17.5.2024 | Svátek má Aneta


Diskuse k článku

EET: Bonzáci všech zemí, spojte se!

Systém elektronické evidence tržeb EET byl spuštěn 1. prosince. Prozatím jej musí využívat „jen“ provozovatelé podniků poskytujících stravovací a ubytovací služby, rozšíření na další subjekty bude následovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Šejna 12.12.2016 10:21

žvatlale Lenci

žvatlat obecné ideologické pidny umíte, demagogický žvatlale. Teď zkuste vysvětlit, co vám, konkrétně vadí na mojí názorové výměně s panem Aldou.

Pan Alda potvrdil, že současné "bonozování" s EET sám považuje za podobné, jako udávání za nacismu včetně možných trestů pro provinilce. A já jsem s ním o tom polemizoval.

Zkuste vyplodit nějakou myšlenku k této polemice, demagogu a propagandisto Lenci, místo těch vašich pitomým všeobecných ideologických pindů.

A. Alda 12.12.2016 10:45

Mně je zavedení EET

v zásadě lhostejné. Považuji to za důsledek dlouhodobých nerovností v zákoně o daních z příjmů, kdy už za Klause tam byly nacpány různé výjimky, úlevy a paušály.

Kdyby všichni podnikatelé byli povinni vést účetnictví a jejich náklady se vůbec nepaušalisovaly, nebylo by dnes nutno zavádět EET.

Já píšu o udavačství. A je jedno, jestli jde o udavačství za nevydání paragonu nebo udavačství za pálení PETflašek nebo o udavačství za stání v modré zóně.

P. Švejnoch 12.12.2016 10:21

Re: jo, aha

No, z příspěvku(ů) pana Aldy zejména a v první řadě plyne, že udavač je osoba opovrženíhodná.

Podobně jako Vy, pane Šejno, který udavače takto (byť nikoli explicitně) hájíte.

Vaše neustálé manipulace a překrucování toho, co oponent napsal, jsou už poněkud omšelé a nudné, a podle mého názoru je jen menšina zde bere vážně... ;-)

M. Šejna 12.12.2016 10:32

pane Švejnochu, nic jste nepochopil

udavačství je opravdu opovrženhodná věc. V tom s panem Aldou souhlasím

Já ale nepolemizuji s názorem pana Aldy na udavačství, ale s jeho názorem na to, že udané podnikatele čeká prý v možná v budoucnu koncentrák, jako za nacismu.

Vy jste pro změnu opovrženíhodný v tom, že mi podsouváte něco, co jsem vůbec nenapsal. A tyhle vaše manipulace jsou už poněkud nudné a omšele, a vy jste tady už tím překrucováním a manipulacemi proslulý ...

P. Lenc 12.12.2016 10:39

Re: pane Švejnochu, nic jste nepochopil

ŠEJNO, PŘEČTĚTE SI ZNOVU VAŠE DNEŠNÍ BLÁBOLY, ZAČÍNÁTE BÝT OPRAVDU SMĚŠNOU FIGURKOU.

M. Šejna 12.12.2016 10:53

a že Vás tak rajcuji, Lenci

směšná figurga vás dokáže rajcovat tak, že pořád musíte na ni reagovat. Dokonce musíte psát velkými písmeny, jak jste vyrajcovanej.

:-D

P. Lenc 12.12.2016 11:07

Re: a že Vás tak rajcuji, Lenci

To je pouze reakce na vaše neustálé napadání jiných, včetně mně.Víte, svého času vaše lhaní mělo jakous takous úroveň, ale poslední dobou jste intelektuálně na dně.Proto jsem si dovolil napsat, aby jste si znovu přečetl ty vaše dnešní blábolivé reakce.Pokud nejste schopen pochopit třeba vaše nesmyslné reakce například na příspěvky pana Aldy, ale nejen jeho, tak vám opravdu není pomoci.

P. Švejnoch 12.12.2016 10:39

Re: pane Švejnochu, nic jste nepochopil

Aha... Tak to potom jóóó! :-D

A něčeho z vlastní dílničky byste schopen nebyl, milý pane Šejno? :-)

Z. Rychlý 12.12.2016 8:42

Udávat lumpárnui ano, či ne ?

Zajímavé téma, které ostře rozděluje společnost. Podobně je na tom společnost s odpovědí na otázku - kamery na veřejnosti ano či ne. U obou otázek není prostor na NĚCO mezi.

