17.5.2024 | Svátek má Aneta


Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Kučer 10.4.2024 23:55

Většina obyvatel byla vděčná Rudé armádě za osvobození a proto také komunisti vyhráli po WW2 volby.

P. Čech 10.4.2024 12:58

Přesně tak. Skutečné demokracie jsou jen dvě. Přímá a zastupitelská. Všechny ostatní systémy spojované s demokracií mají jedno společné. Nejsou to žádné demokracie.

P. Diviš 10.4.2024 13:06

Skutečná demokracie je pouze to, co je ve slově obsaženo, tedy vláda lidu, občanů. A ti si vyberou, jak to své právo budou vykonávat. Nemusí to nutně být jen tak, jak si to představujete vy.

Třeba ta naše, byť nedokonalá stejně jako my, je i přímá i zastupitelská, i když to zoufale popíráte.

V. Petr 10.4.2024 15:03

Problém je v tom, že zastupitelská demokracie umožňuje prosadit něco, co velká většina obyvatel NECHCE.

A navíc, dnes vládne Slepenec, který volilo jen 44% těch, ktečí přišli k volbám.

A. Teplý 10.4.2024 15:51

Přesněji je volilo 43,4 % hlasujících neboli 28,4 % všech oprávněných voličů.

Demokratická většina umí být ošemetná.

P. Diviš 10.4.2024 17:43

A jak byste to řešil?

Volební pravidla byla dána i známa, Slepenci i Rozlepenci. :-P

A. Teplý 10.4.2024 18:33

Tak tak.

A po zavedení korespondenční volby ještě danější a známější.

P. Čech 10.4.2024 15:46

"Ati si vyberou, jakto své právo budou vykonávat"???

Ano, tak by to mělo být. Bohužel u nás to tak není. Jak budou občané toto právo vykonávat, o tom rozhodují politické strany a občanům to také nadiktovaly. Konkrétně čl. 5 a čl. 18, odst. 1 ústavy. Text ústavy nenavrhovali a ani ji neschvalovali občané, ale opět politické strany. Jediný způsob jak toto právo mohou občané vykonávat je referendum a nebo všeobčanské hlasování, do nichž nesmí nikdo mocensky zasahovat.

A. Teplý 10.4.2024 15:53

A v praxi své právo vykonávají dle příkazů z Bruselu.

P. Diviš 10.4.2024 17:44

Vaše obvyklá a mylná teze, ve větších celcích neproveditelná.

J. Majzlík 10.4.2024 11:58

V minulosti se již několikrát prokázalo, že každé další přídavné označení aktuálního varianty demokracie pouze definuje velikost odchylky této varianty demokratické správy státu od její normy.

L. Peleška 10.4.2024 11:29

U nás jsou z čtyř klíčových funkcí ve třech (ex)komunisté! A po volbách parlamentních přibyde i čtvrtý!? Mohu voliče varovat, nemohu je zastoupit! Bohužel! Pokud se nezruší volby ( důvod se jistě najde?!), budou volit Češi divnovlásky a paridie na Husáka, přitom budou kritizovat soudedy? Chá!

P. Brich 10.4.2024 10:58

Jaký je rozdíl mezi demokracií a socialistickou demokracií? Jako mezi kazajkou a svěrací kazajkou.

Liberální demokracie se od té socialistické liší materiálem kazajky: je 100% bezuhlíkový a je šitá udržitelně z recyklovaných biomateriálů výhradně s použitím OZE!!R^:-)

J. Majzlík 10.4.2024 11:39

Výstižné připodobnění řekne někdy více než sáhodlouhý traktát. R^.

R. Langer 10.4.2024 12:05

R^ [>-]

J. Jurax 10.4.2024 12:16

Výstižné.

Koneckonců i svěrací kazajky musí jít s dobou!

V. Petr 10.4.2024 12:56

Přesně tak!

A. Teplý 10.4.2024 15:58

R^ Krásný příměr.

