN apod.). Navíc by se při stavbě zaměstnali bývalí "horníci," ty uvozovky používám schválně, protože jsou to pracovníci v lomech, snadno využitelní ve stavednictví.

Petr Vańura 29.5.2007 14:56

Re: Re: Re: Vítězství rozumu na prostou a nefalšovanou blbostí

Takovouto otázku si můžete klást, pokud budete mít garantované dodávky plynu za garantovanou cenu. Ale sami Rusové přiznávají, že jejich zásoby plynu jsou omezené a např. si doma nemohou dovolit politiku "všechno na plyn."

Stredocech 29.5.2007 14:54

Re: s ohledem na započtení tzv. externalit-

A vy si vážně myslíte, že se uran u nás těžil proto, že jsme ho potřebovali pro jaderné elektrárny? V takovém případě bychom měli zásobu na 150 let dopředu.

honza 29.5.2007 14:53

proc to spojeni?

Co ma Temelin spolecneho s vyberem myta ci obrnenymi transportery? Aniz bych byl fandou minule vlady, nazory na jedernou energetiku nejsou zadnym kriteriem pri vyberu. Logicke je nakupovat tam, kde nabizi nejlepsi kvalitu a nejnizsi cenu. Melo by nas zajimat, jestli tohle byla hlavni kriteria a ne odkud firma je.

Zbytek clanku je rozumny.