19.5.2024 | Svátek má Ivo


Diskuse k článku

OSOBNOST: Benešův odkaz

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
oakman 29.5.2007 11:00

Bolševický bullshit!!!...

Proč tedy ten pacholek podepsal v r. 43 v moskvě smlouvu, která ZAJˇIŠŤOVALA Rudé armádě vstup na území, výměnou za odsun - obsesivní Benešův cíl. On nás prodal Sovětům, aby dosáhl svého - pomsty na Němcích, kteří radši než jeho volili v r. 35 Henleina.

Co se týká zrad - nezradil nás nikdo, jen Beneše zradila jeho vlastní politika. Eskalace sudeťáckého problému v době Mnichova byla nebetyčná hovadina, protože v soudobé Evropě NEBYLA země ochotná válčit!! Navíc Benešova francouzská vojeská doktrína byla trapná již tím, že hlupáci ve Francii neviděli letectvo jako zbraň a díky tomu jsme se neměli čím bránit. Beneš se rozhodl "válčit u zeleného stolu", ale neměl na to. Daladier jen doufal, že až se vrátí z Mnichova, bude ještě premiér - ve Francii byl takový chaos, že se nevědělo, jestli vypukne puč nazi nebo komunistický.

U Mnichova , když už zradili komouši - svými demonstracemi proti "válce, kde němečtí a čs. soudruzi budou střílet po sobě kvůli čs židoburžoazii!! To ovšem Kléma po válce nepřipomínal!! On pakt Molotov padl až 22.6.41!!

mtoreno 29.5.2007 10:55

Re: Jen poznámka nakonec

presne takR^

Lea 29.5.2007 10:54

Re: Pane Zahradile, ještě jste měl dodat ať žije svatý radar a byli bychom doma.

paradoxem je,že našim evropským spojencem je Polsko,před kterým Beneš varoval.

Pamětník 29.5.2007 10:54

Re: Ta poslední věta vás usvědčuje ze lži.Re: Spousta otázek...

Truman byl na Jaltě???

Řekl bych, že tam byl Roosevelt.

Karel 29.5.2007 10:54

kdyby

Kdyby se Beneš opravdu zasloužil o stát, tak by na to pravděpodobně nemusel být zákon.

Lea 29.5.2007 10:52

Re: Re: Pane Zahradil , ona každá medaile má dvě strany

slovy Beneše -po první svět.válce u nás ,jako i v jiných státech Evropy se vyměnily vládnoucí třídy.Ustoupila liberální buržoasie masám dělnickým a rolnickýmPrakticky to znamenala,že národní demokracie a Kramář ustoupili sociální demokracii a straně republikánské,vedeným Tusarem a Švehlou.Proti těmto stranám se v Evropě i u nás vytvořila konzervativní opozice,u nás opět Kramář,později republikáni.Na Kramáře se nabalily všechny tendence fašistické.Kramář nestavěl pouze na prozápadní orientaci,ale především na slovanské politice nacionálního Ruska.Toť Beneš.

oakman 29.5.2007 10:49

Pokud tu někdo radí číst Benešovy spisy, měl by vědět, že jsou asi tak objektivní, jako ty od Klause -)))

Oni se tihle dva "Bonacaparti" naší historie v lecčem podobají!!

gerontusinza 29.5.2007 10:48

Ta poslední věta vás usvědčuje ze lži.Re: Spousta otázek...

Předání bylo provedeno mimo vlastní území PR a naše správní orgány neměly přístup. Bylo dáno dohodou Truman - Stalin na Jaltě. Taktéž Polsko bylo ponecháno ve sféře východní. Beneš zachraňoval vy "pamětníku" co mohl. Já chápu, že jako sudeťák kalíte vodu kde můžete, ale trhněte si. Dekrety presidenta E.Beneše a jeho předválečná politika, zachránila tuto zemi od nejhoršího, i když nás všichni spojenci zradili.:-/.

