4.4.2020 | Svátek má Ivana



DISKUSE K ČLÁNKU

Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.


AFGHÁNISTÁN: Má mise Armády ČR smysl?



Řazeno podle času sestupně, seřadit podle času vzestupně
počet příspěvků: 77, poslední: 27.8.2018 23:32, přehled diskusí

Jsem zvědav,:
Autor: L. David Datum: 27.8.2018 23:32

kdy už všichni ti neználkové elementárního technického vědění přestanou omílat tu hloupoučkou pohádku, že dvojčata v New Yorku byla zbořena nárazem dvou letadel !

autor se asi zbláznil:
Autor: P. Aron Datum: 27.8.2018 15:09

A s ním někteří diskutující. To už je snad diagnosa. Talibán se chystal vtrhnout do Evropy ??? OMG ! Že díky válce v Afghanistánu naopak proudí do Evropy spousty afghánských muslimů, že se znásobila produkce opia, že spojenci NATO tam ovládají max. tak třetinu území. že tam začínají Evropany nenávidět mnohem více než dříve, tedy další zdroj jak fundamentalismu, tak i terorismu to je jen takový detail že ?

Re: autor se asi zbláznil:
Autor: J. Fridrich Datum: 27.8.2018 15:53

Kdy vám končí vycházka ? Hlídejte si čas ! Víte, že docent Chocholoušek nemá rád pozdní příchody. Příště by vám nepůjčil tu odpornou Západní techniku - počítač. Ale Putin by vám jako pravému nefalšovanému soudruhu zajisté půjčil ten jejich výkřik ruské techniky - SČOT. Dá se na něm také počítat. Na drátcích tam budete mít plno barevných kuliček - uvidíte, že se vám to bude líbit - ony se totiž dají po těch drátech hezky posouvat.

Re: autor se asi zbláznil:
Autor: B. Hamal Datum: 27.8.2018 18:11

Zrovna si posouvám barevné kuličky a vyšlo mi, že kdyby něco jako Talibán neexistovalo, bylo by třeba si to vymyslet. Už jenom kvůli té strategické poloze.

Re: autor se asi zbláznil:
Autor: M. Prokop Datum: 27.8.2018 18:17

Co vymyslet, vyprovokovali to Rusáci (tehdy sověti).

Re: autor se asi zbláznil:
Autor: J. Křivánek Datum: 27.8.2018 19:09

Proti názoru osobním útokem. Ty máš jakou diagnózu? Povýšeneckej lepšočlověk jehož jediný názor, ovšem nevyjevený, je správnný?

Re: autor se asi zbláznil:
Autor: J. Holíček Datum: 27.8.2018 21:47

Jednoduše má vlastní názor a po mém soudu koresponduje s objektivní pravdou.

Reakce na jeho názor naopak moc nekorespondují se stylem příspěvku.

Vojáci se musí cvičit.:
Autor: A. Alda Datum: 27.8.2018 13:38

Naštěstí se nemusí cvičit ve válce domácí.

Tak ona už je to vražda.:
Autor: I. Novák 763 Datum: 27.8.2018 13:37

Lze už někde uzavírat sázky, kdy se událost začne nazývat masakrem naší armády? Slova jsou už jen slova bez původního významu, asi.

Tak to mi připomeňte:
Autor: J. Krásenský Datum: 27.8.2018 11:26

"celá politika USA v 90. letech pod vedením Billa Clintona byla o stahování se z válečných konfliktů a ustupování stále sílícímu islámskému terorismu. USA odešly z některých zemí Blízkého východu včetně Afghánistánu,"

V devadesátých letech byly USA v Afghánistánu a Bill Clinton se stáhl? Moje paměť už je zřejmě děravá, ale na přítomnost američanů v Afghánistánu si nepamatuji.

oprava:
Autor: J. Krásenský Datum: 27.8.2018 11:29

ale na přítomnost američanů v Afghánistánu v devadesátých letech minulého století si nepamatuji.

:
Autor: T. Hudeček Datum: 27.8.2018 10:53

Je to blabol. Predne, 11.9.2001 utocili ve vetsine obcane Saudske Arabie. Dale by Afganistan bez penez z drog (objem produkovanych drog v AG se zvysit od prichodu americanu 5x) nemel ani na kostata, natoz na financovani high-tech terorismu. No a co je spatneho na pojmenovani vojaku, kteri pracuji za zold (a ne zrovna maly - v tom to beru jako rizikovy pripkatek) zoldaky? To neni pejorativni, to je prosty fakt. A naposledy je trrba rici, ze Taliban, stejne jako ISIS je dite USA. To jen tak do kontextu.

Re: :
Autor: F. Kusák Datum: 27.8.2018 11:35

Promiňte, ale máte trochu popletený význam slova "žoldnéř". Nechci tady kopírovat Wikipedii, stačí zadat příslušný termín. Tam si také můžete přečíst vymezení tohoto termínu Ženevskou konvencí.

