30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Diskuse k článku

GLOSA: Filipovi poradci tentokrát dokonale zklamali

Šéf českých komunistů vystoupil včera na prvomájových oslavách českých sociálních demokratů v Chomutově. Někdo se rozčiluje, někdo si to pochvaluje, někdo je z toho v rozpacích. Co se děje?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Urban 2.5.2012 13:49

Chomutovští sociálfašouni

v čele s družinářkou Vaňhovou si pozvou na svou akci bolševika. Inu, čirý pragmatismus. Byli to chomutovští sociálfašouni (např. agresor Houska, druh Vaňhové), kdo dlouhá léta spolupracovali s místními modráky (senátor A. Novák, pamatujete?), teď holt už vane jiný vítr, tak se ta chamraď bude zase účelově paktovat s rudými, a za pár let třeba zase se žlutými. Jen uhájit to KORYTO!

J. Němec 2.5.2012 13:28

Trochu nefér

Je trochu nefér hodnotit zvyklosti doby Husitů humanistickou optikou současného světa. To rovnou můžeme psát, že Karel IV byl malý Hitler, protože neměl rád Židy. Kolik ještě můžeme vytáhnout dějiných skutečností, abychom se mohli do někoho pustit? Co se takhle omluvit dělníkům, do kterých nechal střílet Masaryk? To je přeci uhozené.

Je specialitou našeho národa si močit pod sebe. Je specialitou našeho národa, že máme tak nízké sebevědomí, že musíme shazovat autority našich dějin i současnosti, abychom náhodou někoho nemuseli uznat. Jediný, kdo si zaslouží bezmezné uznání je sportovec.

A abych se vrátil k tématu a článku. Opravdu je tak těžké si na komunisty něco najít, když už do nich chci rýt? Ta strana je jedna velká karikatura a autor si zcela čecháčkovsky najde cestu přez dehonestaci husitů, kteří, řekněme si tou upřímně, jako jedni z posledních v našich dějinách se postavili něpříteli. Jak jsem se již snažil naznačit, tak způsob války v té době byl už takový.

B. Brousková 2.5.2012 19:21

Re: Trochu nefér

Jako obvykle, je všechno trochu složitější. Pokud jde o "zvyklosti doby Husitů" , je skutečností, že  upalování za živa, všech obyvatel dobývaných měst, včetně žen a dětí, které zavedl Žižka,, byla silná káva i na tehdejší poměry. Alespoń ve střední Evropě. Nikdo jiný to nepraktikoval v takovém měřítku jako Žižka. Naprosto stejným způsobem vylidnil mimo jiné dvakrát i Prachatice. Když byl dobyt Německý Brod   9.ledna 1422 bylo také  vyvražděno všechno obyvatelstvo včetně žen a dětí.To znamená, že  kdo nebyl zabit při dobývání , byl následně upálen za živa. Počet mrtvých je odhadován na 12 000. Jinde  byli upalováni jen muži , ale vždy a všude jeptišky a mniši a  katoličtí duchovní. Další problém je s tím, které husity máte na mysli. Tábority, vedené Prokopem Holým,  nebo Žižkovo polní vojsko? Nebo snad pražské husity vedené Želivským? Nebo snad Orebity? Husiti nikdy netvořili jeden celek s jedním velením. Dost často se spojovali , ale stejně často bojovali i proti sobě navzájem. Když propukly   v Taboře náboženské spory mezi kazateli, vyřešil je Žižka tak, že nejprve vyhnal z Tábora a následně nechal pochytat a upálit všechny, kdo měli na věc jiný názor než on sám. Když musel kvůli tomu opustit Tábor, potřeboval nějaké město, kde by mohl přečkat zimu.  Vyřešil to geniálně- vtrhl do Hradce Králové, která tehdy patříl jinému husitovi. Jmenoval se Diviš Bořek z Miletínka, a byl to Žižkův spojenec. Od té doby ovšem už nebyl. A to až do bitvy u Lipan, kde Diviš Bořek velel těm, kteří  tam  vyhráli. K první bitvě husitů proti husitům došlo dne 4. srpna 1423. Pražští husité, s oddíly Diviše Bořka vytáhli proti Žižkovi.Žižka zvítězil a kronikáři zaznamenali jednu dalo by se říci kuriozitu. Po bitvě si nechal Žižka přívést husitského kněze, který vedl do bitvy (po husitském způsobu), jeho protivníky a umlátil ho palcátem. V té době už byl slepý na obě oči. Musela to tedy jistě být dojemná scéna. Husité byli hlavně a především naboženští fanatici, Žižku nevyjímaje.

