29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

NAPĚTÍ: Rozum na pranýři

Co je ještě politický protest v rámci svobody slova? A co už je projev nenávisti, napadání či omezování svobody projevu jiných?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Hoblík 13.8.2022 8:08

Zdravý rozum už nenajdeme! Zejména ne na politických shromážděním potroublých fanatiků. Pranýř byl dobrý nástroj, šibenice byla velmi účinná...

J. David 12.8.2022 21:45

Rozum na pranýři. Jak rozeznat tajného policajta (veřejný činitel) od běžného civilisty a možnosti "vylískat mu tlamu" ve smyslu občansko-právních důsledků, nikolivěk napadení "dummy" veřejného činitele. Baba holt čackého civikla asi brala, jako třeba sexuálního loudila (neprokázal se policejními markanty a do baby "žďuchal"). Markanty, zvláště u MP, městských vechtrů. V mém městě je rozeznám, nehledě na to, že by jim SOCOM a SEALS mohli závidět v jejich vybavení, i jejich rachitické hrmy, když připínají botičky na automobily nezbedníků, pod tíhou ověšených opasků se občas kácí. MP, toť nový bývalý "šedý mor", ale s novými pravomocemi a operetními mundůry. Jak já, občan znalý sice domácích markantů Městských vechtrů, mám rozeznat třeba tyto vechtry v Luhačovicích, nebo v Karlsbadu, městského vechtra od hotelového portýra. Jo, bejvávaly doby, kdy správce Passer a šafář Nyklas za veržínko házeli obecního vechtra do rybníka.

P. Brich 12.8.2022 14:07

Pane Petráčku, jistě chápete, že máme svobodu projevu pro ty povolené názory a rozhodnutí. Pro ostatní brzy přestane platit svoboda po projevu ...!!;-€EU;-O

F. Zrcek 12.8.2022 13:49

Vyhrožování politikovi odsouzením ke 30 ranám tenisákem je samozřejmě trestné. V Británii by brali jako polehčující okolnost, kdyby ten politik byl bílý, cis-gender heteráč a křesťan. Pak by soud jistě přimhouřil oko nad jeho tenisákhejtry, jinak by je ovšem zabanoval a nařídil jim perpetuum silentium. Ty tam jsou časy, kdy se ještě cenil suchý anglický humor. Dnes už ani borýskovi nepomohl, když jej servíroval mezi ostatním pitím v downing street na private covid party. Bonzáci byli všude.

V. Kuhaj 12.8.2022 10:03

Hranice přípustnosti bývá tvořena právním rámcem a společenskými zvyky. Do těch patří i reakce politiků a masmédií. Jestliže svými vstupy dávají najevo, že v případě toho či onoho je možno z mravních nároků slevit (to jsou ty hlody typu "ten považuje slušnost za slabost, rozumí jedině síle, určitě krade a pořád lže...", atd.), je otázkou času, kdy do toho lidé půjdou. Napřed lůza, pak ostatní. Ano, s veřejným míněním lze manipulovat. A v dnešní době s ním bohužel manipulováno je. Velmi.

P. Kubáč 12.8.2022 8:58

Blíží se doba, kdy vás zavřou i za výroky ve stylu : "Tuhle vojnu vyhrajeme".... "Za císaře pána a jeho rodinu"

P. Brich 12.8.2022 14:09

Anebo sjali na něj mouchy;-D

V. Novak 12.8.2022 8:53

Zelení byli vždycky obzvlášť hákliví, když si z nich někdo dělal srandu - to smějí přece jen oni sami!

No a když se dostali - když je voliči dostali - k moci, tak se i realizují.

M. Hanko 12.8.2022 8:50

Nebo třeba spálení duhové vlajky. Proč je to trestné? Muž byl za to vláčen po soudech a odvolacím soudem byl osvobozen jen proto, že se mu to nepodařilo prokázat. Je trestné i spálení České vlajky? Nebo třeba Slovenské? A co třeba Ruské?

V. Novak 12.8.2022 8:54

České určitě.

V. Kuhaj 12.8.2022 10:09

Fyzická osoba se dopustí přestupku tím, že zneužije, úmyslně poškodí nebo hrubě zneváží státní symbol České republiky“. Vlajka mezi syboly patří. Ale hrozí tam snad jen pokuta, ovšem když je to ve spojení s výtržnictvím, což rádo bývá ;-), může jít i o tvrdší postih. Ovšem duhová, to je něco jiného, jak vidno. V zákoně o tom sice nic není, ale to výtržnictví na to jde napasovat vždycky. A právník LGTQ+I či jak ta zkratka zní, může žalovat i za obecné ohrožení. A při té dnešní hysterii ani není možno vyloučit ani žalobu za pokus vraždy.

