16.6.2024 | Svátek má Zbyněk


Diskuse k článku

POLITIKA: Nejvyšší veřejný zájem

Je stále více oblastí, ve kterých se vládnoucí elita zaštiťuje tzv. veřejným zájmem, když potřebuje utáhnout šrouby, falešně obhájit svou existenci a dát vydělat těm, kteří je financují. Zprivatizovali veřejný zájem pro sebe.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Bílý 11.11.2015 22:54

Vážený pane Kulheime!

Vážený pane Kulheime!

Váš diskuzní příspěvek dole sub 16:39 si uložím a dovolíte-li, budu ho podle potřeby citovat, vždy s uvedením autora. Je bezvadný a plně vystihuje problematiku.

Děkuji a přejI dobrou noc!

BÍLÝ

P. Zinga 11.11.2015 20:30

Tzv. elita je novou Internacionálou,

kterou spojuje "bezohledná sebejistota (jediného) správného názoru" a "jednostranný, selektivní humanismus, bezohledný k vlastnímu obyvatelstvu:" (V uvozovkách citáty z německých médií.)

K. Janyška 11.11.2015 18:56

Nejvyšším veřejným zájmem je společná obrana proti

vetřelcům všemožného druhu a co možná nejvyšší tlak států na dodržování jediného práva pravého, tedy práva soukromého. Nic vyššího si ani neumím představit... Dzp.

O. Zuckerová 11.11.2015 16:51

Proč pořád "elity"?

V tomto případě je výstižnější termín "věrchuška"...

M. Bílý 11.11.2015 16:19

Souhlasil by někdo se mnou, že nejvyšším veřejným. . .

Souhlasil by někdo se mnou, že nejvyšším (možná jen velmi vysokým) veřejným zájmem by mohlo být obnovení funkce rodiny ve společnosti, jak se o to pokouší Iniciativa 2080 pana Petra Robejška a spol? A já bych k tomu ještě dodal a obnovení slušnosti, oboje přibližně v úrovni jako za mých mladých let za první republiky? Snad nechci nemožné. Byl jsem ženatý (než mi žena zemřela) 65 let a v diskuzi na Neviditelném psu jsem za pět let nepoužil jediné neslušné, natož vulgární slovo, přestože jsem byl občas krutě napadán.

J. Kulheim 11.11.2015 16:39

Re: Souhlasil by někdo se mnou, že nejvyšším veřejným. . .

Souhlasím. Byl to sociální stát, který vyvlastnil rodinu a snažil se sám převzít funkci rodiny.

Proč se starat když staré rodiče zajistí stát. Proč se snažit, když o děti se postará stát. Proč se chovat hospodárně, když děti vystudují za státní.Stát oslabuje tradiční rodinu na úkor silného státu, který si tím nakládá na svá bedra mnohem více, než dokáže zvládnout. Místo závislosti na rodině, která je přirozená, vzniká závislost na anonymním státu, která je zhoubná jako droga a bez citu, protože je anonymní. Sociální stát je drahá zbytečnost, protože jej mnohem lépe a levněji dokáže zastoupit funkční rodina.

Levicové přerozdělování ničí rodiny, které mají být tím prvním "sociálním polštářem". Dělá to tím, že sbírá občanům nezanedbatelnou část jejich výdělku na daních a přerozděluje jí takzvaně potřebným. Vytváří státní "sociální polštáře" pro důchodce, dlouhodobě nemocné, nezaměstnané, matky s dětmi a tím odnaučuje lidi starat se o sebe a vytvářet si vlastní "sociální polštáře" na horší časy. Rodina ví nejlépe, který její člen je potřebný a který je jenom budižkničemu a podporu si nezaslouží.

Žití z darů je návykové. . …..Zdroje jsou……. Ale nebudou!

M. Bílý 11.11.2015 17:26

Re na Re:Souhlasil by /Dobrý den, pane Kulheime! (16:39)

Dík za kladný ohlas. Máte, prosím, nějaké povědomí jak se v tomto směru vyvíjí Iniciativa 2080?  A jak eliminovat to množství (s trvalým nárůstem) tak zvaně potřebných?

J. Kanioková 11.11.2015 20:51

Naprosto souzním,

bezva večer přeji :))))))

K. Frauknecht 11.11.2015 12:40

Poučný rozhovor :-)

Doporučuji na to juknout!

http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2015110802

Z. Švrček 11.11.2015 10:15

Naprostý souhlas pane Matějko

a když se touto potikou podíváme do naší krátké svobodné historie, nutno konstatovat, že ukrádání svobody se maximálně urychlilo se vstupem do EU ruko v ruce se všemi regulacemi, byrokracií a dotacemi. Drtivá většina všech peněz, vvybíraných na daních a dále přerozdělovaných státem i EU by nejlépe posloužila, kdyby se vůbec od lidí nevybrala.

J. Šimek 11.11.2015 10:35

Re: Naprostý souhlas pane Matějko

Volte líp nebo se dejte na politiku. Matějka v ní sice vyhořel, ale třeba jste lepší.

R. Langer 11.11.2015 13:32

Re: Naprostý souhlas pane Matějko

Tak volit komouše každý nezkousne, soudruhu.

J. Šimek 11.11.2015 16:23

Re: Naprostý souhlas pane Matějko

Já a soudruh? To nechápete dost podstatné věci :o)

V. Karda 11.11.2015 17:04

Re: Naprostý souhlas pane Matějko

Možná nejste soudruh ale jak nazvat někoho kdo někoho nenávidí( Matějku) blbeček nebo debil ?

J. Šimek 11.11.2015 17:39

Re: Naprostý souhlas pane Matějko

Proč bych ho nenáviděl? Že vyjádřím svůj názor na jeho podivnou argumentaci neznamená, že ho nenávidím...

