2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Diskuse k článku

ESEJ: Rozdělení Československa

Mnozí, a já osobně to cítím velmi silně, považujeme za zcela mimořádné, v podstatě za unikátní a za dlouhou dobu více než potřebné, že se nám podařilo přivést bývalého slovenského premiéra Vladimíra Mečiara do Prahy a pozvat ho k veřejnému vystoupení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Mikulec 16.12.2017 18:15

Re: Pohled ekonoma je užší pohled, než je pohled státníka

Pokud víme, před bankrotem jsou zachraňovány státy jižní Evropy- Řecko zejména, Itálie, Portugalsko, Španělsko. My se bez držhubného z EU skvěle obejdeme, a narovnalo by se tržní prostředí.

M. Pivoda 16.12.2017 12:01

Pohled ekonoma je užší pohled, než je pohled státníka

Evropská Unie také doplácí na řadu členských států, včetně Česka.

P. Beránek 16.12.2017 1:22

Je zajímavé,

že nejvíc nad rozdělením Československa naříkají ti Češi, kteří tehdy bědovali jak moc doplácíme na Slováky.

Asi jim je dneska líto, že už nedoplácíme.:-)

P. Beránek 16.12.2017 1:15

Re: Ocenit je

Ten arabský terorista dostal nobelovku společně se židovským teroristou (Icík Rabin), bývalým to vůdcem teroristické organizace Palmach, součástí Hagany. Jenom pro pořádek.

P. Beránek 16.12.2017 1:06

Re: Vidím to zásadně jinak.

Malý dotaz: Československo vzniklo v souladu s Rakousko-Uherskou ústavou, resp. se zákony R-U?

A. Nový 16.12.2017 0:06

Re: Vy jste právník a nebo jen žvanil?

To že se někdo živí legislativou neznamená, že rozumí právu. Takže si trhněte nohou a vykládejte tady své "moudra" o kterých si myslíte, že to jsou nezvratitelná fakta.

M. Mikulec 16.12.2017 0:01

Re: Rozdělení Československa osobně lituji, ale postup ....

Správně, pane Bílý. Navíc čtu knížku Petra Cibulky, který byl po r.1990 u zdroje dění, a věděl, že státní bezpečností organizované polistopadové dění nenávidělo Klause, už i kvůli kuponové privatizaci. Kovaní soudruzi by bez Klause shrábli snadno bohatství podniků a firem, které díky Klausovi šly do privatizace! Proto teď havloidi ječí, že privatizace byla podvod: prdlajs! I ten Kožený vyplatil, co měl, soudruzi bolševici, ať se vám to líbí nebo ne.

M. Prokop 15.12.2017 21:54

Re: Rozdělení Československa osobně lituji, ale postup ....

Ano.

M. Prokop 15.12.2017 21:53

Re: Prezident

Bohužel, v nabídce není dobrý kandidát. Jen špatní a ještě horší.

P. Manda 15.12.2017 19:50

Re: K Chocholouškovi upalujte sám

jdi do toalety, hlupáčku.

L. Němec 15.12.2017 19:24

Prezident

Ten kdo volí sedmu

padlej je na bednu.

M. Pivoda 15.12.2017 19:19

Čeští experti to vyřeší za vás, občané

Již žádná občanská referenda, protože političtí experti (zejména původem bankovní úředníci) už dopředu ví, jak by každé to referendum dopadlo. Proč potom ztrácet drahocenný čas, viďte?

Již žádná fotbalová či hokejová utkání. Sportovní stadiony budou zrušeny. Čeští experti přece ví, jak ta utkání dopadnou. Proč potom ztrácet drahocenný čas a peníze, viďte?

Způsob rozdělení Československa před 25 lety nám ukázalo ten správný směr. Neztrácejte už čas diskusí na Neviditelném psovi.

L. Němec 15.12.2017 19:06

Re: K Chocholouškovi upalujte sám

Pani Kaňková vulgo Ladislav Jakl, věrný přisluhovač bezvýznamného tenisty klause šmauze.

J. Kanioková 15.12.2017 19:00

Přesně,

já tehdy po Slovensku jezdila, angažovala jsem se právě ve prospěch nerozdělení. Takže vím až moc dobře, co si o tom lidi mysleli. Jistě byl rozdíl v lokalitě, v městech bylo víc těch vzdělanějších, kteří o rozchod nestáli. Ale jinde, mockrát nás hnali pryč..

J. Kanioková 15.12.2017 18:56

Bože, bože, to je blbost !

J. Kanioková 15.12.2017 18:54

Já taky

J. Kanioková 15.12.2017 18:52

Jste na omylu

J. Kanioková 15.12.2017 18:51

:)))))))))))))))

J. Kanioková 15.12.2017 18:49

K Chocholouškovi upalujte sám

P. Rychetsky 15.12.2017 18:27

ustavne v poradku

Pred rozdelenim byl prijaty novy ustavni zakon o rozdeleni, 542/1992. Jako vzdy, dobre o tom pise Dolezal. http://www.bohumildolezal.cz/texty/rs3620.html

Asi by bylo vic koser, kdyby tento novy ustavni zakon taky zminil, ze se rusi ten referendovy 327/1991, ale mozna je to z ustavniho hlediska automaticke, nevim. Nekdo to asi mohl napadnout u Ustavniho soudu, ten by s tim ale asi nic neudelal jelikoz ten ma interpretovat normalni zakony, zda-li se respektuji ustavni zakony, ale ten novy zakon timto je. To jsou ale moje jeziskovsky nazory.

