29.6.2024 | Svátek má Petr, Pavel


Diskuse k článku

KORONAVIRUS: Co se za rok vlastně stalo a jak to skončí?

Nelze říci, že by zodpovědní vědci v Česku nevarovali před exotickými opatřeními politiků, lze jmenovat desítky renomovaných vědců, včetně mnoha lékařů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Novák 12.12.2020 9:55

Už jste byl na COVID-19 testech? Nebo ta vaše porucha myšlení má jiný původ?

L. Novák 12.12.2020 9:52

To říká šiřitel spikleneckých nesmyslů J.Vintr... Rv

https://cs.wikipedia.org/wiki/Konspirační_teorie

L. Novák 12.12.2020 9:45

;-D R^ !!

L. Novák 12.12.2020 9:43

Zase ty vaše hloupé kecy?

L. Novák 12.12.2020 9:41

Další koronavirový blábol stejného autora.

A pak se Aston diví, že Neviditelný pes je na seznamu dezinformačních webů co se koronaviru a jeho šíření týče...

Nedočetl jsem to... Rv :-/:-/

P. Vychodil 12.12.2020 9:36

ale na jiné nemoci mu mohou umírat ? to vám nevadí ? jste předpo...jenom z kovidu, nebo obecně ?

P. Vychodil 12.12.2020 9:34

nevkládejte mi do úst, co jsem neřekl...

vlna pomine, bude záležet na době trvání imunity, kdy se objeví další...podle některých modelů každá další vlna je slabší, možno toto pozorovat třeba ve Španělsku, UK, Švédsku...Itálie je zajímavá, tam druhán vlna je stejná jako první, vysvětluje se tím, že zatímco první zasáhla sever, teď trpí jih

uvidíme na jaře u zemí, které prošly 1. a 2. vlnou (jaro, podzim), jak na jaře na tom budou...můj pocit je takový, že tato druhá vlna je vlastně hodně časově totožná s každoroční chřipkovou vlnou, takže na jaře odezní, a na podzim znovu

co se týče opatření, jsou dle mého názoru nesmyslná...

takže je zapotřebí si ujasnit, co si jeden každý představuje pod pojmem "epidemie bude pokračovat"

K. Salajka 12.12.2020 9:28

Háček je v tom, že asi třetina zvýšené úmrtnosti připadá na vrub skutečnosti, že jsou lidé v izolaci a vyhýbají se návštěvám nemocnic, lékařů, protože správně předpokládají, že tam jim hrozí víc nebezpečí nákazy. Dobře to komentoval MUDr. Žaloudík, který se specializuje na rakovinu. Z vlastní zkušenosti: v roce 2016 mě doktor přesvědčil, abych šel na operaci s arytmií. Ta nebyla nezbytná, ale nakonec mi pomohla. Po nástupu covidu bych operaci odložil, což by vedlo ke snížení kvality života a pravděpodobně i jeho zkrácení.

Statistiky, které porovnávaly úmrtnost obvykle operovaly s dlouhodobým průměrem. Je nesporné, že na jaře 2020 v ČR úmrtnost nedosáhla hodnot z roku 2018. Na podzim se projevily důsledky nedostatků ve zdravotní péči vyvolané přesunem důrazu na jedno onemocnění. Také izolaci starších lidí bez kontaktu s rodinou bych bych tipoval jako možnou příčinu zvýšené úmrtnosti.

R. Meišner 12.12.2020 9:20

je zcela evidentní, že autorovi nikdo z jeho blízkých nezemřel---ať už na covid nebo s covidem. nezbývá než autorovi popřát, ať mu tento stav vydrží co nejdéle.

V. Wagner 12.12.2020 9:19

Jestli tomu dobře rozumím pane Vychodile, hlásáte spolu s panem Guttmannem, že v lednu už bude u nás a v Belgii promoření úplné a epidemie skončí a nebude potřeba žádné omezení a očkování. Už jednu sázku se mnou jste prohrál (pořád čekám, že pošlete to archivní víno a splníte svůj závazek), ale můžeme udělat další. Jestli v polovině ledna bude u nás realizováno promoření a epidemie už bude u nás a v Belgii pryč a nebude potřeba žádné opatření k omezení jejího šíření, tak jste vyhrál. Pokud i v té době pořád u nás i v Belgii epidemie bude pokračovat, tak jsem vyhrál já. Berete tuto sázku?

