28.6.2024 | Svátek má Lubomír


Diskuse k článku

NAPĚTÍ: Problém „čunkiády“ hledejme jinde.

Před několika lety došlo ve Vsetíně, a nikoliv pouze tam, ale na stovkách jiných míst republiky k tomu, že soud rozhodl o tom, že nájemci bytů, kteří odmítali platit nájemné se z bytů musí vystěhovat bez náhrady. Romové i neromové. Žádná vsetínská specialita…

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Langer 7.9.2023 11:49

Ano, a to byl záměr, rozředit to alespoň nějak.

R. Langer 7.9.2023 11:47

Prodávají dva sousedi barák, a jeden má od realitky nabídnutou prodejní cenu cca 3 a půl milionu, a ten druhý cca mega a půl. Tak se spolu o tom baví, a ten jeden říká, jak je to možný, baráky v řadovce prakticky stejný, a takový rozdíl v ceně! A ten druhý mu říká, víš, je to blbý, ale já nemám za sousedy cigány. ;-D

M. Grundmann 7.9.2023 11:46

Zajímavá odpověď. Na vliv indického kastovního systému jsem nemyslel. Ostatně Rómové jsou také produktem indického kastovního systému. Měl jsem na mysli Indy žijící v USA a západní Evropě. V USA jsou rodiny indického původu nejbohatší. Ve Velké Británii jsou Indové dnes na vedoucích místech ve společnosti a mají značný ekonomický a politický vliv.

Vytrhnutí malého Cikána z jeho prostředí a jeho výchova v jiné kultuře údajně nikam nevede. Obávám se, že se tato populace pod tlakem ostatních etnických skupin specializovala na svůj vlastní způsob života.

Na základě své vlastní zkušenosti jsem přesvědčen, že rozhodující většina lidí má velmi pevnou vůli a až zarputile bojuje o využití každé reálné příležitosti, která se jim naskytne. Ovšem pouze za předpokladu, že jim toto úsilí stojí za to. Nedostatek pevné vůle je spíš výrazem příliš velkých nároků člověka, kterému předpokládaný výsledek nestojí za úsilí. Proto se i také potomci afrických a arabských přistěhovalců v západní Evropě špatně integrují. Místo na samém spodku společenského žebříčku jim na rozdíl od jejich rodičů nestojí za úsilí a vyšších pozic se jim přes jejich snahu kvůli tvrdé konkurenci nedaří dosáhnout. Příliš tvrdá konkurence výrazně demotivuje celé skupiny obyvatel.

R. Langer 7.9.2023 11:43

Do té doby jste žil na cizí účet těch ze Vsetína, tak nedělejte machry. :-P

R. Langer 7.9.2023 11:42

A kočky zásadně pohřbívám do hrobečků na zahradě. :-P

R. Langer 7.9.2023 11:42

Tak my jsme je měli přes 30 let. To vám ale nevadilo, že?Tak proč by je taky zase nemohl mít někdo jiný, navíc v mnohem menším množství? Hm? 8-o

R. Langer 7.9.2023 11:39

Běžte jim to na sociálku vysvětlit... ;-D

P. Brich 7.9.2023 11:39

Ptá se Ferko otce: "Tatko, čo je to té solidarita". Otec odpoví: "Vieš, Ferko, keď Gádžovia chcú peniaze, musí chodiť do roboty. A my si pre nich chodíme na úrad"

"Tatko, a nesere to tých gádžov?", ptá se Ferko. "Sere, ale to už je dikriminácia!", odpoví otec.

P. Brich 7.9.2023 11:26

R^

P. Vychodil 7.9.2023 11:00

Indický kastovní systém již neexistuje ? Lidé se tam rodí do určité kasty s pevným přesvědčením, že to je přesně jejich místo...Ale to bychom zabředli do dlouhé diskuze.

Vrozený talent je samozřejmě jedním z předpokladů úspěchu, nicméně je stále otázkou, nakolik je důležitá jeho kultivace, viz příklady dětí, vychovaných zvířaty. Vezmeme-li v úvahu úroveň výchovy v cikánských rodinách, vlastně o jejich potenciálu nevíme mnoho. Bylo by zajímavé vytrhnout malého cikána z jeho prostředí a vychovat jej v jiném.

Inkluze je dle mého násilná forma "zglajšaltování" progresivistickými politiky, která v konečném důsledku škodí všem.

