29.5.2024 | Svátek má Maxmilián, Maxim


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
IH 11.3.2009 12:33

LS je věc politická a nikoliv právnická

Pokud se většina obyvatel Evropy shodne na výhodném ekonomickém propojení státních útvarů, tak tento fakt je rozhodující. O výhodnosti už snad nikdo nepochybuje. Dokázuje to vysoká životní úroveň obyvatelů zakladateských zemí EU. Aby EU mohla existovat i po rozšíření, je třeba stanovit pravidla třeba i na počátku nedokonalá. LS smlouva taková pravidla stanovuje a proto je třeba takové právnické hnidopichy, jako je autor tohoto článku a jejich hlavní představitel V. Klaus, nebrat vážně. Chtějí se jen zviditelnit. Je evidentní, že obyčejné lidi LS neohrozí a případné chyby bude snadné časem odstranit.

jm0 11.3.2009 12:28

Kdo odmítá LS, odmítá i myšlenku evropské integrace

ano. existuje-li jeden jediný, tento, model integrace, jsem rád, že máme natolik inteligentního presidenta, že aspoň on pozná, co je to za zvěrstvo.

ale myslím, že jste to příliš konkretizoval, LS nemůže být totožnou  pouze s integrací, LS znamená daleko víc: kdo je proti LS, je proti samotné existenci EU! bojím se, aby odmítnutím LS nezanikl vesmír!

jm0 11.3.2009 12:23

Re: prezident NESMÍ nikoli nemůže, on může vžedycky

zatímco jakákoliv jiná parta v ničím zájmu nejedná?

to jako že všichni kromě modrobolševických sáčkohlav vykazují maximálně tak brownův pohyb?

kpt 11.3.2009 12:18

Ví o tom?

kpt 11.3.2009 12:12

Článek se zdá věcný

neumím samozřejmě posoudit všechny jednotlivosti, nicméně jde podle mne o to, a tomu já i fandím, aby se Evropa politicky sjednotila a začala postupně fungovat jako velmoc. K tomu, domnívám se, míří podniknuté kroky, ať už obratně zvolené či nešikovné. Že by šlo leccos udělat lépe, souhlas. Budeme-li ale čekat, až se najde ideální text, nedočkáme se. Ptám se, jestli budete radši mimo Evropu jen proto, že tam nacházíte na sem tam formulacích LS něco, co se Vám nepozdává. Že se Evropa dřív či později sjednotí zdá se neodvratitelné, ta vůle tu je a ti, kteří i eventuelně nepřistoupí teď, přistoupí pod tlakem reálu dodatečně... Bylo by, podle mne, daleko horší, kdyby LS byla shledána ústavně neschvalitelnou, pak by Češi, pokud by Evropská integrace proběhla bez nich, museli dodatečně měnit ústavu, aby se tam mohli dostat. Namítnete, že LS bez podpisu všech neprojde. To je pravda. Stejná pravda ovšem je i fakt, že ti, kteří chtějí pokračovat, pokračovat budou. Jak? Například tak, že Nový návrh, obsahově stejný předloží už jen těm, kteří chtějí být členy takového sdružení. A bude jasno. O pár let se to zdrží, nic jiného odpůrci sjednocení nedosáhnou. No a pak, jak říkám, pod tlakem reálu, přistoupí i ti zarytí odpůrci, vědomí si, že mimo být není až tak produktivní...

Xaver 82.117 11.3.2009 12:07

Tý brďo, tak to je bomba....

;-D;-D;-D

L'ego 11.3.2009 11:47

A dál už nemá moc smysl číst

"Konzervativní myšlení chápu jako skutečnou sílu pokroku" - autorovi se povedl protimluv hned v první větě článku.

Peťa 11.3.2009 11:44

Re: :-)

Pravda, proto teď kývla na LS, která nás "do Ruska" dovede zkratkou.

Peťa 11.3.2009 11:34

Re: prezident NESMÍ nikoli nemůže, on může vžedycky

-8

Ivan 11.3.2009 11:25

Re: Protože žádný stát

Obávám se, že z nějakého ústavu pro duševně choré utekl někdo, kdo ještě nezaregistroval zánik SSSR a pod zančkou Štváč se zoufale snaží ztotožnit SSSR s RUskem.  Nezaregistroval to, že se ze svazku SSSR osvobodily okupované země, jako Ukrajina, Bělorusko, Litva, Rusko, Jižní Osetie, Abcházie, Gruzie a mnoho jiných.

