27.5.2024 | Svátek má Valdemar


Diskuse k článku

BIG BEN: Je Rusko pro nás civilizační alternativou?

Rusko je a vždy bylo dokonalá totalitní autokracie – jako protipól k vždy nedokonalé západní demokracii. Ten základní rozdíl mezi oběma je ten, že zatímco dokonalá totalita zůstává totalitou, nedokonalá demokracie stále skýtá možnosti zdokonalování, i když i ty bývají často ohrožovány totalitními choutkami různých aktérů zevnitř i zvenčí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. A. 5.1.2023 9:20

Bena Kurase si za tento jeho postoj vážím. Bohužel je pravda, že většina antiislamistů je u nás dosti proruská (nebo aspoň příliš benevolentní k Rusku), zatímco skalní nepřátelé Ruska nepovažují migraci a islamizaci za problém.

Možná mohl dát Kuras této své úvaze nějakou pointu. Třeba tuto: Civilizační alternativou jsme my sami, ale musíme sebrat odvahu k přijetí zodpovědnosti za svůj osud a neřešit pořád, zda máme přilnout k západnímu nebo východnímu dubisku. Alternativou je silná středovýchodní Evropa, minimálně V4 + další, zejména Srbsko, Chorvatsko, Slovinsko.

P. Diviš 5.1.2023 9:24

To by ovšem vypadalo tak, že u nás převládá rozum, kdežto mimo nás jsou samí blázni, woke nebo ruští.

Přitom třeba Srbsko sice určitě není woke, ale k Rusku má sakra blízko a ani na Západě se ještě nezbláznili všichni.

D. Polanský 5.1.2023 9:24

Asi tak, to co jste napsal v prvním odstavci, jsem chtěl napsat také. A Kuras z toho ukličkoval. Škoda, tím je článek bezcenný.

P. Hák 5.1.2023 9:53

První odstavec: to je právě důsledek toho, o čem jsem psal. Polarizace společenosti a mirror efektu. "Když nejsi s námi, jsi proruský a drž hubu"... výsledkem je toto. Lidi, které by ani nenapadlo se o Rusko zajímat, se k němu najednou přiklánějí, protože jiná možnost podle mediální propagandy neexistuje.

J. Ganaur 5.1.2023 10:16

A když napíšu , že Putin je nácek, tak jsem eurohujer....Máte to také jednoduché....:-/

P. Hák 5.1.2023 11:41

To jsem někdy napsal? Nepletete si mne s někým?

J. Vintr 5.1.2023 9:09

Netroufám si soudit poměry v Rusku, protože se o nich u nás prakticky nic pravdivého nedozvíme. Ale to, že se celý Západ řítí do totality čínského typu, je dost zřejmé. A navíc, na rozdíl od té Číny, ještě páchá i ekonomickou sebevraždu.

P. Diviš 5.1.2023 9:12

Nedozvíte, pokud se raději dozvědět nechcete.

P. Beneš 5.1.2023 9:34

Pane Vintře, víte, jaký je rozdíl mezi totalitou na Západě a v Rusku? U nás o té západní můžete beztrestně mluvit, psát komentáře, nebo proti ní pořádat demonstrace. V Rusku o té ruské ne.

J. Vintr 5.1.2023 9:51

U nás sice můžete (zatím) říkat a psát téměř co chcete, ale nic to nezmění na realitě. Viz třeba nedávná zkušenost s kovidismem, který byl nejspíš testem, jak snadno lze lidem nasadit náhubky. Fakticky o obrazně.

V. Petr 5.1.2023 9:08

Pokud autor považuje DNEŠNÍ zdegenerovaný a naprosto šílený Západ za to, čím byl možná ještě v 80 letech, dopouští se stejného nesmyslu, jako by někdo hodnotil Německo roku 1937 a předstíral že je Německem roku 1926!

Ano, Rusko je málo demokratický a agresivní stát, ale proti bruselským degenerátům a americkým demokratům je ostrůvkem Zdravého rozumu!

P. Diviš 5.1.2023 9:12

Nádherně jste článek ilustroval. Přesně o tomhle pan Kuras (správně) píše.

J. Ganaur 5.1.2023 9:33

;-DRuSSonácek se našel, ale nepoznal....A nepochopil, že BK píše i o něm!

P. Diviš 5.1.2023 9:08

Dobré, zvláště ten popis "rozdílu" mezi ruským a sovětským.

Rusové si vše upraví k obrazu svému, i ten komunismus.

V. Petr 5.1.2023 9:10

No a Němci si zase socialismus upravili do vlastní, hitlerovské podoby. Porovnejte s Mussoliniho režimem v Itálii.

P. Diviš 5.1.2023 9:16

Ano, jistě.

Socialismus italský (korporativní) - fašismus.

