8.6.2024 | Svátek má Medard


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Ladislav N. 15.1.2006 0:38

Vízku, vy nekladete argumenty založené na znalosti jevů, vy plácáte negramotné kydy...

V tom je celá ubohost vašich řečí "o pravdě vznikající ve sporech"... O pravdě se totiž nehlasuje, pravda se dokazuje argumenty a důkazy. Jestliže státní dluh závratně narostl za vlády ČSSD a stále roste, pak soudný člověk vidí, že ROSTE a ne že klesá... A tak je to i s vašimi ostatními bláboly a lžemi, které používáte. Jako správný komunista. Dialektiku na nás! :-D
Pepa z depa 15.1.2006 0:37

Re: Re: myslím, že klape v Číně...

Do mého příspěvku o Číně jsem dal "mrknutí oka".
 
Myslel jsem to tak, že když p.Kohout ve svém článku odborně vidí na ekonomikách všech zemí euroatlantické civilizace jenom samé nedostatky, tak by si mohl vzít za příklad třeba Čínu, ta by mu nemusela vadit,  ta je na tom přece ekonomicky dobře a roste docela slušně.
 
Akorát naši odborní ekonomové mají smůlu, že my si Čínu za příklad už brát moc nemůžeme, protože naprostou větišnu tanků jsme už sešrotovali, takže by nebylo čím rušit odpůrce ekonomů...
doxa 15.1.2006 0:36

My už máme tréning

V roce 1945 jsme také stáli na pokraji propasti, avšak následně jsme udělali veliký krok vpřed
www racek 15.1.2006 0:33

jo, pane vízek, představte si,

že pan kohout je hlavní se sboru poradců vašeho ministra sobotky ... chápete to? já tedy jo.... he he he... on má takovejch víc. taky s čobky... třeba. šikovný chlapec, ten váš ministr.
Ladislav N. 15.1.2006 0:28

Re: Michal "Kakaový Bob" Kraus a obchody s kakaem

Ano, "Direktor" poslanec KSČSSD Michal Kraus to pochopil po svém... Teď jeho kšefty zkoumá finanční policie. ;-)
Ladislav N. 15.1.2006 0:25

Re: Kohoutovy názory asi politikům zrovna rvát žíly nebudou ...

Těm komunistickým, které obdivujete, určitě ne.
Ladislav N. 15.1.2006 0:23

Re: myslím, že klape v Číně...

Ano? V KOMUNISTICKÉ Číně, která filtruje svým občanům internet na pojmy jako DEMOKRACIE, SVOBODA, LIDSKÁ PRÁVA, TRŽNÍ HOSPODÁŘSTVÍ a další témata, která si nesmějí vyhledat a přečíst? Kde novináře zavírají na léta do vězení za to, že si dovolí kritizovat komunistický režim? Ano, dělají to úspěšně, podle vašich představ. Alespoň víme, čemu fandíte....
Ladislav N. 15.1.2006 0:16

Re: ...a podstupují denně boj s lidskou hloupostí... i na těchto stránkách, přestože je jim jasné, že jde o zápas nekonečný, ba marný

Potíž je v tom, že bojovat s vaší hloupostí, Vízku, je skutečně marné snažení... :-D
pavel 99 15.1.2006 0:15

Re: Re: Re: Všem a dnes naposledy:

Je mi líto, ale pořád vidím nanejvýš "souboj" argumentů. Zkuste mi argumenty vyvrátit názor na červenou barvu, která se mi tak nějak nelíbí?
Pepa z depa 14.1.2006 23:56

Re: Re: Všem a dnes naposledy:

Souboj názorů je myslím v pořádku.
Argument přece znamená konkrétní důkaz, důvod.
Na základě sady argumentů abstrahuji a vytvářím si názor.
S názorem jdu do boje, do konfrontací.
A vytahuji jednotlivé argumenty, kterými správnost mého názoru dokládám.
pavel 99 14.1.2006 23:35

Re: Všem a dnes naposledy:

dost dobře si neumím představit "...souboj názorů..." - nepletete si náhodou (a mnozí Vaši obdivovatelé) názor a argument? Názor se dá toliko sdělit (může být i čistě iracionální, bez argumentačního podkladu), zatímco argument vyvracet. (Pokud se ovšem názoru neříká argument.)
pavel 99 14.1.2006 23:23

Re: Re: Re: Ladislav, pravda a solidnost...