P. Vychodil 12.12.2020 9:10

v Belgii jsou za vodou, ještě tak měsíc a mají po vlně..

V česku to vypadá, že v lednu bude po vlně...

všude je vidět typická vlna, někde dříve, někde později...to logicky znamená, že musí docházet k nějakému promoření, které zastavuje další šíření (možná že hraje vliv i mutace)

P. Vychodil 12.12.2020 9:03

průměrný věk úmrtí s kovidem je vyšší, než celkový průměr úmrtí...

norská studie o epidemii ve švédsku přišla s informací, že pouze o 1% se zvýšila úmrtnost, a to pouze ve věkové kategorii 80+

co se táče dlouhodobých následků, nějak mám problém věřit důkazům, když dlouhodobě se zatím nemohlo nic projevit...ona těžká chřipka taky může "dlouhodobě" člověka poškodit

souhlasím však s tím, že coronavirus působí mnoha lidem na mozek, a to s trvalými následky...

V. Wagner 12.12.2020 8:57

Připomeňme si, co pan Guttmann psal v polovině října o celkovém počtu úmrtí kvůli epidemii, které bude v Česku, cituji: "Česko může být v jedné čtvrtině či třetině celé křivky, takže může očekávat třikrát či čtyřikrát více zemřelých než současných 800, tj. asi 3000 (asi 300 na milion)."

Čili deklaroval, že v té době je stupeň promoření třetinový či čtvrtinový a počet mrtvých po celkovém promoření odhadl na 3000.

Jaká je reálná situace v polovině prosince? Máme již téměř 10000 mrtvých vlivem epidemie (to jsou čistě ti, kteří jsou hlášení, přičemž porovnáním statistiky úmrtí z předchozími léty ukazuje, že jich pravděpodobně bude ještě o třetinu více) a nepozorujeme žádné známky brždění epidemie vlivem promořenosti. A žádné známky promoření, které by epidemii brzdilo, není pozorováno nikde ve světě.

Nyní je předpověď pana Guttmanna, že promoření, které epidemii zastaví, bude u nás už na konci prosince. To by byla fantastická věc. Tedy v lednu už u nás podle něj epidemie skončí a nebudou potřeba žádná opatření a očkování. Za chvíli tak uvidíme, a pokud se předpověď pana Guttmanna splní, pak opravdu očkování potřebovat. Mám však obavy, že pan Guttmann je úplně mimo a spíše hlásá fejky, jako v jiných případech. Ale uvidíme za tři týdny.

Ještě připomeňme, že dnes třeba Belgie už má počet úmrtí na celkový počet obyvatel 0,15 % (okolo 0,1 % jsme my i řada dalších oblastí). A ani tam nepozorují nějaké ochabnutí epidemie, ke kterému by docházelo bez uplatnění drastických omezujících opatření).

J. Jirka 12.12.2020 8:57

Doporučuji přečíst povídku Konec celé patálie od Stephena Kinga...

J. Jirka 12.12.2020 8:56

2.300Kč / den při běžné péči a 60.000 Kč / den na ARO - JIP.

Ještě nedávno rouškomilové tvrdili, že je to nestydatá lež, za kterou by její šiřitel měl jít do kriminálu, teď jim to připadá "docela noumální, Úďo..."

K. Salajka 12.12.2020 8:50

Tak jest. Až na tu výši úhrady - ta je asi opravdu nižší.

P. Vychodil 12.12.2020 8:44

Australie zastavila pokusy se svojí vakcínou na covid 19 poté, co se u některých dobrovolníci ukázali být falešně pozitivní na HIV...

můj komentář: už kdysi na jaře se deklarovalo, že virus může být umělý, neb obsahuje číst RNA HIV, což údajně přirozenou mutací mezi "zainteresovanými" viry není v přírodě možné...