Xaver 82.117 11.3.2009 11:16

Bohužel, nemám...

Xaver 82.117 11.3.2009 11:15

A to pod praporem Vladimíra Putina s medvědem...

;-D;-D;-D

kocour 11.3.2009 11:15

Re: :-)

Nic lepšího nemáte, pánové?

Xaver 82.117 11.3.2009 11:13

:-)

R^!!...která by nás asi ráda zavedla do Ruska...;-)

kocour 11.3.2009 10:41

Re: Jistý "hlava právník",

P.S.: Dovedu si představit spousty lepších, věcných argumentů proti Lisabonské smlouvě. Tudíž nemám zapotřebí bazírovat na formalismech. A nebazíroval bych na nich, ani kdybych nakrásně žádné lepší argumenty neměl, protože bych tím vzbudil dojem, že nemám proti LS nic lepšího. 

kocour 11.3.2009 10:37

Jistý "hlava právník",

to jest já, píše ten ocitovaný text právě proto, že je právník a nemíní se jako právník zesměšňovat úvahami, jako je ta autorova.

Můj článek ze 3.2.2009 je zde (bylo by od autora solidní na něj odkázat, nestalo se, činím tak tedy sám):

http://neviditelnypes.lidovky.cz/polemika-o-pestovani-pampelisek-da6-/p_politika.asp?c=A090201_104106_p_politika_wag

Bobby - Benny 11.3.2009 10:18

Re: prezident NESMÍ nikoli nemůže, on může vžedycky

To  fact:  Pokládám vaší větu:...on  (nejen Klaus ! ale všichni ti kreténi 5.kolony jako Jan Zeman a celá destruktivní Hradní parta) jaksi jedná v něčím zájmu... za vše obsahující, o všem vypovídající, vystihuj9c9 a stěžijní !!! Ono již po dlouhou dobu vše -jednání V.K & spol.- jaksi do sebe zázračně zapadá....

Mgr. Milda 11.3.2009 10:13

Re: prezident NESMÍ nikoli nemůže, on může vžedycky

kdo už by podřezával větev, na které sedí? Klimatická data jsou nepochybně dokumentací změn, ty probíhají však už miliardy roků. Jde o to, na kolik tyto změny závisí na lidské činnosti, v jakém poměru je lidská výroba skleníkových plynů k celkové produkci třeba vypařováním moří, výbuchy sopek nebo požáry lesů. Vyházet totiž značnou část prostředků, tudíž práce a materiálu, za nesmyslné pokusy něco ovlivnit, co prostě ovlivnit nelze, je neproduktivní. To, co ale opravdu ovlivnit musíme, je zbytečné plýtvání fosilními palivy, toho se ovšem dopustíme i přehnaným environmentalismem. Větrníky i solární články spotřebují velmi mnoho energie a zatěžují životní prostředí v průběhu jejich výroby.

yorik 11.3.2009 9:55

Re: Lisabonský projekt / spotřebitelský kolaps

Nepozoruji u nás žádný spotřebitelský kolaps. A EU s tím nic nenadělá. Maximálně se na nějakém summitu dohodnou, že můžeme holičům a hodpodským snížit DPH. To je asi vše, kam sahá bruselská akceschopnost.

nerv 11.3.2009 9:41

Re: Lisabonský projekt / spotřebitelský kolaps

Jedním z důsledků rozevírání nůžek mezi bohatými a chudými je i spotřebitelský kolaps. 

Markantně je to vidět i na trhu s realitami ve Spojených státech.

loula 11.3.2009 9:33

Naprosto nechci tvrdit,

že mám Lisabonskou smlouvu prostudovanou. Nemám a ani ji nehodlám studovat. Pouze v případě, kdyby bylo vyhlášeno referendum, bych se snažil se s ní trochu seznámit.