no to jste to tedy "dovysvětlil" padla tady desítka velmi korektních a logických otázek a Vy na to s "tvářením". (Nic jiného jste nedokázal odpovědět.) Tak se "tvařme" jako bychom přiznání měli. Můžete mi vysvětlut, jak by to (na mnoha konkrétních kauzách - výběru je přehršel) pomohlo?
pavel 99 14.1.2006 23:15

Re: Re: Re: ...nepřipadají mi Vízkova slova příliš oprávněná.

mohl bych prosím znát nějaké ty Vízkovy ARGUMENTY? Kupříkladu"...My jsme sice v bryndě, ale Evropa? Ta je dokonce… Ano, až tam..." - to je vážně ARGUMENT jako noha. (Krom toho, že něco takového analytik Kohout v tomto významu rozhodně nepíše.) Nebo je snad ARGUMENT, že pan Vízek něco nechápe? Můžete to nějak dovysvětlit, co máte vlastně na mysli?
Pepa z depa 14.1.2006 23:15

Re: Re: Re: ...nepřipadají mi Vízkova slova příliš oprávněná.

nemaj na to, dneska jsme pravičáky převálcovali...
melkor 14.1.2006 23:07

Re: Re: ...nepřipadají mi Vízkova slova příliš oprávněná.

Potom by ovsem melo byt hrackou nazory pana Vizka vyvratit argumenty, ne? Je mi opravdu, ale opravdu lito, ale ze strany oponentu pana Vizka (jedine realne pravice???) jsem se dockal toliko nadavek a odhaleni, ze pan Vizek byl kdysi ve Strane. Ponekud mi to pripomina onoho pana, ktery vyvracel teorii relativity tvrzenim, ze Einstein se do deseti let pocuraval ... Pokud se Vam to nelibi, zkuste uvest argumenty ad rem a ne ad hominem. Dekuji predem!
melkor 14.1.2006 22:55

Re: fuj

Je nutne, aby se distancovali oba?
František Vízek 14.1.2006 22:44

INU,

Když prasklo, co všechno schovala parta Václava Klause do České konsolidační agentury, do České inkasní a do České finanční, aby udržela zdání vyrovnaného státního rozpočtu,
musela přijít doba, kdy bude třeba SPLÁCET vytvořené dluhy.  A tato doba přišla. Jen do bank se nalilo půl bilionu korun... Hlavně, že se kostlivci ze skříní vytáhli, že se "přiznala barva" a jak ukazují fakta a dokládá statistika - napravuje se ! A dělá to vláda KOALIČNÍ (čili levice  s pravicí).
František Vízek 14.1.2006 22:39

Re: Re: Odpověď všem...

Česká ekonomika je i podle novin, které nefandí ČSSD, v nejlepší kondici za celou dobu existence ČR. Můžeme se sice tvářit, že to je navzdory této vládě a že na tom nemá špetku zásluhy, ale fakta jsou fakta.
O dluzích darmo opakovat: jsme na tom nejlíp v Evropě (měřeno v procentech HDP) a už tři roky se daří při stavbě státního rozpočtu atakovat i ona vysněná mínus 3%, což je podmínka vstupu do eurozóny. Původně jsme se k nim měli dopracovat někdy v roce 2009.  A veřejný dluh - jak je všeobecně známo - může činit až 60% HDP, což překračuje EU i USA, ale u nás jsme hluboko pod 30%.  Takže NEPANIKAŘIT !    
František Vízek 14.1.2006 22:25

Všem a dnes naposledy:

Pravda se už přes 2000 let rodí ve sporech a narodit se vskutku může, pokud se polemika vede slušně, věcně, klidně a vychází z argumentů. K tomu mnohdy stačí  být nadán selským rozumem a obyčejnou lidskou slušností. Dialog má to být souboj názorů a ne boj člověka s člověkem... To tady bylo 50 let (za totality nacistické plus bolševické). Neměli bychom ty hrůzy oživovat...
Pepa z depa 14.1.2006 22:24

Re: Je tedy pravda,

myslím, že klape v Číně...
František Vízek 14.1.2006 22:21

Mnohdy stačí...