Štváč 29.5.2007 10:47

lhář a nácek Zahradil

Beneš nekonal "vždy podle svého nejlepšího vědomí a svědomí", jak píše novodobý nácek Zahradil. Místo naslouchání hradnímu chameleonovi, bych mu doporučil přečíst si něco z dějin o před a poválečném období samozvaného prezidenta E.B. Je zajímavé, že tento zbabělec a komunistický poskok má v republice pomník, zatímco skuteční hrdinové a vlastenci zůstavají pouze v naší paměti.

oakman 29.5.2007 10:46

Jen poznámka nakonec

"Benešovolence" k maskrům Němců komunistickou chátrou v tzv. Revolučních Gardách vedla k tomu, že si komouši nacvičili to, co použili po Úmoru na ostatní obyvatele země. Beneš otevřel vrata zvířeckosti v české politice dokořán. Byl to stejný darebák, jako Gottwald - měli viset spolu!!

Pišta 29.5.2007 10:43

Dr.Beneš Paměti

Na rozdíl od vás se nedomnívám, že Benešovy publikace jsou nezáživné spisky. Například jeho Paměti vydané Orbisem r.1947 jsou čtení velice napínavé.Například strana 312 Odsun Němců z Československa. Celá jedna kapitola je věnována tomuto tématu! Je přinejmenším podivné, že vám to připadá nezáživné. Velkou přílohu originálních pramenů marně hledám a přitom mám knihu před sebou. Jeho Demokracie dnes a zítra, je rovněž velice poučná hlavně pro  jeho představy jak bude vypadat Evropa po válce (druhé světové)."vellká příloha originálních pramenů" rovněž chybí. Šest let exilu a druhé světové války je něco podobného v modrém. Já naopak vřele doporučuji každému, kdo chce vědět ,jak jak se věci odehrály doopravdy a ne jak by to bylo politicky přijatelné, aby si jeho práce důkladně přečetl. Přinejmenším přestane věřit různým blábolům "pokrokových historiků "a samozvaných obhájců.

Von 29.5.2007 10:43

Re: Smutné

Smutného je toho u nás mnohem více! Jsme opravdu prazvláštní národ, který se neshodne snad na ŽÁDNÉM svém jednoznačně kladném hrdinovi!!Vím to už dlouho a dokonce jsem koketoval s myšlenkou, že řešením je "vymyslet jinou kategorii, než je národ"! Ale nyní snad už celé současné lidstvo se nedohodne na jednoznačných kritériich kladných a záporných LIDSKÝCH hodnot !!Mít shodný názor na jakéhokoliv politika je naprosto NEMOŽNÉ!!  Vždyť i těch "BOHŮ" je několik a na každého má kde kdo jiný názor!!

gerontusinza 29.5.2007 10:41

Pane Zahradile, ještě jste měl dodat ať žije svatý radar a byli bychom doma.

Ano, Beneš byl velký politik a dělal to co musel i to co mohl pro tuto zemi. Jsou mu sice připisovány věci které ani nemohl ovlivnit vzhledem k poválečné rozklíženosti státní moci a vlivu vojenských i civilních spojeneckých správ na tehdejším našem území, ale člověk znalý ví. Kdyby váš přítel Topolánek se choval tak jako tento státník neměl by tolik potíží v tomto národě. Neodvolávejte se na Beneše, děláte pravý opak. Kolektivní bezpečnost nahrazujete přimykáním k někomu, kdo námi jen pohrdá.:-/

oakman 29.5.2007 10:41

Re: Re: Pane Zahradil , ona každá medaile má dvě strany

To je klasická lež levičáka!! Přestože Agrární partaj (to byli republikáni a statkáři - víš, joudo bezzemku, on ne každý v Agrární partaji byl kulak a nácek) dokázala ve 20. letech vládnout bez kolize, zvládat německou otázku rozmělněním hlasů do různých partají a hlavně ekonomický m prostředím udržet stabilitu.

Socialistické vládnutí od počátku 30. let bylo národní katastrofou, která po protentokrátní přestávce pokračovala až do Úmora.  Politikaření, rvačka o konfiskáty a podlézání Gottwaldovi - to byla politika našeho největšího (občas jediného) člena Národně Socialistické strany.

