26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

ENERGETIKA: Pojmenujme příčinu nouze

Hoří nám už střecha nad hlavou? Tedy co se týče dostupnosti energií pro české hospodářství i domácnosti? Ještě úplně ne, ale doutná povážlivě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
O. Musil 13.9.2022 9:52

Přesně, chudáci Rusáci, tak rádi by ten plyn dodávali, ale poruchy se množí, sankce je kupodivu neposilují... Mimochodem je zvláštní, že dodávky plynu do Maďarska žádné problémy nemají, tedy aspoň pokud víme.

P. Diviš 13.9.2022 9:51

"maximálně napomoci co nejrychlejšímu ukončení bojů a nastolení míru. A ukončení sankcí."

To by bylo krásné. Ovšem otázka je, j͇a͇k͇? Obávám se, že na to pan Jakl odpověď nemá.

"Zásadně akcelerovala zběsilá politika EU v boji proti podnebí."

Ano, nepochybně. Otázka je, nakolik lze z té zběsilé politiky "vystoupit", s přihlédnutím k tomu, že EU nás obklopuje a naše ekonomická ani politická síla není dost velká k účinnému odporu v případě vystoupení. A příliš mnoho našich občanů věří na "peníze z Brusele".

"A nakonec si povězme, kdo je tady cizí agent a kdo naopak kope za domácí zájmy, za zájmy českých spotřebitelů a českých firem."

Cizích agentů je mnoho, nejrůznějších druhů. Pan Jakl popsal ty proEUnijní, ale ti proruští existují také.

O. Musil 13.9.2022 9:49

ano, OZE + plynové elektrárny pro překlenovací období, které ale dost dlouhé. Schröder a die Grünen prosadili odklon od JE a masivní investice do OZE a plynu. Potíž je v tom, že ta berlička je velmi podstatná a teď i drahá.

J. Vintr 13.9.2022 9:46

Co se týká té Ukrajiny, tak k nám může ruský plyn klidně proudit i přes jiné země. S ropou si tím nejsem jistý.

J. Vintr 13.9.2022 9:44

"Rusák bere nohy na ramena" jen podle toho, co říká Zelenský, který je jak se zdá jediným zdrojem "informací", které prezentuje naše oficiální propaganda. Ve skutečnosti to bude jinak.

P. Dvořák 13.9.2022 9:38

Vezměte to z jiného pohledu.

Z brusele k nám proudí neustálý tok všelijakých hovadin, které nic dobrého nepřinesou a jak to vypadá, zásoby jsou nekonečné a blbovod nezničitelný.

Kdežto z Ruska k nám může proudit jen nepotřebný plyn, jehož zásoby možná za sto let dojdou a plynovod lze třeba na Ukrajině přerušit, zastavit a plyn začít krást. Proto je lepší se odstřihnout hned.

J. Vintr 13.9.2022 9:34

My už okupovaní jsme. O tom, co se děje v naší zemi, se rozhoduje v Bruselu. A nikdy to není v náš prospěch, ale právě naopak. Myslíte, že by nám mohlo hrozit ještě něco horšího?

P. Dvořák 13.9.2022 9:32

Vždycky se blíží budoucnost. Minulost se vzdaluje. :-)

M. Kanda 13.9.2022 9:31

Inflace se nedá řešit tím, že mezi lidi nasypete další prachy. Tím inflaci jen prohloubíte. V dnešní době je jediným správným řešením nečinnost. Bolí to, ale jinak se inflace prostě zkrotit nedá.

A nesouhlasím s tím, že není podstatné, kdo problémy způsobil. Naopak si myslím, že viníka je třeba neustále připomínat. Jednak proto, abychom v jeho chybách nepokračovali a za druhé proto, aby on sám už nemohl více škodit.

P. Dvořák 13.9.2022 9:30

Spraví to krátkodobá hospitalizace a potom pravidelně brát medikamenty.

A. Renjascu 13.9.2022 9:28

Se situací na bojišti nemají sankce společného vůbec nic

J. Vintr 13.9.2022 9:27

To, že oxid uhličitý něčemu škodí, je absolutní nesmysl. Tohle si vymysleli jen jako záminku, aby mohli škodit lidem.

M. Pivoda 13.9.2022 9:27

Nejprve cituji politického tlachala Jakla: "... Zastropování cen energií povede jen a jen k blackoutům a k energii na příděl, k regulované spotřebě a k poruchám dodávek. ..."

Komentář ke klíčovému výrazu "zastropování"

V ČR by měli být "zastropováni" nekompetentní tlachalové, včetně Jakla. Proč? Toto totiž nejsou disidenti, jak sám sebe označuje i majitel Neviditelného psa.

Vysvětlivka: Disidenti zpravidla předbíhají svou dobu, statečně bojují za budoucnost, která se již blíží. To ale určitě není případ publikujícího Jakla.

M. Kanda 13.9.2022 9:26

Plácáte nesmysly. Hlasování o tom zda Green Deal ano či ne bylo pouze jedno a za Česko hlasoval Babiš.

