17.5.2024 | Svátek má Aneta


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Baže, ptakopysku, 10.10.2006 15:32

Re: Re: Re: Re: Re: Já sice

dyž mě to nepálí, tož na to ... .

Jeník - vína ctitel

ptakopysk 10.10.2006 15:43

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Já sice

tak nějak. Když na mě kašlou a nedělají víno, které by mi chutnalo, tak na ně kašlu taky. Nejsem zaopatřovací ústav.

enderv 10.10.2006 10:26

Re: Morava je velká a doba i kvalita vína se mění

Australska ani NZ vina nemaji ani cent dotace. Naopak, vinari tam maji obecne vyssi naklady + vino se musi dopravit pres pulku zeme coz taky neco stoji. A kdyz srovnam takovy White Hill pinot noir nebo Mesh riesling s vetsinou moravskych vin, tak vim co koupim.

Nerikam ze nejsou kvalitni moravska vina, jsou, ale svadet to na dotovane zahranicni vinare, to teda nevim... 

V.

LJG 10.10.2006 11:52

Re: Morava je velká a doba i kvalita vína se mění

To abych se měnila v detektiva, protože u moravského vína mi nechutnají tak 3 lahve ze 4 - prostě já tu "kyselinku" nemusím.

I když jednou sem byla pozvaná - a to bylo vínečko výborné - oni snad ti moravší vinaři opravdu první jakost vypijou, druhou vyvezou, třetí nabízejí v obchodech a pak se diví, že se pošklebujem.

Když nemám čas dumat a pátrat sáhnu po francouzském.

Xaver X.X. 10.10.2006 10:12

Naprostý souhlas s autorem !

Od té doby, co jsme se na vlastní chuť přesvědčili, že kromě Hořčáku, Svíčky a Pražského výběru existují skvělá vína ze zahraniční provenience za slušnou cenu, mají moravští vinaři po žížalkách, aby si z nás dělali prču. Však taky prskali, že nemůžou kšeftovat s matolinou. A musím uznat, že dnes je řada hlavně moravských bílých vín vyloženě skvělá.

jiný franta 10.10.2006 10:07

"Kvalita" argumentace

Dotčený pan Neff se rozepsal díky pořadu v rádiu. Jelikož pan Neff bydlí v Praze, rádio bylo s největší pravděpodobností také pražské a autor onoho humorného pořadu byl nejspíš také Pražák. Ale v důsledku tohoto geniálního řetezce pak přehlíživí a vyčuraní blbci jsou moravští vinaři. Co dodat ...

Citizen 10.10.2006 11:43

Re: "Kvalita" argumentace

Blbci nevim, ale vycurani jsou!

jenny 11.10.2006 16:34

Re: Re: "Kvalita" argumentace

Ano, ano, svatá pravda, jak jednou vylezeš ze sklípku čůrat, už se nezastavíš, doporučuji všem prostatikům:-D.

Nekuřák 10.10.2006 9:40

tak dlouho prudili, až se jim to vrátilo

Já Astonovi přesně rozumím. To, že každému chutná něco jiného, je bez diskuze. Jde o způsob myšlení a  chování moravských vinařů, jehož odstrašujícím příkladem byl ten rozhlasový pořad. Já a řada mých přátel jsme se také setkali s jednáním typu "to je pro pražáky dobré", "stejně prd poznají", v extrémním případě vám dají ochutnat něco jiného, než co vám prodají. A prodají vám patok nebo jak říká můj kamarád "zkvašenou moravskou lítost". Asi jsme měli smůlu nebo co, na takové podvodníky. Tak dlouho si dělali tímto způsobem blbou reklamu, až se pražáci nasrali a začali hlasovat nohama. Pak jsem někde v TV zachytil rozhovor s takovýmhle vykukem, an si stěžoval, že jim jde víno špatně na odbyt. Dobře jim tak, říkám já a kupuji zahraniční. A´t si ty své slitky nabouchají do ucha.

