1.6.2024 | Svátek má Laura


Diskuse k článku

KOMUNISMUS: Ze lva se nestane vegetarián

Důsledkem komunismu byly bída, teror, hladomory a minimálně sto milionů zavražděných lidí. Jinak než brutálním násilím to však skončit nemohlo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
D. Laurencikova 20.12.2023 16:30

Ostatne soudim, ze Karthago musi byt zniceno!

H. Lukešová 20.12.2023 17:49

Kterou zemi považujete za to Kartágo, které musí být zničeno? Ale já vím, že taková nejste, že necítíte nenávist k zemím a celým národům... , jak jste vícekrát psala.

D. Laurencikova 20.12.2023 18:39

Zdravim, pani Lukesova. "Ceterum censeo Carthaginem esse delendam" (Ostatne soudim, ze Karthago musi byt zniceno"je citat, pricitany rimskemu politikovi jmenem Marcus Porcius Cato Censorius. Nebo take Cato starsi. Na zacatku treti Punske valky totiz pozadoval Cato pri kazdem zasedani senatu zniceni Karthaga, pricemz mel takto ukoncit kazdou svoji rec zcela nezavisle na tom, o cem se jednalo.

Asi tak jako pan Divis v kazdem svem prispevku zmini Rusko a protahne ho kakaem, at se mluvi o cemkoliv. Nevsimla jste si?

H. Lukešová 20.12.2023 19:16

Dobrý večer, paní Laurečníková, všimla jsem si, že je pan Diviš na Rusko vysazený.

D. Laurencikova 20.12.2023 19:44

Ano. Je uplne jedno, co je predmetem hovoru nebo kritiky, on vzdycky prispeje sdelenim, ze v Rusku je to jeste horsi! To je totalni umanutost, ja rikam "prastenost Ruskem".

H. Lukešová 20.12.2023 20:03

Takhle nechtěla bych se narodit a žít v Rusku, ale možná, že kdybych nic jiného neznala, tak by mi tam život přišel normální a byla bych spokojená, kdo ví...

Rusko také spáchalo spoustu zlých věcí, myslím tím, podporu Hamasu a Iránu, k čemu bylo dotlačeno i Západem, avšak neřády v Rusku nesnižují nepravosti na Západě, propalestinianusmus, LGBTQ aktivismus, tj. změny pohlaví malým dětem, sexuální výchova určená téměř miminkům, green deal...

I Západ pomalu, ale jistě začíná podporovat stále více palestinské teroristy, snaha evropských politiků sankcionovat židovské osadníky, zakazovat jim vstup do evropských států, je čím? Projev hrubého antisemitismu.

Zatím se Česká republika drží, muslimské migranty po desetitisích jsme zatím nepřijali, chirurgická změna pohlaví je dovolena až v dospělosti a v OSN a EU podporujeme Izrael. Na to jsem hrdá. Snad to tak zůstane.

D. Laurencikova 20.12.2023 20:52

Na Ukrajine byste zit chtela? Nebo v Kazachstanu, nebo v Uzbekistanu, nebo v Kirgizii? Nebo na Islandu, kde je pul roku noc a pul roku den, nebo v Australii, kde je hrozna zouzel? Ja opravdu netusim, proc tady kde kdo vzdycha, ze by nechtel zit v Rusku... On to nekdo nekomu vnucuje? Rusi ziji v Rusku, tak jak ziji lide vsude jinde. Rusko je obrovska zeme, ktera se rozprostira na 11 casovych zonach. Jedna se o nejvetsi zemi sveta. V Rusku se da najit urcite vsechno. Bombasticke i mene bombasticke az ubohe. Takove, i makove. Neni nezajimave, ze Rusi z velke casti stale podporuji Putina. Putin ma podporu nejmene tri ctvrtin volicu, zatimco nemecka vlada uz jenom kazdeho pateho volice. Z toho plyne, ze Putin je v Rusku mnohem oblibenejsi, nez Scholz v Nemecku... Mozna ti Rusi v tom Rusku prece jen az tak netrpi, jak si cesky clovek namlouva?

H. Lukešová 20.12.2023 21:01

Ne, nechtěla bych žít ani na Ukrajině. Tam je život také velmi složitý, velká chudoba a korupce, a v muslimských státech je pro západní ženu život obzvlášť krutý a těžký. Zatím jsem spokojená u nás. Možná že se Rusové mají pod Putinem celkem dobře, když já vlastně Rusko ani neznám.

D. Laurencikova 20.12.2023 21:15

No vidíte. Většina z nás ho nezna. Stejně jako většinu jiných zemí. ;-)

H. Lukešová 20.12.2023 21:24

Německo, kde žijete, je také úplně jiné, než bylo. To vím od Vás, pana Křivana a nakonec i od paní Rybnické, která je však se stávající situací spokojená a čeká na nějakého okouzlujicího kalifa.

Osobně neznám ani Německo, byla jsem jednou jedinkrát kdysi v Berlíně, ale už si to vůbec nepamatuji. A jednou, jsme autobusem projížděli Mnichovem a tam byla odbočka na Dachau.

