23.6.2024 | Svátek má Zdeňka


Diskuse k článku

POLEMIKA: Na tohle nemohu mlčet

Včerejší článek pana Bohumila Doležala Máme půjčit MMF? publikovaný i na stránkách NP, mne zvedl ze židle. Pana Doležala čtu a často s ním i hluboce nesouhlasím, zejména ve věcech česko-německých vztahů, či pro jeho "klausofobii".

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Bořický 15.12.2011 9:40

Je zajímavé,

že volání pro přísnější dodržování dohod je právě od těch,kteří je jako první nedodržely. Před šesti lety Německo a Francie prosadily uvolnění rozpočtových pravidel v eurozoně.Samy měly deficity ,které překročily tři procenta HDP.Jako důvod Německo uvedlo náklady ze sjednocení s východní částí země. No a dluhy se potom rozběhly i jinde.A zde je začátek všeho.

S. Ševeček 15.12.2011 9:28

Tak,

A je to!

Ž. Halabudová 15.12.2011 9:06

Burani.

Vždy, když slyším od nějakého světáka, že jsme pantofloví burani, tak si říkám, že bych chtěla vidět jeho domácnost. Jak přijde domů v zablácených botech s nalepeným listím,vajglem a mnohdy i psí šiškou.Projde se obývákem,otře botky o koberec a políbí manželku v lodičkách za 20 000,-.Přejde do dětského pokoje, kde se po zemi batolí tříletý synek a dělá bábovičky.A tak podobně fungují ostatní členové rodiny.Večer zasedne do pracovny(pochopitelně obutý do lakovek a v motýlku) a napíše plamenný článek proti přezouvání,pantoflím a buranům.Taková domácnost je jeho vzor. Tak kdo je větší bůran, já protože se přezouvám a mám doma pořádek?Nebo tento ,rádoby každému radící osel.

V. Kraus 15.12.2011 8:27

Na tohle opravdu nemohu mlčet!

Na mysli mám samozřejmě hysterickou reakci Jana Svobody. S Bohumilem Doležalem nesouhlasím často, ale tentokrát mu dávám za pravdu. Pro ty méně chápavé či natolik netrpělivé a výbušné, že nedokázali dočíst článek pana Doležala až do konce, ještě jednou zopakuji jeho závěrečné věty:

" ...Ale: proč se např. v zápalu diskuse nikdo nepokoušel vyčíslit, kolik peněz jsme od vzniku EU z Bruselu vyždímali? Unie nás chránila a chrání před nebezpečími zvenku (zde zejména z východu) i před námi samými. Před našimi odpudivými slabostmi, které mimo jiné ztělesňují lidé jako Klaus, Bobošíková nebo Zahradil.

To všechno nejsou samozřejmě důvody, proč bychom měli být k EU nekritičtí. Jsou to důvody, proč bychom měli být k EU zároveň loajálními. Otrocký národ žije v přesvědčení, že loajalita je projevem jeho zotročení, a že ve skutečnosti jde o suverenitu. Ve skutečnosti je křičení po suverenitě projevem buranské zpupnosti. Touto cestou jsme se kdysi dostali do područí bolševického Ruska. Loajalita je něco, čeho je schopný jen noblesní člověk. Myslím, že máme právě velkou příležitost, abychom si tuhle nezvyklou roli, roli noblesních lidí, taky jednou vyzkoušeli."

V. Hošek 15.12.2011 9:14

Re: Na tohle opravdu nemohu mlčet!

Vyždímali !?; pane vy jste si prdl v kině ne.

Zatím jsme toho moc nedostali to pro pořádek, zatím to jsou půjčky, které možná budeme muset vracet, protože až po několika letech nás navštíví nějakej chytrej a zjistí, že ty propagační tabule, které každý smysluplný i nesmyslný projekt provázejí, mají nějakou vadu, např. že ta vlaječka s hvězdičkami má být vpravo a my ji máme vlevo. 

Zatímto co my, jsme do té bruselské žumpy nacpali nemalý peníz, který je nenávratně v pejru.

Loajální jsme byli do teď, že jsme tolerovali nesmysly typu solárek, zemědělské dotační politiky, zrušení žárovek, zrušení cukrovarů ve prospěch frantíků a myslím, že jsme to přehlíželi i s jistou noblesou. Nyní nastal čas pro změnu a ne stále tolerovat pokusy dua Merkozy. Co je to za týpky nám pěkně říká německé ne jádru a přístup k dotacím francouzů.

T. Kočí 15.12.2011 9:34

Re: Na tohle opravdu nemohu mlčet!

