23.6.2024 | Svátek má Zdeňka


Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Křivan 12.5.2024 0:20

Jen co Britové odešli, vypukla válka s Pakistánem. Ta nejkrvavější, co Indie kdy zažila.

R. Meišner 11.5.2024 9:18

autore hned v první větě: nacisté. to byl kdo, prosím? já měl vždy za to, že to byli Němci. a to Němci jak poleno. --a protože překrucujete historii, dál už jsem nečetl. stejná ztráta času jako ve větě první. 8-o

K. A. 11.5.2024 9:39

No to víte, okupovali nás nacisté a v roce 45 přišli RuSSáci a ti byli stejně hrozní, ne-li horší. Až pak nás osvobodila EU, jak hezky vyjádřily na výročí osvobození vlaječky na tramvajích: [>-]EU

P. Pavel 11.5.2024 9:51

Autor pokračuje v matení pojmů stejně jako před ním komunisté. Ti hovořili o německých fašistech, slovo socialistická v názvu NSDAP nebylo vhodné používat. Dnes není vhodné používat správné označení neměčtí nacisté nebo Němci. A tak zbyli jenom nacisté, tak nějak bez národnosti a státní příslušnosti. Něco jako zelení mužíci na Krymu.

H. Rybnická 11.5.2024 11:49

Kecate. Prvni koncentracni tabory zridil Hitler pro sve nemecke spoluobcany odpurce nacizmu. Sve odpurce potiral stejne jako dnes Putin az je znicil nebo donutil k emigraci. A stejne jako Cesi za komunizmu si nikdo neodvazil ani zvednout hlavu.

J. Černý 11.5.2024 17:37

Putin jim. jistě pouští plyn, protože neví co s ním.

V. Němec 11.5.2024 8:41

Je otázkou, zda je 100% pravda, co popisuje autor. Tu se celou nikdy nedovíme. Jasné, že po předchozím mocenském převratu v r. 1917 a následné občanské válce s mnoha zahraničními intervenčními vojsky pokračovalo tvrdé vyřizování účtů. Nikdo se už nedoví předchozí činy. Jiné mocnosti to nepraktikují příliš odlišně. Přitom s tím vůbec nesouhlasím.

Ale nějak mi hlava nebere, že Rudá armáda (tedy podle dnešního pohledu takových jako autor) kudy šla, tudy znásilňovala, vraždila civilní obyvatelstvo, pálila, ničila vše, na co přišla, ale pak za rok, dokud ta zvěrstva měli lidé ještě v čerstvé paměti, dali lidé na území tehdejší ČSR komunistické straně, která se s ideologií SSSR ztotožňovala, 31,2%, v dnešní ČR mnohem víc. Další vývoj známe.

Přitom to byla naše cesta, ti "zločinní" vojáci už zde nebyli, zato v Rakousku až do roku 1955. Tato neutrální země se proměnila na normální demokracii s tržním hospodářstvím, my tenkrát ne.

Vím, hodně zjednodušuji, ale myslím, že ne tolik, jako ten fanatický autor článku.

Každý jev je nutno posuzovat podle podmínek, místa a času. To není z mé hlavy.

A. Renjascu 11.5.2024 12:19

K těm komunistům v roce 1946 je třeba ještě připočíst 7% těch slovanských a samozřejmě v té době již zdegenerovanou ČSSD s 12%. Při účasti přes 90% to byl docela nářez, ale oni měli komunisté silnou pozicí již před válkou a zrada západních spojenců a obětování Československa jejich pozici jen zpevnila...

Jinak ta znásilnění se děla i u západních spojenců. Je to zlo, které provází téměř každý válečný konflik i když se mnohdy trestal smrtí... A samozřejmě roli hraje i to čeho byli vojáci svědkem.

https://www.blesk.cz/clanek/zpravy-udalosti/313405/osvoboditele-zapadni-vojaci-znasilnili-po-valce-statisice-zen-tvrdi-nemecka-historicka.html

https://www.dobre-knihy.cz/valka-a-chtic-sex-a-americti-vojaci-za-ii-svetove-valky-ve-francii-230176.html

https://www.lidovky.cz/orientace/veda/nemecky-utok-na-sssr-prinesl-dosud-nevidana-valecna-zverstva.A210623_133146_ln_veda_ape

http://www.ceskenarodnilisty.cz/clanky/genocidni-zlociny-Nemcu-v-SSSR-170206.htm

L. Šimon 11.5.2024 8:20

🤣

M. Hoblík 11.5.2024 6:58

Tradiční blábol od vola...

I. Krahula 11.5.2024 7:35

R^

P. Manda 11.5.2024 8:06

jo, vystihl jste svůj komentář přesně, pitralone.