M. Moravcová 12.12.2020 7:07

Autor si není jist, připouští i řízený únik viru.

M. Moravcová 12.12.2020 7:06

60 tis./ den

M. Moravcová 12.12.2020 7:03

Díky, v té záplavě nadšení z nevyzkoušené vakcíny je to střízlivý pohled.

V. Vérosta 12.12.2020 5:57

hodně pesimistický článek, klást politikům za vinu, že pandemii nezvládají je asi nespravedlivé, virus si dělá co chce on, nejlíp asi masivně testovat a ty pozitivní neprodleně utratit. ;-€

K. Wágner 12.12.2020 5:13

Americký Úřad pro kontrolu potravin a léčiv (FDA) schválil mimořádné použití vakcíny proti covidu-19 od americké farmaceutické společnosti Pfizer a německé firmy BioNTech. Na svém webu o tom s odkazem na tři nejmenované zdroje napsal nejprve list The New York Times (NYT), úřad FDA jeho zprávu vzápětí potvrdil. Prvních 2,9 milionu vakcín se v zemi začne distribuovat příští týden, napsal list.

Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/vakcina-pfizer-schvaleni-nouzove-uziti-koronavirus.A201212_040509_zahranicni_rapc

P. Boublíková 12.12.2020 4:54

Po přečtení článku se mně hrůzou vopotil zobák.

Co se týče autoimunit - spouštěč zpravidla nebývá znám, ale v silném podezření jsou virové infekce včetně bezpříznakových. A včetně covidu.

Nějakou tu ucpanou cévu mívají na svědomí cigarety, které jeví vedlejších účinků víc než všechny vakcíny, co jich na světě bylo. A těch kampaní, které se mě marně snažily vyléčit z nikotinismu ;-D

Oceňuji, že v článku nebylo nic o čipech ani o změně lidské DNA ;-)

Z. Koutecký 12.12.2020 4:18

Jo, Švédi měli pravdu. Jak sami přiznali, tak zpočátku nechali zdecimovat seniory. Měli sice nejvyšší úmrtnost za posledních 160 let, ale teď mají klid. Ti mladší, stejně jako u nás, umírají v důsledku nákazy minimálně.

Z. Koutecký 12.12.2020 4:08

To máte tak, pane Vintře, ať už na covid nebo s covidem, faktem je, že současná epidemie zvyšuje úmrtnost lidí i u nás. Také je fakt, že umírají zejména starší lidé ve věku 65+. Vzhledem k tomu, že průměrný věk dožití je u nás u mužů 76 let a u žen 82 let, tak mnohým ta epidemie život dost zkrátí. Samozřejmě, že v době, kdy s covidem umíralo 3-5 lidí denně, maximálně 10-20, se to ve statistice úmrtnosti moc neprojevilo. Ovšem, když už jich umírá 100-250 denně tak už se to projevit musí. Např. ve 43. týdnu letos zemřelo podle ČSÚ ve věkové kategorii 65+ 3174 lidí, což je téměř dvojnásobek proti průměru téhož týdne za posledních 9 let. U ostatních věkových kategorií nebyl rozdíl významný. Z nakažených covidem sice ti do 64 let tvoří cca 85%, ale neumírají na to. Takže jsou v klidu, komu by vadilo, že umírají nějací důchodci, že? Stejně by dříve, či později umřeli a tady už většinou k ničemu nebyli. Tak na co nějaké lockdowny. Jenže to má háček. Stále častěji se potvrzuje zjištění, že i mírnější průběh nákazy covidem zanechává nejrůznější následky. Na plicích, cévách, srdci atd., dokonce i na mozku. Zatím těch pozorování není dostatek na nezvratný důkaz, ale časem tomu bude jistě věnována větší pozornost, covidu se jen tak asi nezbavíme. Nu, a ti mladší by neměli zapomínat, že také oni jednou zestárnou a tohle určitě není poslední virová epidemie. A jejich potomci se k nim zachovají nepochybně podle jejich vzoru. Počítám, že se jim to nebude líbit.