Ůvahu ohledně silné vůle v "boji" proti jiným silným vůlím, pokládám za zajímavou, nicméně asi bude obtížné kvantifikovat, či vymezit hranici toho, kam je možné silnou vůlí prorazit, a kam již je to boj s větrnými mlýny. A protože, navzdory mnohým "vědcům", je člověk tvor iracionální, a proto tato hranice bude vždy individuálně subjektivní.

Soouhlasím, mít hypertrofovanou vůli bez jakýchkoliv náznaků či možností uspět, je návodem k sebedestrukci. To vidíme v současnosti na Ukrajině...

L. Harvánek 7.9.2023 10:52

Plácáte hlouposti. Žijeme v občanské společnosti, v níž každý má nejen svá práva, ale i povinnosti. A tou občanskou povinností je i to, aby nikdo neparazitoval na druhých. Ona ta listina Základních lidských práv má celou řadu snadno zneužitelných nedostatků. Třeba Bible to řeší líp. Jedno přikázání zní: "Cti otce svého a matku svou ....", druhé pak "miluj bližního svého jako sám sebe".

P. Sura 7.9.2023 10:50

I ty barabizny musely mít nějakou hodnotu, když je musel KOUPIT. Aby je posléze DAROVAL. Je potřeba se ptát těch realitek, kde braly tu drzost prodávat to jako nemovitosti k bydlení.

I když - při asanaci vybydlených objektů je zřejmé a viditelné, jaký standard obytného prostoru tato skupina dokáže praktikovat.

M. Grundmann 7.9.2023 9:16

V západních zemích vládne velmi silný rasismus a lidé z různých komunit nežijí společně. Různé etnické skupiny mají různé pozice ve společnosti a případné vlastní výhody si velmi zarputile chrání pro sebe. Dochází tak ke specializaci různých skupin a opaku integrace.

Hlavním důvodem neúspěchu integrace je konkurenční boj mezi lidmi uvnitř každé společnosti. Pokud jsou rozdíly mezi lidmi dostatečné, společnost se začne štěpit a dochází ke vniku různých skupin obyvatel s trvale různým společenským postavením. A tyto rozdíly se postupem času nezmenšují, ale naopak se zvětšují.

M. Grundmann 7.9.2023 9:08

Různé skupiny lidí se od sebe liší. Nejen v IQ, ale zejména povahou, vzhledem, sklonem k různým chorobám apod. Tyto rozdíly nejsou obvykle natolik veliké, aby každá skupina nemohla fungovat porovnatelným způsobem samostatně. Jsou však dost velké na to, aby jedna etnická skupina lidí mohla druhou etnickou skupinu v případě vzájemného konkurenčního boje zcela převálcovat. To, co některé etnické skupiny drtí, je soužití s jinými schopnějšími etnickými skupinami. Tedy v podstatě inkluze. Soužití s jinými skupinami navíc vede každou etnickou skupinu k vyšší specializaci a tedy i ke zvyšování původních rozdílů. Tedy k opaku integrace.

Proč jsou některé etnické skupiny v konkurenčním boji úspěšnější než druhé ? Rozhodně to není jenom v IQ. Indové jsou dnes ekonomicky nejúspěšnější etnickou skupinou v západních zemích a jejich průměrné IQ není vyšší než IQ ostatních obyvatel západních zemí. Různé etnické skupiny mohou být různě úspěšné v různých situacích, různých podnebích nebo například v různých povoláních.

Rozhodně neplatí, že k úspěchu stačí pouze dostatečně silná vůle. V případě silné konkurence je člověk obklopen jinými lidmi také s dostatečně silnou vůlí a rozhoduje nakonec vrozený talent a jiné faktory, které nemají s vůlí nic společného. Lidé obvykle podceňují silnou vůli ostatních lidí kolem sebe uspět. Lidé, kteří působí dojmem, že nemají dostatečnou vůli uspět, jsou obvykle pouze lidé, kteří si realisticky uvědomují, že jim tato vůle k úspěchu nestačí a hledají jiný způsob života. Bojovat dopředu prohraný boj je nesmysl. Ale stejní lidé se v případě vhodné příležitosti často stávají velmi ambiciózními i úspěšnými, pokud mají reálnou příležitost skutečně uspět. Tedy ne pouze se integrovat na nejnižších stupních společenského žebříčku.

