Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
ESEJ: K 75. výročí ukončení druhé světové války
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
J. Jurax 14.5.2020 16:01Jistě. Ovšem musí to být souvislosti z brusele posvěcené. |
I. Pávek 14.5.2020 7:56S článkem po zvážení všech pro a proti souhlasím. Pro mě je ale neměnné, že mí rodiče a tím i já vděčíme za svůj život SSSR a Rudé Armádě. A to v podstatě všichni Slované. No abych byl upřímný já za svůj život pak už vděčím penicilínu. |
J. Kindl 14.5.2020 9:18Sovětská armáda žádnému státu, kam vstoupila svobodu nepřinesla. Jednoho diktátora vystřídal druhý. Válka mezi Německem a SSSR byl bojem dvou příbuzných ideologií vzešlých ze stejného základu a šlo jenom o to, která ideologie zvítězí. Nám to svobodu nepřineslo ni omylem. |
J. Jurax 14.5.2020 16:06No jo no, počtěte si na http://klempera.tripod.com/heydrich.htm, co nám chystali Němci. Možná se Vám sovětská okupace přece jen nebude jevit jako srovnatelná. |
J. Lukavsky 14.5.2020 20:13"mí rodiče a tím i já vděčíme za svůj život SSSR a Rudé Armádě. A to v podstatě všichni Slované." nu a to, že SSSR ustál začátek války bylo hodně velkou zásluhou materiální pomoci z USA. Ten dodal SSSR obrovské množství aut, letadel, tanků, bot, konzervy, hliník.... Dá se to dohledat na internetu. Hned na konci války to i souzí uznávali, ale později se na to drobet "pozapomělo". A bez toho by Hitler možná tu ruskou zimu ustál a pak mohlo být všechno jinak. A navíc USA samy táhly válku s Japonci, kterým SSSR vyhlásil válku až pár dní po Hirošimě. Nu je to zamotaná historie. J.L. end |
D. Stirsky 14.5.2020 7:41Veliké ztráty SSSR - lidské i materiální - nikdo nezpochybňuje. Za část z nich je ovšem odpovědný Stalin - zvláště zpočátku byla jeho rozhodnutí vojenská chybná. Naprostá neúcta k lidskému životu, v tom si byl s Hitlerem zcela rovný. Zlehčovat odpudivost paktu M-R, to by snad mělo být žalovatelné. Jen maličký příklad ohavnosti: v září 1939 (tuším) v SSSR v Moskvě zrušili naše zastupitelství a vzniklo zastupitelství Slovenského štátu. Vracení německých komunistů Říši bylo rovněž ohavné, byť mnozí navrátilci si trošku polepšili. Zločinné byly rovněž teze, že sociál-demokratismus je horší než nacismus (v SSSR logicky mluvili o fašismu). Pohlcení Pobaltí, Moldávie, východního Polska + finská válka: jasná agrese srovnatelná s agresemi německými. |
A. Novák 14.5.2020 8:03"Jen maličký příklad ohavnosti: v září 1939 (tuším) v SSSR v Moskvě zrušili naše zastupitelství a vzniklo zastupitelství Slovenského štátu..." ... takže Slovenský štát nevznikl? |
V. Zadák 14.5.2020 8:49V kolika zemích měl Protektorát zastupitelství? Kolik zemí mělo zastupitelství v Protektorátu? |
J. Uzel 14.5.2020 13:00Už z názvu je jasné, že protektorát není samostatné území. |
K. Salajka 14.5.2020 8:30Reakce spojenců (spojeneckou smlouvu jsme, myslím, měli jen s Francií) je sice nepřijatelná, ale dodatek k M-R je na rozdíl od Mnichovské dohody rozdělením kořisti na úrovni úmluvy dvou pirátů, nebo smlouvy z Tordesillas. Proto byl také tajný Jinak ale s vyzněním článku souhlas. |
P. Victorin 14.5.2020 7:21Článek je poplatný názorům prof. Ing. Václava Klause, CSc., dr. h. c. mult.. Tedy, nejenže neobjasňuje historii XX. století, nýbrž tuto ještě více zatemňuje účelovými, ideologickými polopravdami, či přímo lžemi, idealizujími ve skutečnosti převládající podíl sovětských komunistických vůdců na největších tragediích lidstva... |
M. Krátký 14.5.2020 10:00jděte rychle k lékaři - ale nečekejte, že vám pomůže - už je to marný a marný a marný !!! |