I. Lyčka 11.5.2024 10:12

R^

J. Karvaiová 11.5.2024 6:57

Kdo nezažil válku, těžko pochopí. Psát takové články z pozice gaučmena je blbost. Atmosféra doby a myšlení lidí, co fakt zažili, to je něco jiného. nepopírám pravdu. Ale toto, co dělá autor je zase jen zkreslování.

P. Manda 11.5.2024 8:10

napište lepší. Z pozice pamětnice

R. Langer 11.5.2024 8:14

Mám lepší nápad. Napište něco vy. :-P

P. Manda 11.5.2024 10:27

Já nic nekritizuji. A prosí nelepte se na mne. Nechci si s vámi vyměňovat názory.

R. Langer 12.5.2024 7:42

Máte smůlu, ale zatím je tady poměrně svobodná diskuse. Pokud nechcete znát cizí názory, tak sem ty své vůbec nepište. :-P

J. Krásenský 11.5.2024 6:30

Jojo, autore, německého vraha vystřídal ten sovětský (přesněji gruzinský), akorát těch obětí sovětského vraždění bylo o dva řády méně než stihli zavraždit němci a to na to měli sověti sedmkrát delší čas.

Sovětské osvobození vítaly i obě rodiny mých rodičů, ačkoli později byli znárodněny i zkolektivizovány, někteří skončili v kriminále a další na čtyři roky u PTP a nikoli těch švandrlíkovsky zkarikovaných. A nepamatuji si,, že by někdy někdo z nich žehral, na osvobození od německé krutovlády. Rok 1968 brali velmi rezervovaně, protože si pamatovali, co byly zač ty osobností pražského jara, třeba ten Smrkovský, Kriegel, Šabata, ..., pamatovali si, kdo je vyhazoval ze škol, kdo je vyakčnil.

Kdo se nepoučil z historie, koleduje si, že si ji - třeba v bleděmodrém - zopakuje. Což o to, třeba vy, autore, vy byste si to zasloužil. Mrzí mne, že že by by to odnesli i ostatní. A paní Rybnické doporučuji, aby si uvědomila, že kolektivní vina buď platí pro všechny nebo pro nikoho. Pro Rusy stejně jak pro němce.

H. Rybnická 11.5.2024 9:04

Kolektivni vina ne

Jasne

Jasne. Vinu za ty stovky ubitych starych zen v prubehu divokych odsunu nesete vy osobne. Doporucuji se nad tim zammyslet

v prubehu

R. Langer 11.5.2024 9:21

Ano, rozhodně byste se měla pořádně zamyslet. :-P

V. Zadák 11.5.2024 6:28

Ziegler nikdy nezklame. Ještě by mohl zdůraznit, že za Protektorátu byl Ordnung a Lidice byly pouhý kavalírský delikt.

I. Krahula 11.5.2024 7:34

Dle Pekarové to byla autonomie, nezmínila ovšem třebas sekyrárnu a seznamy popravených.

J. Vyleťal 11.5.2024 8:32

Knihu jsem četl. Napsal ji po válce když utekl na Západ. Smerš si ho vzala k sobě protože uměl rusky, ukrajinsky, česky, slovensky, maďarsky i německy. Takže jim asi u výslechů překládal. Nic konkrétního v knize není je to vše čistě obecné vyprávění. Myslím že tou propagandou patří do 50. let. Takže k ničemu zajímavému, k zatčení nějaké známé osobnosti se nanachomítnul. Sověti měli v bílé emigraci v Praze své agenty mezi bílými. Měli o ní přehled. A odvezli tehdy z Prahy celý její archiv. Někteří z bílých byli proněmeckými udavači. Někteří se vydali s Němci na východ budovat novou Evropu.

R. Langer 11.5.2024 6:09

Počkej, soudruhu, a unesli je do Russka, nebo na Ukrajinu? Protože Ukrajinci nás v 68. zcela určitě ochránili id Rusského vlivu, za což jsi jim přece tak vděčen! R^

J. Nevrkla 11.5.2024 0:35

Docela oceňuji, že televize Nova vyrobila a vysílá seriál Zlata labuť. Tam je hezky vidět, jak se k nám chovali Němci v době, kdy jsme byli jejich protektorátem. Jako k podlidem. Nikdy jsem neslyšel, že by se k nám takto chovali Rusové, rozhodně už vůbec ne po tolik zmiňované okupaci po roce 68. A v tom je ten zásadní rozdíl. Který se pan Ziegler nestoudně a drze snaží vylíčit úplně naruby. Bezcharakterní neřád.

V. Mokrý 11.5.2024 0:40

R^

P. Han 11.5.2024 0:45

Cituje z knihy přímého pamětníka, bezcharakterní neřáde. Rv

J. Prikner 11.5.2024 1:22

Ustr je polofášistický orgán 5tikolky, pravda tam ale nesídlí.

V. Mokrý 11.5.2024 5:24

:-)