1.6.2024 | Svátek má Laura


Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 10.4.2024 12:16

Výstižné.

Koneckonců i svěrací kazajky musí jít s dobou!

J. Jurax 10.4.2024 12:14

Ano.

Jaký je rozdíl mezi demokracií a liberální demokracií?

Není to jako mezi kazajkou a svěrací kazajkou? Kdysi se to říkalo o demokracii lidové ... ono přidávat k pojmu demokracie jakákoliv zpřesňující adjektiva je ošidné a vždy demokracii jako takovou nějak omezující.

R. Langer 10.4.2024 12:10

Jo, tak jistě, jsou DEMOKRATICKY ODSTRANITELNÉ. Hm, jak chcete demokraticky odstranit EU? ;-D

R. Langer 10.4.2024 12:07

Myslíte, že hned začne zavádět korespondenční volby? 8-o ;-D

R. Langer 10.4.2024 12:05

R^ [>-]

R. Langer 10.4.2024 12:04

A od kdy jako přesně? ;-D

R. Langer 10.4.2024 12:03

Mám takové nejasné tušení, že jedinec K. A. má představu, že demokracií může, ba mělo by být několik, a to zároveň. Při dnešních obecných znalostech by mě to ani nijak nepřekvapilo. ;-)

R. Langer 10.4.2024 11:59

Z čeho tak usuzujete, prosím? 8-o

J. Majzlík 10.4.2024 11:58

V minulosti se již několikrát prokázalo, že každé další přídavné označení aktuálního varianty demokracie pouze definuje velikost odchylky této varianty demokratické správy státu od její normy.

J. Majzlík 10.4.2024 11:39

Výstižné připodobnění řekne někdy více než sáhodlouhý traktát. R^.

L. Peleška 10.4.2024 11:29

U nás jsou z čtyř klíčových funkcí ve třech (ex)komunisté! A po volbách parlamentních přibyde i čtvrtý!? Mohu voliče varovat, nemohu je zastoupit! Bohužel! Pokud se nezruší volby ( důvod se jistě najde?!), budou volit Češi divnovlásky a paridie na Husáka, přitom budou kritizovat soudedy? Chá!

P. Brich 10.4.2024 11:08

Je to tak. K soudu si jdete pro rozsudek, nikoliv pro spravedlnost.

P. Brich 10.4.2024 11:04

Podtrhl bych, že demokratická pravidla musejí respektovat všichni. Jinak je to jen hraný kus v čínském stínovém divadle.

P. Brich 10.4.2024 11:00

Ano, hlavně jde o henty oné hodnotyR^!![UA]

P. Brich 10.4.2024 10:58

Jaký je rozdíl mezi demokracií a socialistickou demokracií? Jako mezi kazajkou a svěrací kazajkou.

Liberální demokracie se od té socialistické liší materiálem kazajky: je 100% bezuhlíkový a je šitá udržitelně z recyklovaných biomateriálů výhradně s použitím OZE!!R^:-)

P. Diviš 10.4.2024 10:56

Dostali by se tam jiní a výsledek by byl podobný. Osobně bych většinovým volbám (jedno i dvoukolovým, ale ty máme pro Senát) v jednomandátových obvodech dal přednost, ale zásadní změna by to nebyla. problém je více ve voličích, než ve volebním systému.

P. Diviš 10.4.2024 10:54

No jistě, tak uvidíme, jak se bude současná slovenská vláda chovat.

P. Diviš 10.4.2024 10:53

Ano. Je to sice blbost z obou stran, Hladíka i Svobody (slizkého Cyrdy), ale žádné porušení demokracie nebo svobody názoru.

O. Buda 10.4.2024 10:19

Zahládl jsem poznámky jednoho z přispěvatelů diskuse na téma KDU ČSL a svoboda slova pana Cyrila Svobody. Já jsem to zaslechl včera ve zprávách. Nevím přesně, co Cyril Svoboda kde povídal, ale reakce stranického vedení na jeho povídání rozhodně není omezením jeho práva vyjadřovat své názory. Je dobrovolně členem KDU ČSL, které jako politická strana sdružuje občany na základě sdílení hodnot, zásad a názorů zformulovaných do programu strany. Členství je dobrovolné. Jakmile člen přestane zastávat sdílené hodnoty, program a tím i názory a hlásá to na veřejnosti, pak by opravdu měl zvážit, zda chce nadále být dobrovolným členem politické strany, s níž se v názorech rozchází. Pan Svoboda také v televizním šotu nenaříkal na to, že by nesměl říkat co chce, ale že jeho názory jsou proto jiné, protože KDU ČSL se současným vedením má katastrofální propad volebních preferencí. Kdyby tedy měla jeho strana preference garantující s vysokou pravděpodobností skvělé výsledky ve volbách, asi by byl zticha. Takže buď chce změnit kurz strany vnitrostranickou diskuzí a vyměnit vedení KDU-ČSL (a k tomu mu ovšem nemusí svítit media a veřejnost), nebo dává veřejně najevo, že se už nechce hlásit k tomu, co je důvodem ke sdružování v KDU ČSL a pak by měl snad opravdu zvážit, zda má být nadále jejím členem. Nezaměňovat tedy stranický kvas názorů za omezování občanských práv Cyrila Svobody. Zásadního významu ovšem výsledek takové úvahy nemá...