L. Písařík 14.5.2020 7:15Dvě připomínky: V době uzavření paktu Riebentrop-Molotov nebylo ani Německo připraveno k okamžitému napadení Sovětského svazu. A tak ten čas na přípravu měly obě země. Druhá připomínka: Jestliže tak, jak popsáno,hlasovali i naši poslanci v EP, prakticky prokázali nesmyslnost jejich existence v EP, protože i kdyby hlasovali proti, výsledek by byl tentýž. Má naše účast v EP a v EK vůbec nějaký význam? Jsou tam naši poslanci jako vyslanci České republiky, nebo jen tak, každý za sebe a možná za svou stranu? |
J. Pokoutný 14.5.2020 9:05Už v r.2007 potvrdili čeští i ruští autoři, že Hitler svým útokem jen o několik týdnů předešel sovětskou ofenzívu, přičemž vycházeli z údajů o rozmístění armád z ruských archivů. To je věc Sověty a jejich dnešními vnuky trvale popíraná. |
L. Písařík 14.5.2020 10:52A bude popírána i pravnuky. Pamatuji: Sověětskij sojúz - éto vlast progressa i mira. ( mir = mír anebo taky svět). |
J. Babička 14.5.2020 6:55DOPORUCUJI Kniha Nikulinových vzpomínek na válku "V PRVNÍ LINII" je k dostání také v elektronické podobě (pro čtečky), a to na portálech e-Reading a Kosmas V českém překladu vychází autobiografické dílo ruského autora v originále nazvané Vzpomínky na válku. Autor nastoupil ve věku 18 let, tedy rovnou ze školy, na nejkrvavější úsek Leningradského a Volchovského frontu. Jako voják Rudé armády došel až do Berlína. Není to snadné čtení, je to shad poprvé co jsem přečetl z ruské strany realisticý pohled na válku, jak ji prožil se vší surovostí a bez příkras |
J. Babička 14.5.2020 6:41Rapallská smlouva je dohodou z roku 1922 mezi Německem a sovětským Ruskem.Obě země si v ní navzájem odpustily dluhy vzniklé během první světové války a zároveň obnovily diplomatické styky. Tím Německo de facto uznalo existenci bolševického systému v Rusku. Později vyšlo najevo, že smlouva obsahovala ještě tajný dodatek, který upravoval vojenskou spolupráci obou zemí. Tím byla porušena Versaillská mírová smlouva. Ve vojenské oblasti tato smlouva umožňovala Německu obcházet Versailleskou smlouvu. Rusové získali moderní technologie a těžké zbraně a Němci mohli cvičit v Rusku svou armádu.Daleko od očí nepřátel a dostavali suroviny Obě země zřídily tato společná vojenská zařízení: tankovou školu v Kazani, cvičiště pro součinnost dělostřeleckých a leteckých sil ve Voroněži a leteckou školu v Lipecku. Po upevnění moci Hitlera nad Německem došlo k ochlazení vztahů. Ovšem byly nakonec zase obnoveny,Ribentrop-Molotov paktem. To bylo nejen kvůli napadení Polska a dalřích zemí, ale protože Německo zoufale potřebovalo suroviny pro válečný průmysl. A tak když ve Francii zvítězili němečtí vojáci, krmení ruským obilým a tanky a letadla poháněná sovětskou ropou, Stalin Hitlerovi pogratuloval.Nakonec poslední vlak naložený dodávkami pro německou armádu, přejel hranice ze SSSR do Německa 2 hodiny před začátkem hitlerova útoku. Je zajímavé, že se většina těch píšících o druhé světové neuvádí že SSSR uznal Mnichovskou dohodu, vypověděl československého velvyslance, uznal Slovenský Stát. Spolupráce obou zemí skončila, až když Německo, bez ohledu na vzájemnou smlouvu o spojenectví, napadlo 22. června 1941 SSSR |
V. Zadák 14.5.2020 7:12A kdo spolupracoval s Německem po 22.06.1941? |
J. Lukavsky 14.5.2020 7:13No proč by nacionální a internacionální socialisti neměli spolupracovat. Vždyť jim oběma šlo o to svrhnout kapitalizmus a nastolit socializmus. To, že se nakonec servali i mezi sebou není nic nového. V rodině se to nejvíc pere. No a pro Anglii i USA byla záchrana, že se ti dva servali, spolu by byli hodně silní. J.L. end |
