4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Diskuse k článku

POLEMIKA: "Výborná zpráva" pro Jiřího Pehe

Jiří Pehe nadepsal svůj komentář k volbě lídrů ODS ve středočeském a severomoravském regionu Výborná zpráva pro ČSSD (NP 8.11.). Pány Římana a Tlustého opět nazval "klony" Václava Klause. U Vlastimila Tlustého se znovu pozastavil nad jeho předlistopadovým angažmá v KSČ a počastoval ho hanlivě ekonomickým "radikalistou". A navíc projevil "starost" o výsledek ODS s tím, že "strana, která vládne ve 13 ze 14 regionů" nedokáže tento fakt "prodat", a proto si "zaslouží prohrát volby".

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
xyz 27.2.2007 23:34

paraziti celeho sveta spojte se

kdo lze - krade.

KATO, 13.11.2005 10:49

Re: Re: Tady už vládne čirá dadačeština.

  ¨SNAD SE NEDIVÍTE,KDYŽ PANÍ  KLAUNOVÁ BYLA VRCHOLNÝM FUNKCIONÁŘEM DOZORČÍ RADY 
    BANKY,KTERÁ NAPÁCHALA STÁTU NEDOZÍRNÉ ŠKODY........
Kony 13.11.2005 10:44

Re: Tady už vládne čirá dadačeština.

Považuji úlohu V.Klause od r. 1993 za škodlivou až katastrofální. Mám přehled o tom, jak to bylo s privatizací bez pravidel a znalost dopadů tohoto nezvládnutého aktu. Mnoho provozů lehlo "popelem" oprávněně, ale řada z nich byla schopna rozvoje a pokračování ve výrobě. Vydělali na tom pouze pražáci. V.K. se zasloužil o rozpad učňovského školství, naprosto nezvládl položení základů pro efektivní řízení státu, společně s ODA nastolil takové zákony, aby se lumpárny nemohly stíhat, byl naprosto netečný při vykrádání bank a nechal to zaplatit, jako vše ostatní těm nejchudším pracujícím. Etabloval v byznysu hlavně komunisty, kteří skoupili za babku podniky, ve kterých špatně gazdovali a často špatně gazdují dodnes. Má na svědomí zavedení státněbyrokratického terotismu, korupce a zlodějen, protože to tak nechal rozrůst, že se to nedá jen tak , s těmito státními neslužebníky zastavit. Nejhorší je však naprostá absence práva, morálky, hrdosti a sounáležitosti občanské. Slušnost je dnes chápána jako slabost , co to je důstojnost dnes skoro nikdo neví, jelikož to nikde u nikoho není vidět. A televize se svými Realityshowe tomu jen dávají "korunu". Atd... Jaký je vlastně rozdíl mezi panem Husákem a panem Klausem? Oba jsou bezmezně hnáni ambicemi, chtivostí a touhou se vyplazit co nejvýše. Prostředky používají takové, jaké mají po ruce.
jura-p 12.11.2005 20:32

Tady už vládne čirá dadačeština.

Co ten přinesl zemi za zkázu kromě svých vyvolených...
Kony 12.11.2005 20:29

Výborná zpráva" pro Jiřího Pehe

Vážený autore, je mnoho lidí, kteří nechápou, kde se "berou" ta procenta oblíbenosti pro tunelprofesora, pro člověka bez úrovně a nositele diagnozy z bezsklupurozní touhy po postavení a moci. Pan Pehe píše jak cítí, alespoň je čitelný, ale pan Klaus, komunistický v....vlez ? Co ten přinesl zemi za zkázu kromě svých vyvolených... Počkáme si na nezaujatého historika, nesvázaného pavučinou pražských vztahů. Klaus bude jistě vyhlášen za jednoho z nejkodlivějších politiků této vykrádané země.
zrusksc 11.11.2005 15:10

Přesné!

