Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
BEST OF HYENA: Boží dopuštění
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
lucinapes 11.6.2008 11:49Benny Goodman Naše Lůca se taky bojí bouřky (asi jí připomíná horror ohňostroj, ten je u nás na Letné k vidění daleko častějc). BG nezná, má ráda policajtskou sirénu, s ní si i s chutí zazpívá. Možná bych jí ji mohla potichu pouštět, nevíte, kde se dá koupit? |
Magor Milda Mgr.etc. 6.6.2008 8:09Suzuki je čtyřtakt OHC s vačkovou hřídelí v hlavě poháněnou řetězem od klikovky. Zahříváním a ochlazováním se vzdálenost obou ozubených kol mění, proto je tam ještě kladka, která ten řetěz udržuje tlakem péra napnutý. Občas je nutné ten napínák nastavit šroubkem na boku motoru, může však třeba prasknout to péro a pak není časování rozvodů správné, ventily otvírají a zavírají ve špatnou chvíli. Závada řetězu je vzácná, je dobře mazán. Jeho prasknutí by také znamenalo ohnuté nebo zlomené ventily a to by pro Suzi byl asi konec. Obecně při chrastění je vždy v první řadě ten řetěz na pořadu hledání. |
www racek 6.6.2008 8:47Re: Suzuki je čtyřtakt OHC s vačkovou hřídelí v hlavě no, bylo by dobrý to tomu mechanikovi v tý Suzuki u Svobody říci, jinak by určitě nevěděl jinak súza, banditka, co má aston, slyne dosti velkou, až nadměrnou spolehlivostí ... já tam jedu odpoledne. Svou sůzu tam mám už pár dní, ale nešlo si jí odvést, páč pršelo a včera to nešlo. tedy, trochu mi prosakovalo u kardanu, jen mi po telefonu vzkázali, že tak černej olej ještě neviděli. no a to tam mám teprve 12 tisíc...mám obavu, že ho asi v minulým servisu neměnili ... má se po první tisícovce. |
Eva B. 6.6.2008 10:03Re: Re: Suzuki je čtyřtakt OHC s vačkovou hřídelí v hlavě milý racku, on to říká spíš pro nás, co mechaniky nejsme a na motorkách obdivujeme jejich krásu a zvuk...vědí? |
www racek 6.6.2008 12:05Re: Re: Re: Suzuki je čtyřtakt OHC s vačkovou hřídelí v hlavě a proč by to říkal nám, co si to neopravujem? já jenom chtěl upozornit na určité reálie a fakta... pochopitelně, asi ví o čem mluví. ale dnešní motrorky opravdu skoro doma spravovat nelze, jsou příliš složité, na vše jsou potřeba speciální přípravky a přístroje a tak. takové vyjmutí a nandání zadního kola u mý sůzy trvá zručnému mechanikovi asi 2 hodiny, neb je při tom třeba rozebrat půl stroje. prostě děs. ale na druhou stranu, ty dnešní motorky zas neklekají každých 150 kiláků, jako starý jawy. tam ovšem šlo udělat generálku kladivem, pilníkem a šroubovákem. |
ptakopysk 6.6.2008 13:10Re: Re: Re: Re: Suzuki je čtyřtakt OHC s vačkovou hřídelí v hlavě no já nevím... já mám doma kejvačku z padesátýho devátýho a kromě výměny korků a nějakejch drobností jsem s ní nikdy žádný potíže neměl. |
Magor Milda Mgr. 6.6.2008 13:51Biker začínal u nás skoro vždy s 250 Jawou což byla vlastně vylepšená DKW (tehdá se to do češtiny překládalo jako Do Kopce Wytlačiti!) Tam si vzpomínám zejména na problémy s řetězy, ty zkrátka jako by ani nebyly. Vyměnit se musel každých asi 30 tis. km, i když byl chráněn krytem. Korky jsem neměnil nikdy, rozjížděl jsem se stejně jako dnes opatrně a bez cukání nebo odírání zadního kola, gumy byly také těžko k dostání a na naše příjmy drahé. Na celkem dvou Jawách 250 z r. 1957 a 1964 jsem najel skoro 200 tis, km, sešívali mně jenom dvakrát. Později jsem se jako otec dvou dětiček věnoval autům, takže na motorku jsem se dostal až ve svých 63 letech, byla to Suzuki. Dnes ale raději restauruji padesátky z 80. let, víc jak 25 km/h mi připadá na našich silnicích vražedné a tak pojíždím spíše na vedlejších cestách. |
www racek 6.6.2008 14:08Re: Biker začínal u nás skoro vždy s 250 Jawou no, před třemi roky jsem na grossglockneru viděl vejpravu německejch strejců s DKW někdy z let padesátých, bylo jich asi 30, podobnost tam byla. a dost značná. ale myslím, že základ kejvaček je přece jen ten wandererer... vono to taky mohlo bejt naopak. no, já tedy měl čízy, dvě, praskyly pístní kroužky, podpaloval se píst , s čímž se jezdit dalo a oprava byla za chvilku,, ale bolest tehdejších motorek bylo nespolehlivé zapalování a ojniční ložiska, ty moc nevydržely. někde na smíchově tenkrát měnili celý ojnice a kliky kus za kus, generálkovaný. no, magore, já do toho znovu vstoupil v 56 letech ... jsme to magoři, co? |
tj 6.6.2008 14:57Re: Re: Re: Re: Suzuki je čtyřtakt OHC s vačkovou hřídelí v hlavě Jo, doporučené nářadí : mobilní telefon. Kolega píchnul zadní kolo u skůtra a myslel si, že to vymontuje a předloží místnímu gumaři, aby to měl rychle. Omyl. Dva se to učili tři dny. Zlatá Jawa 350. |