P. Kubáč 7.9.2023 8:51

Rómové, kteří chodí do práce a platí daně - už nejsou Rómové, takže tento způsob integrace je vlastně ten maximální rasismus kterého se můžeme dospustit. Na druhou stranu je otázka do jaké míry má stát povinnost živit netáhla, a tolerovat ostatní aspekty jejich "etnické identity"

M. Kocián 7.9.2023 8:45

Vyřešilo by se to, kdyby se ti dotyční integrovali tak, jak nám to různé vládní i nevládní organizace slibují už léta. To jeden městský představitel dokázat nemohl.

Ale máte pravdu v tom, že se nám ze samospráv pomalu stávají ostrovy řešící svoje problémy na úkor ostatních. Myslím, že to je nešťastné uspořádání.

P. Vychodil 7.9.2023 8:45

máte v rozdílech mezi rasami pravdu, která se ovšem v dnešní době nesmí říkat...

cigáni samozřejmě nejsou samostatnou rasou, ale etnickou a kulturní skupinou, ovšem se všemi svými specifikami, vč. pravděpodobně průměrné výše IQ.

P. Diviš 7.9.2023 8:38

Celkem souhlas, jen připomenu, že Čunek nejenže vystěhoval cikány do kontejnerů, ale koupil jim i různé barabizny v okolních vesnicích, z čehož měli tamní občané převelikou "radost".

L. Zídek 7.9.2023 8:31

A k čemu by pak byli a čím by se živili Profiromové ? Snad ne prací ?

V. Kučer 7.9.2023 8:23

Romové patří ke stejné rase jako my, liší se hlavně rozumovými schopnostmi. Většina z nich není schopna vyučit se řemeslu, jsou schopni vykonávat pouze nekvalifikované práce. Podobné problémy mají západní státy se svými přistěhovalci.

Z. Lapil 7.9.2023 7:42

Takže místo jednoho ghetta vytvořil víc menších a tedy lépe integrovatelných. To bych bral taky jako plus.

P. Dvořák 7.9.2023 7:42

Kdyby je přestěhovali do "těsné blízkosti rybníka", kolik lidí by se v něm asi ještě vykoupalo?

Kdyby je přestěhovali do "těsné blízkosti atletického stadionu", kolik lidí by se v něm asi ještě proběhlo?

Kdyby je přestěhovali do "těsné blízkosti domova důchodců", kolik lidí by si do něho podávalo novou žádost?

Kdyby je přestěhovali do "těsné blízkosti ČEHOKOLIV", kolik lidí v okolí by to potěšilo?

F. Navrátil 7.9.2023 7:38

Základním problémem, který devastuje romskou komunitu jsou nepojistné sociální dávky, které pobírají lidé, kteří nepracovali, nepracují a pracovat nebudou. Nezaměstnavatelnost je tedy podmínkou pro způsob života závislého na sociálních dávkách. Nelze pominout ani vliv státem placených začleňovacích neziskovek, které formují požadavky preferované menšiny a snaží se prohlubovat problémy. Protože čím větší problém, tím větší dotace.

P. Dvořák 7.9.2023 7:35

Z "bydlíků" by sežrali i ty koně v motoru ;-D

P. Dvořák 7.9.2023 7:32

Názor není rasistický, protože rozdíl mezi rasami je, ať už to někdo přizná nebo ne. Nikdo normální přece nemůže tvrdit, že není rozdíl mezi Japonci, Senegalci, Švédy, Aboriginci, Indy nebo Indiány . . . .

Když z blíže neurčených "dalších faktorů" (asi přirozená lenost a násilnictví - v kriminálech je polovina vězňů odsouzených za násilnou tr. činnost jenom cigoši) zvýrazníme "vliv rodiny", tak tento vliv je nesporný. Např. už čtvrtou generaci děti nevidí své rodiče vstávat do práce.

J. Franke 7.9.2023 7:31

Vyřešit něco na cizí účet, navíc bez vědomí postižených, je zkrátka sviňárna. Hlavně že jsem doma za hrdinu.

M. Kocián 7.9.2023 7:21

Cikáni ve Vsetíně bydleli v těsné blízkosti nemocnice. Nebylo to nejšťastnější uspořádání a nějak se to vyřešit muselo. Času na to bylo dost, ale nikdo jiný se do toho nehrnul.

J. Franke 7.9.2023 7:19

Hlavně když mé problémy odnese někdo jiný...

Zdechne mi kočka a tak ji hodím přes plot k sousedovi.

R. Langer 7.9.2023 7:10

Něco jako indiáni, už mě to taky kolikrát napadlo... ;-D

R. Langer 7.9.2023 7:09

Když oni by je dnes prodali, a šli by na pracák... :-(