27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Diskuse k článku

AFGHÁNISTÁN: Má mise Armády ČR smysl?

V souvislosti s vraždou tří našich vojáků z rukou atentátníka v blízkosti základny v afghánském Bagrámu se vyrojily komentáře zpochybňující smysl probíhajících misí a v některých případech i samotné naší role v NATO.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Zaorálek 27.8.2018 11:09

Taliban ovládl Afghánistán v 90. letech a ovládl by ho komplet znovu. I dnes ovládá, myslím, skoro třetinu.

J. Svoboda 27.8.2018 9:59

Záapad drží v Afganistánu frontu proti terorismu.

Pokud odejdeme, tak ta fronta zmizí a terorismus bude moci tu vázanou sílu přesunout k nám a o nová "11.září" nebude nouze.

Pěkný den.

V. Církva 27.8.2018 10:44

Re: Záapad drží v Afganistánu frontu proti terorismu.

Žijete minulými válkami. Ta hranice o které mluvíte není fyzicky ani v Afghánistánu na Blízkém Východě, je prorostlá celým světem. A hlavně je postavena na páté koloně neomarxistů a multikulturalistů na Západě. Hlava hydry je tedy identifikovatelná.

Takže máte možná pravdu že uzavření Evropy před světem nepomůže. Je třeba useknout hydře hlavu a to na Západě. Ale protože nejsme islamisté, ani Breivik, mám na mysli především důslednost v odstranění modernistů od moci. I když, čím méně důslednosti, tím se pravděpodobnost občanských válek a krveprolití zvětšuje. Zejména jako důsledek multikulturalismu, kdy migrační změna obyvatelstva probíhá velmi rychle.

J. Svoboda 27.8.2018 11:08

Re: Záapad drží v Afganistánu frontu proti terorismu.

Tak pardon, netušil jsem, že nechápete jednoducho věc a to, že válka doma váže sílu Talibanu na útoky u nás.

Pěkný den.

V. Církva 27.8.2018 13:09

Re: Záapad drží v Afganistánu frontu proti terorismu.

To možná platí. Za předpokladu, že máte omezený počet teroristů. Jenže pokud většina Afghánců ani Iráčanů nesouhlasí (a já opravdu nejsem fundovaný abych věděl jestli ano nebo ne) s přítomností Západu, tak počet teroristů z řad civilistů bude narůstat. Potom o žádném vázání silmnepřítele nelze psát. Mimo hodem binLadina prý radikalizoval přítomnost USA ve válce proti Iráku a to šlo o obranu Kuwaitu.

P. Aron 27.8.2018 15:07

Re: Záapad drží v Afganistánu frontu proti terorismu.

Tak to je opravdu už diagnosa. Talibán se chystal vtrhnout do Evropy ??? OMG ! Že díky válce v Afghanistánu naopak proudí do Evropy spousty afghánských muslimů, že se znásobila produkce opia, že spojenci NATO tam ovládají max. tak třetinu území. že tam začínají Evropany nenávidět mnohem více než dříve, tedy další zdroj jak fundamentalismu, tak i terorismu to je jen takový detail že ?

S. Rehulka 27.8.2018 13:59

Re: Záapad drží v Afganistánu frontu proti terorismu.

Zdravím pane Svobodo, ale myslím, že házíte perle sviním !

V. Církva 27.8.2018 9:16

A nebylo by lepší napadnout Francii či Německo?

V těch státech je taky hodně džihádistů a ještě tam jsou neomarxité gendristé a multikulturalisté, kteří svou ideologii agresívně a neústupně prosazují a šíří do celého světa.

Osobně si myslím, že proti džihádistům asi těžko Evropa bojuje, když jich sem miliony pouští a chrání je tu. Kdyby nebyl žádný útok na Afghánistán a zároveň by se hlídaly evropské hranice a pro utečence z islámských zemí budovaly tábory jen mimo Evropu, udělali bychom pro naši bezpečnost podstatně víc.

Ale dobrá, možná je občas potřeba ukázat těmto fanatikům zač je toho loket. To ale dělá nejlíp Izrael a MOSAD. Na teroristy používají jejich metody. Dát si uniformu a udělat ze sebe v Afghánistánu jasný terč je problémové. Na druhé straně afghánského teroristu nelze rozeznat. Jediná možnost je rozkládat teroristické organizace a občas zlikvidovat terorisstické zbraně, či jednotky leteckým úderem.

