26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

FEDERALISMUS: Energetická krize záminkou pro „více Evropy“

V souvislosti s energetickou krizí se opět objevil požadavek na nalezení „evropského řešení“. Jako ostatně při každé krizi. Nenajde se samozřejmě nic a jediným výsledkem bude volání po „více Evropy“. Jako ostatně při každé krizi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Kuhaj 9.9.2022 10:35

To je právě to, co mě nepřestává fascinovat - tohle dělají lidé, kteří nejhlasitěji ty minulé časy a lidi kritizují. Čím radikálněji vystupují proti "totalitnímu Rusku, Číně, Zemanovi, Babišovi..." tím menší problém mají s používáním stejných praktik. To je snad cílený psychologický trik - držet před sebou jako štít někoho, kdo je ze stejných lumpáren snadněji obvinitelný, než oni. Používají je opravdu jako hromosvod - blesk uhodí vždycky jinam, než do toho důležitého místa. "My a lumpové? To Babiš je estébák, ten vám chce vzít svobodu. My jen bojujeme proti zlým desinformátorům, to je rozdíl..."

D. Laurencikova 9.9.2022 10:01

R^R^R^

J. Ganaur 9.9.2022 8:39

Jenom pro ujasnění pojmů: https://www.consilium.europa.eu/cs/council-eu/voting-system/qualified-majority/:-/

P. Diviš 9.9.2022 8:45

Pojmů teoretických, nebo praktických?

J. Ganaur 9.9.2022 9:35

To by snad mělo být jedno.:-/

V. Kuhaj 9.9.2022 10:38

Jen se snaží posunout diskusi jinam. Klasika.

P. Pepax 9.9.2022 8:31

Ta slavná EU, která se prý hodí pro dobré počasí právě v období tzv. dobrého počasí prosadila zničující zelený úděl, nyní se podělala z US a vyhlásila sebezničující sankce na podporu zkorumpované Ukrajiny. Právě středoevropské země a Česko zejména jsou nejvíce závislé na ruském plynu a ropě a myslitelé jako Fiala očekávají jakési řešení od EU potentátu, kteří to vše podělali. Vypadá to že nám není pomoci.

P. Diviš 9.9.2022 8:47

Podpora Ukrajiny by měla být mnohem více zájmem států EU, než US. USA jsou soběstačné, státy EU "na ráně" a z vlastní (zelené) blbosti mnohem více závislé na agresivním Rusku.

D. Laurencikova 9.9.2022 10:04

Podivejte se na mapu, kde bylo NATO v roce 1990 kde je dnes, nez zacnete placat neco o "agresivnim Rusku".

J. Lukavsky 10.9.2022 17:22

A to NATO se samozřejmě rozšířilo násilím, přes nesouhlas příslušných zemí že? Prostě jednoho dne se tam znenadání objevili jacísi zelení mužíci, pak vojáci NATO na dovolené (ale s tanky) no a pak.... podpis. Rusko by si mělo položit otázku, proč se skoro všechny země, které se tak dlouho hřály v teplé náruči SSSR (kde tak vólno dýšet čelověk...) a Varšavské smlouvy a RVHP...tak zuřivě cpou do NATO. Ba i Finsko a Švédsko již podléhá surovému tlaku NATO a bude tam násilím nacpáno. J.L. end

D. Laurencikova 10.9.2022 18:41

To se musite zeptat tech jestrabu v NATO, kteri tyto zeme pro clenstvi ziskavaji. Jiste to nebudou delat z lasky ku "svobode, demokracii a lidskym pravum". Kazde dalsi rozsireni NATO Rusko spolklo. S Ukrajinou je tomu bohuzel jinak. Ukrajina byla skutecne cervena cara. Ted vidime, do jake miry byly snahy Ukrajiny o clenstvi v NATO teto zemi prospesne. Ja nevím, jak vy, ale ja osobne nemam chut zchudnout, mrznout a stradat za clenstvi Ukrajiny v NATO, aniz bych chtela kvuli tomuto uslechtilemu cili do treti svetove, atomove valky. :-/

J. Lukavsky 10.9.2022 18:54

Pokud je Ukrajina suverénní a svobodný stát, zakládající člen OSN.... tak má právo vstoupit kamkoli chce. Stejně tak si Vaše či moje dcera, pokud je dospělá a svéprávná, může vzít za manžela koho chce a můj či Váš nesouhlas s její volbou na věci nic nemění. Takže je to pouze otázka, zda dosud platí či neplatí Brežněnova doktrina "omezené suverenity zemí socialistického tábora". Dle Vás platí, čili Ukrajina nemůže zažádat o členství v NATO bez souhlasu Ruska. Stejně tak Rusko nemůže vstoupit do nějakého paktu s Čínou či Indií bez souhlasu Ukrajiny, Polska, Německa.....? No vlastně Rusko jen pokračuje v politice SSSR, kde na pokus o sebemenší uvolnění z ruského chomoutu následovala Internacionální pomoc. J.L. end