Pehe a jeho pravda a láska ve své nenávisti vůči Klausovi a ODS už zašel tak daleko,že mu je jedno že bolševik se čím dál víc etabluje.Unipetrol ,Zgarba,Gross,Stbáci kolem socanů(Přikryl,Kúš atd.)Ráth a jeho nástup s policií do VZP(únor48?)to mu nevadí.A Havel,ten mele jak by se mu vládlo s Pablbem!!Doufám že jim to voliči spočítají.
Akademik 11.11.2005 14:09

Re: Re: Re: Nezbývá mi,

A co vám udělal Cibulka tak hroznýho, že ho nechcete? Kdyby prosadil odvolatelnost politiků, patřila by mu věčná sláva. No ale my radši budeme volit pořád ty stejný grázly. Každý národ má takovou vládu, jakou si zaslouží.
velvet 11.11.2005 9:38

Já to vím, juro,.

a jsem rád, že sem píšete. To nebyla kritika Vaší osoby, to jsem se pokoušel sdělit totéž: já bych profesionálně politiku nedělal ani za modrý z nebe, já chci bejt o půl osmý ve vaně s detektivkou a basta.
:-)
Na Warthoga bacha, 10.11.2005 23:31

Re: Článek je docela dobrý,

ten střílí ochuzenym uranem a co trefí, tam osmnáct let tráva neroste --
valec 10.11.2005 22:55

nazorovou konzistentnost

kterou autor u clenu ODS chvali, lze take (bohuzel) nahlizet i jako reziduum doby, kdy strana byla seskupena okolo jednoho muze a jine osobnosti v ni nevyrostly. BTW: Pehe si podava Klause (na cemz neni nic spatneho, ale v ODS na to nikdo neni zvykly), ale dela to aspon inteligentne, zato mnoho jinych blogeru je doslova posedlych Pehem - vcetne autora clanku.
Mimozemstan 10.11.2005 21:40

Re: Jo, mimozemšťane, je vidět, že jste skutečně

AeroKarel 10.11.2005 21:25

I když juro-pe,

k nejlepším rétorickým výkonům mezi lidmi (tedy v hospodě) mne vždy přinutil nějaký přítomný "socan". U Vodičky takřka nesplnitelné ....
jura-p 10.11.2005 21:11

Ano, Warthog, taky jsem si to zapamatoval, AeroKarle.

Člověk musí občas zajít mezi lidi.
AeroKarel 10.11.2005 21:03

Článek je docela dobrý,

pominete-li fakt že polemizovat s Pehe je zbytečná námaha, vybudící ještě tak Pumpa k ukázce jak si představuje češtinu a nepředstavuje demokracii a mimozemšťana k ukázce, kde vzal Warthog (díky PeSi) ty Marťany.
Ponechme ODS právo určovat si kandidáty jak umí a sami meditujme, zda třeba kandidáti jiných stran nepůsobí hrozivěji.
Na mne ano. Není to nejlepší z nejlepších, abych k volbám radostně juchal. Ale na to, abych věděl koho ano a koho ne to stačí.
Paroubek s Filipem ....
Možná budu také za chvíli komolit češtinu z Kanady.
A Havel konzultovat s Paroubkem - i toho Filipa možná přiberou - každý týden.
jura-p 10.11.2005 20:59

Velvete, to máte tak.

Já sem píšu strašné roky. A taky se koukněte na časy mých příspěvků. Dnes jsem tady brzo. Píšu doma v obyváku, žena se kouká na nějakou dávku emocí. Většinou se na psa dostanu mezi desátou a jsem na něm něco přes půlnoc, protože jsem sova. A někdy mám čas dopoledne. To proto, že politika se dělá odpoledne a po večerech. Dopoledne se to povede tak jednou dvakrát za týden. Být doma ve třičtvrtě na devět je bezva a je to tím, že zastupitelstvo skončilo po páté, pak už jenom dvě schůzky. Většina lidí v politice v regionu má navíc normální zaměstnání. Představa lidí o tom, jak se politici flákají je dost srandovní. No možná někteří ano, ale třeba tady v jižních Čechách jich v ODS moc líných neznám.
SK 10.11.2005 20:53

Re: Autor je zaslepený klausovec, který nevidí, že antievropská a arogantní ODS podle klausova střihu se pomalu sune už ke třetím prohraným volbám