D. Laurencikova 20.12.2023 22:28

Nevěřila byste, jak kouzelné městečko je Dachau. Je tam krásný zámek se zámeckou zahradou na kopci, malebné náměstí, vynikající cukrárny... Velice pěkné město na pohled. V KZ jsem se byla podívat jednou nebo dvakrát. Víckrát tam nemusím.

P. Hák 20.12.2023 22:28

Já bych nechtěl žít ani na Floridě (kvůli vedru, hurikánům a parazitům), nechtěl bych žít ve Španělsku ani v Jižní Francii (nelíbí se mi tam, vyprahlá země), nechtěl bych žít ani v Praze... moc lidí.

D. Laurencikova 20.12.2023 22:38

To je legitimní, pane Hák.

D. Laurencikova 20.12.2023 22:38

To je legitimní, pane Hák.

P. Hák 21.12.2023 7:54

Jasně... to byl souhlas s Vaším argumentem o tom, kdo by kde chtěl žít.

J. Farda 20.12.2023 20:25

Quo usque tandem abutere, Catilina, patientia nostra? ;-)

D. Laurencikova 20.12.2023 20:32

Solange es mir Spass macht?

J. Farda 20.12.2023 21:12

Das ist gut ... und gute Nacht! :-)R^

D. Laurencikova 20.12.2023 21:19

Danke. Auch Ihnen eine gute Nacht.

J. Farda 20.12.2023 21:20

P.S. Tou latinou jsem Vás chtěl jen doplnit, nikolivěk iritovat či atakovat ... :-)

M. Pivoda 20.12.2023 10:27

Tvůrce nové hodnoty, podnikatel-inovátor, nemusí nutně vlastnit. Potřebu vlastnění projevuje spíše povaha administrátora.

Podnikatelovi-inovátorovi stačí, když řídí potřebné zdroje, aby vývoj šel tím kýženým směrem.

Vyhlídky na rok 2030 a za rok 2030 jsou technologicky velmi zajímavé (může to vyústit do vyplácení minimálního nepodmíněného příjmu pro každého občana). A co bude po roce 2030 chtít většina dnes mladé generace, zda kolektivní styl práce (= budoucí komunismus), to dnešní starci už nijak neovlivní.

D. Laurencikova 20.12.2023 16:28

Nepodmineny prijem uz dnes mame. Pobira ho kazdy cernoch nebo Arab, ktery odnekud prijede na soudku, s celou svoji pocetnou rodinou. Pod carou to dela vic, nez nejaky spatne placeny job. Uvidime, jak dlouho to bude fungovat.

M. Pivoda 20.12.2023 10:10

Další možné poctivé upřesnění autora článku by spočívalo v upřesnění toho, že člen Komunistické strany nemusel nutně být komunista z přesvědčení.

Cituji z článku: "... i československý prezident Edvard Beneš, který 14 dnů před svoji smrtí vzkázal svým přátelům do exilu. „...oni (komunisté) všichni bez výjimky lžou. ..."

"Edward Beneš se zasloužil o stát!" - to odhlasovala Poslanecká sněmovna demokratického státu ČR.

Ostatní

Dnešní pamětníky by možná spíše zajímalo podrobnější vysvětlení nekrvavého průběhu tzv. Sametové revoluce 1989. Kam se tehdy poděli ti "komunističtí hrdlořezové", autore? Ze lvů se tehdy stali vegetariáni?

M. Kanda 20.12.2023 13:44

Lvi se tehdy proměnili na staré vypelichané bytosti se zkaženými zuby a vylámanými drápy.

Nebo vám snad Jakeš a spol. připomínali lvy v plné síle?

M. Pivoda 20.12.2023 10:00

Autor by měl ve svém článku také poctivě vysvětlit, jak vůbec vzniklo učení Karla Marxe. To určitě nebylo tak, že jednou ráno se Karel probudil ve špatné náladě, a v návalu zuřivosti zuřivosti sepsal své učení. Směřuji k vysvětlení principu akce a reakce v určité historické době.

M. Kanda 20.12.2023 10:05

Marx byl líný lempl, který absolutně neuměl hospodařit a všechno prošustroval. A z jeho frustrace tak vznikla filozofie založená na okradení poctivých a pracovitých, která adorovala flákače a lemply.

P. Pepax 20.12.2023 10:28

R^ trefné a asi pravdivé.

R. Langer 20.12.2023 12:27

No, a aktivistický buržoazní synek Engels ho v tom podporoval. Stejně sebevražedně jako ti dnešní pablbové.

R. Meišner 20.12.2023 9:34

autor se zřejmě cítí býti historikem. ovšem hodně mizerným, dodávám já. --protože historie, milý autore, není ideologie. takže asi tak. 8-o

P. Kmoníček 20.12.2023 9:56

Meišnere, ve které větě v článku pana Zieglera není pravda. A sdělte to konkrétně a beztrestně veřejnosti.Děkuji