4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Diskuse k článku

KORONAVIRUS: Devět tisíc pět set čtyřicet čtyři

Devět tisíc pět set čtyřicet čtyři – dnes jako v posledních týdnech téměř každý den na nás z médií křičí další děsivé číslo údajně potvrzující nezadržitelnou explozi covidové pandemie. Říkají tomu počet nově nakažených z minulého dne, někteří dokonce počet nemocných. Většinu lidí toto trvale rostoucí číslo děsí a zřejmě je děsit má. Panika sílí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Š. Hašek 16.10.2020 11:47

Nejde. Všude je prázdno.

Narváno je v televizním studiu. Narváno je na tiskovkách pod širým nebem (ve skafandrech). Narváno je na serverech žádostí o finanční náhrady. Narváno je u počitadel u školáků dopoledne doma, protože chatujou a kouří na balkonech. Narváno je ......

M. Kosejk 16.10.2020 11:44

Vzrůstající počet testů je jen odrazem situace. Nebo si snad myslíte, že lidi jsou takoví tro.tlové, že by na testy chodili jen tak zbůhdarma? Co s volným odpolednem? Půjdu se otestovat! :-)

A jinak:

Média nemůžou za to, že počty testů a procento nakažených jsou zveřejňovány s odstupem. A navíc tyto údaje JSOU zveřejňovány. A čím více otestovaných, tím jsou data o procentu nakažených relevantnější. A cca 25-30% jsou děsivá čísla.

A ještě dodám, stejně tak můžeme pracovat s čísly o hospitalizovaných (a čísly o vážných případech). A jen ignorant si z toho nedokáže nic vyvodit.

Jo a pane W., pokud pochybujete, tak doporučuju jednoduchou věc – sám si to spočítejte. Stačí vám k tomu jen gymnaziální znalosti matematiky o funkcích exponenciály – a prográmek typu Excel.

Prostě si tam ty data zadejte – nechte si podle toho vytvořit křivky s klouzavým průměrem – a protáhnete si to do dalších dnů a týdnů dle funkcí křivky. A uvidíte sám. Když nevíte, čemu věřit, věřte matematice – ta nelže. Čas optimismu pro mě skončil. Průšvih přijde opravdu brzo.

Š. Hašek 16.10.2020 11:44

Přestaňme házet hrách na zeď.

Klidně kvůli změně počtu úmrtí o 1.25% vyhlašte zákaz vycházení.

Mezi námi, divím se, že se jim nepovedlo lidu nabulíkovat, že teď už všichni umírají na vir. Všichni (těch 8000/měs.)!

Nebráním se označení chřipečkář. Pokud dojdou argumenty (a čísla), nastupují "argumenty" -chřipečkář- a -popírač-.

Zatím mi nikdo nevyvrátil "kolosální změnu" počtu zemřelých - ono 1.25%. Setrvalou. I ten šíbr Prymula o ní mlčí a pohádkuje. Protože tuší, že celý národ se nedá utáhnout na uvařené nudli.

V. Petr 16.10.2020 11:37

V tom máte částečně pravdu, ALE to vůbec nesouvisí s karanténou ale s tím, že stát vyhlásí bankrot jen zcela vyjímečně.

A jen pruský král Fridrich Wilhelm I měl koule na to, aby vyházel přes polovinu nadbytečných úředníků.

I. Schlägel 16.10.2020 11:37

Mě už zásoby hrachu došly.;-D

Š. Hašek 16.10.2020 11:36

Jsou opatření a "opatření/blbnutí".

Od května do září nutně nelezu na vysoké skály (dle situace) a beru si pláštěnku. Není to ze strachu, ale kvůli zkušenosti a školním znalostem. Ale rozhodně si neuložím, od toho května do září, zákaz vycházení pod širou oblohu.

Hlavně, aby bylo dost těch lůžek!

Úmrtnost od března do října se hnula o 1.25%. Měsíc co měsíc. Zřejmě v souvislosti s virem. Pokud někdo řekne toto nevymyšlené číslo, je ihned mudroslavy označen za popírače.

Asi budou třeba už i číslologové, jednoduché grafy si nedokáže rozkódovat už ani leckterý vysokoškolák.

I. Schlägel 16.10.2020 11:36

Noční pajzly? Marná diskuze. Zdravím.

I. Schlägel 16.10.2020 11:35

Má právo, a následně má povinnost kompenzovat v rámci ekonomických možností. Pamatují na to i zákony.

V. Petr 16.10.2020 11:34

A kde stát ty peníze jako vezme? Zdroje má jen dva, daně nebo inflace? Proč má chudá samoživitelka dotovat noční pajzly?

Pojistit se lze proti všemu! Lloyd ́s, pojistí prakticky vše, od vysokých mostů po nohy fotbalisty.

I. Schlägel 16.10.2020 11:33

Ano, rozvolnění hrálo významnou roli. Smrtnost ať jí počítáte jakkoliv je u covidu min. desetkrát vyšší než u chřipky. V některých lokalitách ve světě až padesátinásobná. Na příkladu nedostatečné prevence v podobě včasného uzavírání nejen domovů důchodců včetně hrozivých důsledků lze dobře ilustrovat, jak by se nákaza se všemi důsledky šířila, kdyby nedošlo k žádným restrikcím. I ty "pouze" opožděné mají vážné negativní důsledky, jak píšete.