J. Svoboda 27.8.2018 9:53

Re: A nebylo by lepší napadnout Francii či Německo?

Pochopil jsem z vašeho textu, že Evropa mý být něco jako KLDR. Uzavřít se a nevšímat si okolí ... občas teda pozabíjet pár lidí v jiných státech.

Ve světě vašich představ moc lidí žít v reálu chtít nebude, podle mě teda.

Pěkný den.

V. Církva 27.8.2018 10:25

Re: A nebylo by lepší napadnout Francii či Německo?

Nezlobte se ale, uzavřít se a nevšímat si okolí to děláte spíš vy. Už to, že jste nečetl, co jsem napsal. Uzavřít se před Islamisty a jiným středověkem. Znamená to Muslimy pouštět maximálně na turistiku a to jen prověřené. Není taky jediný pozitivní důvod stěhovat Muslimy do Evropy a ještě je tu hýčkat Je to prokazatelně větší bezpečnostní riziko než výcvikové tábory v Afghánistánu

KLDR do toho nepleťte, před rozvinutým světem se uzavírat nemusíme, takže Japonci ani Jihokorejci a dokonce ani Vietnamci v omezených počtech nejsou pro nás problémem. To ale. neznamená, že by u nás měli kupovat půdu či nemovitosti. Ty jsme zdědili po našich předcí h a zase jim je musíme předat.

J. Svoboda 27.8.2018 10:38

Re: A nebylo by lepší napadnout Francii či Německo?

Jak jsem napsal, uzavřít a občas někoho pozabíjet. Soft verze vašeho textu na tom nic nezměnila.

Pěkný den.

J. Křivánek 27.8.2018 19:15

Re: A nebylo by lepší napadnout Francii či Německo?

Co kdyby sis ty křivej vylejzanej pokrytče ten svůj Pěknej den strčil někam do análu?

J. Chaloupka 27.8.2018 9:15

Ano, má smysl. Jen ať si vojáci vyzkouší, jak vypadá

skutečná válka. Až budeme potřebovat instruktory, jako když je najdeme.

V. Církva 27.8.2018 9:18

Re: Ano, má smysl. Jen ať si vojáci vyzkouší, jak vypadá

To je ve skutečnosti jeden z mála “přínosů” těch misí pro nás.

T. Hudeček 27.8.2018 10:56

Pokud vim, nasi vojaci delaji v AG prave ty instruktory pro Afgance.

J. Ráž 27.8.2018 9:12

Četl jsem lepší

články, které ani nemusely tak křivit historii, aby odůvodňovaly vojenský experiment v Afganistánu a naši účast v něm.

Jak se nepovedlo a ani nemohlo povést zastavit komunisty ve Vietnamu, a stálo to přitom stovky miliard dolarů, desetitisíce mrtvých, demoralizované tamní obyvatelstvo plné vzteku a nenávisti k okupantům, než museli Američané se spojenci odtamtud odejít, nemůže se povést zastavit Talibán v Afganistanu a dřív nebo později nás odtamtud místní vyženou.

A že se tam bojuje i za naši bezpečnost? Tak tomu nemůže vážně věřit ani ten, kdo to ještě dnes tvrdí!

J. Svoboda 27.8.2018 9:56

Re: Četl jsem lepší

Cenzura zatím není, tak na plnou hubu demaskujte ty, za jejichž bezpečnost bojuje Západ v Afganistánu. Děkuji :o)

Pěkný den.

M. Prokop 27.8.2018 10:03

Re: Četl jsem lepší

Zastavit komunisty ve Vietnamu nebylo tak nemožné, byť obtížnější, než v Koreji. Ale musela by to být mezinárodní snaha na plný úvazek.

V. Církva 27.8.2018 10:34

Re: Četl jsem lepší

Možná máte i pravdu, Západ a USA tehdy začali rozkládat marxisté Máte ale pocit, že by dnes byl Západ křesťanštější a méně marxistický - není. Západ je multikulturalisticky proislámský, a marxistický víc než v 68. Především proto, že je proislámský a nekřesťanský, asi to v v Afghánistánu nevyhraje.

J. Svoboda 27.8.2018 10:40

Re: Četl jsem lepší

Východ je proislámský, podívejte se, kolik je v Rusku islamistů.

Pěkný den.

