7.5.2024 | Svátek má Stanislav


Diskuse k článku

POLEMIKA: Cesta do ruského chomoutu?

Aston napsal úvodník, v němž využil dostavbu jaderné elektrárny Dukovany jako příklad toho, že Česko opět leze do ruského chomoutu. Nesouhlasím, a nejen kvůli paralele s Finskem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Z. Lapil 11.4.2021 9:21

Džentlmenství je buržoazní přežitek.

M. Hoblík 11.4.2021 9:06

Člověk musí být hodně zkrácený na rozumu, aby napsal takový článek!

J. Vlk 11.4.2021 8:18

Jen pro informaci. Tlakové nádoby vyráběly české firmy, na základě původní ruské dokumentace. Dnešní výrobu reaktorů III+ zvládá jen několik zemí. Výroba si vyžaduje extrémní vybavení, ohřívací pece, jeřáby, svářečky a hlavně kovací lisy řádově výkonu 14 tis. tun. Lis menšího výkonu byl ve Vítkovicích. Ani USA nemá tak velká zařízení (asi jen 8 tis. tun), proto si komponenty nechávají vyrábět v japonských kovárnách (KOBE) nebo v Jižní Koreji. Výroba a transport velkorozměrového zařízení zůstává jako zajímavé téma ovlivňující výstavbu JE.

Š. Hašek 11.4.2021 8:15

Sovět nám uran neukradl. Tušil, co bude po válce. Věděl, že na Rus širou si brousí stále všichni pařáty! Už nejméně od toho německého Lenina! A tak konal.

Všechno bylo na základě Hitlerovy tvorby Nové (tisícileté) Evropy. Jinak by Stalin v Jáchymově nebyl. Jsem ostatně velmi rád, že to Áda a ti nadlidi prosr... .

K. Gaman 11.4.2021 2:02

To je paradox, všude se stále omílá nebezpečí, které by nám od Ruska hrozilo, kdyby zakázku na dostavbu Dukovan dostal Rosatom, ale že máme v obou jaderných elektrárnách ruské reaktory VVER, se jaksi nikdo nezmiňuje.

J. Uzel 11.4.2021 1:37

Mj i díky tomu uznal SSSR náš nárok na Sudety. Anulace Mnichovské dohody nebyla tak úplně automatická a z toho hlediska a hlediska válečné kořisti bylo území Sudet prostě Reich.

D. Novák 10.4.2021 23:31

Rus nám uran neukradl. Ten jsme mu my, přesněji naši komunističtí předci sami darovali.

L. Novák 10.4.2021 22:43

Vy nechápete, že to není ženská, jenom se tak tváří, a vy jako trouba se za tím provokujícím chlapíkem naháníte a zasíráte celý prostor komentářů... Rv

L. Novák 10.4.2021 22:39

P.S.: Jedna drobná, ale podstatná maličkost. Vladimíra Uljanova - Lenina poslalo a financovalo jeho návrat do Ruska Německo s nadějí, že Lenin pomůže úhlavního nepřítele Německa - carské Rusko - rozvrátit... No a podařilo se. Jak to pak celé dopadlo, už snad všichni víme...

Dnes je zase Německo vůdčím státem EU "v boji proti změnám klimatu". A mám nepříjemné tušení, že to je takový "Lenin 2" šířený Německem po celé EU... :-P Tentokrát to ale vypadá, že to dělá spíš z blbosti než ze zlého úmyslu.

A. Renjascu 10.4.2021 22:32

NKVD zanikla v roce 1946, kdy se přeměnila na ministerstvo vnitřních záležitostí. Putin byl členem KGB což byla rozvědka a kontrarozvědka v jednom a potom FSB. V rámci KGB pracoval v tehdejší NDR.

A. Renjascu 10.4.2021 21:45

S Podkarpatskou Rusí máte pravdu, byla to svinarna, ale nezapomeňte, že byla součástí Československa a připojená ke slovenské části a dnes nepatří Rusku, ale Ukrajině. Jinak starší ročníky tam na nás dodnes s láskou vzpomínají. A pokud jde o uran, tak USA zažili něco podobného, když Clintonovci prodali kontrolu nad uranem v USA Rusku. Oba za to dostali pěkný uplateček, Clinton přímo půl milionu dolarů za osobního potlesku Putina a nadace Clintonových 150 milionů dolarů po podpisu smlouvy.

J. Lancik 10.4.2021 20:56

...aby ten Vas seznam byl kompletni pane Hasku, je treba pripomenout tech, nejmene 6 slovy milionu Ukrajinskych kulaku zavrazdenych umelym hladomorem a abych byl politicky korektni, zodpovedny je Sovetsky Svaz, ruskymuzik je nevinny. Jen bych dodal, ze ten golodomor probihal pod dohledem NKVD, tedy ozbrojena slozka jejimz byl dnesni prezident Putin plukovnikem. Je tedy vubec nekdo nevinny?To muze vedet jen vsemohouci-vsevedouci Buh a ten nam to nechce rict.

J. Vlček 10.4.2021 18:20

Pane Ptáčku, za své vysvědčení se nestydím. Vystavovali ho jiní a jinde.

Pokud se zmíněná paní dokáže vyjadřovat k představitelům našeho státu tak, jak se vyjadřuje, nemám se studem za to, jak se vyjadřuji já o ní, žádný problém.

Pokud ho máte vy, je mi to líto, ale to je vaše věc. ;-(

J. Kouk 10.4.2021 18:17

Když by Rusko nabídlo akcie Rosatomu Německu, co myslíte? Já se domnívám, že by Německo přijalo. Rusko za Jelcina připravovalo společný Rusko USA podnik na těžbu ropy a plynu v Rusku... Putin to zatrhl...