J. Kulheim 11.11.2015 9:42

Souhlasím téměř se vším, co pan Matějka napsal.

"Že i z daní chudých lidí, kteří mají co dělat, aby každý měsíc přežili z výplaty, jsou placeny náklady školy dětí lidí bohatých?"

Socialistický stát řeší problémy , které sám „stát“zapříčinil. K tomu potřebuje ukrást lidem tolik peněz, aby byli na dobrodiní státu závislí. Používá k tomu daně a různé poplatky, pomocí kterých seberou lidem kolem 80% příjmů. Jenom na dani z příjmu a zdravotním a sociálním je to 45% + daně další, zejména spotřební + poplatky. Bruselští šíbři ovládají Evropu pomocí systému dotací, které mohou dát, ale nemusí. On se nějaký důvod vždycky najde.

Školství, zdravotnictví, důchodový, sociální systém a jejich financování, jsou problémy, které je nutné řešit. Současná vláda v tomto směru nedělá nic. Pouze zrušila to co posadila vláda vedená P. Nečasem. Na zrušení má právo, ale bylo by dobré pokud by navrhla něco jiného, pokud možno lepšího.

Školství je „zdarma“. Zdarma samozřejmě není nic. Všechno někdo musí zaplatit. V současnosti je vzdělání investice. Příjmy lidí v některých oborech jsou několikanásobně vyšší než průměr a pod průměrnou mzdu má cca 60% pracovníků. Co má takový člověk z toho, že např. právník vystuduje za jeho peníze a potom ho při dědickém řízení oškube jak housátko. Nebo proč by měl platit vzdělání lidem, kteří odejdou za lepším do zahraničí nebo zahraničním studentům? Stát by se měl postarat o slušnou úroveň základního školství a ostatní nechat na jednotlivcích. Pro nadané studenty se slabším sociálním zázemím, vytvořit podmínky, aby mohli studovat.

J. Šimek 11.11.2015 9:09

Vadí vám ochrana zdraví lidí, šetření a nové technologie :o)

M. Prokop 11.11.2015 9:29

Re: Vadí vám ochrana zdraví lidí, šetření a nové technologie :o)

To jste jen (zase) něco nepochopil.

J. Šimek 11.11.2015 10:33

Re: Vadí vám ochrana zdraví lidí, šetření a nové technologie :o)

Pochopil jsem vše, dokonce s většinou souhlasím, ale dávám na vědomí, že argumentace je dost blbá :o)

J. Ráž 11.11.2015 10:41

Re: Vadí vám ochrana zdraví lidí, šetření a nové technologie :o)

Zdraví a vzdělání je ryze soukromý statek. Na jeho financování má stát přispívat jen v v několika malo, a to v přesně definovaných případech.

Financování zdravotní péče je záležitostí vztahu pojišťovna-občan- zdravotní zařízení, kde stát má jen kontrolní funkci a pouze základni a střední vzdělání je v gresci státu. Rozhodně ne vysokoškolské studium.

A co sem pletete nové technologie? Jak to souvisí s Matějkovým článkem?

J. Šimek 11.11.2015 12:44

Re: Vadí vám ochrana zdraví lidí, šetření a nové technologie :o)

Domácí topeniště, například.

R. Langer 11.11.2015 12:54

Re: Vadí vám ochrana zdraví lidí, šetření a nové technologie :o)

A co je vám po cizím domácím topeništi, soudruhu?

J. Šimek 11.11.2015 16:24

Re: Vadí vám ochrana zdraví lidí, šetření a nové technologie :o)

Soudruhujete pěkně, ale na špatném vlákně :o)

R. Langer 11.11.2015 12:54

Re: Vadí vám ochrana zdraví lidí, šetření a nové technologie :o)

Ano, na místo osobních svobod mi přímo bytostně vadí. Kromě toho, nic z vámi jmenovaného se neděje. Ale tak bolševikům to pochopitelně vyhovuje, že, soudruhu Šimku?

J. Šimek 11.11.2015 16:26

Re: Vadí vám ochrana zdraví lidí, šetření a nové technologie :o)

Nejsem soudruh, a že se to děje je jasné, viz například pet-bomby v kamnech nejsou žádná osobní svoboda, ale ohrožení zdraví mých dětí, trumbero.

V. Karda 11.11.2015 17:03

Re: Vadí vám ochrana zdraví lidí, šetření a nové technologie :o)

Možná nejste soudruh ale jak nazvat někoho kdo někoho nenávidí( Matějku) blbeček nebo debil ?

J. Šimek 11.11.2015 17:40

Re: Vadí vám ochrana zdraví lidí, šetření a nové technologie :o)

Aha, tapetujete kraviny, takže rozumná reakce je zbytečná ...

Š. Hašek 11.11.2015 8:44

"Nemáte pravdu panu Matějko".

Volebními slovy jest dnes zřejmě veřejný zájem (tou levou částí voličů , co chodí k volbám) definován jako "všichni se mají mít dobře". A má to poskytnout vláda zadarmo. A už se o tom ani nepolemizuje, prostě "rozvoj moderní společnosti". Dokonce se má mít dobře i celá Afrika. Podle brusele.

Možná jen malinko přehnané, ale "sociálno" se posunulo tam, že o tom ani Uljanov nesnil. Neplést si to s tím, že komandující Sobotka má vyšší gáži.

K. Křivan 11.11.2015 9:52

Re: Velice se obávám,

že Evropa potřebuje tisíc Breiviků. Jinak přijde buď občanská válka nebo vláda islámu.

J. Šimek 11.11.2015 10:36

Re: Velice se obávám,

Pěkný, nácku.