V. Církva 27.8.2018 14:04

Re: Četl jsem lepší

Především nás Rusko teď už nemusí tolik zajímat, protože jsme součástí EU. Pokud ale máte Rusko rád, ano, Rusko Muslimy na svém území odedávna má a hodně s nimi bojovali. Muslimové Slovany otročili a teprve posledních 200 let je Rusové dostali pod kontrolu. Jak to bude dál nevíme, ale zatím si je nepustili přes hlavu jako na Západě. I když jdou už dnes v multikulti podobnou cestou

M. Valenta 27.8.2018 9:08

Mise mají smysl a ne že ne.

Ať si mladý Klaus s bolševiky a Pitomiem plácá co chce, mise smysl mají. Drží teroristy alespoň trochu v šachu a také slouží naší armádě, v koordinaci se spojenci, jako ostré cvičení. A tohle žádné domácí cvičeníčko nenahradí. Je to jako hrát poker o sirky.

K. Janyška 27.8.2018 9:00

Má !

A obří a velmi bohulibý... Dzp.

M. Hoblík 27.8.2018 8:10

Pobyt cizích vojáků v cizí zemi má smysl vždy!

Aspoň Afgánci mají jasného nepřítele, proti kterému mohou bojovat s nasazením života. Jde jim o svobodu jejich země; nesmíme jim to pokazit tím, že by naši hrdinové šli domů!

P. Sejrek 27.8.2018 7:16

Troška popletený

Troška to má trošku popletený. I kdyby tam Česko poslalo celou armádu včetně generála Opata a Karly Šlechtové tak to vůbec, ale vůbec nic na situaci nezmění. Možná by se USA naopak naštvaly, že se s Talibanem vedou mírové rozhovory a co se do toho sereme.

T. Hudeček 27.8.2018 10:59

Mylite se. Kdybychom tam poslali Slechtovou, s Talibanem je konec.Umreki by smichy :-)

J. Fridrich 27.8.2018 6:39

Souhlas s panem Troškem a jeho rozborem. Nebezpečná hloupost

Souhlas s panem Troškem a jeho rozborem. Nebezpečná hloupost vtělená do rčení - " To se nás netýká " stála v historii lidstva desítky milionů životů - a to i nedávno, v 20tém století - Hitler se dal zastavit krátce po uchopení moci v roce 1933 když vstoupil do demilitarizovaného Porůří..

Uvědomění těchto jasných souvislostí ale mnoha lidem ve Světě i u nás UNIKÁ...

V. Církva 27.8.2018 9:28

Re: Souhlas s panem Troškem a jeho rozborem. Nebezpečná hloupost

Problém je, že Afghánistán byl svrchovaný stát. Ale hlavně nevím, že by oficiální doktrína byla napadávat jiné státy. Dokonce uvažovali o vydání bin Ládina. Výcvikové tabory džihádistů jsou i vBoaně a možná i ve Francii. Dobrá Taliban podporoval terorismus. V tom případě tam měli vlítnout, rozprášit výcvikové tábory a stáhnout se se slovy, že se brzy vrátí.

I. Širůček 27.8.2018 11:33

Re: Souhlas s panem Troškem a jeho rozborem. Nebezpečná hloupost

To je od nich moc pěkné, že "uvažovali" o vydání bin Ládina - uděláme to taky tak; budeme "uvažovat" o stažení vojsk, ale vojska tem necháme. To je jistě velice potěší.

Z. Koutecký 27.8.2018 10:11

Re: Souhlas s panem Troškem a jeho rozborem. Nebezpečná hloupost

Ano, pane Fridrichu, Hitler se rozhodně zastavil dal. Stačilo, aby signatáři Versailleské smlouvy trvali na jejím dodržování. Myslíte si snad, že si nevšimli, jak Německo horečně zbrojí, v rozporu se všemi ustanoveními uvedené smlouvy? Nevadilo jim, že Hitler finanční prostředky určené na reparace utápí ve zbrojním průmyslu? No, možná, že si skutečně mysleli, že se jich to netýká, protože je Hitler přesvědčil, že jeho příprava na Drang nach Osten je zaměřena především proti komunistickému SSSR.To jim mohlo dokonce docela vyhovovat. Teprve po podpisu paktu Ribbentrop - Molotov asi pochopili, že si hřáli na prsou hada a Hitler před nimi utajil svůj plán na Drang nach Westen. Jenže to už bylo pozdě.

Jinak Sársko zabral Hitler v roce 1935 a Porýní v roce 1936.