Máte zcela pravdu.Tentokrát se Doležal pěkně uvrzl a je třeba mmu to říct.Je asi opravdu načase opustit eurohujerský kurs,který vede do záhuby.Příští volby odešlou Merkozy do důchodu (bohužel ne do zapomnění)a státům zbydou jen gigantické dluhy.Pak se uvidí,kdo je buran a kdo (co vlastně?).I buran bez dluhů s nabitou prkenicí je vážen.Elegán s dluhy je vyhozen.

R. Langer 15.12.2011 11:31

Re: Na tohle opravdu nemohu mlčet!

Přesně, myslím, že s noblesou už jsme toho přešli celkem dost!

J. Skotnica 15.12.2011 15:08

Re: Na tohle opravdu nemohu mlčet!

Co si tak něco zjistit:Z oficiálních statistik Ministerstva financí vyplývá, že mezi lety 2004-2006 odvedla Česká republika všem evropským institucím povinné platby („členské příspěvky“) ve výši 81,9 miliard korun, zatímco zpět získala 91,4 miliardy korun. Čistá pozice ve prospěch České republiky tak za oba roky činí necelých 9,5 miliardy korun. Pohled na rok 2007 je ještě smutnější, když za první tři čtvrtletí roku dosáhlo kladné saldo ve prospěch České republiky pouze 987 milionů korun. Čili oficiální čisté saldo ve prospěch České republiky za více než tři roky členství české republiky v EU činí něco přes deset miliard korun. To je vzhledem k očekáváním, která byla a stále jsou s masivním přítokem „evropských peněz“ spojena, překvapivě nízké číslo.

A to co jsem dostali prošlo úřednickým kolotočem což znamenalo další náklady a navíc - nešly na to, co jsme potřebovali, ale na to, co se líbilo EU

P. Lenc 15.12.2011 8:04

Krásné!Ale problém je,že my burani sedíme doma.

V. Hajková 15.12.2011 6:52

Skvěle napsáno!

K. Kužel 15.12.2011 6:38

Také se hlásím spolu s autorem

k těm zpupným sobeckým buranům, kteří odmítají házet peníze do žumpy.

M. Šejna 15.12.2011 11:32

Ano jste burani

kterým uniká, že vy burani nic půjčovat nebudete. Půjčovat bude ČNB. ČNB není ve vlastnictví buranů ani vlády, takže buranům může být šumák, zda ČNB někomu půjčí nebo nepůjčí.

Až se ČNB rozhodne půjčit prachy buranovi, tak mě to bude také ukradené. Od toho je tu ČNB, která rozhodne, komu půjčí. Buran o tom rozhodovat nebude. Buran může jit občas k volbám a volit jiné burany, kteří mu pak budou šmátrat v peněžence, aby platil víc daní. Ale ČNB má ze zákona povinnost být mimo tuto šaškárnu buranů.

K. Kužel 15.12.2011 12:51

Re: Ano jste burani

Milý pane Šejno, je možné, že jste ekonomicky vzdělán lépe než my, burani. Ale slyšel jsem od jiných, vzdělanějších, že když ČNB pošle značnou část svých devizových rezerv do někam, bude naše ekonomika oslabena vůči nájezdům kurzových spekulantů. Takový lidumilný pan Sörös se na chudince Británii velmi solidně napakoval.

M. Šejna 15.12.2011 15:57

Milý pane Bureši

ČNB má nyní rezervy ve výši 780 mld. Kč. V červnu 2008 spadly rezervy na zhruba 560 mld. a rozhodně to tehdy nevypadalo na ohrožení naší měny devizovými spekulanty. 

Jinak mě osobně je úplně jedno, zda ČNB půjčí nebo nepůjčí. Na naší životní úrovni se to přímo neprojeví.

K. Kužel 15.12.2011 16:57

Re: Milý pane Bureši

To jste mi nalil optimizmu. Teď mě ještě přesvědčte, že po takovémhle precedentu nebudou následovat další "odběry krve". Přes svůj zralý věk si dobře pamatuju pohádku o Smolíčkovi pacholíčkovi, u kterého si jezinky nejdřív ohřály prstíček a pak ho odnesly za hory za doly.

Osobně bych dal přednost tomu, kdyby jezinky odnesly naše politiky, kteří nesmyslně hazardují s naší budoucností.

K. Kužel 15.12.2011 21:12

Re: Milý pane Bureši

Jo, a kdyby je šel jelen se zlatými parohy zachraňovat,tak bych ho zastřelil. Zlato je cenná komodita a jelení guláš taky není k zahození.