terra 10.10.2006 14:22

Re: tak dlouho prudili, až se jim to vrátilo

Tak tuhle zkušenost mám bohužel taky, on nikdo nemá napsané na čele, že i když přijel z Prahy, třeba se vinařství učil v Mělníku. A že má víno rád a jazyk chlupatý až do jícnu. I hlasoval jsem nohama, pro víno jezdím léta do Žernosek a Roudnice... Jen před moravskými vinaři to nesmím říkat nahlas, ti by mi dali :-)

iF 10.10.2006 9:33

Za Hradcem začíná Asie

Tuhle přehlíživou nadutost jsem slyšel od pražáků a mimopražských Čechů už mockrát. Ale že by někdo uchopil jako klacek na moraváky jejich víno - to jsem si přečetl poprvé. Když se panu Neffovi nelíbí, co říkají moraváci (nejen vinaři) o pražácích, ať si znovu přečte svůj příspěvek a bude vědět proč. A na odlehčení - pětistupňová kategorizace vína: 1. pěkné  2. dá sa piť  3. dá sa piť svařené  4. nedá sa piť   5. nedá sa piť ani řiťů. Přeji všem dobrou ruku a smělý jazýček při výběru vína - lhostejno odkud.

krmič 10.10.2006 13:50

Re: Za Hradcem začíná Asie

Čtete málo. O moravských vínech se tady už psalo a hojně diskutovalo víckrát.

v 10.10.2006 17:26

Re: Za Hradcem začíná Asie

a je jeste 6. kategorie vina - urceno pro Prazaky.

Skopčák 10.10.2006 22:07

Re: Za Hradcem začíná Asie

Přehlíživá nadutost? Jde zcela určitě o provincionální KOMPLEX ale u Vás. Je to problém po celé

republice. Žil jsem v Brně a byl jsem pro ostatní moraváky nafoukaný brňák !!! Jsem z hor ale vínu trošičku rozumím. Víno prostě nekupujte u vyčuraných STR'ECU'  ale u firem s dobrou pověstí. Z vlastní zkušenosti mohu doporučit: Reva+Rakvice(Šilinek,Švásta), Znovín Znojmo se sídlem v Šatově,Kovacs z Novosedel a další. O víně se musíte nejdřív něco naučit (to neni jako otevřít lahváče) a pak se samozřejmě vínečkem propít k určitému stupni znalostnímu. Netahejte k vínu nacionalismus nebo nám zoctovatí. V'INU  ZDAR ! ! !VV

-pp-) 10.10.2006 9:26

znatelný posun

od časů, kdy pan Neff psal o víně jen ve spojitosti s nějakým stolním krabičákem - název mám na jazyku, ale teď si nevzpomenu...

Zuzana 10.10.2006 13:39

Re: znatelný posun

Peňasol.

Haui1 10.10.2006 15:07

Peňasol

Taky jsem si na to vzpomněl, jak o něm Aston kdysi psávával. Asi ho paní Ljuba už polidštila :o))

ptakopysk 10.10.2006 8:34

Mňo...

moravský já taky nemusím. Jednak proto, že mě po něm navzdory oslavným řečem pálí žáha jako prase. Můj žaludek je nevzdělatelný a vzpírá se tomu, co mu nechutná. A druhak proto, že pitelná moravská vína začínají někde na čtyřech stovkách za láhev a to bych musel bejt alternativně inteligentní, abych takovýhle obolus dal za flašku nízkoenergetické kapaliny. I když! Naďabil jsem (slovenština je kouzelný jazyk...), tedy naďabil jsem na výjezdu ze Znojma na prodejnu vín, na takový bahnitý polní cestě je umístěná, a tam měli Frankovku za dvě stovky, suché, pozdní sběr, po který mě ani nebolela šiška, ani nepálil žaludek. Výrobce si nevzpomenu i kdyby mě klackem mlátili, ale byly ty flašky postavený takhle vpravo v horním fochu třetí zprava... Já vím, že zrovna tahle informace je mi k prdu, ale halt mám takhle blbě seštelovanou paměť. Takže až budu mít zase za rok či za dva, cestu do Znojma, budu tu flašku hledat na udaných souřadnicích a ono tam bude stát výborné víno z templářských sklepů založených huculy deset let před příchodem Švejka ke Kulatý bábě, s tisíciletou tradicí pěstování a výroby vína a někde dole na etiketě se bude krčit milimetrovými písmenky "Země původu Grónsko". No a já si odplivnu a povezu si ze Znojma nějakej Shiraz o kterým vím, že se mi po něm neudělá nedobře...

