1.5.2024 | Svátek práce


Diskuse k článku

GLOSA: Zeman není gentleman

V reakcích na novou neochotu prezidenta republiky přiznat pochybení v kauze Peroutka se často objevují výtky, že prezident porušil pravidla vědecké práce, když si neověřil zdroj, ze kterého cituje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Loskot 5.10.2016 22:44

A jakou seriozní vědeckou činnost

provedl Havel, když se omluvil sudetským Němcům za odsun a nerespektoval tak výsledek Postupimské konference. A korunu tomu dalo to knížecí vemeno, když chtělo za odsun poslat prezidenta Beneše před soud v Haagu.

M. Rybar 5.10.2016 19:46

SEBESTREDNY OPILEC

SEBESTREDNY OPILEC BYL JEDNOZNACNE HAVEL....

P. Kmoníček 5.10.2016 15:26

Je to

zkrátka populistický hulvát dělající ostudu nejen sobě,ale hlavně celé České Republice.

J. Urban 5.10.2016 9:50

sebestředný opilec, navíc loutkovoděný

z Kremlu, miláček české lůzy, obklopen psychopaty a deprivanty - to je obrázek Hradu roku 2016 :-(

Š. Hašek 5.10.2016 10:19

Re: sebestředný opilec, navíc loutkovoděný

A sakra!!

Já se bláhově domníval, že řešíme Přítomnost a články Ferdinanda Peroutky za Druhé republiky. Zde totiž byl použit/vytištěn opět komentář jiných komentářů, které opět komentovaly již komentované. A furt dokola.

Nečetl jste z Přítomnosti nic.

Pozor, až půjdete na Hradčana, jsou tam dráty do Moskvy, hejbaj se. Nezakopněte.

M. Prokop 5.10.2016 11:35

Re: sebestředný opilec, navíc loutkovoděný

Na Peroutkovi a Přítomnosti není co řešit. Ve své době to mělo svůj význam, mnohými dnes nepochopený.

Řešíme sprosťárnu Prvního opilce a jeho ochočeného komouška, což je, na rozdíl od Peroutky a Přítomnosti, prudce aktuální.

F. Houžňák 5.10.2016 12:34

Kolikžeto slíbil Zeman tomu, kdo přinese důkaz,

že chlastá? Sto tisíc? Už jste si je vyzvedl nebo jenom nenávistně pindáte? Co dělají matrace?

Š. Hašek 5.10.2016 17:35

Re: sebestředný opilec, navíc loutkovoděný

Právě, že je asi co řešit.

Vy si řešte opilství, sprosťárnu, ochočené komoušky. Já si budu číst Ferdinanda Peroutku. A sledovat, kterak jeho vnučka o zdravý náhled přišla.

Už chápu, že slova "historicky kulturní Německo" znamenalo "gaunerská země s vůdcem, co zaslouží podřezat". Pomalu začínám přecházet na Vaši stranu. Ev. se pí Kaslové omluvím.

M. Prokop 5.10.2016 22:45

Re: sebestředný opilec, navíc loutkovoděný

Peroutku jsem si četl dříve, než vy jste se o jeho existenci dozvěděl.

Tak mám teď čas i na jeho kibice.

Š. Hašek 5.10.2016 9:24

Ferdinad Peroutka

nemohl být nikterak poškozen zkratkou v Zemanově vyjádření. Psané zůstává.

V Přítomnosti toho napsal dost, aby bylo možno diskutovat o jeho "variantě spolupráce s Německem" po Mnichovu, o jeho zamyšlení se o Židech a "jejich vině na postojích Němců k nim". Zdůrazňuji diskutovat nad napsaným, nikoliv poslouchat úderky revolucionářů kolem paní Kaslové a jiných nečtenářů.

Kolik zde diskutujících přečetlo "o něco více", než jen bláboly v Lidovkách. Nebo "zamyšlení se nad komentářem komentovaného". To jsou věci, komentovat komentované a nečíst originál!!! A dávat to k soudu!

Tak se konečně přiznejte a nekalte vodu. Ale to chci moc.

J. Šimek 5.10.2016 10:58

Re: Ferdinad Peroutka

Tvrdit, že jde o citaci není žádná zkratka, šašku :o)

Š. Hašek 5.10.2016 11:03

Re: Ferdinad Peroutka

Ale vždyť já vím, že jste od Peroutky nečetl ani řádku. Moc se opakujete, nic nového. Šaška jste použil již někdy na jaře.

Co takhle večer "povinná četba", Ferdinand Peroutka. Skoro bych to zavedl, žáci nemusejí čučet na Noru168.

Přeji hezký den.

J. Šimek 5.10.2016 11:19

Re: Ferdinad Peroutka

Tvrdit, že citace je zkratka může jen šašek a další vaše slova na tom nezmění nic.

J. Brunner 5.10.2016 18:01

Re: Ferdinad Peroutka

Odpověď hlupáka.

S. Ševeček 5.10.2016 11:48

Re: Ferdinad Peroutka

Tak!

V. Loula 5.10.2016 9:04

Nijak nechci

hájit Zemana, ano, je to hulvát, a obvinění Peroutky bez důkazu je trapné.