J. Vintr 12.12.2020 2:50

Ohledně covidu se veřejně nestydatě lže. Proč si myslíte že se nelže i ohledně imunity, získané prodělanou infekcí. Přece je potřeba lidi motivovat, aby se nechali v co největší míře očkovat....

Z. Koutecký 12.12.2020 2:42

Pane Gutmane, asi jste si nepovšiml poznámky v článku v Science Focus, na který zde odkazujete, že tvorbu protilátek u lidí, kteří prodělali nákazu covidem lze očekávat a byla dost vysoká, ale podstatné je, jak dlouho jim případná imunita vydrží. Což zatím nikdo neví. Některé poznatky však indikují, že to není ani jeden měsíc. Což by na zastavení epidemie samozřejmě nestačilo. Tento problém ovšem existuje i u stávajících vakcín na covid. Také u žádné znich nikdo neví jak dlouho imunita vyvolaná očkováním přetrvá. Vaše výhrady vůči vakcíně firmy Pfizer pokládám za oprávněné. V případě vakcíny firmy AstraZeneca se jedná o již vyzkoušený princip, určité riziko však je skryto v použití šimpanzího adenoviru. AstraZeneca si také klade při dodávkách vakcíny jako podmínku souhlas s tím, že bude zbavena právní zodpovědnosti za jakékoliv případné zdravotní poškození v souvislosti s očkováním její vakcínou a to po dobu 4 let.

J. Vintr 12.12.2020 2:31

Pane Šejna, proč pořád melete tyhle blbosti?Vždyť i oficiálně se přiznává, že lidé neumírají NA covid, ale S covidem. Nerozlišuje se vůbec míra zavinění této infekce. Sice jsem tyto statistiky nikde neviděl, ale z mnoha míst jsem četl, že celkový počet zemřelých za letošní rok je pod dlouhodobým průměrem. I statistika věkového složení údajných "obětí covidu" vykazuje, že zdaleka nejvíc jich je ve věku přirozeného dožití. Takže na covid evidentně skutečně zemře jen velmi malá část z toho počtu lidí, kterým se nás soudruzi ve vládě snaží strašit. U části lidí, kteří nezapojí vlastní myšlení, se jim to ale evidentně daří....

P. Veselý 12.12.2020 2:20

Ti lidé nezemřeli na Covid, ale S Covidem. Většinou v požehnaném věku s dalšími nemocemi. Samozřejmě kdyby se ochránily domovy důchodců, LDN a omezilo trajdání důchodců po obchodech, tak to mohlo být lepší. Prostě Švédi měli pravdu. Flégr, Hořejší a Kubek ať zalezou do mrazáku.

J. Vintr 12.12.2020 2:14

Za pozornost stojí skutečnost, že existuje zcela evidentní snaha znemožnit objektivní posouzení závažnosti koronavirové epidemie a to směrem ke zveličování jejich důsledků. Tím, že se za oběti počítají všichni, kteří v době úmrtí byli (údajně) nakaženi virem a zřejmě se vůbec nezkoumá míra skutečného vlivu viru na úmrtí, je zcela znemožněno objektivní posouzení nebezpečnosti tohoto onemocnění. Také je evidentní snaha zkreslovat skutečnou potřebu medicínských zásahů u nemocných tím, že jsou nemocnice přímo upláceny, aby vykazovaly co nejvíc pacientů s tímto onemocněním a také nutnost poskytování intenzivní péče. Vždyť čím jiným je navýšení úhrady zdravotní pojišťovny za každého "covidového" pacienta a obzvláště vysokou úhradou (přes 600 tisíc korun za den) za každého takového pacienta v intenzivní péči. Nabízí se logická otázka: bylo by něco takového zapotřebí dělat, kdyby šlo skutečně o nebezpečnou epidemii, jak se nám neustále snaží vnucovat?