J. Krásenský 15.12.2011 6:05

Naprosto skvělé

Díky

P. Rychetsky 15.12.2011 5:59

nemohu mlčet na nemlčení

Já to vidím trochu jinak než pan autor. Do Evropy jsme se hlásili sami, takže jsme se spíš než za sousedy prohlásili za příbuzné. Evropa nás totiž tak také brala. Peníze do nás cpali horem dolem, za posledních 7 let  čistých 170 miliard korun. Takto se lejou peníze toliko do příbuzných, nikoli do pouhých sousedů. Navíc příbuzný byl, stejně jako my, sice notorikem, ale celá současná akce je o tom, že se chlastat přestane, a vyrazí se na těžkou cestu zpět do normálna. Jak to s notorikama chodí, tak šance je celkem malá. Jenže také nevíte, jestli náhodou soused se neodtrhne od chlastu úspěšněji a dříve než my, a kdy se my opět probudíme ksichtem dolů v louži před hospodou. Jak (trochu jinak) píše Doležal, buran do nás kopne. Příbuzný nás poblitého opět dotáhne domů.

Buranské je brát prachy a tvářit se, že si to nějak zasloužíme, či nám to někdo dluží, a pak když mají nějaké odtéct, tak se začít kroutit.

A s osočením Doležala z "klausofobie" jste hodně mimo, pane Svobodo. Když Klaus trojčí, tak ho Doležal dusí. Když má pravdu, tak říká, že má pravdu. Je to problém hlavně Klausův, že mimořádně objektivní Doležal chválu může psát jen zřídka. Stejně tak třeba s komentátorem Pehem. Doležal se přečasto zhrozí (já také) co Pehe vyplodil za hrůzu. Jenže pak si Doležal do své rubriky " Řekli, napsali ", kde uvádí tak čtyři nejpovedenější části komentářů celého týdne, zařadí citáty pana Pehe. Doležal tedy vůbec není klausofobem, nýbrž debilofobem. Jakmile je něco hodno kritiky, Doležal, jako málokdo jiný, kritizuje a chválí nestranně, padni komu padni.

V. Hošek 15.12.2011 7:15

Re: nemohu mlčet na nemlčení

Celkem se s Vámi dá souhlasit, ale nezdá se Vám nesmyslný postup, abych si půjčil, abych mohl půjčit. Tento postup má smysl jedině já si půjčím, protože můžu půjčit za vyšší úrok, ale půjčit, abych sousedovi, příbuznému půjčil, aby mohl dále chlastat a ještě sám chlastat to nedává smysl.

Pokud já přestanu chlastat bez léčby a soused, příbuzný potřebuje zaplatit léčení tak je na zvážení takovou půjčkou pomoci. Ale léčení se nekoná viz poslední zprávy o Řecku a jak to vypadá s dalšími neléčenými alkoholiky to se dovíme zanedlouho.

P. Rychetsky 15.12.2011 8:24

Re: nemohu mlčet na nemlčení

Postup se mi vskutku zdá nesmyslný, stejně jako evropský socialismus, rozhazování a žití na dluh. Doležalovi taky, jak je vidět z jeho výčtu bláhovostí takové půjčky, včetně zmínky, že ty peníze pravděpodobně už nikdy neuvidíme. Tady ale nejde o rozum, ale procvičování ideálů. Loajalita, štědrost, vděk. Buď se budem chovat jako arabští trhovci, a budeme spokojeni když s někým vyjebeme, nebo se naopak velkoryse a haursky rozletíme: "Tumáte, žebráci, my na to máme. Podívejte se, kam jste to dotáhli, když vám půjčují chudší. Užijte to ve zdraví, a doufáme, že nezpomenete, až nám třeba bude hůř. Jsme to my, kdo je natolik dospělý aby pomohl popleteným dětem v potížích a převedl je za ruku přes most. Jo, a dík za pomoc, když jsme byli v postbolševickém rozkladu." Jestli nepůjčíme, poté co jsme vesele brali, tak jsme trhovci. Půjčit bysme měli, PROTOŽE jsme brali. Měli jsme být racionální tehdy, a při připojování k EU si vyjednat podmínky, že k nám nesmí přitéct ani euro. Pak jsme mohli vést argumentaci v lini rozhořčeného pana Svobody. Jelikož se to nestalo, tak musím dát za pravdu Doležalovi. Vždycky bude lepší, když na světě bude víc štědrosti než vychcanosti.