V. Petr 16.10.2020 11:28

Takže stát nemá podle Vás právo vyhlásit karanténu??? Co říkáte třeba morovým kordonům v minulosti? Nám na vojně říkali, že když se někde vyhlásí karanténa, po osobách, které by chtěly danou oblast opustit se střílí!

I. Schlägel 16.10.2020 11:28

Ano. Pokud je k tomu nucen, má kompenzovat, protože covid či jinou dramatickou událost nelze považovat za podnikatelské riziko. Lze se proti tomu nějak rozumně pojistit?

I. Schlägel 16.10.2020 11:26

Mám na mysli ty státní zaměstnance, kteří nepracují. Home Office sem pletete proč? Fakt je ten, že pro státní zaměstnance se práce a zdroje vždy najdou, i kdyby se mělo jednat o kontraproduktivní činnost.

V. Petr 16.10.2020 11:23

Vysvětlete mi, kterým státním zaměstnancům stát platí, aniž by něco dělali, pak se můžeme bavit dál.

Nepletete si to s programem Covid typu kurzarbeitu, pro který ovšem také není důvod, neb jen v zemědělství chybí 150000 zaměstnanců!?

J. Vintr 16.10.2020 11:22

A hlavně by stát nikomu neměl nařizovat, že musí přestat pracovat a vydělávat.

K. Wágner 16.10.2020 11:20

Máte naprostou pravdu. Jenže tady v mnoha případech jen házíte hrách na zeď...

P. Zinga 16.10.2020 11:20

Já taky občas pojmenuji nějaký příspěvek blábolem, ale jsem připraven zdůvodnit, proč. Jak jste na tom Vy?

P. Lenc 16.10.2020 11:19

Víte, ta nynější smrtnost je především důsledkem neuzavření především domovů důchodců a jiných sociálních zařízení včas.A za to může pouze vláda a nikdo jiný.No a těch sto tisíc turistů jenom v Chorvatsku a další desítky tisíc po celém světě a to platí nejen pro nás jsou důsledkem totálního uvolnění.A ať si Evropa včetně našich sousedů nedělá iluze, my máme pouze čtrnáctidenní náskok.

M. Boháček 16.10.2020 11:17

Na Slovensku sa pitvá. Porovnajte počet mŕtvych na milión na covid v SR a v ČR. A uvidíte ten rozdiel.

J. Ganaur 16.10.2020 11:15

No, jo.Tak to hospody označíme jako home office a máme vyhráno!Finančák můžete mít také doma v obýváku.A vyučování ve špajzu!Přijdete mi jako magor!!!:-/:-/:-/

M. Boháček 16.10.2020 11:12

;-D 4 hodiny a výmena. To isto. Nepoznám v okolí ani jednu takú firmu.

Toto tvrdenie je taká istá vtákovina, ako to, že na Slovensku sa musia rúška nosiť v obci aj na vonku. Pod hrozbou pokuty.

Žijeme v policajnom štáte. Tu už oprávnený argument proti Kotlebovej ĽSNS, že je fašistická, stráca zmysel. :-(

J. Ganaur 16.10.2020 11:11

Vy to nemáte?Ale chtěl byste, že?;-D

V. Petr 16.10.2020 11:10

Motáte jablka a hrušky. Musel byste přesně popsat, co máte na mysli. Home Office není, že by někdo nepracoval!

V. Petr 16.10.2020 11:08

Potom ten dotyčný zemřel na Covid. Rakovina by ho třeba zabila, ale později.

Pokud má někdo rakovinu v terminálním stadiu, nechá se odvézt domů a cestou se sanitka vybourá a on se zabije je příčinou smrti autohavárie. A to přesto, že mu třeba zbývalo 14 dní života!

J. Ganaur 16.10.2020 11:08

Když ten covid chytne nemocnici, tak 100% covidu!To dá rozum, nééééé!;-D;-D;-D

I. Schlägel 16.10.2020 11:06

Pokud by stát neměl nic platit podnikatelům, tak potom nikomu, ani státním zaměstnancům. Říká se tomu rovnost před zákonem.

V. Petr 16.10.2020 11:04

Jenže oni mu ten Covid jako příčinu smrti nenapíší! Máte doktory za pitomce?

V. Petr 16.10.2020 11:02

Článek je blábol. ALE HLAVNĚ, nikde není dáno, že by stát musel hospodám, zavřeným v důsledku koronaviru vůbec něco platit, je to jejich PODNIKATELSKÉ RIZIKO! Tlačí na to opozice a také někteří soudci (už aby byla zavedena jejich volitelnost).

Také není důvod platit někomu "ošetřovné," když dítě NENÍ NEMOCNÉ. Pokud by toto nebylo, lidé by si v drtivé větčině případů zajistili hlídání v rámci rodiny. A za mých dětských let nějaké ošetřovné vůbec nebylo a matka také se mnou nezůstávala doma!

M. Boháček 16.10.2020 10:57

R^

I. Schlägel 16.10.2020 10:43

Ano, to samé platí u covidu. Většina ovšem umírá s covidem, stejně jako většina umírá s chřipkou. Bez chřipky i bez covidu by ti lidé žili déle. Tak že pokud se provádějí opatření v případě epidemie chřipky, přísnější opatření se zavádějí v případě nebezpečnějšího covidu.