Ale, za daleko horší - nejen morální přešlap, ale dokonce bezprecedentní porušení ustavy - považuji učelové zavřené poslance Sládka tak, aby se nemohl zúčastnit volby prezidenta. Havel by byl stejně zvolen, ale bez toho odstavení Sládka by byl zvolen až v druhém kole. A to zřejmě nebylo možné připustit, protože by to otřáslo zbožnováním Havla.

Š. Hašek 5.10.2016 9:26

Re: Nijak nechci

Měl byste hájit i současného presidenta.

Tedy - pokud jste četl někdy Přitomnost z roku 1938.

Proč ta Kaslová si to nepřečetla. Čtení asi bolí.

V. Loula 5.10.2016 9:59

Re: Nijak nechci

Přiznávám, že přítomnost jsem nečetl. Zemanův problém je v tom, že nehovořil o tom, jak psal Peroutka v roce 1938, ale o tom, že napsal v Přítomnosti článek Hitler je gentleman. A tento článek se nenašel a pravděpodobně ani neexistuje. A soud naprosto správně - podle mne - odsoudil Zemana za ten výrok o konkrétním článku, ale současně řekl, že Peroutka psal tak a tak, což rozzuřilo paní Kaslovou - dle jejích slov - ještě více než Zemanovo tvrzení.

Jinak, já s většinou prohlášení Zemana souhlasím, zejména s jeho názorem na migrační krizi. I když bych se někdy vyjadřoval asi trochu uhlazeněji.

Š. Hašek 5.10.2016 10:14

Re: Nijak nechci

Je dobré si to přečíst. Slovo gentleman tam není, já ho též nenašel.

"Pouze" tam jest charakteristika Třetí Říše jako celkem kulturního, tradičního partnera (i do budoucnosti) pro naši novou republiku s hranicemi za Rakovníkem. Dále též: články "Židé".

Uznávám, že pro někoho to jest naplnění skutku, že president republiky si vymýšlí, pro mě naopak.

Doufám, že se citace Peroutky tímto dostanou k maturitám, nikoliv bláboly TV a komentáře nevoličů presidenta/nečtenářů.

Zkráceno.

V. Loula 5.10.2016 10:26

Re: Nijak nechci

Souhlasím, je třeba číst. Problém je s časem, pokud se mám rozhodovat, zda si přečíst Peroutkovu Přítomnost nebo Feymanovy přednášky o fyzice, tak se rozhoduji pro to druhé. Na obojí prostě čas nemám.

V. Loula 5.10.2016 10:30

Re: Nijak nechci

K maturitám se citace z Peroutky nedostanou. My jsme ještě měli povinnou četbu, a tak jsme museli ty romány opravdu přečíst, abychom o nich mohli mluvit. Dneska jsou na internetu stručné i obsáhlé výtahy z maturitní četby, takže vlastně originály ani číst nemusíte a pouze někoho citujete. Dokonce se nabízí i služby, že za vás napíší rúzné ročníkové práce

J. Lepka 5.10.2016 12:03

Re: Nijak nechci

Když čtete verneovku, také ji nekritizujete z pohledu dnešních technických znalostí. Stejně zpozdilé je komentovat Peroutku a nejen jeho, optikou člověka znalého zvěrstev nadcházející války. V předválečných letech skoro nikdo nebyl dost jasnozřivý aby poznal, co je Hitler za zrůdu, přesto kritizujete tehdejšího novináře, že to netušil. Dokonce vychvalujete soudní výrok za to, že kafrá do práce literárním historikům a bohorovně tvrdí, že ví co chtěl autor vyjádřit.

F. Houžňák 5.10.2016 12:32

No právě, on měl takové názory na Židy a Vůdce,

které nebyly inhibovány pozdější společenskou konvencí, takže to byly jeho (Peroutkovy) SKUTEČNÉ názory na Židy a na Vůdce. To jste mu zase pomoh.

Š. Hašek 5.10.2016 17:40

Re: Nijak nechci

Jasně, v roce 1938 nikdo netušil, co jest Hitler/Třetí Říše za zrůdu. Nesuďte podle sebe.

Uznávám ale, že málokdo tušil jak skutečně neskutečně velká ta zrůda bude. Zde pravda.

M. Prokop 5.10.2016 22:47

Re: Nijak nechci

On to Peroutka i tehdy tušil. Nejen tušil, i napsal. Což Němci odměnili koncentrákem.

J. Šimek 5.10.2016 8:58

často? Něco takového slyším poprvé.

M. Valenta 5.10.2016 8:50

Zeman je hulvát a zbabělec,

ostatně jako každý komunista.

Š. Hašek 5.10.2016 9:35

Re: Zeman je hulvát a zbabělec,

Možno debatovat, tedy i o Dienstbierovi, Uhlovi, Šiklové a většině bruselských komisařů. Souhlasíte??

J. Urban 5.10.2016 9:52

Re: Zeman je hulvát a zbabělec,

Jistěže možno. Je to stejná svoloč. Komouš je vždy svoloč, byť jen o chlup větší, než sociálista.

M. Valenta 5.10.2016 9:59

Re: Zeman je hulvát a zbabělec,

Jistě. Ti Vámi jmenovaní měli alespoň tolik soudnosti se od bolševika distancovat a ne si z jejich pohrobků rovnou vytvořit partaj (Veleba a spol.)