3.5.2024 | Svátek má Alexej


Diskuse k článku

NÁZOR: Schválení normy Euro 7 by pro Evropu znamenalo katastrofu

Jak napovídá i samotný název, jde už o sedmou ze série evropských emisních norem. První evropská emisní norma Euro byla zavedena v roce 1992. Původně se vztahovala na osobní a lehké nákladní automobily. Poté následovaly další, které emisní požadavky neustále zpřísňovaly.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Peroutka 2.6.2023 22:17

Autor je velký bojovník proti těmto nesmyslům viz: https://echo24.cz/a/HvKka/zpravy-domaci-hlasovani-ceskych-europoslancu-zakaz-vyroby-spalovaci-automobily-2035-unie;-D

M. Pivoda 2.6.2023 21:30

Schválení normy Euro 7 by pro Evropu znamenalo katastrofu.

Ha! Katastrofu?

Pepíček by odpověděl asi takto: Katastrofou by bylo, kdyby spadlo letadlo na jehož palubě by tam cestovali všichni čelní političtí představitelé. Ale nebyla by to škoda. Škoda by nám vznikla pouze tehdy, kdyby nám pochcípali králíci.

M. Pivoda 2.6.2023 21:24

Psychiatr Honzák sice už odešel do důchodu, ale jeho nástupci se už těší na L. Nováka.

M. Pivoda 2.6.2023 21:22

Pro J. Majzlíka:

V principu, žádné limity neexistují.

Existují pouze limity časové. Tzn. co se dá dokdy stihnout (v daném prostředí, s jakými náklady, při podstoupení jakého rizika).

Například: J. F. Kennedy, v prostředí vrcholícího ideologického soupeření se sovětským blokem (po Sputniku a Gagarinovi), vytroubil J. F. Kennedy, že do 10 let lidská noha Američana stane na Měsíci. K tomu skutečně došlo, ale za cenu extrémně vysokých nákladů, podstoupení vysokého rizika a dalších specifických okolností, které v době míru jsou nepřijatelné. Ale to vše proběhlo při zachování poznaných fyzikálních zákonů.

L. Novák 2.6.2023 16:34

Pošlete kopii a smažte to. Ukradená data z Tesly jsou výbušná, čeká se bitva právníků

Bývalý zaměstnanec Tesly vynesl z automobilky 100 gigabytů tajných dat a předal je německému deníku Handelsblatt. Jeho redakce se rozhodla zveřejnit útržky dokumentů, které mimo jiné ukazují na nebezpečné chování známého systému Autopilot. ...

https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/elektromobilita/poslete-kopii-a-smazte-to-ukradena-data-z-tesly-jsou-vybusna/r~cbe79a4c007a11eebc030cc47ab5f122/

L. Novák 2.6.2023 16:32

:-) R^

J. Majzlík 1.6.2023 23:42

Po rychlém proběhnutí se jedním z původních příspěvků člověk jen velmi obtížně rozeznává vážně míněné diskusní reakce jeho čtenářů od vysloveně recesních poznámek k věci. Středověcí mudrlanti, bádající celá staletí na otázkou, kolik že se vejde na konec jehly andělů byli oproti některým současným "vynálezcům" seriózními, veřejné úcty si plně zasluhujícími badateli.

Zázraky současné vědy a techniky matou některé fantazií obdařené jedince k tomu, že jsou si schopni zcela zamlžit hranici mezi snem a stavem současného lidského poznání. I posouvání technického pokroku od dnešních možností k těm dnes sotva tušeným má někde svoje, pravděpodobně nepřekročitelné limity.

L. Novák 1.6.2023 23:04

Soud zamítl žalobu těžební společnosti na aktivisty. Neprokázala, že vylezli na rypadlo

https://ct24.ceskatelevize.cz/usteckykraj/3590307-soud-zamitl-zalobu-tezebni-spolecnosti-na-aktivisty-neprokazala-ze-vylezli-na

Zelení magoři tam strašili 3 dny a policisté je nedokázali řádně zdokumentovat jako důkazní materiál pro soud...

Kdyby jim místní ochranka rozbila huby, natočili by si to Zelení jako důkazní materiál sami...

Zkušenost pro příště. :-P

J. Karza 1.6.2023 22:59

Moc bych se neradoval. Ten "odpor" 8 zemí EU proti Euro7 spočívá v návrhu odsunout realizaci normy o nějakou dobu.

P. Sura 1.6.2023 22:24

Možná nepochopil, ale pitomce jim dělat nehodlám.:-P;-)

L. Novák 1.6.2023 20:40

Jenom zamořuješ prostor kok;-Otským dementním žvaněním a dokazováním, že o mozek jako hmotu schopnou myslet už jsi dávno přišel... Rv

K. Vengi 1.6.2023 19:52

A budiž světlo, pravil klerikální poslanec. Jsem agnostik, podotýkám. V červenci se nebudu plahočit na Velehrad, za celebrací loupežníka vinných sklepů v Holomóci, msgre Graubnera . To nechám na hnátech moravských katolických bigotů, nic proti. Ale nevím, proč mám ctít katechismus, snad jenom ten rákos, který Bůh stvořil ku prospěchu "oprdelí" mendíků, "škola hrou".

L. Kuča 1.6.2023 19:35

Akorát současná EU z toho vyřadila tu konzultaci s odborníky ...