J. Němec 3.5.2012 11:13

Re: Trochu nefér

Upřímně řečeno, nemám k tomuto tématu tolik načteno. Stojím si i tak za tím, že leccos mohly zveličovat dobové prameny, ale hlavně, že doba, ač možná obecně né tak krutá, jak Vámi popisovaní Husité, byla krutá až dost. Proto mi nepřišlo příliš fér to vytahovat v současné době. Komunisti Husity neobdivovali, ale jen sprostě používali. Proto mi přijde zbytečně "napsasihůlhledající" komunistům vyčítat husitská zvěrstva.

Děkuji ale i tak za trochu dějepisu. Možná mi to nedá a něco si o tom zjistím.

P. Schuh 2.5.2012 12:41

Pokřivená ideologie

Husiti hajzlové-Komouši hajzlové-Náckové hajzlové-Křižáci hajzlové-Inkvizice hajzlové-Monarchisti hajzlové-Levice hajzlové.....

Pravice......je prostě nejlepší, nejsvětější, nejspravedlivejší, nejhezčí

P. Zeman 2.5.2012 12:47

Re: Pokřivená ideologie

Nejste daleko od pravdy

J. Němec 2.5.2012 13:36

Re: Pokřivená ideologie

Problém je, že tady nic takového, jako je pravice nemáme. Váš první odstavec vystihuje naše politické spektrum. Máme možná pár levicových stran. Komunisty, Dělnickou a možná ještě nějaké jiné. Ani základní poučky o rozdílech mezi pravicí a levicí už neplatí. Tedy ... platí, jelikož strany říkající si pravicové ve skutečnosti svou orientaci v rámci reforem ukazují. Málo svobodné na pravici, málo občansky orientované na to aby byli levicí. Nižší a střední třída jako by byli jen flákači, co se jim musí zatnout tipec a zároveň nedat dost prostoru pro postavení se na vlastní nohy. Pokud se dnes někdo chce postavit na vlastní nohy a začít podnikat , tak dostane přez prsty. A to by drobní podnikatelé měli být solí ekonomiky.

Máme jakýsi oportunistický šedý střed.

P. Andrle 2.5.2012 13:39

Tak ještě jednou

 V textu jde o značnou nadsázku což nemusí každý pochopit. Počínaje tím, že Filip žádné poradce nemá (alespoň ne na to, co má říkat na prvomájových oslavách) a také nelze nikoho obviňovat z toho, co dělali husité. Jiná věc je, kdo se k jejich odkazu hlásil a případně stále hlásí. Také jsem kdysi věřil tomu, že v Táboře házeli peníze do jednoho sudu. Mimochodem Jan Hus se o požadavcích na přijímání pod obojí dozvěděl až ve svém kostnickém vězení. A o neslavných koncích sociální demokracie, které jí po druhé válce připravil Fierlinger a ostatní, bysi měli něco přečíst všichni sociální demokraté. Z historie známe i příklad sudetského Němce Bruno Köhlera z Nového Města pod Smrkem, jemuž se tehdejší německá sociální demokracie ve dvacátých letech zdála málo radikální. Podpořil v roce 1929 „karlínské kluky“, za války byl členem vedení KSČ v Moskvě a po válce jako tajemník UV KSČ (až do roku 1963) měl lví podíl na vzájemném se vraždění soudruhů mezi sebou. Autentická sociální demokracie přeci nemůže spolupracovat se svými likvidátory. Co mi připadá nepochopitelné, jsou drobné poznámky o tom, že radši minulý režim, nebo nový pod novou spojenou levicí, než současnou  zlodějskou společnost. Nechci omlouvat politiku stran, které se hlásí k pravici (žádná autentická pravice ani levice u nás zatím nejsou) a vrší ve své praktické politice mnohá otřesná pochybení. Musíme si ovšem říci, že na cestě k morálnější společnosti máme dvě alternativy. Ta první tak zvaně levicová vede do pekla,v němž jsme již jednou byli. Ta druhá zvaná pravicová  má šanci větší, neboť začíná pomalu chápat demokracii v tom jejím skutečném slova smyslu. Cesta bude ještě dlouhá, jenže je zřejmě lepší a perspektivnější. Všude jinde na světě i ta nejlepší levice je na tom jako Chruščov, kterému odkázal Stalin tři obálky s tím, že je má postupně v dobách krizí SSSR otevírat. Vzkazy z obálek ve své posloupnosti zněly takto: Sveď všechno na mě; dělej to jako já; napiš tři obálky.