V. Povolný 10.4.2024 10:16

Demokracie stojí a padá s dodržováním demokratických pravidel a k nim také patří respektování práva na jiný názor a respektování výsledků voleb. Nerespektování těchto věcí znamená konec demokracie a nastolení jiného politického systému. Jsou zkrátka jisté hranice, které nelze překračovat bez nepříjemných důsledků.

P. Diviš 10.4.2024 10:10

Fašistické (přesněji rašistické) je Rusko, Ukrajina se snaží o demokracii.

P. Diviš 10.4.2024 10:08

I politici jsou lidé a jak správně píšete, pojmy i představy jsou silně individuální. Pokus zapsat je tak, aby to bylo funkční a nezneužitelné je obtížný bez použití obecných pojmů a ty jsou zase individuálně vykládány.

P. Diviš 10.4.2024 10:06

Na členství v politické straně není žádný p͇r͇á͇v͇n͇í͇ nárok.

Pokud chcete dokázat, že Česko není právním státem, vybral jste špatný příklad.

Právo a spravedlnost se nikde zcela nekryjí, nejde to.

Česko je docela slušně demokratickým státem, jsou lepší, jsou i horší, jsou i zcela nedemokratické. Na tom vaše posedlost nic nezmění.

D. Laurencikova 10.4.2024 10:01

Ja mam dojem, ze je jich vic. "Majorita hloupych je neprekonatelna a zajistena na vsechny casy" (Albert Einstein).

P. Diviš 10.4.2024 9:48

Fandí (Rusku a jeho nedemokratické agresivitě) a straší západními pitomostmi (těch je bohužel dost, ale jsou demokraticky odstranitelné).

P. Diviš 10.4.2024 9:46

Obráceně: Je-li někdo liberálem, musí nevyhnutelně být demokratem, jiná s͇v͇o͇b͇o͇d͇n͇á͇ forma vlády ještě nebyla vynalezena. Je-li někdo demokratem, nemusí nutně být liberálem, omezení svobody klidně může být prosazeno demokraticky, pokud se občani nechají masově zblbnout.

P. Diviš 10.4.2024 9:43

Taková n͇e͇n͇í͇ ovšem každá demokracie. V demokracii je klidně možné, že si občani odhlasují omezení svobod osobních i ekonomických, dokonce i omezení té demokracie, která má mnoho cest, jak ji konzumovat.

Ohlupování občanů je běžné všude, pokud se ohlupovat nechají.

P. Čech 10.4.2024 9:41

Všechno je to vinou volebního systému, kdy nejsou voleni zástupci občanů v moci zákonodárné přímo, ale přes politické strany a hnutí. Troufám si říci, že v případě přímých voleb by se cca 95% současných poslanců do poslanecké sněmovny vůbec nedostalo. Opět asi nikoliv chyba, ale záměr politických stran a důsledek čl. 5 a čl 18, odst.1 ústavy.

P. Diviš 10.4.2024 9:40

Mně to připomíná lidské chování. Většina lidí je přesvědčena o své pravdě, prosazuje ji a problém nastává, až když přestanou kecat a začnou omezovat demokracii. Uvidíme, zda bude současná vláda na Slovensku jen kecat, nebo i konat. Tamní opozice může momentálně jen kecat, konat ne.

P. Diviš 10.4.2024 9:38

Nikdo nemá monopol na pravdu (ale každý hájí tu svou). Normální průběh.

Liberální demokracie je nesmyslný pojem. Demokracie je postup, jak vybírat ty, kteří vládnou a liberální nebo neliberální je přístup k svobodě osobní i ekonomické. Fakt je, že ten liberální, tedy více svobody (a zodpovědnosti) je většinou v zemích demokratických, ale podmínkou to není. Někteří politici chtějí té svobody více (liberálové, nečetní), jiní méně (socialisté všech odstínů, progresivisté, majitelé stran a hnutí, ...), to je taky normální.

Rusko k tomu pan Bartoň přibastlil úplně zbytečně, nebo jako připomenutí státu, kde není ani demokracie, ani liberalismus. I na ukončení nesmyslné ruské války jsou různé názory, různě ovlivněné, to je taky normální. V každém konfliktu to tak je a málokdy vítězí čiré dobro.