26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

POLEMIKA: Cesta do ruského chomoutu?

Aston napsal úvodník, v němž využil dostavbu jaderné elektrárny Dukovany jako příklad toho, že Česko opět leze do ruského chomoutu. Nesouhlasím, a nejen kvůli paralele s Finskem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
A. Renjascu 11.4.2021 23:08

https://www.youtube.com/watch?v=652o8E1s184

V. Petr 11.4.2021 21:51

R^R^R^

L. Novák 11.4.2021 19:41

;-D R^ !!

J. Vlček 11.4.2021 18:46

R^R^R^

R. Langer 11.4.2021 18:24

To nepobere... ;-D

R. Langer 11.4.2021 18:20

JE TO TAK JEDNODUCHÉ! :-P

R. Langer 11.4.2021 18:16

Jo, téměř v srdci EU, tam by se jí jistě líbilo... ;-D

R. Langer 11.4.2021 18:13

Lžeš dobře, bruselouši, ale stejně ti nevěříme. ;-D

R. Langer 11.4.2021 18:11

Je to klasický bruselouš, nic nového tady...

R. Langer 11.4.2021 18:09

Myslím, že s Merkelbábou se zná už hodně dávno, a spolupráce stále kvete... ;-D

R. Langer 11.4.2021 18:07

Jistě, bruselouši... :-P

R. Langer 11.4.2021 18:05

A co teprve takový komentář! ;-D

R. Langer 11.4.2021 18:04

Ty cítíš leda houno, Hnusný dne, protože jediné co znáš jsou bezargumetační kydy. :-P

V. Novák 11.4.2021 16:45

Podkarpatskou Rus věnoval Stalin Ukrajině, když ten umělý slepenec vyráběl - stejně jako jí věnoval Halič a Severní Bukovinu. Novorossiju jí věnoval už Lenin.

Takže nevím, jakou souvislost vidíte mezi Zakarpatskem a Ruskem.

Škoda, že se pomajdanská Ukrajina ve své deklarované snaze o "desovětizaci" a "debolševizaci" omezuje na odstraňování pomníků a přejmenovávání ulic a nezbaví se bolševických dárků...

V. Novák 11.4.2021 16:36

Nesmysl. Německou uranovou rudu z území, které mělo připadnout pod sovětskou správu, ukradli Američané. Vysloveně proto, aby SSSR nezískal k ní přístup. V naprostém rozporu s ujednáními z Jalty.

SSSR dohodl s československou vládou co nejrychlejší obnovení těžby uranové rudy, a odkup této rudy pro SSSR. Doly zabavil ve své okupační zóně Německa, tedy v pozdější NDR.

To, že dnes nám Rusko prodává uran z té doby, je blábol maximální - ten už dávno byl použit do ruských jaderných hlavic.

Pravda je jen ta, že od nás Rusko vykupuje ty zbytečky, které se u nás dosud těží (přitom v těžitelných zásobách máme více, než dosud bylo vytěženo - pokud se podaří obnovit těžbu v opuštěných dolech) a obohacuje je, z obohaceného uranu vyrábí palivo, které nám prodává. Ostatně uran si nechávají v Rusku obohacovat i USA.

V. Novák 11.4.2021 16:27

Protože Rusko takové společné podniky nepotřebuje.

Stejně jako nepotřebuje přizvat Německo do Rosatomu.

Rusko naopak cizí podíly v ruských podnicích vykupuje - jako Siemens ve výrobě vysoce výkonných plynových turbín. A nebo cizí podniky nakupuje tam, kde mu to vlády nezakáží. To mu umožňuje stát se stále soběstačnějším a vůči sankcím odolnějším.

V. Novák 11.4.2021 16:23

Západní jaderný průmysl.

V Rusku, Indii nebo Číně nedostali Zelení příležitost jaderný průmysl ani jaderné školství zdevastovat.

V. Novák 11.4.2021 16:21

Rusko zjevně kapacity má, když dokáže zprovozňovat každoročně 1-2 bloky s reaktorem VVER 1200. Pro Rosatom je to už sériová výroba, zatímco pro konkurenty (snad s výjimkou z tendru už vyloučených Číňanů) je to výroba kusová.

Navíc velmi zdlouhavá a pravidelně provázená problémy. Někdy takovými, že vedou ke zrušení části (Areva v Olkiluoto) nebo celé (Westinghouse v Summer) objednávky.

V. Petr 11.4.2021 14:27

Otázka zní úplně jinak. Umí Rusko dodat jadernou elektrárnu včas a za dohodnouté níklady? Více méně umí! Umí to Američané a Francouzi? NEUMÍ!

V důsledku nepověšení zelených na větrníky ja jaderný průmysl devastován do té míry,že již není schopen dodat jadernou elektrárnu.

viz.

https://en.wikipedia.org/wiki/Olkiluoto_Nuclear_Power_Plant

https://en.wikipedia.org/wiki/Flamanville_Nuclear_Power_Plant

https://en.wikipedia.org/wiki/Flamanville_Nuclear_Power_Plant

Zdvojnásoébení doby výstavby, ztrojnásobení nákladů a elektrárny pořád neběží...

D. Novák 11.4.2021 13:45

Současná protiruská rétorika z tebe demokratku všehomíra neudělá. Ovšem ohledně historie bys mohla něco málo nastudovat, jinak ze sebe budeš i nadále dělat hlupáka.

J. Svoboda 11.4.2021 13:22

Já v tom cítím to komunistické - ruce pryč od ..., nedrážděte hada bosou nohou, ...

Pěkný den.

J. Sedlář 11.4.2021 12:26

Netykejte mi soudružko, na VUML sem nechodil, svazák taky nebyl, husy sme spolu nepásli a na kurník za vama nelozím. Tak nevím kde bysme se mohli potkat, abyste mě mohla tykat.

Tož pokáď je to jak píšete, pak je Germanistán se čtvrtou říší (EU) horší než třetí říše, ni?

D. Černá 11.4.2021 11:27

Nešaškuj narudlý noku a nezkoušej mě z historie. Rusko je horší než SSSR.

J. Sedlář 11.4.2021 10:17

Sudruhu zkuste to v klídku a chládku.

J. Sedlář 11.4.2021 10:15

Hmm, nevím, Pyjáti nebo sTOP0,9 ?

J. Sedlář 11.4.2021 10:08

Tak je rusko SSSR nebo není? Poslali němci Uljanova s vagonem peněz dělat revoluci nebo ne? Jste momentálně zvostalá?

D. Černá 11.4.2021 9:49

Typický argument mentálně postižených fanoušků Ruska. Rusko není SSSR. ;-D

Jo a Brežněv byl prej Ukrajinec, to také s oblibou dodávají obhájci okupace v 68.

Z. Lapil 11.4.2021 9:44

Úvodník není zpravodajství. On ostatně ani Pes není zpravodajský deník.

P. Han 11.4.2021 9:41

Možná v tom je vaše mentální nedostatečnost. Přestože bych ruskou účast nevítal, jsem schopen pochopit argumenty.

Z. Lapil 11.4.2021 9:35

Ferdinand I. byl r. 1526 ZVOLEN za českého krále, a to českými stavy poté, co předchozí král, notabene trochu Litevec a trochu Polák, ale rozhodně ne Čech, zemřel bez dědiců. Jmenoval se Ludvík (syn Vladislav Jagellonského) a zahynul v bitvě u Moháče proti osmanským Turkům.

Tomu bych okupace opravdu neříkal.