Pouze konstatuji známou skutečnost, že když se sejdou dva právníci, tak vzniknou tři zcela rozdílné právní názory na danou věc. Proto mě nijak nevzrušuje ani odmítání, ani hájení LS.

fact 11.3.2009 9:30

Re: prezident NESMÍ nikoli nemůže, on může vžedycky

račte se podívat na strukturální model opakovaně potvrzovaný mezinárodním klimatickým panelem na klimatických datech za velmi dlouhé období, no a pak můžete předvést ty zástupy vědců opačného názoru, a pak doplníme ještě tu o Sněhurce a trpaslících, že aby se panu prezidentovi dobře spalo na šrajtofli a své knížce vydané putinovým Lukoilem, tam opravdu mnoho zastánců klimatických změn nenajdeme , že ale na všech seriozních světových vědeckých pracovištích jaksi nenajdeme žádného Klause ... to je jaksi evidentní, že

yorik 11.3.2009 9:27

Lisabonský projekt

je paskvil. Je to dílo evropských bafuňářů, kteří si připravují koryta pro případ, že je na národní úrovni občané kopnou do zadku. 

fact 11.3.2009 9:25

Re: Je ratifikace Lisabonské smlouvy v souladu s ústavním pořádkem?

Kajánku, orlíku, a co ten výrok Ústavního soudíčku, tos přehlédl chlapče, tak znovu a lépe ty náš malý ústavní dobrovolníčku

Kajan 11.3.2009 9:21

Je ratifikace Lisabonské smlouvy v souladu s ústavním pořádkem?

Není !!! Dzp.

Rex 11.3.2009 9:18

Lisabonská smlouva

není ani nemůže být ideál. Je to ale pořád stokrát lepší než být vydán napospas české politické sebrance.

Štváč 11.3.2009 9:17

Protože žádný stát

nectí svou ústavu, jako ČR a nikdo nemá tak odvážného prezidenta v době kdy mu nic nehrozí, je třeba pomoci Rusku /Sovětskému svazu/, který ani LS ani EU nemůže taky ani cítit. Tak to i cítí všichni poddaní a zubožení chudí lidé, právě díky Sovětskému svazu a jeho demokratickému zřízení. Proč to nechápou nezaměstnaní v kapitalistických státech, proč utíkají ze Světského svazu ti zaměstnaní, proč, proč, proč...? Vystoupením z EU, nepodepsáním LS a co největšími obstrukcemi pomůže náš udatný prezident našemu bratru na věčné časy a nikdy jinak. Pokud nebudou mít v Rusku /Sovětském svazu/ z toho radost, sdělte mi p. Zeman prosím, proč. Co má náš stát udělat víc, aby se mohl zase dostat do sovětského vlivu a neotravovala jej prohnilá západníEvropa.

Jerome 11.3.2009 9:11

Obávám se

Obávám se, že politická nesmiřitelnost, kdysi nazývaná antagonismus, pokračuje v novém hávu. Také "inženýři lidských duší" nevymřeli, jen jsou naklonovaní v novém přiodění. Také se obávám, že někdejší nástroj filosofů, jímž měla diskuze dostat řád,  totiž logika, je v mnoha připadech neskutečně nevhodná. Kdysi se , pravda, říkávalo, že filosofie se stala děvečkou theologie. Dnes nutno připodotknout, že justitia se stala děvečkou politiky.  Politika se pak stala věcí parciálních zájmů poměrně úzké skupiny elit. Veřejnost k nim nepatří. Je pouhým podložím mocenské nadstavby. Ani demokracie západního přístřihu na tomto prastarém modelu společnosti až tak mnoho nezměnila. Jen jsme se s tím naučili žít. Ovšem za cenu, že jedni milují Spartu a nenávidí Slávii a naopak. Ačkoli oba týmy hrají fotbal někdy pod psa......

Tx 11.3.2009 9:10

Re: prezident NESMÍ nikoli nemůže, on může vžedycky

Ale facte, on pan president nemluví jinak než VŠICHNI ostatní. Jen jinak, než zelení demagogové. Je obrovská skupina velice seriozních odborníků a vědců, klimatologů a fyziků, kteří říkají totéž. Jnže nené "košér" jim popřávat sluchu a místo diskuse jsou zesměšňováni. Ještě jsem nikde nečetl opravdu spočítané a seriozní argumenty, že oteplování (je-li, ani to není zcela jisté) způsobuje člověk a nikoliv normální přírodní jevy, a v LS jsem se dost šťoural, i když zdaleka ne tak jako autor, ale i to mi dost stačilo... Ta smlouva je velmi výhodná. Pro N+F.

Xury 11.3.2009 9:03

Re: prezident NESMÍ nikoli nemůže, on může vžedycky

Integrace EU do jednotného státu vyžaduje existenci jednotného politického národa (neplést s etnický jednotným národem), který ale v současnosti neexistuje a je otázka zda někdy existovat bude. Tlačit za těchto podmínek na integraci považuji za kontraproduktivní a výsledkem může být i rozpad celé EU.