J. Slanina 2.5.2012 13:56

Re: "Autentická sociální demokracie přeci nemůže spolupracovat se svými likvidátory."Tak ještě jednou

Ano, máte pravdu, pane Anderle. Jenže poslední "autentický sociální demokrat" polistopadové éry byl pan Rudolf Battěk, než ho paroprase a spol. vyštípali.

BTW: A představte si drzost těch bolševických swiní, že si včera v Hradci Králové na náměstí po něm pojmenovaném uspořádali ten svůj mejdan.

P. Schuh 2.5.2012 14:08

Re: Tak ještě jednou

Nelíbí se mi kádrování lidí a myšlenek (Levice-Pravice). Nad myšlenkou (návrhem,zákonem)by se měla vést demokratická diskuse a je-li dobrá ji přijmout a aplikovat. Dnes je moderní dobrou "myšlenku" bez diskuse zavrhnout, protože přišla právě od Levičáka nebo Komunisty, nebo Husity....A naopak Pravicová myšlenka je vždy apriory dobrá a stát budující.....a prosazuje se bez demokratické diskuse,,,,,,

L. Handzel 2.5.2012 8:29

Nejkrásnější na celém humbuku je,

že všichni naskočili jako oslíci na naše hloupá média. Faktem je, že po ukončení akce KSČM, kráčeli komáři k autům na parkoviště. Iniciativní moderátor oranžád z "tribuny"oslovil Filipa a podal mu mikrofon. Ten pozdravil pod "tribunou" ve čtyřech větách oranžády, popřál jim pěkné počasí a zdárný průběh akce. Nakonec je pozdravil "práci čest". "Práci čest" je starý socdemácký pozdrav z dob, kdy po KSČ a KSČM nebylo logicky "slechu dechu" (vysvětlivka pro pseudoantikomunisty). Okamžité "zahýkání" Sobotky a Haška je jen důkazem, co je to za pitomce. Celé "Bohumínské usnesení" je jen obrovský strach, že by komáři mohli příležitostně, kromě zlodějů z ODS, taky sáhnout na zuby zlodějům z ČSSD. Příznačná spolupráce těchto hajzlíků není jen v Chomutově, stejný marasmus je už léta třeba v Ostravě. Tedy po příštích volbách vláda ČSSD za tiché podpory KSČM s.r.o, spíše však koala z KDU-ČSL.

L. Handzel 2.5.2012 8:34

Re: Nejkrásnější na celém humbuku je,

Panu Andrlemu asi "pralo" sluníčko do hlavy. Jinak si jeho nesmysly ve vztahu k husitům neumím vysvětlit. :)

V. Kain 2.5.2012 12:14

Re: Nejkrásnější na celém humbuku je,

Žižka byl pro komunisty vzorem,to byste měl vědět.To přirovnání je naprosto výstižné.Žižka i kdy to byl lupič byl proti mnohem pozdějším komunistům beránek.Jenom za Stalinem zůstali miliony zavražděných.

P. Zeman 2.5.2012 12:41

Re: Nejkrásnější na celém humbuku je,

Ano. Žižka byl vskutku druhý komunista. První byl Jan Hus, který za svou víru dokonce obětoval život. V tomto duchu nás to tak nějak učili. Tak asi proto.

L. Handzel 2.5.2012 13:45

Re: Nejkrásnější na celém humbuku je,

Hmmm....sluníčko a n+1 piv.

P. Zeman 2.5.2012 14:15

Re: Nejkrásnější na celém humbuku je,

Ano. Vedro ale bohužel bez piva :-). Jenom životní zkušenost, která vás nejspíš minula :-P

L. Handzel 2.5.2012 20:27

Re: Nejkrásnější na celém humbuku je,

Životní zkušenosti máte ze špatného studia zvláštní školy ? Psát o Husovi, jako prvním komunistovi může jen nevzdělanec nebo pomatenec. Mne neminulo nic, životní zkušenosti ? V 66-ti létech si nestěžuji, pocestoval jsem po světě dosti slušně. Se vzděláním také nemám potíže. Historické podklady mám a studoval jsem na slušné úrovni v jazyce německém a latinském. Vaše povídačky naší Kačky z Blesku ovšem neznám. Jinak dobře mi tak, nemám lézt do diskuze z vybranými "zdělanci". END

P. Pavlovský 2.5.2012 9:38

Re: Nejkrásnější na celém humbuku je,

Proč pořád to zbabělé pokrytectví s "tichou podporou"? Jako kmonzervativec dávám přednost standardním řešením! Nechť vládne řádná koalice dvou nejsilnějších stran vzešlých z voleb 2014 - ČSSD a KSČM. Hrdě a bez studu!