franto - bubnuj a nemudruj, nemáš na to !!
zoch 10.11.2005 20:28

cesta nikam

Vážený autore !
Věru že si nepřeji,aby v čele ministerstev zprostředkovaně nebo přímo seděli bolševici.Ale vy osobně se o to staráte. Čemu a komu prosím pomohou takové výlevy,jako je ten Váš ? Myslíte si na nějaké místo na kandidátce,nebo na nějakém úřadě ?  Kde je alespoň špetka konstruktivismu ? Házíte špínu na protivníky,ale ani slovo o tom,že ve Vaší partaji je NEZBYTNĚ NUTNÉ mnoho věcí změnit.Ani slovo o tom,že ztrácíte preference ( A PRÁVĚ Z DŮVODU TAKOVÉHO CHOVÁNÍ ).Ani slovo o zpětném pohledu,o sebereflexi o změně stylu. Nic,zhola nic.
Pan Pehe jde alespoň se svou kůží na trh.Má na věci sice odlišný pohled,ale je to  ( byť ne vždy ) pohled konstruktivistický.  Co Vy osobně zde nabízíte za svůj pohled ?  Nic,opět vůbec nic ! Podle mne se zde pouze řadíte k těm tisícům z pražských bulíků,kteří v hospodách u sedmého piva  melou,že Paroubek je debil.Až se bude po volbách bilancovat a zjistíte,že pozice ODS není právě tak silná,jak by bylo třeba,vzpomeňte si prosím i na Váš podíl. Na podíl všech,kteří jenom pomlouvají dvorek souseda a skrze ty kecy nevidí na svinčík u sebe.
KARTÁČ 10.11.2005 18:52

Re: Autor je zaslepený klausovec, který nevidí, že antievropská a arogantní ODS podle klausova střihu se pomalu sune už ke třetím prohraným volbám

 PAKLIŽE by nejen F.Čech uvítal NAMÍSTO  O D S opravdu pravicovou stranu  NE PSEUDOPRAVICOVOU se
vším co už bylo řečeno,pak je to přece NORMÁLNÍ POŽADAVEK všech voličů a občanů vůbec.......
 KDO má stále sledovat to nekonečné ABSURDUM .které je stále ordinováno KLAUSISMEM. To si snad ani tento národ nezaslouží......
velvet 10.11.2005 18:45

My tu zodpovědnost přežijem', fando.

franta 10.11.2005 18:37

Někdy si říkám,

že by možná nebylo až tak špatné, kdyby ODS ty příští volby vyhrála. Jsem totiž škodolibý a chtěl bych vidět a číst reakce dnešních nejbojovnějších šmoulů. Asi by byli velmi zklamaní. Kecat a mít pak skutečnou odpovědnost je totiž velký rozdíl. I když oni by pak každý malý kamínek vydávali za balvan. Uvidíme ! 
velvet 10.11.2005 18:35

Lorde,

o volebních výpočetních vzorcích byly opravdu popsány kilometry bajtů /rozumějte papírů/. Přijatelný kandidát snadno dosáhne dvou tří procent v systému, o kterém hovoříme, aniž by se extrémně strhal.
Je samozřejmé, že musí v cestě za dalšími hlasy postupovat uměřeně a přiměřeně. Aspoň teda v mý partaji. Kdyby mi desítka ve středních Čechách tvrdila, že mám dát hlas jen a jen jemu, uškrtím ji. Když mne osloví (tedy chci-li být osloven), že je kandidátem ODS s lídrem Tlustým a pokud já se Vám zamlouvám, dejte mi preferenční hlas, zdá se mi to v pořádku.
Počty možných přidělovaných preferenčních hlasů se odvíjejí od děsně složitých matematických vzorců volebních systémů, studovaných, rozvíjených a komentovaných celé století. Rovnou Vám přiznám, že jsem doposud žádný volební systém nepochopil, ale když šly volby prvně přes statistiku, s potěšením jsem statistikům posluhujím okresní volební komisi vysvětloval úlohu preferenčních hlasů. Ona totiž přijela jedna vesnice s výsledky a měla jasno, kdo je starosta, a vono to bylo jinak. Statistici sice spustili počítače, ale volební zákon tehdy nečtli.
:-)
To jen na osvěžení.
V tomto rozložení krajů a mandátů by více než dvě preference ztratily smysl. Neklňte mně, to spočítal  někdo jinej a jinde a jindy.
A nyní jako občan a volič, a nikoli jako straník, pravím ne. Mně by snížení potřebného počtu preferencí na pět procent nevadilo, jen nevím, nakolik by to zahejbalo tím volebním systémem. To bych rád trochu znal předem.
velvet 10.11.2005 17:58