Udávat lumpárnu ? Ano, ale ne anonymně. Patřím do skupiny, která tvrdí, že anonym patří do koše. Jinak za anonymním udáním bývají téměř jistě jen nejnižší pudy lidského jedince. Kdo toto podporuje a k tomuto anonymnímu dokonce vybízí, je jen lidským odpadem. Kdo tuhle anonymitu vsunul do zákona o EET je hajzlík první kategorie. Klidně oznamujte, ale identifikujte se.

Autorčino srovnání s protektorátem je nešťastné. Ne, že by s principem udavačství neměla pravdu, princip JE stejný. Ale důsledky tehdy a dnes jsou dramaticky rozdílné.

Ještě jedno má však anonymní udavačství keťasů a anonymní udavačství za EET společné. Udavači si svoji morální pokleslost před sebou omluvili bojem za lepší a spravedlivé prostředí. Tehdejší a dnešní dobroseři mají mnoho společného.

M. Pivoda 12.12.2016 8:30

Anna proletářka Šichtářová volá po rebelii proti bonzáctví!

Kontrolní mechanismy jsou dnes stále nutné, vylepšit lidskou podstatu se nepodařilo ani Antonovi Makarenkovi. Očekával bych, že "renomovaná" česká ekonomka Šichtářová bude požadovat zavedení kontrol především v případě úniků velkých peněz, a teprve pak jít po malých penězích českých hospod a obchodů. Místo toho zde ale Šichtářová vykřikuje jako Anna Proletářka (o rebelii), aniž by si všimla, že ještě nejsme v té společnosti, kde "vlk ulehne vedle beránka" (citát z bible), nebo se ocitneme v onom zaslíbeném budoucím komunismu.

Poslanec Jiří Zlatuška poměrně dobře vysvětluje fungování kontrolního mechanismu v rozhovoru s Radomilem Bábkem, který moderuje Martin Veselovský. https://video.aktualne.cz/dvtv/stovky-udani-a-eet-stat-podporuje-zvracenost-rika-babek-boj/r~b40ed8dcbe1d11e6995d0025900fea04/

Zlatuška ale tu moudrost kontroly pochopil až pohledem do fungování velkých západních společností (za což ho v rozhovoru okřikuje Martin Veselovský) nikoliv vlastní inteligencí. To je pro něj typické.

Bonzněme zde na Jiřího Zlatušku, že ještě stále nepochopil rozdíl mezi velkými penězi a malými penězi. Jiří Zlatuška totiž sám připravil Českou republiku o velké peníze (miliardy) tím, že zabil perspektivní projekt umělé inteligence. (https://sites.google.com/site/vaclavpolakaols/) Pokud by ty české aplikace umělé inteligence dnes už sypaly miliardy korun (což je zcela reálný objem peněz), nemusel by Zlatuška dnes buzerovat malé české hospodské a malé prodavače - a Anna proletářka Šichtářová by dnes neburcovala k rebelii. Amen.

A. Alda 12.12.2016 7:52

Udavač je prostě udavač.

U nás se to udavačství masově rozvíjelo za Rakouska. První republika tomu moc nepřála, ale za vlády německých národních socialistů se zase všechno vrátilo do původních kolejí i s vlnou radostné udavačské euforie po těch 20 letech, kdy udavači neměli dost příležitosti k udávání. Až muselo Gestapo veřejně v novinách žádat Čechy, ať je nezahlcují tolika udáními, že je nejsou s to všechna prošetřovat. A po válce se to už nezměnilo: udavači s nadšením vpluli do osvobozené republiky a dekretů proti Němcům, Maďarům a kolaborantům a udávali a udávali a lidi se zase kvůli nim houpali na šibenicích. Komunisti na vyřizování udání museli zvětšit aparát StB a posléze i zřídit takzvané VLKy (pro mladší - výbor lidové kontroly), kterým se všechna udání přeposílala. Vlci byli federální, republikoví, krajští, okresní, městští i podnikoví a závodní a bylo u nich zaměstnáno spousta úředníků, co padali na hubu přetížením, neb udání (za komunistů politickokorektně nazývaných stížnosti, oznámení a podání pracujících) chodilo v republice denně stovky.

E. Erat 12.12.2016 7:46

Velmi často s autorkou souhlasím,

ale dnes nikoliv. Tyhle nacistické analogie jsou zcela nesmyslné, a dehonestují památku tisíců obětí německého vraždění. On i bratr Kalousek vykřikoval, že EET je jako koncentrák, pak vystřízlivěl z opice, a omluvil se.

V. Halašta 12.12.2016 7:54

Re: Velmi často s autorkou nesouhlasím,

tak dnes podepíšu bez jediné připomínky. Míra je jistě jiná ale směr je stejný.

