6.7.2024 | Den upálení mistra Jana Husa


Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Nevrkla 28.6.2024 11:38

EU nijak z východu ohrožována není. Když Putin nedávno nabídl zastavení palby do minuty, pokud se Ukrajina vzdá Krymu a Donbasu a zůstane neutrální, EU a NATO se z této nabídky osypaly, tolik si přejí válčit. Rusko nechce.

J. Gottlieb 28.6.2024 11:37

👏😵💫😵💫

J. Gottlieb 28.6.2024 11:37

👏😵💫😵💫

J. Nevrkla 28.6.2024 11:34

Ano, aktivní blbec je horší než třídní nepřítel. Dnes jsou takovými aktivními blbci především ti, kteří chtějí zvítězit na Ruskem.

R. Langer 28.6.2024 11:26

Do Ruska z Ukrajiny emigrovalo lidí docela dost... :-P

R. Langer 28.6.2024 11:23

On jim to zakázal Putin, ale těm tupcům to dodnes nedošlo... ;-)

V. Vlk St 28.6.2024 10:58

V bitvě u Varny padli poslední husité . Křížové výpravy se zúčastnili jako žoldnéři také čeští veteráni husitských válek pod vedením hejtmana Jana Čapka ze Sán, kteří si sebou přivezli svou osvědčenou vozovou hradbu. Turci jim nabídli, že mohou jako nekatolíci z bitvy odejít, oni to odmítli, celou noc se modlili, přijali „poslední pomazání“ a druhý den v bitvě všichni padli.

M. Zasazabanovaný 28.6.2024 10:03

Európa pred pádom:

V roce 2022 se Sharpová zúčastnila panelové diskuze na téma „Mléko a bělost,“ kterou pořádala Wellcome Collection v Londýně. V panelové diskuzi profesorka nastínila „severoevropskou posedlost mlékem,“ která vedla k předpokladu, že mléko je životně důležitou součástí každé lidské stravy a mělo by být produkováno a poskytováno v obrovském měřítku.

Takový předpoklad podle ní může být chápán jako předpoklad nadřazenosti bílé rasy.

Vysvětlila: „Potřeby severní Evropy a věda, kterou technologie vyvinula k jejich řešení, jsou potřeby, které se týkají a jsou nejdůležitější pro většinovou populaci na celém světě.“

https://necenzurovanapravda.cz/2024/06/dalsi-woke-projekt-takzvani-vedci-zjistili-ze-mleko-ma-rasistickou-a-kolonialni-minulost/

Možná jste si všimli, že různé církve – a to nejen ta katolická, představovaná Bergogliem – mají zřejmě za úkol dopomoci k rychlejší islamizaci Evropy. Odpovídá tomu jejich jednání, ve většině případů vítají muslimské dobyvatele a pomáhají jejich dalšímu dovozu. Například v Německu jsou obě hlavní církve největšími sponzory pašeráckých neziskovek, jejichž jediným úkolem je přivážet z Afriky do Evropy její nové obyvatelstvo. Tomuto obyvatelstvu také přednostně slouží různé církevní ubytovny, které byly dříve k dispozici chudým Evropanům. Ti již dnes zpravidla nemají v obohacovaných zemích na podobné ubytování nárok.

Nyní švédský arcibiskup vyzval k podpoře halekání z mešit, při kterém se svolávají mohamedáni k páteční modlitbě. Nezajímá ho, že v onom svolávání se mimo obligátního „Alláhu akbar“ také říká, že neexistuje jiný Bůh než AlláhJe také všeobecně známo, že v případě Evropy považují muslimové halekání z mešit za jakési označkování dobytého území. Švédský arcibiskup tak zcela otevřeně souhlasil s islamizací vlastní země.

https://necenzurovanapravda.cz/2024/06/svedsky-arcibiskup-si-mysli-ze-jeho-cirkev-by-mela-vytvorit-prostor-pro-islam/

J. Pokoutný 28.6.2024 9:56

To není tak úplně pravdu. Níkájské císařství sjednotilo území říše dříve, než osmanský emirát (posléze sultanát) vůbec vznikl (1299). Větší problém bylo neustálé soupeření šlechtických rodů nebo i členů vládnoucí dynastie Palaiologů.

M. Zasazabanovaný 28.6.2024 9:55

Na rozdiel od byzantského cisára, ktorý chápal, že moslimovia sú hrozbou, dnešní brusleskí panáci ich do EU aktívne dovážajú a chcú ich, pomocou kvót, nanútiť aj krajinám, ktoré sa moslimskej invázii zatiaľ úspešne bránia.

A to je podstatný rozdiel oproti minulosti.

J. Pokoutný 28.6.2024 9:51

Bohužel, Východořímská říše měla problém v tom, že byla pod tlakem jak ze severu (Bulhaři a Normané), tak z jihu (Peršaqné, později muslimové). Ale když její existenci ukončil Mehmed II, tvořila ji prakticky jen Konstantinopol.