D. Laurencikova 10.9.2022 19:06

To je porad ten samy blabol. USA by ve svem bezprostrednim sousedstvi netrpely ruske rakety stredniho doletu.... Zbytecne bych se namahala, vysvetlovat vam samozrejme. Zijeme nun mal ve svete, kde velmoci maji svoje geopoliticke zajmy. Co takhle, jeden druheho respektovat?? Tady vidite, kam to Zelensky tou dospelosti a svepravnosti dotahl. On sam dokonce z valky tyje, mimo jine pronajima svoji vilu v Toskane na bohate Rusy za 50 tisic mesicne a..... Co z toho bude mit Ukrajina? Co z toho bude mit vubec kdo, krome zbrojaru, kteri maji miliardove zakazky, po te ctyrlete nude, kdy Trump nevedl zadnou valku? Nechte si tu teorii, jak je to v praxi jsme videli na priklade Kuby v roce 1962 a na priklade jakychsi ostrovu... nechce se mi to hledat. Ukrajina nebyla v zadnem ruskem chomoute, na Ukrajine ziji ostatne miliony Rusu, to je o necem jinem. Nechce se mi, vam to vysvetlovat. Nudi me to. Uz to bylo receno tisickrat.

D. Laurencikova 10.9.2022 19:07

Rec je o 50 tisicich Eur, nikoliv korun.

J. Lukavsky 11.9.2022 14:35

"mimo jine pronajima svoji vilu v Toskane" no já nemám možnost nahlédnout do Zelenského dańového přiznání na rozdíl od Vás. Není těch 50 000 měsíčně málo? Myslíte asi Eura? "Ukrajina nebyla v zadnem ruskem chomoutě" důkazem je, že si může svobodně vybrat jestli chce či nechce do NATO. Ano. J.L. end

D. Laurencikova 11.9.2022 14:57

Mela jsem moznost nahlednout do italskych novin Il Tirreno, kde se o tom pise. Nemecky tisk ostatne take, psaly o tom snad kazde noviny: Ne na ukrajinske uprchliky, na bohate Rusy pronajima pan Zelensky svoji vilu v Toskane, za 50 tisic mesicne. Samozrejme, ze Eur. Je hezke od vas, ze mu to prejete, az si budete oblekat treti svetr a obouvat valenky a radovat se, ze Black out je cosi hezkeho, kdy mate konecne cas pro rodinu. Doufejme, ze neprojde ten zakaz cestovani Rusu do EU...

Je snad Rakousko, Svycarsko, nebo byla Yugoslavie a jine zeme v Ruskem chomoute, protoze nebyly v NATO? Myslite, ze by Mexiko mohlo vstoupit do vojenskeho svazku s Ruskem, ze by si to USA nechaly libit? Nenechaly, L.L. end. Jakkoliv to zpochybnite.

J. Lukavsky 11.9.2022 15:04

" az si budete oblekat treti svetr a obouvat valenky a radovat se," klídek, samozřejmě, že už máme koupeny kamna na dřevo s výměníkem a na zahradě dřevo na jednu zimu spolehlivě. Takže válenek se nebojím. No představa, že Mexiko vstoupí do vojenského svazku s Ruskem mě zaujala. Představuji si, jak USA vypovídají ty tisíce Mexičanů co se tam nasáčkovali, bez papírů.... no a další Kuba do které teklo xxxxx litrů ruské ropy denně by docela bodla, Mexiko by to jistě neudělalo zadarmo, jsou to filutové. J.L. end

D. Laurencikova 11.9.2022 15:40

Ne kazdy ma moznost instalovat v byte kamna na drevo s vymenikem a zahradu, kde by mohl mit drevo. Nejde jenom o vas. A neteste se, ze se vas ten vseobecny krach nijak nedotkne, i kdyz uznavam, ze vase kamna na drevo jsou jistou vyhodou. Tu moznost ja nemam.

Jinak si skutecne hlavne uchovejte humor, bude se vam jeste hodit ;-).

J. Lukavsky 11.9.2022 15:50

"Ne kazdy ma moznost instalovat v byte kamna na drevo s vymenikem a zahradu, kde by mohl mit drevo." nevím kolik % Čechů má tuto možnost, dejme tomu 20%? I to je dobré a na vesnicích je vidět jak rostou hromady dřeva u chalup. J.L. end

D. Laurencikova 11.9.2022 15:52

Ano. A tech zbylych 80% muze diky panu Fialovi a jeho valecnym choutkam mrznout?