Re: :
Autor: T. Hudeček Datum: 27.8.2018 11:39

Ale tady přece nejde o přesné definice. Jde o to, že slovu žoldák/žoldnéř je přikládán negativní nádech zcela zbytečně. Plat vojáků se nazývá od nepaměti žoldem.

A pokud jde o to, že žoldáci se nechali najímat cizí armádou, tak mise v AG toto minimálně částečně splňují.

Re: :
Autor: J. Svoboda 169 Datum: 27.8.2018 11:51

Takže stačí plat označit za žold a už jsou naši vojáci žoldáci. Kdo by se mazal se správnou definicí žoldáka :o)

Pěkný den.

Re: :
Autor: T. Hudeček Datum: 27.8.2018 11:59

Když se tak oháníte Wikipedií:

"Žold (odvozeno z jazyka latinského a německého) je z antických dob označení pro plat, který byl vyplácen za vojenskou službu (lat. solidus)."

Já netvrdím, že musím mít ve všem pravdu, ale alespoň si v argumentaci neodporujte. Je únavné na to upozorňovat.

Re: :
Autor: T. Hudeček Datum: 27.8.2018 12:00

Pardon, nevšiml jsem si, že se jedná o jiného diskutujícího než v předchozí reakci. Ale zbytek platí.

:
Autor: J. Novák Datum: 27.8.2018 12:04

Ono to je jako v osmašedesátém u nás, kdy značná část národa považuje rusáky za okupanty. Za žoldáky ne jenom proto, že jejich žold byl naprosto nicotný. A obdobné je to pro nezanedbatelné množství lidí v Afgánistánu, pro které jsou naši vojáci žoldnéři a okupanté. A kdo má pravdu? Asi každý tu svou.

Re: :
Autor: M. Prokop Datum: 27.8.2018 18:18

Zřejmě ten rozdíl znát nechce.

Re: :
Autor: P. Aron Datum: 27.8.2018 14:59

Naprostý souhlas !

Re: :
Autor: J. Holíček Datum: 27.8.2018 21:48

Také souhlasím. :-))

Je na tom dost pravdy.:
Autor: A. Reček Datum: 27.8.2018 10:37

Je ovšem faktem i to, že dnešní Taliban už není přesně takovým, jakým byl v r.1990! V devadesátých letech jsme tamní problematice nevěnovali pozornost, protože jsme byli zaujatí změnami, které proběhly ve východní části Evropy. A ty se týkaly značně i nás. Nějaké rozpory mezi muslimskými sunnity a šíity nám visely někde u zadnice. Že Irán prosazuje šíity a Saudové naopak sunnity zajímalo jen sdělovací prostředky a už vůbec ne běžné naše lidi.

1968 / 2018:
Autor: Z. Trunecek Datum: 27.8.2018 10:24

Se*eme se Afgháncům do jejich života stejně, jako se sověti v 68 s*ali do našich.

A myslím si, že si to většina Afghánců přeje stejně málo, jako jsme si to v 68 přáli my.

Re: 1968 / 2018:
Autor: V. Církva Datum: 27.8.2018 10:51

To by mne právě zajímalo co na o Afghánci. Pokud nás tam jako okupanty nechtějí a to ani po 17 letech, zbývá jedině 1)vyhladit Afghánce 2)odejít za určitých podmínek a dohod, že pokud máme nechat je, musí oni nechat nás.

Myslím že varianta 1) je horší než AlKaida, proto zbývá jen ta 2)

Ale třeba se mýlím a mlčící většina Afghánců nás i USA bere jako svoji spásu. Ale vím, že Mohammed by si to nemyslel.

Re: 1968 / 2018:
Autor: I. Vermis Datum: 27.8.2018 11:27

Hm, vy jste spiritista? To vysvětluje mnohé...

Re: 1968 / 2018:
Autor: V. Církva Datum: 27.8.2018 13:03

???

Re: 1968 / 2018:
Autor: J. Holíček Datum: 27.8.2018 21:50

Klid, obyčejný trollík. :-))

Re: 1968 / 2018:
Autor: V. Církva Datum: 27.8.2018 13:04

A vy jste?

Re: 1968 / 2018:
Autor: J. Křivánek Datum: 27.8.2018 19:13

Hm, a ty žereš lejna?

Jen je nechte, ať se perou!:
Autor: F. Navr8til Datum: 27.8.2018 10:13

Autor vychází z nesprávného předpokladu, že Afganistán by po odchodu vojáků USA a jejich spojenců definitivně ovládl Taliban. Ovšem stát je tak různorodý, kmenově a nábožensky tak rozdělený, že Taliban by mohl ovládat jen určitá střediska a dávat zemi jen slabý salafistický nátěr. Pokud by NATO přešlo na taktiku podpory armád kmenových vůdců, brzy by tyto vojenské jednotky vypráskaly Taliban ze země a pustili se podle starých tradic do rvačky mezi sebou. Základním problémem je, že světový islámský terorismus podporují finančně i výzbrojí státy jako je Saudská Arábie nebo Katar a ty jsou bohužel jako nejbližší spojenci USA nedotknutelné.