M. Pivoda 1.6.2023 19:30

Stejný "vědecký" argument kdysi použil i expert Jiří Zlatuška (vůči matematikovi-logikovi doc. Polákovi, tvůrci moravského projektu AI). Za takové "vědecké hodnocení " pak vědecká rada Masarykovy Univerzity v Brně, opakovaně zvolila Jiřího Zlatušku Jeho Magnificencí, rektorem Univerzity. Nevyhodila tedy Jiřího Zlatušku exemplárně z Masarykovy univerzity v Brně, jak byste v civilizovaném světě normálně očekávali.

Byl jsem osobně u toho, když Doc. Polák pak zoufale křičel, že on (matematik-logik) neví, co je to "blábol".

To snad ví jenom čeští vědci a čeští demokraté, kteří dnes "blábolí" cosi o tzv. Sametové revoluci 1989. A studenty z toho i zkouší.

P. Han 1.6.2023 18:50

Žádná učebnice ekonomie se o vás nezmiňuje, hlupáku.

P. Han 1.6.2023 18:48

A pořád blábolíte nesmysly.

M. Pivoda 1.6.2023 18:38

Já ale mám technické vzdělání. A pracoval jsem i 10 let ve velkém průmyslovém podniku.

L. Novák 1.6.2023 18:36

Vy jste ještě nepochopil další z cest vedoucích ke komunismu ve vzdálené budoucnosti? ;-D

M. Pivoda 1.6.2023 18:35

Reálný komunismus zatím nikde na planetě Zemi nefungoval. Izraelské kibucy byla kolektivní družstva jen malého rozsahu.

Pokud jde o mne: Nikdy jsem, jako trvale životně bezpartijní, nikdy křivě nepřísahal doživotní věrnost ideám komunismu (abych pak mohl, jako kapitalista privatizovat v Klausově revoluční transformaci ekonomiky).

Nicméně budoucí "komunismus" je principiálně možný, ve smyslu:

- ve smyslu budoucí kolektivní práce i kolektivní zodpovědnosti, pokud si toto budoucí většinová generace Z (tj. osob narozených ve 21. století) demokraticky odhlasuje (a samozřejmě vymřou ekonomičtí magoři jako je L. Novák).

- ve smyslu budoucí ekonomiky hojnosti abundance), což zajistí exponenciálním tempem vyvíjející se technologie (kde klíčovou roli právě sehraje technologie umělé inteligence, AI).

L. Novák 1.6.2023 18:34

DE ;-OBILE žvanivý, autor toho hloupého článku je idiot, který nemá technické vzdělání a plácá kraviny jako ty. ;-D

Fyzika nedovoluje přenos obrovského množství elektrické energie bezdrátově na velkou vzdálenost s účinností, která by umožňovala výstavbu jako realistický využitelný projekt.

M. Pivoda 1.6.2023 18:19

Jaká ideologie?

Ať už je to jakkoliv, toto téma by ale občany bývalé reálné socialistické země nemělo vůbec překvapovat.

M. Pivoda 1.6.2023 18:14

50 solárních Temelínů na oběžné dráze kolem Země?

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/tech-technologie-evropa-chce-50-solarnich-temelinu-na-obezne-draze-stavet-je-maji-i-cesi-231612

Tři komentáře

1. Tento článek znamená odchod od někdejšího energetického projektu Desertec, tj. dopravy energie ze Sahary pozemními cestami. Obavy z politických překážek, konkrétně možného budoucího vyvlastnění projektu, už v minulosti převážily v technologicky kompetentním Německu.

2. V článku je nastíněno řešení budoucích technologických problémů, nikoliv účinné byznys strategie. (POZNÁMKA: V učebnicích Ekonomie, minulého či předminulého století, o byznysu takového byznys-rozsahu samozřejmě nic nenaleznete. Takže tam ani nic nehledejte. byla by to ztráta času.).

3. V článku rovněž není zmíněn způsob jak se vyhnout eventuálním negativním klimatickým dopadům, když nejvíce znečištění produkují tzv. rozvojové země. Realistickou (funkční) strategii, vůči tzv. rozvojovým zemím, ideově nastínil jinde již ale Bill Gates.

P. Sura 1.6.2023 18:10

Euro 7 je doufejme poslední C-hujovina z dílen EU mudrců. Pokud totiž auto používám jen když je to nezbytné, najedu ročně cca 1/3 toho, co kdokoli, kdo "na to má". tak proč bych měl tyhle kilometry ještě snižovat autem za dvojnásobek ceny, když mám emise 1/3 proti všem ostatním?

V. Církva 1.6.2023 17:58

To bych souhlasil, teda ještě s problémem omezování svobody, především slova, protože pak i ty další problémy, třeba s CO2 a pozitivní diskriminací ekoteroristů následují.

Nicméně náš silný soused se rozhodl blbnout, takže moc stupňů volnosti nemáme...

J. Černý 1.6.2023 17:56

Jenže v orgánech EU, třeba EK a EP vítězí ideologie nad přírodními zákony.

M. Pivoda 1.6.2023 17:56

Karel Šebesta se zde marně snaží prezentovat jako demokrat. A pořád marně.

L. Novák 1.6.2023 17:55

Jako agent StB to nevyzkoumal, jako dědek na LDN v kleci to sotva dožene... ;-D

V. Církva 1.6.2023 17:54

Dále se má prodloužit počet kilometrů a celková doba životnosti, kdy musí vozidlo, resp. jeho hnací ústrojí splňovat nové normy......Vozidla mají být také vybavena elektronickými systémy pro sledování emisí.

Nicméně jistě, zaměřuje se na mikročástice..Z brzd, pneu...........

L. Novák 1.6.2023 17:53

Dnes je z tebe jen RUDÝ spamující DEBIL, komouši!!!Rv

J. Černý 1.6.2023 17:49

Co jste dělali v EP ?