M. Kanda 13.9.2022 9:26

Ano, sankce fungují. Rusáci panicky zdrhají z míst pod palbou, kterých přibývá. Poměr sil se naprosto změnil. Rusáci nejsou schopní nahrazovat ztráty bojové techniky, trpí nedostatkem munice a díky nedostatku čipů i informační slepotou.

Vy jste si nevšimnul, že když vystřelí Ukrajinci, tak se také téměř vždy trefí? A když vystřelí Rusák, je to většinou jen Pánubohu do oken?

Nějaké kecy o plynu ze SAE jsou naprosto irelevantní.

J. Vintr 13.9.2022 9:23

Fiala se dopouští vlastizrady. Na jeho servilní služebníčkování Bruselu doplácí drtivá většina občanů naší země. Pro miliony lidí to bude znamenat existenční likvidaci a není vyloučené, že to dost lidí nepřežije. Za tohle by si zasloužil mnohem větší trest než jen odchod z funkce. Ve skutečnosti ani neexistuje přiměřený trest za zločin který páchá na naší zemi.

M. Kanda 13.9.2022 9:18

Ano, myšlenka Green Dealu se zkazila právě ve chvíli, kdy se jí ujali politici. Kdyby se tímto směrem ubíral vývoj přirozenou cestou lidstvu prospěšných vynálezů, nic bych nenamítal.

Ale její německé politické pojetí znamená plná ústa ekologie a obnovitelných zdrojů, která zakrývají skutečnost, že německé jádro a uhlí bylo potichu nahrazeno ruským plynem. To nemá s ekologií nic společného.

J. Vintr 13.9.2022 9:15

Není podstatné, kdo naše problémy způsobil. Podstatné je, kdo je může řešit. A to je fialová vláda, která ovšem místo toho poslušně plní rozkazy z Bruselu.

M. Kanda 13.9.2022 9:13

Proč by se ho to mělo dotknout? Babiše v roce 2019 vyzvalo k odchodu 250000 lidí a on jen prohlásil "Nikdy neodstůpím. Pamätajte si to. Nikdy!".

Tak proč by teď měl odstupovat Fiala?

P. Pepax 13.9.2022 9:12

Souhlas s článkem, autor napsal jen to co již všichni vědí i ti co to vědět nechtějí, zelený německý kocourkov.

J. Vintr 13.9.2022 9:12

"Uctivý předklon směrem ke Kremlu" nám absolutně nemůže uškodit. Zato ponížené lezení do zadku Bruselu nám škodí velice moc....

J. Vintr 13.9.2022 9:10

"Myšlenka" Green dealu má jediný účel - škodit lidem.

J. Vintr 13.9.2022 9:08

U nás vyzvalo Fialu k odchodu přes sto tisíc občanů - a jeho se to vůbec nedotklo.....

F. Kusák 13.9.2022 9:06

Na myšlence Green dealu není nic špatného, horší ovšem je stane-li se z toho okultní ideologie. Takto můžete hodnotit třeba komunizmus nebo fašizmus. Přeci je lepší postupně využívat více opravdové OZE než pálit vzácné uhlí a pod. Pro technika je ovšem vše proces, který má svůj zákonitý vývoj, a technikovi s ekonomickým vzděláním musí být jasné, že neexistují jen výnosy, a že každé řešení má i své ekologické dopady. Bohužel, dnešní EU je řízeno ideology, kteří přivádí Evropu do ekonomického kolapsu.

A. Renjascu 13.9.2022 9:04

Vy v tom Rusku snad žijete, že nás stále zásobujete spolehlivými zprávami týkající se společenské a politické atmosféry v Rusku.

T. Novy 13.9.2022 9:02

Jj, sem tam ti spolehliví přátelé pošlou s plynem i zelené mužiky a vyhlásí referendum.

Velmi velmi spolehliví.

T. Novy 13.9.2022 8:59

Ano, sankce fungují. Už i ruští politici vyzývají Bestii Putlera k odchodu.

T. Novy 13.9.2022 8:58

Souhlas s částí kritizující EU za příšernou energetickou politiku.

Uctivý Předklon směrem Kreml je osobní tragédie p. Jakla.

A. Renjascu 13.9.2022 8:54

Sankce fungují?

Rusáci nám dodávají i teď a nebo snad nevíte, že plyn, který si Francie objednala ze SAE se vozí z Ruska, protože SAE již nemá žádnou volnou kapacitu. A to ještě nemluvím o dokončeném terminálu na LNG v rusku v místě, kde ústí NS1. Kampak se odtamtud asi vozí plyn? A ještě se k tomu objednávají mnohdy ruské lodě plující pod liberijskou vlajkou, protože lodí vozících LNG je nedostatek

J. Vintr 13.9.2022 8:47

To je ten problém, že politici nemají za to, co způsobí občanům, absolutně žádnou zodpovědnost a díky vysokým platům a jiným prebendám se jich vůbec netýkají ekonomické problémy většiny občanům. Dokud naštvaní občané někde pár politiků nezlynčují, tak se tohle nezmění.