17.5.2024 | Svátek má Aneta


Diskuse k článku

NÁZOR: Schválení normy Euro 7 by pro Evropu znamenalo katastrofu

Jak napovídá i samotný název, jde už o sedmou ze série evropských emisních norem. První evropská emisní norma Euro byla zavedena v roce 1992. Původně se vztahovala na osobní a lehké nákladní automobily. Poté následovaly další, které emisní požadavky neustále zpřísňovaly.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Peroutka 2.6.2023 22:17

Autor je velký bojovník proti těmto nesmyslům viz: https://echo24.cz/a/HvKka/zpravy-domaci-hlasovani-ceskych-europoslancu-zakaz-vyroby-spalovaci-automobily-2035-unie;-D

M. Pivoda 2.6.2023 21:30

Schválení normy Euro 7 by pro Evropu znamenalo katastrofu.

Ha! Katastrofu?

Pepíček by odpověděl asi takto: Katastrofou by bylo, kdyby spadlo letadlo na jehož palubě by tam cestovali všichni čelní političtí představitelé. Ale nebyla by to škoda. Škoda by nám vznikla pouze tehdy, kdyby nám pochcípali králíci.

L. Novák 2.6.2023 16:34

Pošlete kopii a smažte to. Ukradená data z Tesly jsou výbušná, čeká se bitva právníků

Bývalý zaměstnanec Tesly vynesl z automobilky 100 gigabytů tajných dat a předal je německému deníku Handelsblatt. Jeho redakce se rozhodla zveřejnit útržky dokumentů, které mimo jiné ukazují na nebezpečné chování známého systému Autopilot. ...

https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/elektromobilita/poslete-kopii-a-smazte-to-ukradena-data-z-tesly-jsou-vybusna/r~cbe79a4c007a11eebc030cc47ab5f122/

L. Novák 1.6.2023 23:04

Soud zamítl žalobu těžební společnosti na aktivisty. Neprokázala, že vylezli na rypadlo

https://ct24.ceskatelevize.cz/usteckykraj/3590307-soud-zamitl-zalobu-tezebni-spolecnosti-na-aktivisty-neprokazala-ze-vylezli-na

Zelení magoři tam strašili 3 dny a policisté je nedokázali řádně zdokumentovat jako důkazní materiál pro soud...

Kdyby jim místní ochranka rozbila huby, natočili by si to Zelení jako důkazní materiál sami...

Zkušenost pro příště. :-P

J. Karza 1.6.2023 22:59

Moc bych se neradoval. Ten "odpor" 8 zemí EU proti Euro7 spočívá v návrhu odsunout realizaci normy o nějakou dobu.

K. Vengi 1.6.2023 19:52

A budiž světlo, pravil klerikální poslanec. Jsem agnostik, podotýkám. V červenci se nebudu plahočit na Velehrad, za celebrací loupežníka vinných sklepů v Holomóci, msgre Graubnera . To nechám na hnátech moravských katolických bigotů, nic proti. Ale nevím, proč mám ctít katechismus, snad jenom ten rákos, který Bůh stvořil ku prospěchu "oprdelí" mendíků, "škola hrou".

M. Pivoda 1.6.2023 18:14

50 solárních Temelínů na oběžné dráze kolem Země?

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/tech-technologie-evropa-chce-50-solarnich-temelinu-na-obezne-draze-stavet-je-maji-i-cesi-231612

Tři komentáře

1. Tento článek znamená odchod od někdejšího energetického projektu Desertec, tj. dopravy energie ze Sahary pozemními cestami. Obavy z politických překážek, konkrétně možného budoucího vyvlastnění projektu, už v minulosti převážily v technologicky kompetentním Německu.

2. V článku je nastíněno řešení budoucích technologických problémů, nikoliv účinné byznys strategie. (POZNÁMKA: V učebnicích Ekonomie, minulého či předminulého století, o byznysu takového byznys-rozsahu samozřejmě nic nenaleznete. Takže tam ani nic nehledejte. byla by to ztráta času.).

3. V článku rovněž není zmíněn způsob jak se vyhnout eventuálním negativním klimatickým dopadům, když nejvíce znečištění produkují tzv. rozvojové země. Realistickou (funkční) strategii, vůči tzv. rozvojovým zemím, ideově nastínil jinde již ale Bill Gates.

L. Novák 1.6.2023 18:34

DE ;-OBILE žvanivý, autor toho hloupého článku je idiot, který nemá technické vzdělání a plácá kraviny jako ty. ;-D

Fyzika nedovoluje přenos obrovského množství elektrické energie bezdrátově na velkou vzdálenost s účinností, která by umožňovala výstavbu jako realistický využitelný projekt.

