7.5.2024 | Svátek má Stanislav


Diskuse k článku

KNIHA: Česká společnost pod tíhou přímé volby.

Popravdě řečeno, většina různých komentářů a úvah na toto téma „zapadá prachem“, ale konflikt, který je latentně přítomen ve společnosti, a to je naroubování přímé volby prezidenta na náš parlamentní systém, zde zůstane.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Majzlík 9.3.2023 13:15

S ústavou a se zákony všeobecně nelze neustále lavírovat dle momentální situace na pol. scéně a dle kvalit kandidátů, stojících "up to date" ve frontě na zasednutí na presidentský stolec. Na příklad referendem ani posílením pres. pravomocí se nátlaku z EU nezbavíme ani jej nijak nesnížíme.

V. Kučer 9.3.2023 17:52

Přidat prezidentovi pravomoci, zrušit senát a pár milionů by se ušetřilo.

J. Vorlický 9.3.2023 7:18

Problém nevidím ve způsobu voleb; jen ten se změnil. Povinnosti a pravomoci prezidenta zůstaly stejné. Problém vidím v tom, že není koho pořádně volit. Zajímavé pak ještě bude - ne že bych se obával, že ČR bude válčit - až ústavní právníci (ref. pan Kysela) budou panu prezidentovi (generálovi ve výslužbě) tvrdit, že on není vrchní velitel ozbrojených sil.

Je zajímavé jak snadno přecházíme závazné požadavky (teď i navýšení důchodů zákonem), když se nám nehodí do krámu. Něco jako odstupování od smlouvy.

Chápu, že představa jak pan prezident Miloš Zeman velí ozbrojeným silám se jevila jako děsivá (stačilo vidět jak velí svému kancléři), ale bylo by to teď jinak?

R. Langer 9.3.2023 7:48

No podle mě je to jinak - teď mě ta možnost děsí mnohem víc, protože mi připadá mnohem reálnější. ;-)

J. Vorlický 9.3.2023 10:47

Kolik divizí má vrchní velitel?

J. Jurax 9.3.2023 15:35

U nás žádnou. AČR je organizována na brigádním principu.

J. Majzlík 9.3.2023 13:18

R^

M. Valenta 9.3.2023 6:23

Nechtěl jsem dalšího komunistu, ale především jsem nechtěl dalšího prokremelského kolaboranta a to se povedlo.

R. Langer 9.3.2023 7:15

Ano, tady totiž s jistotou nevíme, čí kolaborant to vlastně je. To se opravdu povedlo. ;-D ;-D ;-D

D. Laurencikova 9.3.2023 10:11

Strana zahranicnich vojenskych zajmu vybrala a za pomoci kolaborantskych medii, kterym se podarilo Babise vylicit jako cire Zlo, se ji podarilo prosadit kandidata - byvaleho komunistickeho rozvedcika Pavla. Vy jste na to, stejne jako vic nez polovina volicu, bohuzel skocil. Nutno rict, ze takova nenavist a hysterie tady jeste nikdy nebyla!

A. Nový 9.3.2023 11:12

Blbka Laurenčíková si myslí, že sežala Šalamounovo lejno a proto si myslí, že je nejchytřejší.

D. Laurencikova 9.3.2023 11:47

Vzhledem k nehorazne hlouposti vasi vypovedi bych poradila, abyste prehodnotil svuj jidelnicek. Zda se, ze delate neco spatne ;-)

P. Jaroš 9.3.2023 19:41

A co sežral blb A. Nový???

M. Valenta 9.3.2023 13:00

Chápu, že by Vám mnohem více vyhovoval výběr prezidenta dle prokremelských médií. Jestli ovšem znáte nějaké opravdu nezaujaté médium, tak mi prosím prozraďte jeho souřadnice.

M. Valenta 9.3.2023 13:00

Chápu, že by Vám mnohem více vyhovoval výběr prezidenta dle prokremelských médií. Jestli ovšem znáte nějaké opravdu nezaujaté médium, tak mi prosím prozraďte jeho souřadnice.

D. Laurencikova 9.3.2023 13:28

Vy jste si to tady dnes spletl s kabaretem, pane Valento. To jsem se nasmala! Vy jste si vybral za prezidenta de facto Putinova kolegu a podsouvate mi jakesi prokremelske tendence, kdyz tvrdim, ze ceska verejnopravni media jsou jednostranna, vychovna, manipulativni a po hodnoceni kandidatu ne vecnem, podle toho, co je dobre pro stat, pro hospodarstvi, pro duchodce, pro pracujici, pro vnitrni i zahranicni politiku, ale jako "Dobro" a "Zlo" uz dokonce i nabozensky fanaticka? To se vam opravdu povedlo!

Nezaujate medium chcete? Ja ctu: Weltwoche, Junge Freiheit, Zuerst, FreieWelt, Tichys Einblick, Compact, die Welt, Münchner Merkur... to vam pro zacatek staci. - ty posledni dve jsou nezaujate jen zcasti. ;-)

J. Jurax 9.3.2023 15:46

No jo no, máte holt jiný názor. Takových je ...

Mějte si ho, mít názor je nezadatelné lidské právo a u nás se to ještě může a smí, dokonce se může i veřejně říkat; ba smí se to snad prý i v EU. Ovšem je žádoucí, aby ten názor byl "správný", přesněji "momentálně správný".

V. Kučer 9.3.2023 17:49

Pravda a láska zvítězila.

D. Stirsky 9.3.2023 5:38

Je to už několikátý článek p. Vlka na téma Pavel, Babiš, přímá volba. Společným jmenovatelem je to, co Vlkův souputník Jakl, nazval KYSELÝM KSICHTEM. Kyselým ksichtem z toho, že byl zvolen Pavel. Kdybychom měli volbu parlamentem, bude zde řada článků, že bychom potřebovali přímou volbu.

F. Žůrek 9.3.2023 2:00

Ano. Média dělají politiku jako... bratři v triku...

B. Liborek 9.3.2023 1:48

R^

J. Brunner 9.3.2023 1:36

R^

T. Novy 9.3.2023 0:46

Mně osobně připadá tento článek jako obal na úderný bonmot. Mistrem takových obalů je čuně Zeman, pro kterého žádný bonmot nebyl dostatečně nízký.

O. M. 9.3.2023 0:45

Pane Vlku, ve vašem článku jsem se o novém prezidentovi a dění kolem něj dočetl mnoho nových neuvěřitelných informací, otevřel jste mi oči! :-))

T. Novy 9.3.2023 0:47

Nehynoucí sláva panu Vlkovi.

P. Kohoutek 9.3.2023 0:18

Jinými slovy, Vlk stále nerozdýchal, že jeho preferovaný Blábolil nevyhrál.

J. Novak 9.3.2023 0:25

Neumite cist.

T. Novy 9.3.2023 0:44

Umí číst a umí si z toho udělat závěr.

J. Brunner 9.3.2023 1:39

Dnes i troubové umí číst a dělat závěry.

B. Liborek 9.3.2023 1:49

R^Tak to bylo od doby vzniku písma:-)