Socialismus německý (nacionální) - nacismus.

Socialismus ruský (prý internacionální) -marxismus leninismus (jednu dobu ještě stalinismus).

Socialismus dnešního Západu - zelený woke.

V. Petr 5.1.2023 9:13

Bolševické politbyro konce roku 1917 mělo pět členů, Lenin, Trockij, Zinověv, Kameněv a Stalin. Jediný Rus mezi nimi byl Lenin a ten ještě měl židovské a německé předky...

P. Diviš 5.1.2023 9:18

Vy jste ten článek nečetl, že? Případně nepochopil. Jde o ruskou kulturu, a tu měli všichni.

M. Grundmann 5.1.2023 9:19

Ruští carové byli Němci. Carové si vždy brali za ženu německé princezny a nakonec z ruské krve u nich nezůstalo nic. I velká carevna Kateřina Veliká byla čistokrevná Němka. Je vůbec otázkou, zda v historii Rusům někdy vládli Rusové.

P. Diviš 5.1.2023 9:25

Rusové, nebo Němci, osvojivší si ruské zvyklosti.

M. Grundmann 5.1.2023 9:35

To je progresivistický nebo křesťanský pohled na lidstvo. Lidé jsou biologicky vzájemně vyměnitelné bytosti, u nichž je podstatný pouze vliv okolí a výchova. Rusem je ten, kdo si osvojí ruské zvyklosti, biologicky to může být kdokoliv či dokonce cokoliv.

P. Diviš 5.1.2023 9:39

No vždyť to píšu. Do Ruska přicházejí dobrovolně jen ti, kteří jsou ochotni se přizpůsobit tamním zvyklostem, slovo kultura se mi ve spojení s Ruskem trošku nezdá. Podstatné jsou ty zvyklosti, ne to, zda se zrovna jmenují ruské nebo sovětské.

M. Grundmann 5.1.2023 9:48

S tímto pohledem naprosto nesouhlasím. Každý si udržuje své zvyklosti a svou identitu, i když se tváří jako někdo jiný. Němci žijící po celém světě se všude chovají jako Němci. Stačí se podívat na německé vesničky v Brazílii, jsou stejně uklizené jako v Bavorsku, i když jsou uprostřed naprostého nepořádku.

P. Diviš 5.1.2023 9:53

A byli i povolžští Němci, ano.

Jenže já píšu o těch, kteří vládnou. V Rusku ruským (ne)způsobem, ať už je vládce či vládkyně Rus, Němec nebo Žid.

V. Šťástka 5.1.2023 9:02

Díky.

V. Šťástka 5.1.2023 9:01

Díky.

F. Navrátil 5.1.2023 8:24

Vytyčit si nějaké nesmyslné tvrzení a pak s ním polemizovat je poněkud slaboduché. Ještě jsem se nesetkal s člověkem, který by chtěl mít Rusko jako civilizační alternativu. Ovšem dnes panuje taková atmosféra, že pokud někdo začne kritizovat západní multukulturalismus, genderiskus, klimatický alarmismus a další šílenosti, které si ke své zhoubě vymýšlí západní přežraná civilizace, tak je okamžitě pasován na přinejmenším na příznivce Ruska. Takže nechci ani ruskou, ani čínskou, ani islámskou a ani bruselskou alternativu. Přeji si docela normální a nedeformovanou euroatlantickou civilizaci.

V. Církva 5.1.2023 9:03

Nicméně vy sám se Ruska zastáváte. Což se ještě předloni dalo možná omluvit.

Ukupaci Ukrajiny, kdy podle nějakých pravěkých imperialistických doktrín či strachu Ruska musí umírat lidé omluvit nelze, ani islamizací Západu. Dokonce ani zájmy USA, které ale nejsou zdaleka jasné, jednoduché a černobílé jak se učilo na VUMLu, i když ani křišťálově čisté, jak se tvrdilo v 90kách.

Jinak, taky jsem předloni tvrdil, že rusofil není ten kdo nesnáší progresivismus Západu. Nicméně Kuras ví, proč to píše. Množina rusofilů se s národovci a odpůrci EU protíná mnohem víc než jsem předpokládal.

F. Navrátil 5.1.2023 9:09

Ano, právě o tom píšu. O vašem tvrzení, že kdo není s námi je proti nám. Kdo nekřepčí nadšením nad Bruselem, je ruský troll.

P. Diviš 5.1.2023 9:22

Ano, to bruselanti tvrdí s oblibou a nejhorší je, že v mnoha případech mají pravdu.

Protože spousta příznivců Ruska zase tvrdí opak: Že každý, kdo je proti Rusku, je příznivec Brusele a woke. Obě strany to mají dobře vymyšlené, přesně v duchu toho "kdo není s námi je proti nám s jediným naším protivníkem".