J. Babička 14.5.2020 7:37Nakonec když se vietnamští komunistí pustili do války s čínskými komunisty, tak komu famdit. Když se na Ussuri servali sovětští komunistí s čínskými, to tam sme fandilli čínským komunistům "Společně s Němci bychom bývali byli neporazitelní" cituje Stalinova dcera Světlana svého otce. Ale teprve až po tom co bezpečně emigrovala do náruče nenáviděných USA. |
J. Babička 14.5.2020 6:14Komunisty přepsané dějiny, musí platit až do skonání světa a času. To ze podstata tohoto článku. Jenže dnes, když si pravdu může každý ověřit, pro jaký druh lidí je tato propaganda míněna ? |
P. Rychetsky 14.5.2020 3:41Pane Klausi, usneseni taky mluvi o dusledku paktu M-R pro Polsko a dalsi. To vam neprijde zajimavy namet ke komentari? Ale vy si asi myslite, ze Stalin napadl Polsko omylem a nerad a ze doopravdicky to udelal pro "získání času pro přípravu Sovětského svazu na útok Německa", jak zabavne tvrdite. Usneseni: "vzhledem k tomu, že v přímém důsledku paktu Molotov-Ribbentrop, po němž následovala smlouva o hranicích a přátelství uzavřená dne 28. září 1939 mezi nacistickým Německem a Sovětským svazem, byla Polská republika napadena nejprve Hitlerem a dva týdny poté Stalinem – což znamenalo ztrátu nezávislosti pro tuto zemi a bezprecedentní tragédii pro polské občany – a komunistický Sovětský svaz zahájil dne 30. listopadu 1939 agresivní válku proti Finsku a v červnu 1940 obsadil a anektoval části Rumunska – území, která nebyla nikdy vrácena – a anektoval nezávislé republiky Litvu, Lotyšsko a Estonsko" |
A. Novák 14.5.2020 8:06a je tam zmíněna i anexe Rakouska a obsazení ČSR? |
P. Rychetsky 14.5.2020 3:21Nekonecna zabavna klausovina: "Pro československý nekomunistický odboj v době okupace Československa znamenal pakt Molotov-Ribbentrop jen získání času pro přípravu Sovětského svazu na útok Německa." Takova kravina. Po podepsani paktu M-R a pozdejsi ekonomicke smlouvy v r 1940 se zvysil rusky export zbozi Hitlerovi 10x. Rusove tak obesli britskou blokadu Nemecka. Dorucili Nemcum 139.500 t bavlny, 500.000 t zelezne rudy a 300.000 t oceli. A ropy a dalsich kovu a dreva atd. Plno dodavek tam ani zauctovano, jelikoz byly na ceste uz kdyz Hitler zautocil na Rusko v Barbarosse. Ale Klaus je mazanej. Schoval se za "nekomunistický odboj v době okupace". On si to mozna nemysli, kdo vi. Jeho jen tak nenachytate, sikulu. A treba tim odbojem myslel Vaclava Havla a okupaci tu rusackou z 68. |
P. Rychetsky 14.5.2020 3:06Klaus zde standardne lze. Rika, ze "Za viníka války označuje Sovětský svaz se zřetelem na „pakt Molotov-Ribbentrop“". Neni to pravda, usneseni o smlouve rika, ze: "Molotov-Ribbentrop, a její tajné protokoly, které rozdělily Evropu a území nezávislých států mezi oba totalitní režimy a seskupily je do oblastí zájmu, což připravilo půdu pro vypuknutí druhé světové války". Coz je pravda, a coz neznamena, ze za vinika valky oznacuje Rusko. |
P. Rychetsky 14.5.2020 4:44Tak jsem Klausovi vycinkal co se do nej veslo a on to psal Pavlicek. Zda se, ze ctu podpisy u Psich clanku stejne pozorne jako pan Pavlicek EU smlouvy. Hanba mne. |
I. Štípek 14.5.2020 1:03To je opravdu svinstvo co ten EU přijal, fujtajbl. |
J. Vintr 14.5.2020 0:27Soudruh autor poněkud zaspal dobu. Asi tak o jedenatřicet let ... |
K. Nový 14.5.2020 0:30Události roku 1945 se udály stejně, i kdyby autor prospal celou dobu od června 1945 do dneška. |
J. Vintr 14.5.2020 1:00Události jsou jedna věc, to, jak jsou podávány je úplně jiná věc. Tahle verze už má značně prošlé datum expirace ... |