J. Fridrich 12.12.2016 7:22

" Myslíte, že je velký rozdíl mezi udavačstvím na

" Myslíte, že je velký rozdíl mezi udavačstvím na portálu Finanční správy a udavačstvím za protektorátu?" Tuto větu nemůže myslet ta dáma-autorka příspěvku vážně...

Ona necítí rozdíl mezi udavačstvím okupantům - tedy za války Němcům a po válce komunistům - a pomocí policii při odhalování zločinců - je přece jedno, zdali se jedná o zločince který krade-je to tedy zločinec ekonomický a zločinec který vraždí a přepadá nevinné lidi...

J. Kulheim 12.12.2016 7:57

Pane Fridrichu.

"...Ona necítí rozdíl mezi udavačstvím okupantům..."

Princip je stejný. STBáci, domovní důvěrníci, také udávali a mnozí z těch udaných skončili na šibenici.

"..je přece jedno, zdali se jedná o zločince který krade-je to tedy zločinec ekonomický.."

Ten kdo vezme osud svůj a své rodiny do vlastních rukou a snaží se živit sám je, podle vás a vám podobným, zločinec. Vycházíte asi z toho, že ti, kteří si ušíjí zákony podle toho jak jim to pasuje a potom něco z toho dají svým voličům, přerozdělí sami mezi sebou ve formě dotací, pobídek, atd. jsou nositelé dobra. Ten kdo platí daně, nikomu nic nebere, takže nemůže být zloděj. Berou ti, kteří mají nataženou ruku. Bez řemeslníků by to nešlo. Bez těch, kteří pracují a dělají práci, která zvyšuje bohatství státu, by to nešlo. Bez těch, kteří jenom berou a nikoho, kromě sebe nikoho neobohacují, by to klidně šlo. Nevíte náhodou jak a čím obohatili občany tohoto státu lidé jako pan Sobotka, Špidla, Marxová a jim podobní?

O. Uživatel 12.12.2016 8:07

Uživatel požádal o vymazání
J. Fridrich 12.12.2016 10:21

Re: " Myslíte, že je velký rozdíl mezi udavačstvím na

Takže - dva pánové nade mnou - dle vás, pokud se mi povede trochu nedobře ( kdo to posoudí ? ) - tak mohu krást ? Tedy třeba i vám, pokud se vám povede lépe než-li mně ? No, to by ten svět pěkně vypadal...........

J. Kulheim 12.12.2016 11:31

Re: " Myslíte, že je velký rozdíl mezi udavačstvím na

Kdo krade? Ten co platí nebo ten co bere peníze.

D. Polanský 12.12.2016 7:06

Za protektorátu šlo o život

U EET jenom o peníze, to je veliký rozdíl. Všude mi účtenku zatím vydali, že ji nikdy nechci a oni ji hodí do koše, je druhá věc. Proč by mi ji také nevydali, vždyť většina podnikatelů je solidních! Dáma asi soudí podle sebe. Zkuste být solidní!

K. Novák 12.12.2016 6:27

Asi tomu nerozumím.

Když si paní Šichtařová účtenku neuloží, nic tím nezíská a ten, kdo jí ji vydal, také ne. Kdyby si účtenku nevzala, vydělal by na tom ten, kdo by jí ji nevydal. Nemusel by za prodané zboží zaplatit daň. Berňák při kontrole přímo v podniku by mu na to ale přišel, ne? A s údaji z EET snadněji, protože část kontroly by měl již dopředu udělanou.

B. Jan 12.12.2016 8:03

Re: Asi tomu nerozumím.

V systému, ve kterém je anonymní udávání zapracováno do kontrolního mechanizmu FÚ je úplně jedno, jestli hostinský účtenku vystaví nebo nevystaví, popř. zdali ji dá zákazníkovi či hodí do koše. Bude záležet pouze na oblíbenosti hostinského, jestli jej někdo anonymně udá nebo ne.

K. Novák 12.12.2016 9:18

Re: Asi tomu nerozumím.

To snad ne. Na udání se snad buď nereaguje nebo se posílá kontrola. Záleží na výsledku té kontroly, ne na udání. A udávalo se jistě i dřív, jen ne prostřednictvím internetu, ale anonymními dopisy. Internetem to bude horší, protože systém asi nějaké údaje o počítači, ze kterého bylo udání posláno, také odešle. Takže bych si troufnul tvrdit, že opatrní udavači budou nadále používat papír.

A. Bocek 12.12.2016 6:24

Silně mi to připomíná,

jak za protektorátu měla babička 7 husí navíc a zodpovědný soused to nahlásil. Vyřešily to dvě husi dodané do kuchyně financovy.