Jinak nesmyslů vidím všude plno, a horších. Do Řecka se aspoň jezdí k moři, ale Evropa dává půlku z každoročních 3-4 miliard dolarů na palestinské teroristy. Půjčovat si na půjčení na teror, to mi přijde mnohem větší nesmysl.

Ž. Halabudová 15.12.2011 8:03

Re: nemohu mlčet na nemlčení

Moc hezky jsi se zde rozpovídal.Ale,když už tak přesně víš kolik jsme dostali z unie, tak také řekni kolik jsme do ní nacpali.Příspěvky na chod unie (úředníci,cestování,adminstrativa,atd.),půjčky na zkrachovance,utlumení a likvidace různých odvětví hospdářství a zemědělství,a tak stále dál a dál.     Zkrátka, nejdříve my zaplatíme unii,ta to přerozdělí,spolkne svoje sousto a z toho mála co zbyde,nám s velkou slávou pošle almužnu na zlatém podnose.(jo a ten si nechá). ČERT VEM CELOU UNII. 

P. Rychetsky 15.12.2011 8:33

Re: nemohu mlčet na nemlčení

Nevím to já, ale ví to zamini:

http://www.mfcr.cz/cps/rde/xchg/mfcr/xsl/eu_cista_pozice_cr_49134.html

Tedy za posledních 7 let jsme  nacpali 160 miliard Kc a priteklo 400 miliard.  Cisty zisk 240 miliard.

S. Ševeček 15.12.2011 9:34

Re: nemohu mlčet na nemlčení

Lháři!

(dole je souhrn - za osm let cca 170 miliard)

P. Rychetsky 15.12.2011 8:36

Re: nemohu mlčet na nemlčení

Oprava, nacpali 240 miliard, tedy zisk 160 miliard.

J. Schwarz 15.12.2011 8:51

Re: nemohu mlčet na nemlčení

To jsou ovšem jen účetní položky, v těch není zpracování "evropské agendy" ani cena všelikých kvót, implementací evropských norem a legislativy... V neposlední řadě zde není skutečná hodnota toho, co se za těch 160 miliard "zisku" vlastně pořídilo. Šíbři "pomáhající" vyčerpat dotace, přičemž smyslem onoho čerpání není něco vytvořit pro občany republiky ale získat kšeft pro zhotovitele a práci pro jeho pracovníky. I kdyby "unie" byla ochotna zaplatit vybudování plné betonové koule o poloměru jeden kilometr, pro firmu co to dostane a její zaměstnance to bude kšeft století. Co z toho budou mít ostatní?

S. Ševeček 15.12.2011 9:37

Re: nemohu mlčet na nemlčení

Nemluvě o clech a DPH za ne-unijní zboží, které zůstávají Venu; navíc nikdo ani netuší, že "ceny v Česku" jsou tak vysoké kvůli celému řetězci, kterým sem zboží a služby proudí. KAždý na cestě si přidá. 

Ž. Halabudová 15.12.2011 9:10

Re: nemohu mlčet na nemlčení

Nějak se synku, v těch číslech ztrácíš. 170,400,240,160.Radši počítej do sta.

K. Kužel 15.12.2011 8:56

Re: nemohu mlčet na nemlčení

A ještě něco: Unie nám dá tu a tam nějakou dotaci, ALE jen na to, co se jí líbí a za podmínky, že my si na ten bohulibý účel tučně připlatíme.

S. Ševeček 15.12.2011 9:38

Re: nemohu mlčet na nemlčení

Ano, to je primární skryté ovlivňování české hospodářské strategie.

J. Charvát 15.12.2011 19:29

Re: nemohu mlčet na nemlčení

A prosím nezapomínat na pointu. Tou je pro vyspělou část EU odbourání bariér pro investice a obchod. Jehož efekt bych rád někdy viděl spočítaný, v tom smyslu, jaké zisky umožnilo otevření našich hranic dodavatelům všech těch nezbytností, které nám zaplavily trh, provozovatelům všech obchodních sítí (zbyla nějaká česká?) prodávajících pokud možno dovozový tovar, o převodech zisků zprivatizovaných firem Škodou počínaje a bankami konče nemluvě. To je totiž taky vyčíslitelná rovnice a dovedu si představit, že její výsledek by výrazně převážil čisté saldo vládních převodů. Nemluvě o našich ztrátách z potlačeného zemědělství, zlikvidovaného cukrovarnictví etc. Proboha, tady snad někdo věří tomu, že nás přijali do spolku, aby nás nezištně zkultivovali? Svatá prostoto...