P. Čech 15.12.2017 18:23

Re: pane Čech

Máte pravdu. Neexistující mandát. Oni si totiž naši politici myslí, že po volbách mají od voličů bianco šek, čili mandát na úplně všechno. Nějak zapomínají, že mají mandát jen na to, co jejich strany měly v předvolebních programech. To byl konkrétě příklad svévolného rozbíjení státu. Stejné věci se dopustil Václav klaus a politici všech parlamentních stran při schvalování Lisabonské smlouvy. Žádná strana tehdy neměla tuto věc ve svém programu, ale přesto tvrdí, že k tomu měly mandát. N e m ě l y . Slováci chtěli samostatný stát? To je velice sporné a jasno v tom mohlo udělat jen referendum na Slovensku. Osobně znám několik desítek Slováků, kteří si rozpad státu nepřáli a mohl bych tedy tvrdit, že slováci si nepřáli samostatný stát. Neříkám to, protože je to velice sporné. Jediným demokratickým nástrojem, pomocí něhož je možno zjisti a následně nastolit většinovou vůli občanů je referendum a nebo všeobčanské hlasování. Toho se však politici v čele s Václavem Klausem bojí jako čert kříže. Vyšlo by totiž jednoznačně najevo, že vůle většiny občanů je vždy zcela odlišná od vůle politiků a jejich politických stran a dnes i hnutí.

J. Mrázek 15.12.2017 18:12

Český stát nabobtnal a Unii je to málo?

Lze jen citovat ze zprávy ČSÚ: "... Počet obyvatel ČR zvýšila významně migrace, a to především z Ukrajiny, Slovenska, Rumunska a Bulharska ..." Antii Hansen Migrace tu je už od r.1989, počet cizinců v Česku je mnohem větší, než počet uprchlíků, co bychom měli dle diktátu Bruselu přijmout do své "náruče"! Jak to, že toto číslo migrantů - a v případě UKRAJINY typických BĚŽENCŮ PŘED ÚTRAPAMI VÁLKY - není do oněch slavných"kvót"zahrnut? Lidé z Ukrajiny, Slovenska,Rumunska a Bulharska o NICHŽ SE NEMLUVÍ jsou snad méně než musulmani?

M. Pivoda 15.12.2017 17:11

Konec diskuze na toto téma se Štěpánem Haškem

Vážený pane Hašku: Před 25 lety Československo nebylo ve válečném stavu, který by opravňoval českou vládu jednat bez souhlasu občanů.

Mne, českého občana, se tehdy určitě nikdo neptal na rozdělení Československa. Takže vy zde vědomě lžete.

Jestliže těch uplynulých 25 let něco potvrdilo, pak jedině to, že česká demokracie před 25 lety vykročila vpřed špatnou nohou.

P. Čech 15.12.2017 16:43

Re: Vy jste právník a nebo jen žvanil?

Bylo uvedeno do souladu s kterým zákonem? Rozhodně nybylo uvedeno do souladu se zákonem 327/1991 sb. Nezákonně konal i parlament ČR a SR. I nové ústavy byly schváleny v rozporu s tímto ústavním zákonem. Kdyby totiž parlament zmiňovaný zákon neljprve zrušil, což mohl, a následně konal ve věci rozdělení státu, potom by bylo vše v pořádku. Zákon č. 327/1991 sb. byl však zrušen a ž 1.1.1993 a to novou ústavou, která ovšem byla schválena v rozporu s platným ústavním pořádkem. Právník nejsem, ale 13 let jsem se živil legislativou a proto zákonům a právu poněkud rozumím. ČR a SR tak konaly protizákonně a podle systému Kocourkovské republiky.

A. Nový 15.12.2017 16:08

Vy jste právník a nebo jen žvanil?

Rozdělení Československa neudělali Klaus a Mečiar o své vůli. Bylo to se souhlasem parlamentů jak České tak Slovenské republiky. Posléze těmito parlamenty bylo rozdělení odsouhlaseno a tím potvrzeno za platné. Čli ex post uvedeno do souladu se zákonem.

Klaus s Mečiarem pouze domluvili a provedli rozdělení Československa po "technické stránce".

P. Dvořák 15.12.2017 15:39

Re: Holna, Malota

Už tam máte být!

V. Povolný 15.12.2017 15:18

pane Čech

já s vámi souhlasím i nesouhlasím. Rozdělení federace bylo neústavní, o tom nemůže být sporu. Dostatečně jasné je také, že žádná politická strana neměla rozdělení v programu, takže tvrzení, že volby nahradily referendum je jen vykrucování. Nevim, proč to Klaus pořád říká, je to opravdu trapné a deklasující.

Na druhou stranu bylo ale jasné, že Slováci chtěli samostatný stát, i když to nikdy na rovinu neřekli, nechtěli ale ani referendum, federace byla nefunkční. V takové situaci bylo to, co udělali Klaus s Mečiarem zřejmě to nejlepší, co se dalo udělat v zájmu relativné klidného rozdělení a ukončení krize. Kdyby to takhle Klaus řekl, nic bych nenamítal. Ale on se pořád trapně vymlouvá na jakýsi neexistující mandát.

L. Němec 15.12.2017 14:49

Holna, Malota

hoďte už na toho Klause deku a hurá k Chocholouškovi .

P. Urban 15.12.2017 14:16

A jak by měla znít otázka pro referendum?

Třeba: Jste pro

- rozdělení společného státu se zachováním společného parlamentu, prezidenta, a tzv. vlády bez reálné moci (na způsob OSN) a se zachováním společné Ústavy a barevného fleku na mapě?

- rozdělení společného státu bez těchto náležitostí?

- (pro Čechy) výměnu existujícího slovenského národa za slovenský národ profederální?

A. Nový 15.12.2017 14:15

Re: Klaus a Mečiar

Rudolfo/Hofmane, vaše obracení výroku p.Tesaříka na něm nic nezmění, jen potvrdí, že jste imbecil.