P. Hatina 12.8.2022 11:16

Že se tak dívám na asi ten nejmarkantnější případ u nás ". Michal S.. . s dalšími kamarády narušil festival Prague Pride. Nejprve zapálil duhovou vlajku, jež je symbolem komunity. Z mostu pak pálili na účastníky akce římské světlice. Dále a vzhledem k tomu, že to byly jeho opakované činy, dostal u soudu podmínku.

Jenom pálení státní vlajky ČR je pouze přestupek za který je pokuta. Počítám že když už je u nás někdo takovej hrdina, že jí veřejně spálí, tak tu pokutu by taky hrdě zaplatit mohl, ne? Ale jestli chce zapírat tak to pak u soudu skončit může..

P. Brich 12.8.2022 14:11

Ruské je na dekorování před rozvinutou duhovou zástavou:-P

R. Meišner 12.8.2022 8:34

tenisové míčky dnes létají rychlostí 200km, autore---váš nápad se rovná téměř rozsudku smrti. 8-o

F. Navrátil 12.8.2022 7:44

Babišovi a Pětikolkoví příznivci mají jedno společné. Chodí na shromáždění svolané Babišem.

L. Harvánek 12.8.2022 7:57

R^

P. Pepax 12.8.2022 8:52

R^ trefa.

P. Hák 12.8.2022 8:57

R^

V. Kuhaj 12.8.2022 10:11

;-)R^!

J. Vavrochová 12.8.2022 10:56

;-D;-D;-DR^

I. Polák 13.8.2022 9:29

R^

E. Tkadlec 12.8.2022 7:32

Do svobodné společnosti rozhodně nepatří narušování a rozbíjení řádně povolených politických mítinků svého oponenta. Ve svobodné společnosti by měl respekt k odlišnému názoru převážit nad fašoidními praktikami, neboť ten je předpokladem její existence.

M. Kanda 12.8.2022 7:55

Neexistují povolené mítinky. Když pořádáte politické shromáždění, pak nežádáte o povolení, ale pouze ohlašujete. Ohlašujete, že v tolik a tolik tam a tam budete říkat své názory a zvete na to své posluchače.

A nemáte přitom žádné zákonné právo na nerušený monolog. Naopak musíte počítat s tím, že se vyskytnou osoby, které budou vaše argumenty (a případné lži) vyvracet. To je zase jejich právo. Vy mluvíte ve veřejném prostoru a stejná práva má i kdokoliv jiný.

E. Tkadlec 12.8.2022 8:05

Jistě, právo je právo, ale pozorně si ještě jednou přečtěte, co jsem napsal.

V. Kuhaj 12.8.2022 10:15

Když si, pane Tkadleci, pozorně přečtete co napsal pan Kanda, tak vám dojde, že po vzoru progresivních sluníčářů váš příspěvek pouze zneužil, aby obhajoval útoky lůzy na mítink politika, s jehož názory nesouhlasí. Jako to dělaly nacistické strany před válkou v Německu.

J. Vavrochová 12.8.2022 10:57

R^

J. Jurax 12.8.2022 13:38

No, totéž dělaly před válkou v Německu i bojůvky nenacistické.

Viz třeba E.M.Remarque Tři kamarádi, Černý obelisk.

J. Pokoutný 12.8.2022 8:30

Překřikování, házení čímkoli a zneužití mentálů ke kradení techniky má ovšem k "vyvracení argumentů" daleko. Jenže to je zřejmě mimo vaši rozeznávací úroveň.

J. Vavrochová 12.8.2022 10:58

R^R^

J. Jurax 12.8.2022 13:29

To máte těžký.

Řekněme, že respekt k odlišnému názoru protivníka mám, nicméně bytostně s ním nesouhlasím. Smím ten nesouhlas veřejně vyjádřit? Pakliže ano, tak jak? Neboť i když ten nesouhlas vyjádřím na mítinku protivníka byť i decentně a nenásilně, nesporně jej tím narušuji. Smím jen tiše držet transparent nebo si můžu i písknout, případně i zabučet či dokonce zvolat fuj nebo hanba? Nebyla by to už fašoidní praktika?