J. Lukavsky 11.9.2022 16:13

"A tech zbylych 80% muze diky panu Fialovi a jeho valecnym choutkam mrznout?" no pokud vím, tak zásobníky jsou plné, nový terminál má kapacitu třetinu naší spotřeby, pracuje se na propojení dalších trubek s Polskem a Rakouskem (?)... něco se ušpoří. Takže vláda p. Fialy si nevede špatně. Nakonec zdědila covid po Babišovi a nově i Speciální operaci, nemají to snadné. Napravit chyby Babiše za těch pár měsíců asi není tak špatné. Že Česko bude mrznout a proto se vrátí Babiš je asi sen v Kremlu, ale nevím, nevím.... do voleb je daleko. J.L. end

D. Laurencikova 11.9.2022 19:56

No vidite, svedete to na Babise, za zbytek muze Putin a Fiala je ex obligo. Za giganticke ceny elektriny muzou pritom leta mizerne hospodarske politiky rizene ideologii, "Energiewende" a nebyt toho, ze jsme vyhlasili Rusku valku s proklamovanym cilem, Rusko porazit (!) a hospodarsky znicit, i ten plyn by byl.

Nevim, proc by mel Putin snit o Babisovi? Nebo myslite, ze by Babis byl chytrejsi a nekopal ho do holene? Dnes jsem slysela vysledky dotazoven v Cechach, vede Babis. Ale ony se ostatni strany zase slepi, aby ho porazily, zadny strach.

Zdedit covid po Babisovi Fiala nemohl, nebyl to Babisuv covid. Ani tu "specialni operaci", ktera se nas vubec netyka, si nevymyslel Babis. Neni to nase valka, pane Lukavsky. Ukrajinci nejsou nasi pratele a Rusi nejsou nasi nepratele. Takze tu valku s Ruskem Fiala nezdedil, tu zacal on sam.

Nerikali Polaci, ze se o zadny plyn delit nebudou?

J. Lukavsky 12.9.2022 9:39

"Neni to nase valka, pane Lukavsky." ZATÍM, ale jak se proslýchá z Kremlu chuť by byla... "Ukrajinci nejsou nasi pratele a Rusi nejsou nasi nepratele." No pro Němce asi ano, ale za už bývalé NDR bych nedal zlámaný groš s tím přátelstvím. Voni ti Rusové jsou takoví ..... J.L.

D. Laurencikova 12.9.2022 10:15

Ne, nebyla. To jenom kdosi chce, abyste na ten humbuk veril a vy na to skacete jak na uzene. "Rusove jsou takovi, Nemci jsou makovi".... bla bla bla. Lidi jsou vsude na svete ze stejneho testa. Nikdo neni jenom dobry a nikdo neni jenom spatny. Nejsou dobre a spatne narody, ale jenom dobri a spatni jedinci. Uz me nebavite, pane Lukavsky. Nemate co zajimaveho rict, jenom predsudky, spekulace a klise.

J. Lukavsky 12.9.2022 12:07

"Uz me nebavite, pane Lukavsky" No naopak Vy mě bavíte docela dobře, ale OK, já nebudu reagovat na vaše zábavné poznámky a vy na moje, OK? Děkuji, J.L. end

J. Lukavsky 12.9.2022 9:42

"tu valku s Ruskem Fiala nezdedil, tu zacal on sam." no nějak mi ušlo, že by Fiala vyhlásil válku Putinovi, doteďka jsem myslel, že Putin vyhlásil "Speciální vojenskou operaci" Ukrajině a že ČR začala POTÉ Ukrajině pomáhat, ale asi z Německa je to vidět jinak. J.L. end

D. Laurencikova 12.9.2022 10:08

Ne. Fiala posilal zbrane uz pred valkou, jak priznal. Video, kde to rika, se k vam muselo nedostat. Cesko bylo vubec prvni, kdo zacal posilat zbrane na Ukrajinu. Putin vyhlasil "specialni vojenskou operaci" na Ukrajine a Fiala v Cesku zvolal: "Jsme ve valce"! Takze kdo komu vyhlasil valku??

J. Lukavsky 12.9.2022 12:04

"Fiala posilal zbrane uz pred valkou, jak priznal." Ono je zakázáno aby jeden stát prodal zbraně jinému? No zajímavé, asi se to smí jen tehdy, když Rusko prodává zbraně Indii, Číně, S.Koreji, Bělorusku..... jinak je to zakázáno. Už rozumím. J.L. end

V. Kuhaj 9.9.2022 10:41

Tak v 10:04 vás paní Laurenčíková na něco dost důležitého upozornila. Reakce?

V. Kuhaj 9.9.2022 8:28

Začátek článku nebyl špatný. Ale cestou, jak si zachovat státnost a zároveň se začít chovat normálně, je vypakovat z ČR vládu extremistů