17.5.2024 | Svátek má Aneta


Diskuse k článku

NÁZOR: Schválení normy Euro 7 by pro Evropu znamenalo katastrofu

Jak napovídá i samotný název, jde už o sedmou ze série evropských emisních norem. První evropská emisní norma Euro byla zavedena v roce 1992. Původně se vztahovala na osobní a lehké nákladní automobily. Poté následovaly další, které emisní požadavky neustále zpřísňovaly.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 1.6.2023 6:07

Jojo, pro grýndýl ručička poskakovala vzhůru, jenom Sieg Heil chyběl, a fčil před volbama do putovního cirkusu najednou nahlédli urputnou blbost svého počinu?

Pozoruhodné ... a nevěrohodné.

Neplatí jen pro putovní cirkus, ale i pro tuzemskou věrchušku. Ta se teď šprajcuje, ale když bačovala celé Uhniji, nadělila nám povolenky na benzín a ani nešpitla.

J. Jurax 1.6.2023 5:51

Vyslovujete se nadmíru diplomaticky ... :-)

J. Jurax 1.6.2023 5:50

Zahodit, nebo přepracovat?

Zahodit nejen Euro7, ale i celou EU. Zahodit její vládce, rádce i jejich přicmrdovače.

EU je příkladem historicky ojedinělého jevu, totiž že říše si ve jménu svaté víry panující v palácích vládců svými edikty sama likviduje svou energetiku a průmysl.

Tohle nedělali ani nacisti ani bolševici, na to museli přijít až zeleni magoři a blbečkové z EK i EP.

R. Langer 1.6.2023 5:31

Trochu pozdě....:-P

L. Hančar 1.6.2023 4:49

Evropský průmysl je likvidován za pomocí lokajů sedících ve zlaté kleci evropského parlamentu. Autor, podle vykydypedie český politik, aktivista, básník a publicista, podle smečky člen ortodoxně liberální KDU-ČSL, podle mě oportunista, křičící: chyťte oportunistu! Z vesmíru to vypadá, že europarlament ovládli číňané k obrazu svému. Za 10 let bude čínské lehké, levné a jednoduché benzínové auto jasná volba. A možná bude i zadarmo! Tzn. na příděl podle výše sociálního kreditu.

K. Machala 1.6.2023 3:53

Kulatý čtverec podpory greendealu a současně jeho opatrné nepodpory působí nedůvěryhodně.

K. Machala 1.6.2023 3:51

Tento článek bych zhodnotil slovy - pozdě a málo a jen kvůli euvolbám. Nelíbí se mi ty jemné akcenty typu 'chvályhodné, ale v této podobě likvidační '. Bylo třeba to zastavit dávno a pojmy jako chvályhodnost jsou zcela neadekvátní.

O. Zuckerová 1.6.2023 1:53

Oponující státy předkladatelům návrhu pouze potvrdily (k jejich spokojenosti)účinnost těchto opatření na ekonomickou destrukci Evropy, která smete také kulturní tradice, zdevastuje zbytky morálky a vůbec přepracuje náš kontinent i populaci podle obrazu současných svévolných hybatelů dění. Jen nevím kdo tu jejich "zachráněnou planetu" bude obývat. Proto není třeba nikoho upozorňovat, oni to vědí, vedou to úmyslně tímto směrem. Kéž si je odnese jejich nejvyšší šéf!!

L. Novák 1.6.2023 1:49

;-D Zelení EUROlidovci vytáhli do boje proti Green Dealu... Prý "evropská pravice"... :-P

Evropská pravice brzdí Green Deal. Začal boj o voliče stresované zelenými plány

12. 5. 2023

Největší politická skupina na kontinentu podpořila zemědělce, kteří odmítají ekologičtější hospodaření pod hlavičkou Green Dealu. Pokud neustane tlak na ochranu životního prostředí, hrozí podle lidovců ztráta konkurenceschopnosti, odchod lidí ze zemědělství a i nedostatek potravin v Evropě. Rok před novými eurovolbami tím začal boj o hlasy lidí, kteří se bojí dopadů zelené politiky na živobytí. ...