Že by se ale Byzantincům nesnažila Západní a Střední Evropa pomoci, není pravda - poslední dvě "křížové výpravy" měli Byzanci pomoci. Té tzv. "nikopolské" podle závěrečné bitvy 25. září 1396 střetli osmanští Turci s křižáckým vojskem tvořeným především Francouzi, Uhry, Chorvaty, Němci, Burgunďany, Bulhary, Benátčany aj. Tažení evropských sil vedených uherským králem Zikmundem Lucemburským. Ta úplně poslední ukončená „bitvou národů u Varny“, nebo také „první bitvou národů“, se konala 10. listopadu 1444 poblíž Varny ve východním Bulharsku a jednalo se o závěrečný střet s Osmany během takzvané Varnské křížové výpravy. V této bitvě turecká vojska pod vedením sultána Murada II. porazila převážně polská a uherská vojska pod vedením Vladislava III. a Jana Hunyadiho.

R. Veselá 28.6.2024 9:15

Aho emigruje se na západ, ale jak dlouho ještě.....

J. Lukavsky 28.6.2024 8:58

Ano, jistěže je to otázka času ale také politiky "okupanta" kupř. Bulhaři se nikdy nesžili s Turky. Idea EU je v podstatě geniální, v celé Evropě, přesněji EU je možno se stěhovat kamkoli, podnikat kdekoli a všude se domluvíte anglicky. Jinak ale opravdu lze rozdmýchat nacionální nenávist, jako to bylo u Sudetských Němců, za což ale také příslušně zaplatili. Ta manipulace s nacionalizmem je hodně ošemetná věc a zpravidla se obrátí proti "rozfoukávači". Probatum est. J.L. end

J. Lukavsky 28.6.2024 8:52

"Rusko dolary nepřijímá" oficiálně určitě ne, je za to xx let kriminálu. Ale dejte mi balík doláčů a já se do Ruska s nimi vydám.... a uvidíme. "1,5 centu je virtuální číslo" jistě, něco jako bylo virtuální číslo náš kurs k dolaru ale za bon jste dostal 5 Kčs.... No po rublících je sháňka a hlad, je to nejstabilnější a nejtvrdší měna na světě, nepochybuji o tom. J.L. end

V. Kučer 28.6.2024 8:42

Progresivisté v USA a v Bruselu zakázali západním bankám půjčovat peníze výrobcům zbraní protože zbrojní průmysl má velkou uhlíkovou stopu a priorita je záchrana planety.

P. Nešvara 28.6.2024 8:29

Tady jde o to, kdy se "okupované území" stane historicky územím někoho jiného. Kam až máme do té minulosti jít. Asi těžko budete dnes tvrdit, že Anglosasové mají vypadnout z velké Británie, protože ji v době stěhování národů sprostě obsadili na Keltech. V zásadě totéž se dá říci i o České Kotlině - Češi ať vypadnou na Ukrajinu a je potřeba najít nějaké potoky Markomanů, nebo spíše ještě Keltů před nimi, protože Češi dobyli (obsadili, kolonizovali) Českou kotlinu.

Z druhého pohledu kdybychom brali aktuální stav, tak třeba Turkům patří Severní Kypr, protože jej mají obsazenou už nějakých 50 let.

Takže můj odhad je zhruba 100 let po okupaci už jsou okupanti doma. Závisí na tom, jak rychle dokážou tlačit na původní obyvatelstvo, aby změnilo národnostní cítění. Obyvatelé Byzance okupované v 15tém století jsou dnes muslimové, cítí se Turky žijícími v Istanbulu.

Z tohoto pohledu je historie Krymu za starověkého Řecka irelevantní, protože je to dávno, 50 nebo 60 let pod Ukrajinou rovněž irelevantní protože naopak to ještě není dost dlouho, ale 200 let pod Ruskem od Kateřiny Veliké relevantní protože se obyvatelé pořád cítí etnickými Rusy a nikoli Ukrajinci.

Takto v současné době probíhá konverze etnickým Maďarů na Slovensku. V dobách mého mládí před 50 lety bylo teprve nějakých cca 50 let od Trianonu a Maďaři na jihu Slovenska Slováky nenáviděli a chtěli se připojit zpět k Maďarsku. Dnes je od Trianonu přes sto let a toto pnutí vyvanulo, zůstává už nikoli mezi běžným obyvatelstvem, ale pouze u ultranacionalistů. Rozdmýchat to samozřejmě lze i po dlouhé době, jako se povedlo Hitlerovi u Sudetských Němců, kteří žili v Čechách půl tisíciletí.

P. Kubáč 28.6.2024 8:15

Pan Vlk by si to měl nastudovat podrobněji. Samopaly AK47, i České SA58 i všechny ostatní z produkce východního bloku samozřejmě povlakované byly - navzdory tomu, že rezly - protože se jedná o chromování vnitřku hlavně, aby se neopotřebovávala dlouhou střelbou.

A mimochodem dělostřelec Orbán - ač narozen pod maďarskou vládou v Rumunsku byl pravděpodobně etnický Němec jménem Urban.