J. Jurax 10.4.2021 17:20

Ehm ... a může existovat i fanoušek či fanynka protiruských onucí?

J. Ptáček 10.4.2021 17:18

Vážená paní Černá, co se dá čekat od kágébáka. Ještě víc, než od našeho, pardon sousedního, estébáka. KGB vychovávala a řídila naši StB, ne naopak.

L. Novák 10.4.2021 17:17

A co to má společného s výstavbou jaderné elektrárny pro mírové účely?

(Já taky zažil 21. srpen 1968, ale Brežněv už se vaří v pekle... ;-))

J. Jurax 10.4.2021 17:16

Jo.

Ale taky to chce dostatečně kapacitní roury od těch terminálů až k nám. No a taky za kolik bude pro nás ten LNG ...

A jestli Korejci postaví jaderku ve stejné kvalitě a ne dráž, ideálně levněji a stejně rychle jako Rusové, tak proč ne?

J. Ptáček 10.4.2021 17:10

Jsem starý osmdesátiletý prďola, paní Černou neznám, ale bez ohledu na její názor bych se styděl o ženě takto vyjadřovat. Nakonec ani o mužském ne. Vysvědčení jste si vystavil sám.

J. Ptáček 10.4.2021 17:02

Když si přečtete třeba Gogola (Taras Bulba), máte pravdu. Naproti tomu Henryk Sienkiewicz (Pan Wolodyjowski, Ohněm a mečem) píše přesně totéž co Gogol, ale s opačným znaménkem. Bůh suď!

J. Ptáček 10.4.2021 16:55

S nenávistí máte úplnou pravdu. Ale sebrat svému spojenci, rozbitému a okleštěnému Československu (Podkarpatská Rus) téměř to jediné co má po válce větší cenu, to už přesahuje meze chápání. Pak se divíme kolik je tu rusofobů. Vždyť USA nám za ten stejný uran nabízeli vybudování dálniční sítě plus krytí státního rozpočtu po dobu desíti let. Je jasné, že Rusové byli mnohem postiženější, než USA. Ale jakési džentlmentství k maličkému spojenci by být mohlo. A co se týče našich zbraní, které zabíjely civilisty, je poctivé dodat, že ruská ocel, měď a hliník zabíjely především obyvatele SSSR (dodávky nacistickému Německu).

J. Jurax 10.4.2021 16:54

Jo.

A vaříte na plynu z Ruska. Možná jimi topíte. Ledaže byste měla udělátko, jež z plynu separuje ten ruský a nepustí Vám ho do baráku. Podobné udělátko na elektřinu z atomů prodávali kdysi v Rakousích; jistě jím též filtrujete ideologicky nepřípustnou elektřinu z ruských, dokonce sovětských reaktorů v Dukovanech a Temelíně.

Š. Hašek 10.4.2021 16:52

Trefná poznámka!

Š. Hašek 10.4.2021 16:50

Berete to hodně zeširoka, pane Ptáčku. Ale fakticky to sedí.

Až si zas obuju boty do hor od Meindla (to je německá firma), tak budu špekulovat, zda dědek nějakého ševce z té firmy nestřílel na Gabčíka v Resslově ulici. Možná tedy by pak bylo lepší je hodit do popelnice ......

Třetí Říše také u nás dost řádila. Brežněv taky. Ukrajinci zas trhali polské sedláky v roce 1920 koňma .....

J. Jurax 10.4.2021 16:46

Máte nesporně pravdu.

Nicméně opravdu máte za to, že tohle je argument proti proti případné dostavbě Dukovan Rosatomem? Podle téže logiky byste měl protestovat proti převzetí Škodovky Volkswagenem, neboť Němci, potažmo Německo, nám ublížili neméně než byvší SSSR, do jehož vlivu jsme se mimochodem dostali kvůli Německu, jež zničilo rovnováhu v Evropě.

Není dobré do kšeftu tahat politiku.

A. Burian 10.4.2021 16:10

Jazykový zákon platí, ve službách a na úřadech se musí mluvit ukrajinsky pod pokutou několika tisíc hřiven.

A. Burian 10.4.2021 16:08

Paní Rybnická se evidentně v Masarykově humanismu nezhlédla.

J. Vlček 10.4.2021 15:56

;-D;-D;-D R^R^R^

A. Renjascu 10.4.2021 15:37

Reagujete jen na to co chcete, ale budiž. Když se tady bavíme o území náležející Česku, tak byste mohla vědět, že již tisíc let je téměř stejné, zkuste se třeba podívat na české knížectví v roce 1030, které téměř kopíruje dnešní území (ve skutečnosti bylo trochu větší) a na tomto území také Češi převážně žili, Němci byli pozváni později k osídlení částí českého království, ale toto území nadále náleželo koruně české. Pozdější okupace habsburské, německé či ruské na tom nic nemění.

P. Černý 10.4.2021 15:17

A víte, Ptáčku, že SSSR už neexistuje?

Mimochodem, spojenci nacistů jsme rozhodně nebyli. A přesto našimi předky vyrobené zbraně zabíjely civilisty a spojenecké vojáky na východě i na západě.

V těch 50. letech se děla spousta násilí a krutostí, jejichž oběťmi byli ne jen mimo jiné, ale naopak především, obyvatelé někdejšího SSSR. V tom poválečném chaosu mohlo to naše volání, že jsme nebyli spojenci nacistů, zvláště když někdo shlédl záběry masově hajlujících Čechů, poněkud zapadnout.

Nenávist by neměla jít až za hrob. Je to tak lepší.