1.6.2024 | Svátek má Laura


Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
A. Teplý 10.4.2024 18:27

Ta glosa je o Pellegrinim - ne o Ficovi.

Šimečka by si měl ujasnit, jestli člověk Pellegriny je zachránce nebo hrobař demokracie na Slovensku.

A. Teplý 10.4.2024 18:23

O dlouhodobě vysokých preferencích, jako má Babiš, si všichni ostatní můžou aktuálně nechat jenom zdát. Takže to bych tak ostře nekritizoval.

A koaliční potenciál Babiš taky má - účastnil se už 2 vlád, a jak to tak vypadá, po roce 2025 se bude účastnit vlády tředí. Je jen otázka, jestli to bude s SPD nebo s ODS - případně - po "úspěchu" pětispolku - dokonce sám.

A. Teplý 10.4.2024 18:18

Nevím, jestli je levičák, ale jako kariérní diplomat jeví znalost umění možného - apoň v jeho názorech to zní.

Na rozdíl třeba od Lipavského.

P. Diviš 10.4.2024 17:45

Možná jo, ale spíš ne. Hodně se tam padá z oken, minimálně.

P. Diviš 10.4.2024 17:44

Vaše obvyklá a mylná teze, ve větších celcích neproveditelná.

P. Diviš 10.4.2024 17:43

A jak byste to řešil?

Volební pravidla byla dána i známa, Slepenci i Rozlepenci. :-P

P. Diviš 10.4.2024 17:41

Fiala je jeden z mnoha, ale co já tak vím, tak se prohlašuje spíš za konzervativce (a není ani to).

A. Renjascu 10.4.2024 17:41

Tak třeba koaliční potenciál ODS je daný sčucháváním se s mafiánským spolkem STAN s ultralevičáckým spolkem ČPS a s jeho B týmem TOP 09. A lidovci, tak ti mají koaliční potenciál s kýmkoliv a kdykoliv...

P. Diviš 10.4.2024 17:40

To může tvrdit je nějaký socialista, nacionální, internacionální nebo korporativní (nácek, komouš nebo fašoun).

P. Diviš 10.4.2024 17:38

Na Slovači bych asi mohl volit SaS. V Česku je to horší.

P. Diviš 10.4.2024 17:37

Drulák je jednak levičák, druhak, praktickou politiku (umění možného) nikdy nezkusil.

P. Diviš 10.4.2024 17:35

Jedna věc jsou preference (důležitá), druhá koaliční potenciál (neméně důležitý).

M. Pesat 10.4.2024 17:14

" Nevím jestli existuje nějaká demokratická strana, která má v čele člověka, který ji 3x zasebou prohrál volby a neodvolá ho."

Co vim tak soudruh Babis a jeho hnuti ma min. 10 let volebni preference 30% +

K. Novak 10.4.2024 17:02

Hitler ani Stalin objektivne nebyli o nic horsi nez tzv zapadni liberalove te doby, vladnouci kolonialnim mocnostem. Z naseho pohledu bylo neprijemne, ze se Hitler rozhodl kolonizovat zrovna nas.

J. Strmiska 10.4.2024 17:01

Ano, firemní demokracie = populistická demokracie s pevným neodvolatelným vedením.

K. Novak 10.4.2024 16:51

Tzv progresivci jsou poskoci nadnarodniho kapitalu. LBGTQ a jine zvracenosti byly tolerovany i v otrokarske spolecnosti stareho Rima, byl otrokarsky system pokrokovy?

V. Církva 10.4.2024 16:49

A jé Covid už tu dlouho nebyl co? Vážený už se očkování nenutí. V každém případě u očkování a restrikcí šlo o pokus zachraňovat životy.

Za Fica o pokus úkolovat soudce a vraždit novináře.

S takovými problémy co řeší třeba Trikolóra jako covid po covidu se nedivím že jsou někde na 2 procentech. A to jsem si od ní dost sliboval. Jenže ta Zahradníková prostě není žádná myslivna a tak k sobě natahuje podobně "myslící". Alespoň ale nejsou mafiány.