To samozřejmě, lorde,

třiceti lidem já v přestávce jednání stihnu říct, že náhle kamkoli navržený Novák ze sousedního okresu je vizionář a neodvede za korunu práce, ale několik stovek lidí bych s tím neoběhnul, ani kdybych byl Mužík. Jiří.
To je překážkový běžec, aby bylo jasno.
A Vy si myslíte, že si to naši členové neuvědomují nebo có? Krindapána.
psalm69 10.11.2005 17:51

Re: Postoj V. Tlustého

mam vam vyjmenovat vyhozene miliardy za poslednich 8 let?A to nemluvim o paktovani se se stranou, ktere jeste ted tece krev po rukach...
Xaver X.X. 10.11.2005 17:50

Jo, mimozemšťane, je vidět, že jste skutečně

mimozemšťan. Jinak byste věděl, že rozumné argumenty se zásadně nepoužívají....
Pumpescu 10.11.2005 17:49

Re: Re: To o těch provařených tvářích

No nevím s těma kroužkama. Máte přesně dva. Na kandidátce je obvykle kolem dvaceti lidí. Tudíž je nějakej rozptyl, spousta lidí preferenční hlasy vůbec nepoužívá, někdo si špatně přečte návod a dá jich víc. Ta hranice 7 procent je opravdu vysoko. A věří někdo tvrzení ODS že když se to sníží na 5 procent že vypukne bratrovražednej boj všech proti všem? A i kdyby. Opravdu by to něčemu vadilo?
Saša 10.11.2005 17:47

Nechte Peheho na pokoji. Je to vzácný člověk.

Takových lidí je velmi málo.
Nebo znáte snad někoho jiného, kdo nemá nikdy pravdu?
Opravdu vzácný člověk - mně velmi pomáhá v politické orientaci. Co bych si počal, kdybych stratil jistotu určitosti nepravdy?
velvet 10.11.2005 17:44

TAK OMLUVA !!

Kasl píše, že vstoupil do ODS v roce 1992. Párdon dnes již podruhé, já si ho prostě prvně všiml o sedm let později. Popel na mé hlavě. :-)
psalm69 10.11.2005 17:42

Re: Proč by nemohl být Pehe kritický vůči Klausovi?

Bohuzel pro Vas je pravdou, ze CSSD se vzdy at je jakykoliv problem vymlouva na eru ODS. Ale oni jsou u korytka uz 8 let, jak jeste dlouho se chteji vymlouvat. Rekl bych ze pravo na vymluvy skoncilo po prvnim volebnim obdobi, ted je to cisty diletantismus.A co se pana Steigerwalda tyka, to nejsou jen takove clanky, to jsou skvosty...Vzdy se na vysledky jeho prace moc tesime a to cela rodina(no co vam budu rikat, rveme smichy)
velvet 10.11.2005 17:36

Mýlíte se,

Kasl se v ODS moc neohřál. Hned jak zjistil, že nebude po jeho, tlapal dál. To i Rath byl v ODS déle, helejte...
;-)
velvet 10.11.2005 17:35

To jste hodnej,

ale to nemusíte. Informacemi a typech a vzorcích voleb je každá politická strana přehlcena.
Pokud přistoupíme ke změně způsobu primárek, bude to volba korespondenční, bude se přednostně týkat voleb na většinovém principu, tedy v ČR právě senátních, a v praxi halt se manažer s pár dohližiteli posadí do auta a halt ty lidi objede až do Horních Ouholiček. Jenže jak říkám, už jsme ji zkusili, a žádné zvláštní eldorádo nenastalo. Delegační systém nám vyhovuje. Zvlášť se vyplácí v případě, kdy se volby zaseknou a je třeba spustit dohodovací řízení (to už přirozeně ve Stanovách nenajdete, že volební řády pamatují na nejrůznější komplikace, protože volební řády si schvaluje každý sněm zvlášť), potom svolat pár desítek delegátů a prokonzultovat s nimi další postup je snazší, než znovu objíždět 'tety z Orlických hor'.
Měl byste vidět, jak během Kongresů ODS žhavím esemskami mobily svých delegátů a furt do nich futruju (neboť na netu sleduju přímý přenos): "Stanovy odmávat, dobrý. Tohodle vol. Jestli v opakovaný volbě vyjde Bém, šup do Béma. Koukej volit toho Nečase na místopředsedu, příšero..."
Přičemž pokud mne delegáti neposlechnou, tak mi to přirozeně nepřiznají. Jenže právě v takových věcech je také půvab politiky, víte? :-)