A. Alda 12.12.2016 7:55

Většina Čechů,

co byli v německých koncentrácích, tam byli na udání sousedů o poražení prasete načerno nebo neohlášeném chovu drůbeže. Politických tam bylo pranepatrně. (Samozřejmě nepočítám Židy, kteří tam byli z rasových důvodů.)

P. Maleček 12.12.2016 5:16

Nic si nepochopila Šichtařová, s EET přichází fašismus.

Nic jsi, přes pozitivní snahu nepochopila, Šichtařová, řekl by jí v Mrazíkovi kouzelný dědeček a nechal by jí dál po světě běhat s medvědí hlavou, dokud jí nedojde "vo co gou".

Ono totiž hlavním účelem EET není vyšší výběr daní natož narovnání podnikatelského prostředí, ale rozeštvání společnosti a posílení temných pudů závisti a právě udavačství. A to hlavně mezi nízkopříjmovými, dnes už až polootrockými zaměstnanci, tedy významné voličské skupiny, v které loví současná vládní koalice, tedy ČSSD, ANO i Lidovci.

Nelze nevidět, jak tuto koalici spojuje právě to, jak se snaží společensky oslabit a znectít svobodné a nezávislé skupiny občanů, především téměř milion samostatně podnikajících osob a dostat je pod vliv dnes spolupracujících socialistů a velkobyznysu. To s cílem dostat je pod svou moc, tedy hlavně k pásům montoven, velkozpracovnám zemědělských produktů, či jako doplňovače zboží či cvakající pokladní k regálům velkoskladů a velkobchodů. A k tomu se EET, i bez toho práskačského webu fantasticky hodí.

Paní Šichtařové při jejím vzdělání a praxi by nemělo být nutné připomínat, že tomu se říká korporátní socialismus, což je v podstatě fašismus. No a ani to, že italský fašismus byl postaven na spolupráci mocensko-vlivových svazků socialistů (v čele s Mussolinim), velkobyznysu a katolického kléru.

Podobnost s dnešní ČR, kde vládne víc socialistická než demokratická ČSSD, velkobyznysové ANO a katolicko-vlivová partaj KDU-ČSL vůbec není náhodná. Stejně jako nebude náhoda, že to jako v Itálii skončí. Nejdřív zotročením a vražděním občanstva a pak - pozor Sobotko, Babiši i jim přicmrndávajícím Bělobrádku, i veřejnou popravou (to včetně partnerky).

B. Uhlich 12.12.2016 7:51

Re: Nic si nepochopila Šichtařová, s EET přichází fašismus.

Zatím je ten fašizmus hodně selektivní a omezuje se vždy na zaříznutí jen nějaké početně omezené skupiny obyvatelstva - vše pochopitelně za souhlasného kvílení placených, nebo jen blbých diskutérů. Ono jim,všem těm spravedlivým nějak nedochází, že až se sežere všechno okolo - tak dojde i na ně.....

P. Boublíková 12.12.2016 2:41

No to bych teda nečekala

že profesí ekonomka bude moralizovat kolem čistě technické záležitosti :-):-):-)

Díky, pobavila jste, sluníčko :-)

J. Huml 12.12.2016 4:26

Re: No to bych teda nečekala

Ano, pani Sichtarova ma opravdu svizny, poutavy styl pisemneho vujadrovani, ale jako vzdy, realitu opet prehani. Jiste, vychytraly stat se snazi umoznit neferovou kontrolu sve pravomoci, ale jiste ze stamgasti najdou rychle cestu jak nove regulace obejit: tlacenku s cibuli, gulasek se sesti a nebo to kolinko, necim to splachnout, uctenku nechci, platim hotove i s tuzerem. Ja, osobne, se budu o takovy system snazit, dani statu platim stale dost a dost.

J. Lepka 12.12.2016 2:41

Jednu věc nechápu,

bylo-li vydáno nějakých 60 miliónů účtenek, proč nebylo odesláno 60 miliónů udání? Dovedete si představit, že to server MF dokáže zpracovat ???

Ale i něco pozitivního, návrh pro ministerstvo zdravotnictví: vytvořte další bonzáckou apku proti kuřákům, ministerstvo vnitra: proti netrpělivým chodcům na přechodech (nebo řidičům na žel. přejezdech) atd atd. takových možností jak profízlovat tenhle stát, když už to technologie umožňují !!!

A. Bocek 12.12.2016 6:26

Re: Jednu věc nechápu,

Na jeden milión účtenek 50 kusů podání . Má být Babiš smutný, nebo veselý ?