L. Handzel 2.5.2012 10:17

Re: Nejkrásnější na celém humbuku je,

Myslím, že jsem rozvedl proč se oranžovky bojí společné vlády s komáry. Klidně si dovedu představit komunistické ministry ve vládě, mají rozhodně daleko schopnější lidi než to, co se tam "šmrdolí" teď. Tedy dotaz na zbabělé pokrytectví musí byt vznesen alespoň na KSČM s.r.o. Pokud tvrdě odmítnou "tichou" podporu, tak se zloději z ČSSD vrhnou ještě z větším křikem do koalay s lidovci, piráty atd. Tady se mylně hovoří o nějaké levici nebo o extrémní levici. Přes silácké řeči komárů (rádi to slyší zejména rudí důchodci), jsou komáři od r.92 v podstatě socialistickou demokracii. ČSSD je ve většině hloupější část prospěchářů z bývalé KSČ, ti chytřejší zdrhli do ODS. :) Zkuste pozkoušet nějakého oranžádu, co ví vlastně o jejich hnutí a Socialistické internacionále.

P. Pavlovský 2.5.2012 11:55

Re: Nejkrásnější na celém humbuku je,

"Tedy dotaz na zbabělé pokrytectví musí byt vznesen alespoň na KSČM" - píšete. Opravdu si myslíte, že by se komunisté zdráhali jít do povolební otevřené vládní koalice s ČSSD?

L. Handzel 2.5.2012 12:32

Re: Nejkrásnější na celém humbuku je,

Asi se nevyjadřuji dost jasně. ČSSD do otevřené koalice a vlády komunisty nikdy nepustí (z hrůzy). To by museli vyházet celou vedoucí špičku vč. hajzlíků na úrovni krajů a velkých měst a svých milionářů v Praze.

P. Zeman 2.5.2012 12:46

Re: Nejkrásnější na celém humbuku je,

Tak komouši mají schopnější lidi schopné vládnout :-D? Prosím aspoň jednoho. Zatím o sobě elita KSČM dává o sobě vědět jenom tak, že buď vyhrožuje nebo rovnou někoho přejede :-P. To je jako kvalifikace k vládnutí dost málo.

L. Handzel 2.5.2012 13:49

Re: Nejkrásnější na celém humbuku je,

Bojím se, že to při Vašem rozhledu, Vaše hlava nepobere. Vraťte se k pivu, tam jste určitě šéf a moudrý král.

P. Zeman 2.5.2012 14:17

Re: Nejkrásnější na celém humbuku je,

Děkuji za konkrétní odpověď :-D. To se to "diskutuje" bez argumentů, že?

J. Vlk 2.5.2012 17:29

Re: Nejkrásnější na celém humbuku je,

A proč až v roce 2014 ?

P. Pavlovský 2.5.2012 18:25

Re: Nejkrásnější na celém humbuku je,

Čtěte pozorně! Napsal jsem, že mám rád standardní řešení. Tedy též řádné a nikoli předčasné volby.

E. Heusinger 2.5.2012 8:11

Pane autore,

to jste nepochopil, že to byl od socanů jasný vzkaz ODSákům?

Vyhnali jste nás od korýtek v Praze, vyženeme vás od korýtek v krajích.  V ústeckém kraji už nebudeme tolerovat modré kmotry, zvláště když naši kmotři odešli za Paroubkem.

J. Novak 2.5.2012 7:27

Když už nevím co, vytáhnu Husity...

Milý autore, a vy se domníváte, že Křižáci mávající prapory s se symbolem Krista se na svém tažení chovali ve smyslu jeho učení? Že neplenili cestou všude, kam přišli, včetně znásilnění řeholních sester v klášterech apod.? Koukám, že už vážně nevíte, jak odvrátit pozornost od toho, co dnes většinu lidí ve společnosti nejvíce štve a to je to, že ten, kdo rozkulačil a rozebral si národní majetek "za hubičku" se ani v nejmenším nehodlá na náhradě vznilých škod podílet a naopak má tu drzost nám neště za to poslat účet k proplacení.

P. Zeman 2.5.2012 14:24

Re: Když už nevím co, vytáhnu Husity...

A kdy jste se přihlásili vy k náhradě vzniklých škod napáchaných za 40 roků totáče, milý soudruhu? Nějak si nevzpomínám. Dneska máme nějak moc vrahů, co na rohu ulice o morálce káží...

P. Jansky 2.5.2012 7:27

pred cervnem byl unor

ktery jste jaksi zamlcel.. abyste nemusel priznat ze ten komunismus odmavali gottwaldovi prave socani