Tak to jsem odbočil zpět do ČR

K. Novak 10.4.2024 16:49

Neni reakcionar ten kdo usiluje o zachovani pripadne posileni soucasneho systemu globalniho monopolistickeho kapitalismu?

V. Církva 10.4.2024 16:31

Liberální demokracie samozřejmě není jediný možný a správný způsob vlády.

Jenže fašismus, klientelismus ,a mafiánská klika už vůbec ne. Slovensko se diktaturou jednou volbou nestane. Na cestě ke korupci a zaostalosti ale udělali Slováci s Ficem krok vpřed. S Korčokem by snad byla nějaká brzda.

Samozřejmě naše vláda v zadku Grean Dealu a tolerancí k migraci může být taky, jen jinak, špatná.

V. Církva 10.4.2024 16:25

Asi pan Drulák moc vtipné kaše nepojedl. Problém je že Slovensko vede chlap za kterého probíhala putinizace Slovenska. Mafie úkolovala soudce a vraždili novináře. A Pelegrini je někde napůl. Proto spolupráce s někým jiným než Fico nemusí být hrůza. S Fieem je to horší. Já bych jako volič Fica k lizu znovu nepustil.

Problém Slovenska je že opozice jsou progresivistyé už z názvu Progresívne Slovensko. To bych možná taky volit nedokázal. I když progresívní v trochu zaostalém a konzervativním státě může znamenat vyvažování. Není tak nebezpečné jako v zemi kde už je kyvadlo hodně na straně progresívní.

A. Teplý 10.4.2024 16:06

Dnešní typický "liberální demokrat" se nejvíc děsí 2 věcí:

- svobody (plodí nenávistné názory a dezinformace)

- demokracie (mohou zvítězit "populisté")

A. Teplý 10.4.2024 16:03

Pro ně by mohla mít korespondenční volba smysl jen pro Bratislavu a blízké okolí.

A. Teplý 10.4.2024 15:58

R^ Krásný příměr.

A. Teplý 10.4.2024 15:53

A v praxi své právo vykonávají dle příkazů z Bruselu.

A. Teplý 10.4.2024 15:51

Přesněji je volilo 43,4 % hlasujících neboli 28,4 % všech oprávněných voličů.

Demokratická většina umí být ošemetná.

P. Čech 10.4.2024 15:46

"Ati si vyberou, jakto své právo budou vykonávat"???

Ano, tak by to mělo být. Bohužel u nás to tak není. Jak budou občané toto právo vykonávat, o tom rozhodují politické strany a občanům to také nadiktovaly. Konkrétně čl. 5 a čl. 18, odst. 1 ústavy. Text ústavy nenavrhovali a ani ji neschvalovali občané, ale opět politické strany. Jediný způsob jak toto právo mohou občané vykonávat je referendum a nebo všeobčanské hlasování, do nichž nesmí nikdo mocensky zasahovat.

A. Teplý 10.4.2024 15:44

Nevím, jestli uvedené příklady jsou ty nejlepší - ale souhlas.

Demokracie je vláda většiny - a ta zdaleka nemusí být liberální.

A. Teplý 10.4.2024 15:41

Populistická demokracie bude patrně "lidová demokracie" (předchůdkyně "liberální demokracie") - a ta tu už byla.

V politické divizi Agrofertu bude spíš panovat "firemní demokracie".

A. Teplý 10.4.2024 15:39

Krásně pan Drulák připomněl:

"Je paradoxní, že ti progresivisté mu (Pellegrinimu) ještě loni na podzim nabízeli premiérství, koalici s Progresivním Slovenskem a viděli v tom záchranu slovenské demokracie.

O několik měsíců později se Pellegrini stává prezidentem a oni to vidí jako armageddon.

Reakce těchto lidí nejsou otázkou pro politologa, ale pro psychiatra."

V. Petr 10.4.2024 15:03

Problém je v tom, že zastupitelská demokracie umožňuje prosadit něco, co velká většina obyvatel NECHCE.

A navíc, dnes vládne Slepenec, který volilo jen 44% těch, ktečí přišli k volbám.