... "Prohlášení je reakcí na silný tlak z farmářské komunity," uvedla europoslankyně Michaela Šojdrová z KDU-ČSL, která text podporuje. "Chceme po farmářích, aby produkovali kvalitní levné potraviny, a zároveň je zatěžujeme další a další regulací. Začíná to pro ně být neúnosné a je správné, že se za ně evropští lidovci perou," dodala. ...

https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/promeny-zemedelstvi/evropska-pravice-brzdi-green-deal/r~c0900a70ef3711eda25a0cc47ab5f122/

Hlavně že lidovci v Česku fungují ve Fialově vládě jako příkladní ZELENÍ ;-O IDIOTI (Hladík, Jurečka atd...)

L. Novák 1.6.2023 1:39

Dvě dekády chybné energetické politiky pod taktovkou Německa dostaly Evropu na hranu útesu.

Naléhavě potřebujeme tuto radikální změnu

Jan Barták

I když mnozí evropští politici stále označují ruskou invazi na Ukrajinu za příčinu evropské energetické krize, je dnes více než jasné, že ruská invaze evropskou krizi především odhalila a urychlila. Příčiny jsou totiž veskrze domácí: způsobilo je dvacet let pochybné a krátkozraké energetické politiky EU. O to větší úkol před Evropou nyní stojí – je to zásadní výzva, která silně ovlivní její budoucnost.

Termíny jako energetická nezávislost, energetická bezpečnost či evropská energetická suverenita se v minulosti v projevech evropských politiků objevovaly jen výjimečně. Při čtení následujících řádků je také dobré pamatovat, že energetická nezávislost a energetická suverenita nejsou synonyma.

Evropa nikdy nebyla a asi ani nebude energeticky zcela nezávislá. Není to nakonec nezbytné. Rozhodující je druhý pojem – energetická suverenita. Suverenita jako schopnost činit volby a rozhodnutí, kontrolovat jejich provedení od začátku do konce, vyhodnotit zranitelná místa a zabezpečit jejich ochranu. Takovou energetickou politiku Evropa nemá. ...

...Evropskou energetickou politiku určovala klimatická agenda a cíl stát se lídrem globálního boje proti změnám klimatu. Evropa si v tom stanovovala stále ambicióznější cíle bez hlubších dopadových analýz na energetiku, průmysl a jeho životaschopnost a importní závislost. A koneckonců bez analýzy dopadů na evropskou energetickou bezpečnost a... suverenitu. ...

https://www.info.cz/nazory/dve-dekady-chybne-energeticke-politiky-pod-taktovkou-nemecka-dostaly-evropu-na-hranu-utesu

L. Novák 1.6.2023 1:36

ENVIRONMENTALISTÉ: Jak chce Brusel připravit i Čechy o dostupné automobily

Navrhovaná emisní Euro 7 připraví velké skupiny obyvatelstva v ČR i jiných zemích EU o možnost koupit si dostupný automobil. Vyplývá to z analýzy nákladů na aplikaci normy, již publikovalo Sdružení evropských výrobců automobilů.

Jak sdružení ACEA informovalo s poukazem na analýzu britské poradenské firmy Frontier Economics, náklady na splnění požadavků nové emisní normy Euro 7 na jedno vozidlo přibližně 2 000 EUR (48 000 Kč) u osobních automobilů a dodávek se spalovacím motorem a téměř 12 000 EUR (288 000 Kč) u nákladních automobilů a autobusů s dieselovým motorem. Tato čísla jsou čtyřikrát až desetkrát vyšší než odhady Evropské komise v jejím předchozím posouzení dopadů normy Euro 7.

Zákonná norma rovněž chce zpřísnit podmínky testování emisí a nařizuje výrobcům používat palubní systémy k monitorování znečištění s možností zablokovat startu motoru při překročení stanovených limitů. Předpis také poprvé omezuje znečištění pevnými částicemi z brzd a pneumatik, ovšem neexistuje vůbec metodika, jak toho dosáhnout. ... (pokračování v článku)

https://neviditelnypes.lidovky.cz/politika/environmentaliste-jak-chce-brusel-pripravit-i-cechy-o-dostupne-automobily.A230524_145615_p_politika_nef

S. Ševeček 1.6.2023 0:18

pan Zdechovský má jednodenní paměť.

/s ní se mu pohodlně žije, každý nový den je nový.