M. Pivoda 1.6.2023 18:38

Já ale mám technické vzdělání. A pracoval jsem i 10 let ve velkém průmyslovém podniku.

P. Han 1.6.2023 18:48

A pořád blábolíte nesmysly.

M. Pivoda 1.6.2023 19:30

Stejný "vědecký" argument kdysi použil i expert Jiří Zlatuška (vůči matematikovi-logikovi doc. Polákovi, tvůrci moravského projektu AI). Za takové "vědecké hodnocení " pak vědecká rada Masarykovy Univerzity v Brně, opakovaně zvolila Jiřího Zlatušku Jeho Magnificencí, rektorem Univerzity. Nevyhodila tedy Jiřího Zlatušku exemplárně z Masarykovy univerzity v Brně, jak byste v civilizovaném světě normálně očekávali.

Byl jsem osobně u toho, když Doc. Polák pak zoufale křičel, že on (matematik-logik) neví, co je to "blábol".

To snad ví jenom čeští vědci a čeští demokraté, kteří dnes "blábolí" cosi o tzv. Sametové revoluci 1989. A studenty z toho i zkouší.

L. Novák 1.6.2023 20:40

Jenom zamořuješ prostor kok;-Otským dementním žvaněním a dokazováním, že o mozek jako hmotu schopnou myslet už jsi dávno přišel... Rv

M. Pivoda 2.6.2023 21:24

Psychiatr Honzák sice už odešel do důchodu, ale jeho nástupci se už těší na L. Nováka.

J. Majzlík 1.6.2023 23:42

Po rychlém proběhnutí se jedním z původních příspěvků člověk jen velmi obtížně rozeznává vážně míněné diskusní reakce jeho čtenářů od vysloveně recesních poznámek k věci. Středověcí mudrlanti, bádající celá staletí na otázkou, kolik že se vejde na konec jehly andělů byli oproti některým současným "vynálezcům" seriózními, veřejné úcty si plně zasluhujícími badateli.

Zázraky současné vědy a techniky matou některé fantazií obdařené jedince k tomu, že jsou si schopni zcela zamlžit hranici mezi snem a stavem současného lidského poznání. I posouvání technického pokroku od dnešních možností k těm dnes sotva tušeným má někde svoje, pravděpodobně nepřekročitelné limity.

L. Novák 2.6.2023 16:32

:-) R^

M. Pivoda 2.6.2023 21:22

Pro J. Majzlíka:

V principu, žádné limity neexistují.

Existují pouze limity časové. Tzn. co se dá dokdy stihnout (v daném prostředí, s jakými náklady, při podstoupení jakého rizika).

Například: J. F. Kennedy, v prostředí vrcholícího ideologického soupeření se sovětským blokem (po Sputniku a Gagarinovi), vytroubil J. F. Kennedy, že do 10 let lidská noha Američana stane na Měsíci. K tomu skutečně došlo, ale za cenu extrémně vysokých nákladů, podstoupení vysokého rizika a dalších specifických okolností, které v době míru jsou nepřijatelné. Ale to vše proběhlo při zachování poznaných fyzikálních zákonů.

P. Sura 1.6.2023 18:10

Euro 7 je doufejme poslední C-hujovina z dílen EU mudrců. Pokud totiž auto používám jen když je to nezbytné, najedu ročně cca 1/3 toho, co kdokoli, kdo "na to má". tak proč bych měl tyhle kilometry ještě snižovat autem za dvojnásobek ceny, když mám emise 1/3 proti všem ostatním?

L. Novák 1.6.2023 18:36

Vy jste ještě nepochopil další z cest vedoucích ke komunismu ve vzdálené budoucnosti? ;-D

P. Sura 1.6.2023 22:24

Možná nepochopil, ale pitomce jim dělat nehodlám.:-P;-)

J. Černý 1.6.2023 17:49

Co jste dělali v EP ?

P. Kopecký 1.6.2023 16:23

Pro Evropu je katastrofou hlavně současná podoba EUEU a složení nikým nevolené EK a i Europarlamentu jehož většinu tvoří liberální socialisté a mnoho psychopatů a o přijímaných nařízeních pak ani nemluvěRv. "Nevyhnutelným údělem EU je krach, jediné co je nejisté je výše škod," Margaret ThatcherVR^

M. Pivoda 1.6.2023 17:37

Upřesnění

Margaret Thatcher byla, ve své historické době, významný politik Velké Británie, nikoliv Bůh vševědoucí a neomylný.