Druhá věc je to, že neumíte číst!! TGM byl bezesporu levičák, při jeho původu by bylo podivné, kdyby nebyl, ale byl to moráln muž, který sice používal prostředky, které byly posvěceny cíly, ale vždy to byl nejdříve státník, poté až někde partajník. U Beneše tomu bylo naopak. Takže mi nepodsouvejte, co jsem neřekl!!

Vy levičáci máte v hlavách hnůj, který vám tam pěčlivě komouš skladoval  - hnůj o jiných - je to česká levice, která tu spustila diktaturu, trouba Eda si dokonce myslel, že to režíruje. Tak opatrně se slovy. Protože lágry jste stavěli vy, my jsme v nich seděli, jak říkal náš dědek. 

Pamětník 29.5.2007 10:39

Spousta otázek...

Na veškeré potíže v českých zemích ve 20. století bylo zaděláno v r. 1918.

Nedá se vše svádět jen na proradné spojence, ČSR snad dělala aktivně svou zahraniční politiku pod vedením E. Beneše!

Edvard Beneš v londýnském exilu naprosto odmítal názory československých protihitlerovských emigrantů německé národnosti - W. Jaksch.

Edvard Beneš ve svém londýnském exilu předával citlivé informace od čs. zpravodajské služby (František Moravec) zástupcům SSSR! V roce 1943 podepsal s Moskvou smlouvu o spolupráci!

Předání Podkarpatské Rusi do rukou SSSR je také práce Edvarda Beneše!  

Plch 29.5.2007 10:22

Re: Pane Zahradil , ona každá medaile má dvě strany

Proč si dáváte za podpis 3 vykřičníky?

Již pouhá zmínka "agrárníky a republikány" ukazuje,  kolik toho víte (v prvorepublikovém pojetí jest to jedno a totéž - Republikánská strana zemědělského a malorolnického lidu = agrárníci). Kdyby se to tady vyvíjelo dle představ této strany, tak jsme tu měli polofašounskou třičtvrtědiktaturu už od 20. let jako Polsko, Maďarsko, Itálie apod. Zaplať Pán Bůh za levičácké vlastizrádce Beneše a Masaryka.

zdeněk 29.5.2007 10:16

Re: Re: Re: Beneš s Masarykem ale ve svých "fantastických" plánech uspěli

Srovnejte s postavením českého národa v R-U a myslím že to dopadne jednoznačně s náš porspěch. Jediná chyba současnosti byl vstup do EU. To byla chyba.

oakman 29.5.2007 10:14

Kterou adorativní sratchku nám nabízíš ke čtení??

Že bychom se pobavili nějakou tou Biblí státních lží a pomluv???

oakman 29.5.2007 10:12

Re: Pane Zahradil , ona každá medaile má dvě strany

P.S. volil jsem vás z nouze - jste ta nejlepší ze všech příšerných domácích alternativ. Moje očekávání, že budete "pravicově" mluvit a socialisticky konat, se při pohledu na vaší "reformu" jen potvrzuje.

Takže konejte, ať neskončíte jako Beneš - ten vždy také hezky mluvil, jen to potom vždy dopadlo úplně jinak, než říkal....

zdeněk 29.5.2007 10:11

Re: Re: Re: Hurá!

vy byste sudety připojil k říši( v roce 1918)? A jak byste ji pak bránil? Podívejte se že druhá republika nebyla akceschopná.

Podkarpatská rus, komu by patřila po rozdělení československa? Podle mě jediný důvod proč ji stalin chtěl, je aby měl přímou hranici s Maďarskem...

Plch 29.5.2007 10:10

Smutné

Je smutné, že pana prezidenta Beneše hájí takový tupoun, přihřívající si svou polívčičku.

Smutnější je, kolik zblblých lidí bez základních znalostí čehokoliv mají potřebu se vyjádřit jako znalci (Miron a jeho "hluboké" znalosti týkající se podrobností abdikace r. 38 či nár. složení státu atd. atp. Nevím ani, do jakých knihoven chodí Vajan, mám v knihovně asi metr a půl knížek od Beneše či o něm, ale rozhodně jsem k takovému názoru nedospěl. Asi nestačí do knihoven chodit, je třeba i číst, ověřovat si v originálních pramenech a umět si to dát do souvislostí) Něco četla a relevantního napsala Lea a Karel.  Pokud jde o citáty a omyly Churchilla, tak myslím, že nemá pravdu, že Beneš měl v době Mnichova pálit z děl, protože by byl označen za viníka války a spojenci by nám pomohli ještě méně než Polsku, které dopadlo velmi zle. O činnosti Maďarska a Polska nemluvě.