Mablung 10.10.2006 8:34

Ehm,

no, neříkám že se nějak vyznám ve vínu. Prakticky vůbec. Nicméně červené moravské poznám. Má nepříjemný, trpký dozvuk. Tohle u vín z jihu, kde mají dostatek času pořádně dozrát,  moc neznám. A proto, bílé klidně z Moravy. Červené jen v nouzi.

avi 10.10.2006 9:12

Re: Ehm,

Potíž je v tom, že my tady máme na červené málo slunce. S tím se nic nenadělá, ale podle zahraničních odborníků by na Moravě mohli pěstovat skvělé bílé, vyšlechtit stejně známou značku jako rýnská. Jenže vono se prej na červeným víc vydělá... Francouzský expert byl trpce zklamán

ptakopysk tápající 10.10.2006 9:34

Re: Re: Ehm,

teď se zeptám jako laik: Nebylo by možné, aby si francouzský expert zakoupil něco málo vinic v této lokalitě (třeba okres Znojmo) a začal s tím šlechtěním odrůdy sám? Nebo je v regulích EU, že vinice musí vlastnit domorodec, kterýžto pojem je definován v nařízení EU BFLMPSWZ/0842?

terra 10.10.2006 14:16

Re: Re: Re: Ehm,

Ne, milý tápající. To není tím francouzským expertem. Réva, ze které povstane červené víno, je na našem území už příliš na severu, a víno z ní tedy není při nejlepší péči nic moc, s výjimkou zvláště vydařených vinných tratí určitých ročníků. Pro bílé hrozny jsme ta severní, ale ještě vhodná hranice, na které obvykle bývá velmi kvalitní víno. Proto se ten expert divil, proč se na Moravě nesoustředí na odrůdy bílé. Že se divil oprávněně, potvrzuje IMHO např. Rulandské (burgundské) šedé z oblasti Znojemské, které měla na stole při státní návštěvě i královna Alžběta II. Ale stejně, ze všech červených moravských vín mám nejraději tramín ze Žernosek (pro naprosté tápající - tramín je bílé víno a Žernoseky jsou v Čechách:-), ale to jen tak pro pořádek.)

ptakopysk 10.10.2006 14:45

Re: Re: Re: Re: Ehm,

nojo byznys je byznys. To moravští vinaři ovládají, takže se nedivme těm výsledků

Haui1 10.10.2006 15:05

Nařízení EU BFLMPSWZ/0842?

To jako že důstojník, očichávající sedátka rotopedů v dámské posilovně, bude okamžitě degradován? ;-D

ptakopysk 10.10.2006 15:14

Re: Nařízení EU BFLMPSWZ/0842?

v podstatě jste vystihl zámysl bruselkých úředníků vyjádřený v tomto dokumentu

YGA 10.10.2006 8:30

A už je to tu zase

- to už je rok, co se tu diskutovalo o vínu? Pan Neff si neochvějně stojí za svým, že vína z Moravy jsou fuj a ostatní cizí mňam mńam, jeho oponenti mu to budou veheměntně vyvracet a tvrdit pravý opak. A kde je pravda - asi tam, že každý bude pít víno, které mu chutná - protože proti gustu žádný dišputát, že. Jenom taková dovětek - mě nejméně chutnají vína italská. Jo, a když kupuji víno, vždy se dívám, kolik procent alkoholu obsahuje - pod 12 % se dá předpokládat, že to víno bude dost chuťově chudé. Jinak všem přeji Na zdraví (já preferuji veltlín červený ze sklepa mé tatínka, popřípadě chardonnay od švagra).

YGO, 10.10.2006 13:51

Re: A už je to tu zase

pan Neff především zůstal pražákem, enom sa přepóloval.

Zdravím Vás .   Jeník - vína ctitel.

Skopčák 10.10.2006 22:31

Re: A už je to tu zase

Máte na mysli takzvanou Večerku ? Pro tápající bílé víno. Většinou nic moc. Ale ve znojemské oblasti se dají koupit Výborné VELTL'INKY.VV

Vašík 10.10.2006 8:30

víno nedělím na moravské cizí

víno nedělím na moravské cizí, ale na pitelné a nepitelné. Mám vyzkoušeno, že víno z moravských závodů mikulov (to s motýlem na etiketě) se fakt pít nedá. Zase Kobylí sklep dá. Je ale s podivem, že u chilského, nebo ustralského vína byť s Lidlu za 80 Kč, jsem nikdy neudělal chybu. Problém je v tom, že neznalej člověk, jako jsem já se skoro nemůže vyznat v zahraničních vínech sklep, ročník atd. Nejlíp je na ochutnání kopit lahev, a potom několik kartónů...

Jan 10.10.2006 7:29

Za stovku

Ve flasce za stovku z Chile je zcela urcite spickove vino, takze musi byt poznat i poslepu. :-)