EU, podobně jako ČR, zvolila jako svůj systém řízení demokracii. Co to prakticky znamená? V demokratickém systému řízení má v politických volbách každý občan stejnou váhu svého voličského hlasu. Psychopat stejnou váhu jako altruista, dělník stejný hlas jako ředitel, uklízečka stejný hlas jako vědecká pracovnice.

Prezident-disident, Václav Havel, v počátcích svého prezidentování sice něco z politické tribuny vykřikl o potřebě kvalifikované občanské společnosti, ale to bylo zhruba asi tak vše, co, v období od tzv. Sametové revoluce 1989 dosud, se odehrálo v této zemi směrem k občanům-voličům. Tato země se tedy nemohla stát Švýcarskem, pokud jde o kvalifikovaného voliče.

Získal jsem kdysi vědeckou hodnost v oboru Teorie řízení. Dnes jsem CSd, tj. celkem spokojený důchodce.

L. Novák 1.6.2023 17:53

Dnes je z tebe jen RUDÝ spamující DEBIL, komouši!!!Rv

M. Pivoda 1.6.2023 18:35

Reálný komunismus zatím nikde na planetě Zemi nefungoval. Izraelské kibucy byla kolektivní družstva jen malého rozsahu.

Pokud jde o mne: Nikdy jsem, jako trvale životně bezpartijní, nikdy křivě nepřísahal doživotní věrnost ideám komunismu (abych pak mohl, jako kapitalista privatizovat v Klausově revoluční transformaci ekonomiky).

Nicméně budoucí "komunismus" je principiálně možný, ve smyslu:

- ve smyslu budoucí kolektivní práce i kolektivní zodpovědnosti, pokud si toto budoucí většinová generace Z (tj. osob narozených ve 21. století) demokraticky odhlasuje (a samozřejmě vymřou ekonomičtí magoři jako je L. Novák).

- ve smyslu budoucí ekonomiky hojnosti abundance), což zajistí exponenciálním tempem vyvíjející se technologie (kde klíčovou roli právě sehraje technologie umělé inteligence, AI).

J. Černý 1.6.2023 17:56

Jenže v orgánech EU, třeba EK a EP vítězí ideologie nad přírodními zákony.

M. Pivoda 1.6.2023 18:19

Jaká ideologie?

Ať už je to jakkoliv, toto téma by ale občany bývalé reálné socialistické země nemělo vůbec překvapovat.

M. Pivoda 1.6.2023 16:10

Když politici vývoji technologického oboru nerozumí, nemohou ho ani efektivně řídit. Politici tedy musí tu záležitost nutně konzultovat s odborníky. Jenže!

Jenže jak ale ty správné odborníky na budoucnost (konkurenceschopné nikoliv zdechlé ekonomiky) politici poznají? Například detektory lži zatím nefungují spolehlivě. A jak na sviňu, záleží také na tom, jaký "expert" ty detektory obsluhuje. (Už i J.V. Stalin totiž říkal, že "nezáleží kdo ty hlasy dává, ale kdo ty voličské hlasy počítá"!)

Cituji fakta z textu článku Tomáše Zdechovského:

... Pro evropské automobilky by to neznamenalo nic jiného, než propouštění ve velkém a nárůst dovozů aut. Kvůli zavedení emisní normy Euro 7 by např. největší český výrobce automobilů Škoda Auto musel výrazně omezit výrobu a o práci by přišly tisíce lidí.

Počet propuštěných lidí by ještě vzrostl, kdybychom započítali i lidi v dodavatelských firmách. Příčinou by byla ekonomická nemožnost vyrábět a prodávat za nových podmínek menší modely jako Fabia, Scala či Kamiq. ... Zničili bychom si naprosto nesmyslně náš automobilový průmysl, který se na celkovém HDP Česka podílí zhruba 10 %! ...

Doporučuji politikovi Tomáši Zdechovskému, aby také vypátral, jak se v historii státu ČR přihodilo, že český (tedy váš politický, nikoliv můj) automobilový průmysl je dnes tak silně ohrožen. To se určitě nepřihodilo jen z vůle Boží.

Nápověda: Že by snad nezodpovědně jednala, v pokleku před ČNB v Praze intenzivně vymodlená, "Neviditelná ruka trhu"?

L. Novák 1.6.2023 16:53

Pivoda už se zase z té jeho komunistické demence posral... Rv

M. Pivoda 1.6.2023 17:20

Významný český ekonom L. Novák toto vyčetl z nějaké učebnice ekonomie.

P. Han 1.6.2023 18:50

Žádná učebnice ekonomie se o vás nezmiňuje, hlupáku.