Hnykuv druhý citát není, na rozdíl od citátu Karla, žádný popis či hodnocení situace, osoby Stalina apod. Je to politická proklamace oceňující roli Ruska v WW II. z doby, kdy byla snaha podat mu ruku a mezinárodně-politicky ho integrovat a civilizovat.

Skončit lze výzvou "Lidé čtěte, měl jsem Vás rád!"  Když si opravdu zajdete do knihoven a přečtete si 3-4 Benešovy životopisy od různých autorů a nějaký ten Benešův nezáživný spisek, aby jste nahlédli jeho pohled na věc (má obvykle velikou přílohu originálních pramenů, aby bylo vidět, že nevaří z vody), tak se v diskusi bude vyskytovat méně blábolů Mironů, vajanů apod. Je to bohužel podstatně pracnější než si přečíst 2 komentáře od Doležala, Mandlera či jiných "znalců" a dělat machra. Ty Benešovy knížky mají stovky stran, je to nezáživné a  aby to člověku něco dalo musí mít slušný obecný dějěpisný background dotyčné doby.

Odpusťte mi můj přezíravý tón, ale nemohu si pomoci. Kdo si nevidí do úst, ať raději mlčí.(Přihlouplý Zahradil taky). Přeji hezký den.

oakman 29.5.2007 10:08

Pane Zahradil , ona každá medaile má dvě strany

Pan Beneš těžko myslel na republiku, když v roce 35 rozdělil českou politickou scénu tak, že i komunisté mu nakonec byli dobří ke zvolení presidentem (což mi připomíná vašeho guru). Nemyslel na ni ani po celou dobu, kdy v 30. letech socialistické koalice pod jeho vedením vyostřovaly politiku vůči Sudeťákům tak, že je nahnali do rukou Henleina. Pan Beneš rozhodně nemyslel na republiku, když si po Mnichově balil kufry. Politici utíkají, státníci zůstávají. Určitě myslel jen na svou malou dušičku, když se v Košickém Vládním Programu spolu s ostatní socialistickou chátrou pomstil poslední autentické pravici u nás tím, že všechny agrárníky a republikány skupinově bez soudu oznažil za kolaboranty. Partaje byly za trest (nechtěli mne volit, nebudou tedy volit nikoho) rozpuštěny a tím se otevřela stavidla k bolševizaci.

Pan Beneš je viníkem nástupu komunismu. Pan Beneš je vlastizrádce. Pan Beneš se o republiku zasloužil jen jako příručí TGM, bez jeho vedení úspěšně pohřbil vše, co spolu dříve vykonali. Byl to člověk, který byl vždy více politikem než státníkem.

Chápu, že ho adorujete. Vaše politika je stejně ješitná, prázdná a nekonzistentní, jako ta jeho.

Jste výsměch pravici!! Z pohledu potomka agrárníků jste (ODS) jen trapná karikatura státnického umu a hospodářského rozumu, který byl Benešem obětován pro stavbu jeho socialistických mostů které odnikud nikam nevedly.

Břídil!!!

zdeněk 29.5.2007 10:08

Re: Re: Re: Hurá!

To že jsme neměli spojence mezi sousedy šlo asi těžko změnit. Polsko by bylo našim spojencem asi pouze v případě že bychom mu dali celé těšínsko(jaká parodie, bylo k nám nepřátelské kvůli tak malému území a nakonec přišlo o mnohem více). Po mnichovu si poláci ten "svůj" díl těšínska vzali, jak předvídavá zahraniční politika!