O. Buda 10.4.2024 10:19

Zahládl jsem poznámky jednoho z přispěvatelů diskuse na téma KDU ČSL a svoboda slova pana Cyrila Svobody. Já jsem to zaslechl včera ve zprávách. Nevím přesně, co Cyril Svoboda kde povídal, ale reakce stranického vedení na jeho povídání rozhodně není omezením jeho práva vyjadřovat své názory. Je dobrovolně členem KDU ČSL, které jako politická strana sdružuje občany na základě sdílení hodnot, zásad a názorů zformulovaných do programu strany. Členství je dobrovolné. Jakmile člen přestane zastávat sdílené hodnoty, program a tím i názory a hlásá to na veřejnosti, pak by opravdu měl zvážit, zda chce nadále být dobrovolným členem politické strany, s níž se v názorech rozchází. Pan Svoboda také v televizním šotu nenaříkal na to, že by nesměl říkat co chce, ale že jeho názory jsou proto jiné, protože KDU ČSL se současným vedením má katastrofální propad volebních preferencí. Kdyby tedy měla jeho strana preference garantující s vysokou pravděpodobností skvělé výsledky ve volbách, asi by byl zticha. Takže buď chce změnit kurz strany vnitrostranickou diskuzí a vyměnit vedení KDU-ČSL (a k tomu mu ovšem nemusí svítit media a veřejnost), nebo dává veřejně najevo, že se už nechce hlásit k tomu, co je důvodem ke sdružování v KDU ČSL a pak by měl snad opravdu zvážit, zda má být nadále jejím členem. Nezaměňovat tedy stranický kvas názorů za omezování občanských práv Cyrila Svobody. Zásadního významu ovšem výsledek takové úvahy nemá...

P. Diviš 10.4.2024 10:53

Ano. Je to sice blbost z obou stran, Hladíka i Svobody (slizkého Cyrdy), ale žádné porušení demokracie nebo svobody názoru.

P. Brich 10.4.2024 11:00

Ano, hlavně jde o henty oné hodnotyR^!![UA]

V. Petr 10.4.2024 13:02

Dnešní KDU ČSL nemá s demokracií a křesťanstvím nic společného. Její vedení jsou rudozelení neobolševici! Proto ten propad preferencí!

Rudozelení neobolševici z řad voličů totiž nevolí KDU ČSL, ale piráty.

P. Diviš 10.4.2024 9:38

Nikdo nemá monopol na pravdu (ale každý hájí tu svou). Normální průběh.

Liberální demokracie je nesmyslný pojem. Demokracie je postup, jak vybírat ty, kteří vládnou a liberální nebo neliberální je přístup k svobodě osobní i ekonomické. Fakt je, že ten liberální, tedy více svobody (a zodpovědnosti) je většinou v zemích demokratických, ale podmínkou to není. Někteří politici chtějí té svobody více (liberálové, nečetní), jiní méně (socialisté všech odstínů, progresivisté, majitelé stran a hnutí, ...), to je taky normální.

Rusko k tomu pan Bartoň přibastlil úplně zbytečně, nebo jako připomenutí státu, kde není ani demokracie, ani liberalismus. I na ukončení nesmyslné ruské války jsou různé názory, různě ovlivněné, to je taky normální. V každém konfliktu to tak je a málokdy vítězí čiré dobro.

V. Petr 10.4.2024 12:59

V Rusku je možná větší svoboda, než na údajně demokratickém západě. Kevin Crehan by mohl vyprávět, pokud by ho nezavraždili.

P. Diviš 10.4.2024 17:45

Možná jo, ale spíš ne. Hodně se tam padá z oken, minimálně.

R. Gramblička 10.4.2024 13:58

po delší době s vámi opět souhlasím

V. Povolný 10.4.2024 9:26

Dobrý popis problému současné liberální demokracie, která si nárokuje monopol na demokracii a ve skutečnosti se demokraticky vůbec nechová. "Demokrati jsme my!" říká liberální demokrat. Ostatní demokrati nejsou, protože jen my máme ty správné názory. Jiné názory než naše jsou nedemokratické. Co to jen připomíná?

P. Diviš 10.4.2024 9:40

Mně to připomíná lidské chování. Většina lidí je přesvědčena o své pravdě, prosazuje ji a problém nastává, až když přestanou kecat a začnou omezovat demokracii. Uvidíme, zda bude současná vláda na Slovensku jen kecat, nebo i konat. Tamní opozice může momentálně jen kecat, konat ne.

V. Povolný 10.4.2024 10:16

Demokracie stojí a padá s dodržováním demokratických pravidel a k nim také patří respektování práva na jiný názor a respektování výsledků voleb. Nerespektování těchto věcí znamená konec demokracie a nastolení jiného politického systému. Jsou zkrátka jisté hranice, které nelze překračovat bez nepříjemných důsledků.

P. Diviš 10.4.2024 10:54

No jistě, tak uvidíme, jak se bude současná slovenská vláda chovat.