Mnohdy stačí být nadán selským rozumem a obyčejnou lidskou slušností, pane Ladislave N., aby člověk vyjádřil názor a vyvolal diskusi. Pravda se už přes 2000 let rodí ve sporech a narodit se může, pokud se polemika vede slušně, věcně, klidně a vychází z argumentů. Má to být souboj názorů a ne člověka s člověkem... To tady bylo 50 let (za totality nacistické plus bolševické). Neměl byste ty hrůzy oživovat...
František Vízek 14.1.2006 22:15

Je tedy pravda,

když analytik píše, že ČESKO JE V BRYNDĚ a evropské státy jsou na tom ještě hůř, stejně tak USA ?  (Přečtěte si znovu!)  Kde tedy ta ekonomika klape ? Že by u Castra, Kima či Putina ?
František Vízek 14.1.2006 22:11

Re: Re: Ladislav, pravda a solidnost...

Stačí, když se nebudeme tvářit, že kolem nás jsou země ekonomiky, školství, zdravotnictví a práva prosté. Stačí, když se poučíme na chybách jiných, což je levnější než učit se na vlastních chybách. Stačí, když si uvědomíme, že přenositelnou je každá dobrá zkušenost ze zemí, kde si přes půl století podávají ruce dobré podnikatelské prostředí s právními normami, se solidností zaměstnavatelů a zaměstnanců a  odborů atd.
František Vízek 14.1.2006 21:59

Moudrá slova Arnošta Lustiga,

která adresuji všem, kteří se urputně snaží, aby bylo líp a podstupují denně boj s lidskou hloupostí... i na těchto stránkách, přestože je jim jasné, že jde o zápas nekonečný, ba marný:
 
Tisíce let zápasí lidi s totožnými potížemi. Jednou čelí lvům v aréně, potom tankům v ulicích, a mezitím cenzuře, drábům, uzurpátorům moci všeho druhu, falešným svědkům, zlodějům a podvodníkům a bratříčkům podobného ražení. Stojí za to si přečíst v archivech, co se stalo před sto roky, abychom věděli, že to bylo podobné dnešku i kdybychom si namlouvali, oč jsme dál. Má to jen jiné šaty.         (Arnošt Lustig)
Pepa z depa 14.1.2006 21:49

Re: Čumile

vzhledem k tomu, že podle p. Kohouta ekonomiku dělají špatně v celé západní, východní i střední Evropě, tak jeho názory asi politikům zrovna rvát žíly nebudou ...
AeroKarel 14.1.2006 21:31

Čumile

Vízkovy nápady jsou tam vyvráceny velmi fundovaně.
Já zde jen projevuji trochu podiv nad tím, že to soudruh Vízek nejen neuznává, nýbrž do Kohouta ještě vandruje.
Kohout není politik, on je ekonomický analitik. Že jsou jeho analýzy politikům nepříjemné ovšem není divu.
Pepa z depa 14.1.2006 21:24

kakao

no, když "roste" kakao v Ghaně, tak se s ním holt musí obchodovat v Ghaně, to myslím soudruzi pochopili zcela správně...
AeroKarel 14.1.2006 21:22

Ale kdepak Myschi,

" to jen to jeho, protoze byl kdysi komunista."
Ne proto, že byl komunista, byť to nic pěkného není.
Proto, že doporučuje komunistické recepty tady a teď.
Ladislav N. 14.1.2006 21:19

Re: Re: Re: ...nepřipadají mi Vízkova slova příliš oprávněná.

Máte pravdu, na obchody KSČSSD s kakaem v Ghaně hned tak někdo nemá... :-D
AeroKarel 14.1.2006 21:18

Soudruhu Vízku,

Kohoutovy analýzy jsou velmi přesné. Komentáře taktéž.
Klausovo působení počátkem devadesátých let bylo jednoznačně přínosné, zvlášť vzhledem k dost obtížným podmínkám nikde nevyzkoušeného přechodu. Těžko mohl v dané situaci udělat podstatně více, i kdyby chtěl.
Socialistické vlády nastoupivší po něm nás zadlužují, aniž by vzniklý dluh byl investičně využit, je prožírán.
Těžko očekávat od ekonomického analytika jako P. Kohout že to bude považovat za přínosné.
Klaus těžko mohl udělat více. Zeman byl ještě oposmlouvou držen na uzdě, ale stejně nesplnil mnohé slibované reformy. Jeho následníci pak na nutnost reforem zcela rezignovali. Možnosti měli. Jenže Špidlík nechtěl (zdroje jsou), Gross pravděpodobně vůbec nechápal o co jde a Paroubek to v průzkumech veřejného mínění nejspíš ještě nenašel.