Maďaři a rakušané nemohli být naši spojenci už z principu, ti chtěli vládnout jako v R-U. Německo za hitlera to by byl asi vtip, to bychom byla po válce mezi poraženými státy. Takže zbývá jen rumunsko, se kterým jsme měli dobré vztahy. Otázka roku 1938 je složitá, mělo se začít zbrojit dříve(a agrárníci a lidovci tomu bránili, nezapomínejte) a plná obrana měla být podle plánu hotová až v roce 1941....

kdybychom bojovali, tak je možné že by hitlera nahradil jiný politik, který by nechtěl další války a my bychom zůstali v područí německa zas na 300 let. Británie a Francie by nás označili za agresory. Možná by bojovali po boku německých vojsk :-/ a humanitárně nás bombardovali, jako v nedávné době jugoslávii. Ze středoevropských zemí mi připadaná že jsme dopadli nejlépe( po roce 1945).

Vanguard 29.5.2007 9:49

Re: Re: Re: Hurá!

To je pohled, se kterým já osobně víceméně souhlasím...

doktor 29.5.2007 9:46

Ing. Jan Zahradil

mne překvapil. Na rozdíl od fantastů, kteří presidenta Beneše odsuzují za to, že odmítl vrhnout naši zem (o jejíž existenci se zasloužil) do sebezáhubné války s Německem, a v únoru 1948 do občanské války, kterou by rozhodla Stalinem vyslaná armáda, má na profesora sociologie Edvarda Beneše střízlivý názor. Dr.Edvard Beneš o nás nerozhodoval: byly to pokaždé velmoci. Jim přičtěte jeho domnělé chyby.

Jindra 29.5.2007 9:26

Re: To je úroveň!

Souhlasím!!.  Beneš je nesporně negativním politikem českých dějin a Zahradil svým "nenasloucháním" názorům ostatních členů EU jen dokazuje, jak je omezený a skutečně hloupý člověk. Politik k ničemu.

vajan 29.5.2007 8:55

To je úroveň!

Je nepochopitelné, že politik dokáže se svým tak invalidním názorem jít na veřejnost. Copak neumí číst a nemá přístup do knihoven? Role Beneše v naší historii je bohužel převážně negativní a to již od doby spolpráce s TGM (zejména v Ženevě). To, že se posuzují některé jeho kroky jako nutná krizová řešení, je nutno zdůraznit, že nebýt jeho, nebylo by ke krizové situaci došlo. Smutné je, že tento politik se schovává pod pravicovou rétoriku.

šašek 29.5.2007 8:35

Re: Jen dva

Jistě hrochu.

V roce 38 nás spojenci hodili přes palubu, se sudeťáky v zádech byl jakýkoliv odpor ztracený a může za to Beneš.

V roce 48 zpackali pravicoví ministři demisi (Masaryk ji nepodal) a můža za to Beneš.

Ještě jste zapomněl na rok 46. Lidé volili komunisty a můža za to Beneš.

Lea 29.5.2007 8:30

Re: doporučuji

přece jen v trochu jiné době.Omlouvám se za prav.chyby,jdu si protřít skla.

Lea 29.5.2007 8:24

doporučuji

Úvahy o slovanství,které Beneš vydal za války v Anglii a v r.47 u nás.Vznik našeho státu vnímal jako osvobozeneckou války slovanských národů. Svoji politiku opíral o dododu /více Francii/,ale i východ-Rusko.Docela dobře popsal zájmy jednotlivých nově vznikajících států.A první problémy,které zadělaly na další.Mimo jiné poukazoval na to,že k"tehdy" společnému boji za samostatnost sl.států se přihlásilo také Polsko.Jakmile dosáhlo svého,při rozhovoru z očka do očka vyvedl Dnowski Beneše z omylu. lehce se vzdali myšlenky slovanské a začali na západě těžit z toho,že se prohlásili jako stát tvořící bariéru proti bolševickému Rusku.Beneš byl před Polskem ostražitý,varoval před jeho mocenskými ambicemi a nacionalismem. Pak,že se historie neopakuje.Pane Zahradile,vy postavy presidenta Beneševyužívát akorát k manipulaci.Vám přece jde o hájení našich vámi blíže neupřesněných národních zájmů.Co se začíná rýsovat,to je vaše averze vůči Německu a / už dávno / EU.Z Německa měl Beneš sice taky vítr,nacházíme se snad