L. Harvánek 28.6.2024 8:05

Řekl bych, že Byzyntská říše na tom nebyla hůř než dnešní EU. Ta je vojensky ohrožovaná z východu, kdežto islámská invaze přichází od jihu a člověk si nikdy nemůže být jist, že hrozba od ní nemá také charakter vojenský. Politici jako Merkelová a spol by měli být postaveni ke zdi jako zrádci, protože tyhle islámské migranty přijímali bez prověření jejich totožnosti. Takže ta hrozba z jihu může být mnohem závažnější a nebezpečnější.

I. Krahula 28.6.2024 8:03

Sluší se zmínit polskou kavalerii.

I. Krahula 28.6.2024 8:02

Svatá pravda.

P. Dvořák 28.6.2024 7:57

Nejen že zbraně musí být uhlíkové neutrální a jejich výroba trvale udržitelná, ale zbraně musí být i ekologicky recyklovatelné, pokud možno zejména bez umělých hmot, resp. plastů.

Proto se již některé kabely balí do izolace, která chutná potkyšům, protože je z kukuřičných vláken ;-D

MŇAM!

F. De Winter 28.6.2024 7:51

Rusko dolary nepřijímá, oslíku, takže si tam za ně nic nekoupíš a těch 1,5 centu je virtuální číslo vycucané z prstu. Možná ti na ulici nějaký vekslák vymění papírek za papírek, ale to ti na nákup žádné komodity stačit nebude.

P. Dvořák 28.6.2024 7:48

Kolik dáváte světlezeleným bruseloušům?

J. Matěna 28.6.2024 7:48

Sortování lidí podle "krve" jste odkoukal od Hitlera?

Navíc emigruje se na Západ, nikoliv na Východ. Nikdo prostě nechce žít tak jak v Rusku. I přes všechny problémy Západu. Ta nenávist k Západu je Vaše úchylka, ale Vy a Vám podobní jste naštěstí v těžké menšině.

K. A. 28.6.2024 7:45

Jenom faktická oprava Jan III. Sobieski přispěchal roku 1683 na pomoc obléhané Vídni, přestože francouzská (!) diplomacie lobovala, aby se na Habsburky vykašlal.

Nemá to však nic společného s vyhnáním Turků z Evropy. To možná započalo 1683, ale do dnešních hranic se dostalo až roku 1912. Při této poslední revizi si značnou část tureckého území na Balkáně rozdělili po porážce Turků Srbsko, Řecko, Bulharsko, Černá Hora a nově vzniklá Albánie.

J. Lukavsky 28.6.2024 7:36

"A Krym a Donbas jsou historicky Ruská území." Dombas nevím, ale Krym byl nejdříve Řecký (Kolchida), pak tatarský, pak turecký a dobyla ho pro Rusko až Kateřina Veliká (původem Němka). Takže Krym je historicky ...... tedy pokud pro vás historie nezačíná VŘSR. J.L. end

J. Lukavsky 28.6.2024 7:32

"Rusko má vše, po čem západní ekonomiky prahnou" No 1) Rusko není jedinou zemí na Zemi, která má "vše", kupodivu se to či ono dá koupit i jinde. 2) Pročpak by si Západ, vč. USA draho dobýval ložiska toho či onoho na Sibiři, když si to může koupit. Ruský rubl si stojí momentálně jeden-půl amerického centu... takže za hubičku. A nebudou muset budovat silnice, železnice, dodávat čerpadla, bagry.... S těmi nacisty, na Ukrajině ... kdysi tam vítali Hitlera coby osvoboditele od Stalina. Po Holodomoru a ostatních "výdobytcích" budování komunizmu se jim asi nebylo co divit. Tedy než zjistili, že je to z louže pod okap. Ale že by Zelenski, poloviční Žid, obdivoval Hitlera? Kopírování Vůdce bych viděl na druhé straně, až překvapujícně přesné. Nakonec nacionální a internacionální socializmy byly dvě strany téže mince. J.L. end

F. Zakruzny 28.6.2024 7:13

Prosim vas, nechte toho. Zase tyhle reci o te tzv. slovanske vzajemnosti?

F. Zakruzny 28.6.2024 7:13

Prosim vas, nechte toho. Zase tyhle reci o te tzv. slovanske vzajemnosti?

F. Navrátil 28.6.2024 7:11

Byzantská říše představovala val proti islámské expanzi. Ovšem západní státy místo pomoci sledovaly krátkozrace vlastní zájmy. Rytíři chtěli moc a peníze, Vatikán podřízení východní církve. Vše vyvrcholilo čtvrtou křížovou výpravou, která místo boje s Osmany dobyla a vyrabovala roku 1204 Kosntantinopol. Pak si křižáci rozdělili území císařství na samostatné neživotaschopné útvary. I když se později podařilo částečně obnovit Byzantské císařství, byly to jen trosky, které islámské invazi nemohly odolat. K Vídni přitáhli Osmané z jihovýchodu a byli poraženi. Nyní to islám zkouší z jihozápadu a je úspěšný!